3 of 3 |  < 1 2 3
De Tocht, groots musicalspektakel over de Elfstedentocht
  [ # 31 ] 02 October 2023 06:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Recensie: https://www.theaterparadijs.nl/musical/4571-recensie-de-tocht-dichterbij-het-elfstedengevoel-kan-je-voorlopig-niet-meer-komen

  [ # 32 ] 02 October 2023 06:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Veel wisselende recensies. Zo geven het AD en de Volkskrant maar twee sterren.

  [ # 33 ] 03 October 2023 01:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Mooie recensie (van) Frans! Ik heb de voorstelling nog niet gezien maar volgens mij staat er voor de goede verstaander een hele dikke spoiler in 😅

  [ # 34 ] 16 October 2023 07:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik kan me inhoudelijk grotendeels aansluiten bij de kritische recensies, met name over het script. dat een samengeraapt zooitje is van allerlei andere voorstellingen, zonder dat het tot een geheel is samengesmeed. Daarnaast is het ook nog eens zeer ongeloofwaardig naar het einde toe. Aan het spel ligt het niet, de songs zijn ok, maar zeker niet memorabel, visueel ziet het er zeer fraai uit (al is het gepiep van het lopen op de ijsvloer aan het begin van de voorstelling wel weer superirritant.

Ook in de organisatie voelt veel onnozel aan. Je kunt zonder betaal-app geen souvenirs kopen, inclusief het redelijk geprijsde programmaboek. Zelfs dus niet met een betaalpas. Aan de andere kant durven ze wel het schofterig hoge bedrag van 15 euro te vragen voor het parkeren bij deze 2-uur durende voorstelling aan de rand van de Friese hoofdstad. Daarvoor sta je 5 uur in de binnenstad van Leeuwarden. Extra belachelijk is dat je, ondanks dat je in berichten alle informatie over parkeren zou moeten krijgen, hier dus in de informatie niets over te vinden is.

Ook super-onnozel. Er is een kapitaal aan techniek besteed, maar kennelijk kon een lichtkrant er niet meer vanaf. Er zitten behoorlijke stukken Fries in de show, en als niet-friestalige kun je het soms wel raden wat er wordt gezegd, maar waarom bevestig je die veronderstelling niet met een vertaling hoog boven het podium. Met alleen friezen als publiek ga je je investering zeker niet terugverdienen.

Het is dat ik in herberg het Rechthuis in Rinsumageast (het vaste adresje als er iets in Dokkum of Leeuwarden te beleven is) weer als vanouds gastvrij ontvangen ben en daar dus heerlijk heb overnacht en gegeten. Daardoor kan ik toch terugkijken op een geslaagd tripje naar deze noordelijke provincie.

[ Gewijzigd: 16 October 2023 08:00 PM by Jeroen ]
  [ # 35 ] 24 November 2023 10:32 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik (als echte Fries) ga vanavond! Weet iemand iets omtrent de cast van vanavond? Bertie / Nandi? Waar gaan de artiestennhet complex binnen? Kun je er goed parkeren? Groet

  [ # 36 ] 02 January 2024 07:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik zie nu overal reclames van de Tocht met “nu tot en met april” is dit een verlenging of een aankondiging dat de show stopt?

  [ # 37 ] 02 January 2024 08:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Verlenging…

  [ # 38 ] 02 January 2024 08:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is er eigenlijk iets bekend over een castalbum?

 < 1 2 3
3 of 3
‹‹ The Bodyguard - Antwerpen      Palermo ››