1 of 3 |  1 2 3 > 
De Hospita
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Vanaf november is deze musical met Smone Kleinsma en Paul Groot te zien.
Bron: https://www.medialane.nl/productie/de-hospita/

[ Gewijzigd: 25 March 2023 02:28 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1 ] 25 March 2023 05:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Klinkt veelbelovend! Ben benieuwd wie de muziek maakt, dat is de naam die nog ontbreekt. Hopelijk krijgen we niet weer een Diana en Zonen-situatie.

  [ # 2 ] 25 March 2023 06:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het jubileumjaar van Simone Kleinsma wordt gevierd met de eerste speciaal voor haar geschreven musical: De Hospita. De musical vertelt het verhaal van een revuester en comédienne van toen. Madeleine Coutard moet haar weg vinden in de verwarrende wereld van vandaag wanneer drie jonge studenten uit geldnood bij haar intrekken. Ervaar de revue van toen – in een oogstrelend eigentijds jasje – opnieuw in de Nederlandse theaters in een verhaal met vlijmscherpe humor en onverwachte emotie.

Met o.a. Simone Kleinsma en Paul Groot.

Te zien vanaf november in de Nederlandse theaters.

Bron: Website Medialane

Het script is geschreven door Dick van den Heuvel. Het verhaal van de musical ontwikkelde Van den Heuvel samen met Joop van den Ende en Maurice Wijnen. De muziek uit de musical bestaat uit melodieën van uit het Franse songbook met liedteksten van André Breedland. Joep Onderdelinden neemt de regie op zich.

Bron: Musicalweb (hun bron is denk ik Telegraaf?)

[ Gewijzigd: 25 March 2023 06:07 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 25 March 2023 06:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het ontbreken van een componist deed me al vermoeden dat het bestaande muziek zou zijn. Dus deze musical is toch niet helemaal speciaal voor Simone geschreven. Ik ben echter wel benieuwd naar de voorstelling.

  [ # 4 ] 26 March 2023 10:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja die info hebben ze wel heel goed verstopt op de website. Maar ik ben zeker benieuwd naar deze musical.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 11 April 2023 11:34 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

In het persbericht was het niet verstopt hoor. zat zelfs in de dikgedrukte tekst

  25 maart 2023
Simone Kleinsma viert jubileumjaar als hospita in nieuwe musical comedy
Vanaf november 2023 te zien in de Nederlandse theaters
Simone Kleinsma en Paul Groot gaan de hoofdrollen spelen in de nieuwe Nederlandse musical De Hospita. MediaLane Theater ontwikkelt deze musical comedy speciaal voor Kleinsma’s jubileumjaar. Zij speelt de flamboyante Madeleine Coutard: vroegere revuevedette en vlijmscherpe comédienne die wordt geconfronteerd met de verwarrende wereld van nu wanneer drie studenten bij haar intrekken. Paul Groot kruipt in de huid van Kimono, de extravagante oud-kostuumontwerper, huisgenoot én beste vriend van Madeleine.

De ontwikkeling van De Hospita is op een haar na gereed. Het script is geschreven door Dick van den Heuvel (Was Getekend, Annie M.G. Schmidt en Ramses). Het verhaal van de musical ontwikkelde Van den Heuvel samen met Joop van den Ende en Maurice Wijnen. De muziek uit de musical bestaat uit melodieën uit het Franse songbook met liedteksten van André Breedland (Ciske de Rat en Diana & Zonen). Joep Onderdelinden (Opvliegers en Blind Date) neemt de regie op zich.
De Hospita is vanaf november te zien in de Nederlandse theaters. Meer informatie over de musical en de kaartverkoop is te vinden op de website: http://www.hospitademusical.nl

Het jubileumjaar van Simone Kleinsma
In 2023 wordt het jubileumjaar van Simone Kleinsma, die dit jaar haar 65e verjaardag viert, gekenmerkt door twee producties. Naast de speciaal voor haar geschreven musical comedy De Hospita, is ze ook vanaf april te zien in de bekroonde Sondheim musical Sweeney Todd: The demon barber of Fleet Street. Hierin kruipt ze nog eenmaal in de huid van Mrs Lovett, een rol die ze dertig jaar geleden reeds speelde.

Simone Kleinsma: “Dit jaar mag ik extra in mijn handen knijpen met de mooie rollen die ik mag gaan spelen. Ik mag nieuwe en ook oude uitdagingen aangaan en ik kan niet wachten! Zowel Mrs Lovett in Sweeney Todd als Madeleine in De Hospita zijn fantastische rollen van sterke en vastberaden vrouwen. Het ontwikkelen van een origineel personage is altijd spannend maar ook een absolute eer om te mogen doen. En dat alles met een vertrouwd creatief team, vriend Joop van den Ende, en geweldige castleden. Heerlijk!”

Paul Groot
Als acteur en cabaretier is Paul Groot bekend van o.a. Kopspijkers en Koefnoen. Eerder speelde hij hoofdrollen in musicals als Spamalot, de musical, Shrek de Musical en Sonneveld.

Paul Groot: “In eerdere producties speelde ik vaak bekende namen zoals Wim Sonneveld of Robert Long en nu mag ik een gloednieuw en uniek personage creëren. Dat is al geweldig, maar dat ik dit naast Simone Kleinsma mag doen maakt het helemaal compleet! Kimono is een extravagante, cynische en komische kostuumontwerper die op latere leeftijd nog steeds op zoek is naar zijn plek in de wereld. Vast herkenbaar voor velen. Het wordt absoluut een voorstelling met een grote lach én een traan.”

De Hospita
De gloednieuwe musical comedy De Hospita vertelt het verhaal van een revuester en comédienne van toen. Zij moet haar weg vinden in de verwarrende wereld van vandaag wanneer drie jonge studenten uit geldnood bij haar intrekken. Deze brengen veel lawaai en vooral discussie met zich waardoor het leven van Madeleine én dat van haar inwonende voormalige kostuumontwerper op zijn kop worden gezet. Wanneer vervolgens haar zorgvuldig weggestopte verleden zich onverwacht aankondigt is de verwarring compleet. De Hospita neemt je mee naar het hedendaagse Amsterdam én naar het bruisende Parijs van de vorige eeuw. Ervaar de revue van toen - in een oogstrelend eigentijds jasje - opnieuw in de Nederlandse theaters in een verhaal met vlijmscherpe humor en onverwachte emotie.

  [ # 6 ] 10 July 2023 05:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Al meer bekend?

[ Gewijzigd: 10 July 2023 08:04 PM by Alfredje ]
  [ # 7 ] 25 July 2023 10:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

18 juli 2023
Musical De Hospita geeft gratis studentenkamer weg
Win een kamer bij een hospita in strijd tegen kamernood
De nieuwe musical comedy De Hospita geeft in samenwerking met Hospi Housing een studentenkamer weg voor aankomend studiejaar. Met deze winactie vraagt producent MediaLane Theater aandacht voor het grote kamertekort onder jongeren en de oplossing die hospita’s (of hospites) kunnen bieden in deze woningcrisis. De musical, waarin Simone Kleinsma de rol van revuevedette en hospita Madeleine Coutard speelt, brengt dit onderwerp ook naar de Nederlandse theaters vanaf november.

Een gratis kamer
Met het nieuwe studiejaar voor de deur zijn duizenden studenten op zoek naar een passende kamer. Vanwege het gigantische woningtekort is dit voor velen een lastige opgave. Een kamer bij een hospita, hospes of gastgezin biedt een praktische en sociale oplossing voor dit probleem. Niet alleen worden bestaande woningen beter benut, ook helpt het tegen eenzaamheid onder ouderen én jongeren. Om hier aandacht voor te creëren geeft de nieuwe musical De Hospita samen met Hospi Housing een jaar lang een kamer weg bij een hospita. Studenten uit heel Nederland kunnen zich t/m 1 augustus aanmelden om kans te maken op deze gratis kamer via deze link.

Simone Kleinsma: “Vanaf november mag ik in de huid kruipen van hospita Madeleine Coutard. De voorstelling zit gelukkig vol humor, maar het huidige probleem van de woningnood is uiteraard heel serieus. Dat wij een klein steentje kunnen bijdragen dit jaar op deze manier is natuurlijk fantastisch! Ik wens de gelukkige student en hospita veel plezier en geluk en ik hoop ze natuurlijk te ontmoeten in het theater.” 

Musical De Hospita
Vanaf november is de gloednieuwe musical De Hospita te zien in theaters in het hele land. Deze voorstelling, speciaal geschreven voor het jubileumjaar van Simone Kleinsma, vertelt het verhaal van een revuester en comédienne van toen. Madeleine Coutard moet haar weg vinden in de verwarrende wereld van vandaag wanneer drie jonge studenten uit geldnood bij haar intrekken. Ervaar de revue van toen – in een oogstrelend eigentijds jasje – opnieuw in de Nederlandse theaters in een verhaal met vlijmscherpe humor en onverwachte emotie. Meer informatie en kaartverkoop is te vinden op: http://www.hospitademusical.nl

Hospi Housing
Iemand helpen door tijdelijk een kamer in je huis beschikbaar te stellen; dat is hospitaverhuur. Startup Hospi Housing koppelt kamerzoekende studenten aan hospita’s en gastgezinnen door heel Nederland. Het doel: een duurzame en sociale oplossing voor de woningnood. Hospi Housing werkt samen met gemeenten, onderwijsinstellingen en woningcorporaties om dit doel te verwezenlijken. Als snel groeiende sociale onderneming hebben ze al meer dan 400 kamerzoekers kunnen helpen aan een kamer bij iemand thuis. Kijk voor meer informatie op http://www.hospihousing.com

  [ # 8 ] 03 August 2023 05:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Zijn de andere rollen al bekend? Behalve Simone en Paul!

  [ # 9 ] 08 August 2023 04:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Desi van Doeveren liet laatst via haar Instagram weten dat zij bezig was met het inzingen van liedjes voor deze musical

  [ # 10 ] 06 September 2023 06:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Inmiddels staat de complete cast op de website vermeld.

  [ # 11 ] 07 September 2023 07:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vond de voorproefjes tot dusver niet heel veelbelovend. Dat heeft niets te maken met Simone of Paul, maar het verhaal en de muziek die ik tot nu toe gehoord heb maken nog niet dat ik denk: daar moet ik heen!
Eerst maar even de reacties afwachten voor ik ga boeken.

  [ # 12 ] 07 September 2023 03:49 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Oh grappig hoe iets werkt. Ik had het net andersom. Door haar geweldige optreden bij de kick off musical awards heb ik juist twee tickets geboekt.

Simone haar stem voelt toch altijd als een warme deken op kerstavond. Dus ik moet haar zien

  [ # 13 ] 02 November 2023 11:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Maartje van de Wetering is toegevoegd aan de cast. Zij zal de rol van Nancy delen met Lottie Hellingman

  [ # 14 ] 12 November 2023 04:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gisteren de eerste try-out gezien. Een voorstelling met veel potentie die denk ik voor zo’n 75% al staat. Vooral de scenes tussen Madeleine en Kimono zijn vaak van een enorme schoonheid. Goed uitgewerkte karakters die veelal prachtige nummers te zingen krijgen. Met name mooie luisterliedjes, maar in de pauzefinale laat Simone horen wat een enorme power ze nog altijd heeft in haar stem.

Waar ik minder enthousiast over ben is de uitwerking van de drie huurders. Zij voelden voor mij eerder als karikaturen en niet als echte mensen. Ze werden ook vaak als zeurderig weggezet en dat helpt dan niet. Daarbij zingen zij een paar nummers die totaal anders zijn en dat haalde me enorm uit het verhaal. Een beetje High School Muisical-achtig. Toen er ook nog iemand ging rappen waren ze me echt even kwijt. Daarnaast vond ik de rol van de biograaf niets toevoegen. De “grote onthulling” (die je natuurlijk al van mijlenver aan zag komen) wordt immers niet door hem gedaan.

De lengte van de voorstelling is echt nog wel een dingetjes. In totaal bijna drie uur. Vooral aan de eerste akte van 90 minuten leek geen eind te komen. Ik ben dus erg benieuwd hoe de voorstelling zich de komende tijd gaat ontwikkelen. Er zijn drie weken try-outs gepland, Dat is tegenwoordig lang, maar voor deze voorstelling stemt het me wel hoopvol, want het kan echt iets goeds worden. Dan moeten de makers wel durven schrappen.

  [ # 15 ] 26 November 2023 07:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Waarom Is Rosalie de Jong toch niet te zien in De Hospita? Heeft ze mooie andere rol te pakken?

 1 2 3 > 
1 of 3
‹‹ Sister Act, MediaLane      Tot Altijd ››