6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
The Sound of Music (2021/2022)
  [ # 76 ] 08 July 2021 08:49 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat ze in de finale een pruik droeg was ik alweer vergeten. Ik doelde op haar eigen haar.

Dat Maria blond/rossig is, is sinds de V&V-versie met Wieneke Remmers. Maaike Widdershoven speelde in de Stage-versie gewoon met haar eigen haar (of een pruik die overeen kwam met haar eigen haar). Maar die versie was eigenlijk in alle opzichten beter dan alle producties daarna.

  [ # 77 ] 08 July 2021 07:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Maaike Widdershoven had wel een pruik als Maria, maar de kleur ervan kwam inderdaad goed overeen met haar eigen haarkleur. Helaas nooit die productie met haar gezien, maar wel bij het castalbum de making-of dvd gekeken. Moet een hele rijke productie zijn geweest toen.

Zelf de versie in de Efteling gezien. Daar heb ik positieve herinneringen aan. Voor mijn gevoel was dat ook een grootse productie toen. De vorige versie van 2014 leek me erg uitgekleed, waardoor ik die heb overgeslagen.

De huidige trailer/scènefoto’s in combinatie met Nandi en (delen van) de rest van de cast maken me toch wel weer nieuwsgierig naar deze versie.

  [ # 78 ] 10 July 2021 07:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht gisteren de première van The Sound of Music. Lees onze recensie en bekijk ons videoverslag op http://www.musicalworld.nl/artikel/the_sound_of_music_blijft_steken_in_zijn_interessante_belofte_1_2.

  [ # 79 ] 12 July 2021 04:11 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Jeroen - 05 July 2021 05:41 PM

Er is een dirigent, dus zal er meer zijn dan een bandje.

In het volgende shot out Weekvlog 6 op het BackStage YouTube kanaal is inderdaad een dirigent achter de toetsen te zien. Echter ontbreekt elk spoor van andere muzikanten. Volgens mij had de vorige versie ondanks het gebrek aan een orkest toch een muzikaal leider, maar ik vraag me af waar de overige muzikanten dan zouden moeten zitten.

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 80 ] 13 July 2021 06:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Dit doet me denken aan clic start.
Een van te voren opgenomen band waarbij de dirigent aangeeft wanneer een zanger moet zingen.
Dus mee dirigeert met een orkestband.
Waarom is er anders geen orkestbak???

  [ # 81 ] 17 July 2021 04:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Natuurlijk heb ik het liefst een groot live orkest, maar om eerlijk te zijn heb ik liever een prachtig orkest op een band dan een combo’tje dat bestaat uit een trommel, een fluit en een keyboard met nep synthesizer violen. Het geheel klinkt daardoor meteen zo low budget! Je mist de details in de muziek. De muziek van The Sound of Music heeft grandeur nodig, dus dan liever een band.

  [ # 82 ] 17 July 2021 05:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar daarmee zeg je eigenlijk dat je er ook genoegen mee zou nemen als de cast playbackt als dat zou betekenen dat het dan mooier klinkt. Ik vind dat onbegrijpelijk. Het hoort gewoon live te zijn bij een musical, zowel de muziek als de zang. Ik hoor nog Hans van Willegenburg tijdens de eerste Musical Awards: “Alles is live, zoals u dat mag verwachten bij een musical.”

  [ # 83 ] 17 July 2021 06:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

musicalgoeroe - 13 July 2021 06:21 AM

Dit doet me denken aan clic start.
Een van te voren opgenomen band waarbij de dirigent aangeeft wanneer een zanger moet zingen.
Dus mee dirigeert met een orkestband.
Waarom is er anders geen orkestbak???

Bands worden ook wel eens op het zijtoneel of (deels) in kleedkamers ondergebracht als dat past.
Op het moment dat je de orkestbak niet gebruikt kan je een paar rijen meer verkopen. Het ontbreken van een orkestbak zegt niks over het wel of niet live zijn van de muziek. Wel over de hoeveelheid muzikanten.

Het zou een keycom kunnen zijn. Dan laten ze muzikanten de muziek inspelen die dan in de show d.m.v. toetsaanslagen in een corresponderend tempo te horen is. Dus zeg maar een interactieve band.

[ Gewijzigd: 17 July 2021 06:54 PM by S7rin ]
  [ # 84 ] 17 July 2021 07:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

0 - 17 July 2021 05:13 PM

Maar daarmee zeg je eigenlijk dat je er ook genoegen mee zou nemen als de cast playbackt als dat zou betekenen dat het dan mooier klinkt.

In principe doen we dat toch ook allemaal? De titelsong van The Phantom wordt ook al sinds jaar en dag geplaybackt en de meeste ensembles playbacken tijdens het dansen meer dan dat ze zingen.

  [ # 85 ] 17 July 2021 07:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

0 - 17 July 2021 05:13 PM

Maar daarmee zeg je eigenlijk dat je er ook genoegen mee zou nemen als de cast playbackt als dat zou betekenen dat het dan mooier klinkt.

In principe doen we dat toch ook allemaal? De titelsong van The Phantom wordt ook al sinds jaar en dag geplaybackt en de meeste ensembles playbacken tijdens het dansen meer dan dat ze zingen.

  [ # 86 ] 17 July 2021 10:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Precies, de Overture en het Titellied van The Phantom of the Opera staan ook voor het grootste gedeelte al op band. Er spelen wel live instrumenten mee, maar de basis (orgel, bas, synths, drums etc) staan op band. En de zang van het titellied wordt ook geplaybackt.

Tuurlijk heb ik het liefst een orkest, ik ben helemaal voor live muziek.. maar dan wel een ECHT orkest, niet een verzameling keyboards. Ik heb me vaak geïrriteerd aan de neppe geluiden uit de orkestbak! Het klinkt vaak zo cheap. Arrangementen worden versimpeld, details vallen weg. Ja, in dat geval heb ik liever goede realistische orkestbanden. Tuurlijk werken kleinere combo’s perfect voor sommige producties, maar voor The Sound of Music zou dat echt veeel te karig zijn.

[ Gewijzigd: 17 July 2021 10:38 PM by 1979brigitte ]
  [ # 87 ] 18 July 2021 12:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ben benieuwd of er nog een EP komt met highlights uit de show.
Een nieuwe cd zou leuk zijn.

Wat wordt in het theater qua merchandise verkocht ?

  [ # 88 ] 24 July 2021 05:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Natascha had vanmiddag haar premiere als Maria lees ik net op Instagram. Ben benieuwd naar haar Maria!

  [ # 89 ] 31 July 2021 09:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Stefan speelt al een aantal dagen niet, wie weet wat er scheelt? Gisteren Paul als Kapitein gezien, deed het heel goed!

  [ # 90 ] 05 August 2021 03:13 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2008-09-08

Gisteravond een super mooie voorstelling gezien met Natascha als Maria en Paul als kapitein. Verder blies Francis iedereen omver met haar versie ‘climb every mountain’ Heeft iemand toevallig een geluidsopname hiervan? Graag in een privébericht :)

[ Gewijzigd: 05 August 2021 05:09 PM by Pauline89 ]
‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8