3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Fun Home (2019, Opus One)
  [ # 31 ] 28 July 2019 04:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2019-07-28

Nee ben niet Amanda big, ben heel iemand anders. Maar we willen jouw mening niet horen

  [ # 32 ] 28 July 2019 07:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Vanmiddag geweest en wat was het mooi!
Ik heb de voorstelling vorig jaar in Londen gezien en zou zo nog een derde keer gaan, mocht het toch nog een tour worden. Echt zonde dat relatief weinig mensen ervan lijken te weten.

Supersterke cast, en dan de muziek en dat prachtige einde! Renée en Ad zijn ongelooflijk overtuigend, Dominique de Bont is een groot talent en ik was erg ontroerd.

De vertaling vond ik niet zo sterk, soms paste het net niet lekker in het ritme en de woordkeus van ‘Ring of Keys’ vond ik inderdaad ook niet zo geslaagd.

De kinderen deden enorm hun best en zongen goed. Ja, de kinderen in Londen waren beter, maar de omstandigheden zijn natuurlijk onvergelijkbaar.

Over blanco gaan of niet durf ik weinig te zeggen, het was dus mijn tweede keer en ik heb ook beide boeken van Alison Bechdel gelezen. Ik denk dat het daar extra mooi van wordt, want in de voorstelling probeert ze ook te bedenken hoe ze bepaalde dingen gaat tekenen in haar boek. Maar als je maar gaat, dit wil je niet missen!

  [ # 33 ] 29 July 2019 11:29 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

En er is ook een inleiding. Iemand daar geweest? Aan te raden?

  [ # 34 ] 29 July 2019 11:31 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ilja - 28 July 2019 04:16 PM

Nee ben niet Amanda big, ben heel iemand anders. Maar we willen jouw mening niet horen

Spreek je altijd in ‘we’-vorm als je het alleen over je zelf hebt?

Hoe staat het met de kaartverkoop? Er is net via Cultuur Werkt een winactie uitgestuurd voor woensdag avond.

  [ # 35 ] 29 July 2019 12:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2019-07-28

Klaske - 29 July 2019 11:31 AM
Ilja - 28 July 2019 04:16 PM

Nee ben niet Amanda big, ben heel iemand anders. Maar we willen jouw mening niet horen

Spreek je altijd in ‘we’-vorm als je het alleen over je zelf hebt?

Hoe staat het met de kaartverkoop? Er is net via Cultuur Werkt een winactie uitgestuurd voor woensdag avond.

Ja er zijn heel veel leden die last hebben van elphie haar sneer gedrag naar ons toe. Dus ja ik spreek in wij.

  [ # 36 ] 29 July 2019 12:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ilja - 29 July 2019 12:07 PM
Klaske - 29 July 2019 11:31 AM
Ilja - 28 July 2019 04:16 PM

Nee ben niet Amanda big, ben heel iemand anders. Maar we willen jouw mening niet horen

Spreek je altijd in ‘we’-vorm als je het alleen over je zelf hebt?

Hoe staat het met de kaartverkoop? Er is net via Cultuur Werkt een winactie uitgestuurd voor woensdag avond.

Ja er zijn heel veel leden die last hebben van elphie haar sneer gedrag naar ons toe. Dus ja ik spreek in wij.

Ik heb geen last van Elphie. Ik vond het ook geen sneer in het andere topic.

Maar terug naar Fun Home, ik wil me laten verrassen, maar kan iemand me wel de juiste richting op wijzen welke muziekstijl Fun Home heeft?

[ Gewijzigd: 29 July 2019 12:24 PM by Klaske ]
  [ # 37 ] 29 July 2019 12:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ilja - 29 July 2019 12:07 PM
Klaske - 29 July 2019 11:31 AM
Ilja - 28 July 2019 04:16 PM

Nee ben niet Amanda big, ben heel iemand anders. Maar we willen jouw mening niet horen

Spreek je altijd in ‘we’-vorm als je het alleen over je zelf hebt?

Hoe staat het met de kaartverkoop? Er is net via Cultuur Werkt een winactie uitgestuurd voor woensdag avond.

Ja er zijn heel veel leden die last hebben van elphie haar sneer gedrag naar ons toe. Dus ja ik spreek in wij.

Beste Ilja,
Ik weet niet of je het leuk vindt om vervelend te doen of te blijven doen, maar ‘we willen jouw mening niet horen’ is een vorm van vals pestgedrag, waarmee je anderen uit wilt sluiten. Ik ben een van de administrators en ik heb er eerlijk gezegd schoon genoeg van dat dit mooie forum gebruikt wordt voor onderlinge vetes. Stop daarmee of verdwijn, simpeler kan ik het niet zeggen (wel onaardiger maar ik houd mij in).  En voor zover iemand eraan twijfelt, forumleden worden ook niet zichtbaar aangesproken middels prive berichten.  Mark

  [ # 38 ] 29 July 2019 03:09 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2019-07-28

Beste mark,

Wie denk jij in godsnaam dat jij zo tegen mij mag praten. Dat jullie elphie altijd verdedigen dat is wel duidelijk en er zijn veel meer mensen die dat vinden. De toon die je ook hebt is te grappig. Zo lekker achter jouw toetsenbord. Hoe kan het zo zijn dat mensen als elphie altijd met hun zuurheid wegkomen en dat heel veel andere mensen worden aangesproken. Maar joh je houd je in je zegt je. Nou waarom zou je dat doen. Ik zou zeggen bel mij eens op en hou je dan niet eens in. Wil
Ik stop er pas mee als elphie eens een keer oprechte excuses aanbied voor alle leed die ze aantal forum leden heeft aangedaan.

Als beheerder hoor je altijd objectief te zijn. Dat zijn jullie niet. Kijkende dat jullie vaak mensen hebben geblokkeerd en bijvoorbeeld elphie nog steeds mag posten

Ik zal wel veel shit over mij heen krijgen maar bel mij vooral en hou je vooral niet in

  [ # 39 ] 29 July 2019 03:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

@Ilja, zou je mij in een Prive Bericht je telefoonnummer kunnen sturen dan wil ik maar al te graag de situatie aan je voorleggen.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 40 ] 29 July 2019 07:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Klaske - 29 July 2019 12:20 PM

Maar terug naar Fun Home, ik wil me laten verrassen, maar kan iemand me wel de juiste richting op wijzen welke muziekstijl Fun Home heeft?

In een van de recensies werd het omschreven als “Sondheim light” en daar kan ik me wel in vinden. Het is een vrij ingetogen score. Er zitten wel wat belt-momenten in maar niet veel. De meeste nummers zijn ook echt onderdeel van het script en hebben niet een duidelijk begin of eind.

  [ # 41 ] 02 August 2019 08:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Gisteren deze show gezien. Prachtig! Mooi gedaan, ook qua decor en belichting. Was behoorlijk betoverd door de ‘middelste’ Allison, gespeeld door Dominique de Bont. Geen idee hoe oud ze is maar nu al zo mooi spelen en zingen.. petje af.

Nog even off-topic: er is een negeer knop.. kan melden dat deze uitstekend werkt 😊

  [ # 42 ] 04 August 2019 05:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was vanmiddag bij de laatste (met introductie vooraf van Koen). Ik ben wat teleurgesteld en kom niet heel enthousiast thuis. Koen had het in zijn -hartstikke leuke/interessante- inleiding over de uitdrukking “it sings to me” die binnen de m.n. Amerikaanse theaterindustrie gebruikt wordt om aan te duiden of een verhaal in iemands ogen geschikt is om tot een musical te adapteren of niet. Voor mij was dat nu juist waar de schoen bij deze voorstelling wringt: dit verhaal doesn’t “sing” to me (at all). Ik kan me er een prachtige film, boeiend boek, beklemmend toneelstuk of -waar het op gebaseerd is- mooie graphic novel bij voorstellen maar een musical vond ik het niet. Ik vond muziek op zichzelf niets toe voegen aan het verhaal en daarnaast kon de soort muziek die bij deze voorstelling gemaakt is me ook in grote lijnen absoluut niet boeien of raken.

Het verhaal zelf vind ik prachtig. Reneé van Wegberg vind ik gewoon steengoed, ook hierin, al krijgt ze te weinig om haar kunnen te tonen en de bijrol van Iris Bakker (Joan) vond ik sterk. Maar toch kon het geheel me niet of nauwelijks raken. Sommige scenes vond ik zelfs tenenkrommend slecht. Ik weet dat het bijna not-done is om kritiek te hebben op het spel van kinderen, maar het 1e nummer dat de 3 kinderen samen zongen vond ik echt van een laatste-jaar-basisschool-eind-musical niveau. Ook Marjolein Keuning zat er in haar solo afschuwelijk naast en was bij momenten niet om aan te horen. Mitch Wolterink was ook niet altijd even zuiver in zijn zang. Ad Knippels vond ik solide maar nou ook weer niet briljant.

Kortom voor mij een prachtig verhaal als uitgangspunt dat me zeker nog bezig houdt, enkele hoogtepuntjes maar als geheel een vlakke voorstelling. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waar die 5 Tony’s vandaan komen. Was er dat jaar echt niks beters ? Maar goed:  ze hebben ze wel gekregen van een jury die veel meer verstand heeft van dit soort dingen dan ik, dus ik hou het erop dat het gewoon niet mijn voorstelling en/of middag was.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 43 ] 04 August 2019 05:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Mark - 04 August 2019 05:09 PM

Ik weet dat het bijna not-done is om kritiek te hebben op het spel van kinderen, maar het 1e nummer dat de 3 kinderen samen zongen vond ik echt van een laatste-jaar-basisschool-eind-musical niveau.

Ik was er vanmiddag ook en kan me hier wel in vinden. De andere kidsgroep (die ik vorige week zag) vond ik opvallend veel sterker, maar alsnog niet van hetzelfde niveau als wat ik in Londen gezien heb. Misschien dat dit met meer repeteren en een langere speelperiode kan verbeteren. Verder heb ik hier een haat-liefdeverhouding met het dansje; weglaten is eigenlijk geen optie maar omdat het echt een dansje is hoeft het van mij niet zo.

[ Gewijzigd: 04 August 2019 05:31 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 44 ] 04 August 2019 06:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag deze voorstelling vorige week en ben het helemaal met Mark eens. Precies verwoord hoe ik het ook heb ervaren. En over de kinderen had ik al het idee dat dit het mindere groepje moest zijn wat niet de première heeft gespeeld.. Volgens mij moet dit echt beter kunnen. Marjolein zong wel met heel veel emotie en dat vind ik nog belangrijker. Maar vorige week zat ze er ook behoorlijk naast. Zo erg dat ik er er toch een beetje uit was.

  [ # 45 ] 04 August 2019 06:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik was er ook vanmiddag! En was enorm geroerd op het einde.
Vooral door het script en prachtige spel van Ad, Renee en Dominique de Bondt!

Jammer genoeg waren de kinderen, en dan met name de jongens, niet zo geloofwaardig. Vooral heel erg ‘ik moet zo naar links lopen’ en ‘welk danspasje komt nu’
Het meisje speelde oke. Maar naast Ad, Renee en Dominique miste ze het naturelle en was het vooral een rol.

Ook zaten er een paar typische’Koen van Dijk’ regie’tjes in die mijn nekharen altijd overeind laten staan.
Zoals in het begin als er een klein stukje ensemble is en Mitch en de andere op komen, hij theatraal gaat zitten een stukje mee zingt en dan weer afloopt.. WHY?
Of het feit dat Joan een nep sigaret vast heeft in een heel kort scenetje omdat ze daarna zegt ‘zullen we bij mij marijuana gaan roken’... Roden rozen rood kleuren.
En bij ‘Sleutelbos / Ring of Keys’. Moet er dan echt een stoere vrouw met dozen op komen? We hebben ook wel verbeeldingskracht hoor..

Ondanks deze minpuntjes heb ik erg genoten van deze prachtige voorstelling. Maar dat komt vooral door het thema, script en sterkte hoofdrollen.

Owjak vond het decor erg mooi en erg passend! En ook erg uitgebreid voor een korte speelperiode. Zou er nog een tourneetje komen?

[ Gewijzigd: 04 August 2019 06:43 PM by Luuk ]
 < 1 2 3 4 > 
3 of 4