Love Song - Bellevue
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Persbericht | première Love Song, een nieuwe Bellevue Lunchtheatervoorstelling van Roel Pronk
Amsterdam, 20-09-2022
Jonge maker Roel Pronk schrijft en regisseert Love Song: een muzikale voorstelling over liefde in een extreem individualistische wereld. In ritmisch versneden monologen volgen we drie personages en hun zoektocht naar verbinding. Samen met een eveneens jonge en getalenteerde cast (Sabine van Kuipers, Shelley Bos, Simme Wouters) en artistieke compaan Erasmus Mackenna werkt Roel op dit moment toe naar de première op za 29 oktober in het Bellevue Lunchtheater.
Over Love Song
Datingapps, drugs, donkere clubs, ongemakkelijke one-night-stands en een sluimerende angst voor “later”… Love Song is een voorstelling over liefde in een extreem individualistische wereld.

Drie personages op zoek naar verbinding.
Ze swipen dronken door datingapps in de ochtendmetro.
Ze vrijen het alfabet af om maar niet te hoeven denken aan de wereld die in de brand staat.
Ze proberen verliefd te worden, maar verdwalen en verdrinken.
Cynisch en romantisch, wanhopig en vol verwachting.

Dwars door elkaar volgen wij hun eenzame zoektochten. Diep persoonlijk, maar daardoor juist zo universeel.
“Alles gaat over identiteit en de liefde gaat daarin mee. Dus ineens moet mijn partner alles zijn: mijn beste vriend, mijn vertrouweling, mijn muze, mijn intellectuele gelijke, mijn mede-ouder, mijn reis-partner. We moet onze hobby’s delen, dezelfde humor hebben, geïnteresseerd zijn in elkaars hele leven, de beste seks ooit hebben enzovoort.
En als we niet voldoen aan al deze eisen, als we niet dezelfde antwoorden hebben op al deze vragen, is het makkelijk om te denken dat we beter verdienen, Bumble weer te downloaden en verder te zoeken.”
\
Meer over Roel Pronk
Roel Pronk studeerde in 2020 af aan de Toneelschool in Amsterdam. Toen in de loop van het tweede jaar bleek dat Roel een grote liefde en talent voor het schrijven had, paste hij zijn curriculum daarop aan. In de laatste jaren tot zijn afstuderen manifesteerde hij zich als vaste schrijver, vertaler en dramaturg van meerdere afstuderende regisseurs. Sindsdien maakt en schrijft Roel voor o.a. het Amsterdamse Bostheater, Frascati Productions en Theater Bellevue (Hendrik IV van Teun Donders). Recent is hij, samen met vaste collaborateurs Marit Hooijschuur en Erasmus Mackenna, oprichter van een eigen theatercoöperatie genaamd LENZ.
Credits
tekst, regie Roel Pronk
spel Sabine van Kuipers, Shelley Bos, Simme Wouters
muziek Simme Wouters
vormgeving Julian Maiwald
artistieke begeleiding Erasmus Mackenna
tekstbegeleiding Jurrian van Dongen

Een voorstelling van Theater Belleuve
Mede gesteund door een particuliere begunstiger
Speeldata
wo 26 okt - zo 20 nov | 12:30 | Paloni Zaal
première za 29 okt
Bellevue Lunchtheater
Bellevue Lunchtheater: theater rondom lunchtijd, Theater Bellevue houdt deze traditie, uit de tijd van Toneelgroep Centrum, al 45 jaar in ere. Vijf dagen in de week is rond het middaguur een voorstelling te zien, iedere maand een nieuwe. Speciaal voor dit tijdstip en op maat gemaakt van de historische Paloni zaal.