2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Wicked Hamburg
  [ # 16 ] 05 May 2021 10:23 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ja ik zag het ook langskomen. Vajén van den Bosch is Elphaba. Jeannine Michele Wacker is kennelijk gecast als Glinda. Zij was Lauren in de Duitse Kinky Boots een tijdje geleden. Judith Caspari is alternate Glinda maar is kennelijk ook alternate voor Nessarose. Naidjim Severina zou inderdaad gecast zijn als Fiyero. Twee van de drie leads zijn dus Nederlanders, erg interessant. Ik ben benieuwd of dit betekent dat de productie misschien ooit verhuist naar Nederland (incl. deels dezelfde cast).

Verder zie ik ook net dat Stage een nieuwe promotiefoto voor deze productie op hun officiële website geplaatst heeft. Wellicht dat dit een blik geeft op hoe de uiteindelijke kostuums er mogelijk uit komen te zien. Het zou natuurlijk ook gewoon een algehele photoshop creatie kunnen zijn met stock foto’s die helemaal niets te maken hebben met het ontwerp van de kostuums haha.

 

[ Gewijzigd: 05 May 2021 10:26 AM by Supertalies ]
   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 17 ] 18 May 2021 12:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Vandaag is de cast officieel bekend gemaakt.

Inderdaad met Vajèn en Naidjim als Elphaba en Fiyero. Maar ook Loïs van de Ven (alternate Elphaba), Martijn Noort (ensemble/understudy Fiyero) en Donielle David (ensemble).

[ Gewijzigd: 18 May 2021 12:54 PM by 0 ]
  [ # 18 ] 18 May 2021 04:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Wow, gaaf! Ben heel benieuwd .... heb vooraf altijd een soort twijfel bij het casten van Vajen! Maar tot nu toe heeft zij mij elke keer omver geblazen.
Maar (advocaat van de duivel) .. gaat zij de hoge noten en bekende rifjes halen?

  [ # 19 ] 03 June 2021 06:20 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Er is een foto vrijgegeven van Elphaba, Glinda en Fiyero. Oei….persoonlijk vind ik het nog niet zo mooi, máár wellicht dat het op andere foto’s beter uitziet. Ik kan alleen niet anders dan op dit moment de associaties hebben van schoolmusicalkostuums in een afgebrand decor. Hoop van harte dat dit beter gaat zijn op andere beelden. Hoop het heel erg…

  [ # 20 ] 03 June 2021 07:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

theaterstoel - 03 June 2021 06:20 PM

Er is een foto vrijgegeven van Elphaba, Glinda en Fiyero. Oei….persoonlijk vind ik het nog niet zo mooi, máár wellicht dat het op andere foto’s beter uitziet. Ik kan alleen niet anders dan op dit moment de associaties hebben van schoolmusicalkostuums in een afgebrand decor. Hoop van harte dat dit beter gaat zijn op andere beelden. Hoop het heel erg…

Ik denk dat je deze foto bedoelt?

bron: https://www.stage-entertainment.de/musicals-shows/wicked-hamburg/offene-probe

Ik vond online nog deze foto’s:


bron: https://world.in-24.com/News/12760/Musicals-in-Hamburg-Rehearsals-for-Wicked-are-running—NDRde-–-News-–-Hamburg.html


bron: https://www.abendblatt.de/kultur-live/article232446687/musical-wicked-hamburg-neue-flora-premiere-stage-entertainment-lockerungen-corona.html

 

 

[ Gewijzigd: 11 June 2021 10:05 AM by charlie ]
  [ # 21 ] 03 June 2021 07:18 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2020-04-27

https://youtu.be/1RpGgFs8gUY

In bovenstaande link de eerste bewegende beelden…. Ik kan denk ik een vlucht naar Hamburg overslaan…

  [ # 22 ] 03 June 2021 07:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Beetje Elle Woods met dat roze jasje.

Ik vind het goed dat Wicked in nieuwe versies wordt opgevoerd. De originele versie heeft iedereen nu wel gezien en theater is wat mij betreft niet bedoeld om keer op keer op dezelfde manier opgevoerd te worden. Maar afgaande op deze beelden vind ik het ook niet mooi. Een paar jaar geleden speelde er een nieuwe versie in, ik meen, Finland. Dat zag er een stuk interessanter uit.

  [ # 23 ] 03 June 2021 07:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Bij het zien van deze eerste beelden ben ik toch enorm blij dat we in Nederland het originele ontwerp hebben gekregen. Ik word totaal niet warm van deze kostuums.

Heb op zich niets tegen vernieuwing, maar het ziet er erg goedkoop uit.

  [ # 24 ] 03 June 2021 08:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben ook voor vernieuwing in het kader van dat het altijd wel ergens beter kan. Of in dit geval, nou ja….. anders (pun intended).

Wellicht stam ik modetechnisch nog uit de vorige eeuw, maar wat spuuglelijk. Waarom is de iconische blauwe Glindajurk weggedaan, wat een vormeloze hoop zwart bij Elphaba plus dat ze de sorteerhoed van Zweinstein hebben geleend en wat hebben de dansers voor Wish verkleedkostuums aan?!
Bovendien, wat is er met het ‘grün’ qua make-up gebeurd? Of heeft mijn scherm ineens een blauw filtertje?

Wellicht blazen ze iedereen vocaal straks omver (dat hoop ik dan maar), maar visueel ben ik niet zo enthousiast over deze - kom er maar in - tintelfrisse versie.

 

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 25 ] 04 June 2021 01:29 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Oh jeetje zeg. Dit is toch wel heel anders dan ik gehoopt had. Ik ben zelf ook best een voorstander van het geven van een nieuwe draai aan bestaande producties maar soms kunnen deze ‘frisse’ interpretaties flink de plank misslaan en ik vrees dat dit hier het geval is.

Het is duidelijk dat ze voor een ‘moderne look’ willen gaan (Glinda’s jasje zegt genoeg) maar weet nou niet of ik daar echt een fan van ben voor Wicked. Wicked moet tijdloos aanvoelen vind ik, dit voelt nu al gedateerd. En waarom zijn de jurken van Elphaba allemaal zo vormloos? Dat mag toch wel iets meer taille hebben?

Laten we hopen dat deze ontwerpen niet definitief zijn en ze nog het één en ander kunnen veranderen.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 26 ] 04 June 2021 08:55 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Supertalies - 04 June 2021 01:29 AM

Het is duidelijk dat ze voor een ‘moderne look’ willen gaan (Glinda’s jasje zegt genoeg) maar weet nou niet of ik daar echt een fan van ben voor Wicked. Wicked moet tijdloos aanvoelen vind ik, dit voelt nu al gedateerd. En waarom zijn de jurken van Elphaba allemaal zo vormloos? Dat mag toch wel iets meer taille hebben?

Volledig mee eens! Wicked is tijdloos, net als the Phantom of Les Mis, voor mij kan je dat soort shows niet echt vermaken naar deze tijd!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 27 ] 04 June 2021 12:01 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Oei de reacties online zijn niet zo positief.

Sommige shows zijn zo iconisch. Wicked speelt sinds 2003 op Broadway en sinds 2006 in London. We zijn zo gewend aan hoe die versie eruit ziet, dat een andere versie wennen is.
Een andere versie is niet perse slechter, maar dan moet je er wel veel tijd en geld insteken.
Helaas ziet dit er enorm goedkoop uit.

  [ # 28 ] 04 June 2021 01:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat is vaak het probleem met Stage. Een eigen versie is een excuus voor een goedkope versie, maar vervolgens presenteren ze het dan wel als een grote musical. Ik ben ervan overtuigd dat je Wicked prima in een kleine versie kunt brengen, maar dan moet je het origineel durven loslaten en een eigen visie hebben. Dan wordt het geen goedkoop aftreksel maar een een heel nieuwe ervaring.

  [ # 29 ] 04 June 2021 04:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ergens ben ik wel benieuwd naar deze versie, maar oei.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 30 ] 04 June 2021 08:04 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik heb nog maar weinig positiefs gehoord over deze beelden… En het is ook wel een mega klus om een musical waarvan ALLES zó iconisch en herkenbaar is. Van het decor gebasserd op de “Clock of the time dragon” tot Glinda’s iconische bubbeljurk geïnspireerd op een jurk van Christian Dior.
Ik ben zelf ook nog niet heel enthousiast, ik wil originele versies graag een kans geven maar aan een parel als Wicked valt weinig te polijsten. De beelden die ik tot nu toe heb gezien van het decor zijn wat donker om een duidelijke mening erover te vormen, maar van wat ik nu heb gezien (ingestorte bakstenen, een gaasdoekje met projectie en heel veel zwart) ben ik nog niet enthousiast. Ik ben ook benieuwd of ze wel hetzelfde systeem voor Defying Gravity gaan gebruiken of dat we straks mischien Vajen aan 2 koordjes zien bungelen, of nog erger helemaal niet. Dat het ensemble net als bij een no-fly show op de grond gaan liggen.
Ik geef deze musical voorlopig nog een kans, maar ik houdt net als blijkbaar heel veel anderen mijn hart vast.

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Hello Dolly! - West End      Frozen Hamburg ››