2 of 3 |  < 1 2 3 > 
De Hospita
  [ # 16 ] 28 November 2023 11:30 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

In een post van 6 september op haar Instagram, schrijft Rosalie dat ze zich verheugd om per januari bij de voorstelling aan te schuiven.

  [ # 17 ] 06 December 2023 06:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als ik de recensies zo lees krijg ik de indruk dat er niets veranderd is aan de voorstelling sinds de eerste try-out. Nog steeds wordt de lange zit (drie uur!) als mankement genoemd bijvoorbeeld. Ontzettend jammer, want deze show heeft veel goede punten, maar er waren zeker ook verbeterpunten. Als ik mijn eigen verslag hier vergelijk met de recensies zijn alle kritiekpunten nog van toepassing. Iemand die onlangs de voorstelling heeft gezien en dit kan bevestigen?

Ik had nog het idee om naar de laatste try-out te gaan zodat ik kan vergelijken, maar als er niets veranderd is ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb en vraag ik me af wat ze de afgelopen weken dan gedaan hebben. Naast het inspelen voor de cast/crew hebben try-outs toch als doel om te testen wat werkt en te schrappen/veranderen wat niet werkt.

  [ # 18 ] 21 December 2023 06:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

De voorstellingen van gisteren en vandaag in Heerlen zijn beide afgelast vanwege ziekte in de cast. Zo te zien zijn er ook geen understudies vermeld op de website. Weet iemand of die er ook echt niet zijn? Dan geeft een zieke in de cast al snel problemen.

  [ # 19 ] 22 December 2023 01:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De voorstelling van vanavond in Breda is ook geannuleerd wegens ziekte.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 22 December 2023 05:13 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Ik weet niet hoe het zit qua understudies maar het is wel zo’n musical die lijkt mij geannuleerd wordt als Simone ziek is want het is natuurlijk “haar” musical.
Als zij niet speelt krijgen ze denk ik een hoop negatieve reacties.
Het zou logisch zijn dat andere rollen understudies hebben maar de cast is daarvoor ook wel weer erg klein.

  [ # 21 ] 23 December 2023 12:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja dat lijkt mij ook. De voorstelling van vanavond gaat ook niet door. Ik ga later dit weekend. Of niet ...

*edit* Inmiddels is ook de matinee van zondag geannuleerd zie ik

[ Gewijzigd: 23 December 2023 03:22 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 22 ] 27 December 2023 12:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gisteren na een aantal geannuleerde voorstellingen toch de De Hospita kunnen zien in Breda met Simone Kleinsma in de rol Madeleine Coutard. Als stralend middelpunt uitgedost in de meest prachtige kostuums in een cast die geen zwakke schakels kent. Enorm genoten van Paul Groot als haar steun en toeverlaat de ietwat eigenwijze Kimono, Sara Afiba als Jenna, Desi van Doeveren als Phoebe en vooral Lottie Hellingman als Nancy die haar rol echt prachtig en ontroerend neerzette.

Ik vond ook het decor, de belichting en de projecties erg geslaagd en zorgden vaak voor mooie sfeervolle plaatjes. Overigens ging het gisteren tijdens een changement, wat ironisch genoeg door Kimono ook zo aangekondigd wordt, niet goed wat voor de pauze leidde tot een showstop van 10 minuten en in de tweede acte lag de voorstelling door hetzelfde euvel, tot grote hilariteit van de zaal, nog een keer bijna stil. Maar een en ander werd uiterst charmant door Kleinsma opgelost door voor het voordoek in een geïmproviseerd praatje de situatie uit te leggen.

Ik heb een erg leuke middag gehad al valt er toch ook wel de nodige kritiek te leveren op het rommelige script van de musical waarbij in mijn beleving veel issues benoemd, maar verder niet echt uitgewerkt werden. Soms te voorspelbaar zoals het grote geheim wat Coutard met zich meedraagt. Een generatiekloof die hier min of meer op een ravijn leek. Ik vond de songs in de theaterschool vrij overbodig en dan vooral het nummer in de tweede akte waarbij het hele #metoo gedoe opgerakeld werd. De aanvullende songs vond ik qua sfeer niet erg passen bij alle chansons uit de Franse muziekgeschiedenis. Ik dacht dat die geschreven zijn door Tjeerd Oosterhuis, al kon ik die info op de website niet terugvinden. Het rapnummer dat ineens uit de lucht komt vallen vond ik niet erg passend.

Begrijp me niet verkeerd, gelukkig deugt er ook veel wél aan het script. Ik vond de scènes tussen Madeleine en Kimono vaak erg ontroerend en ook die met de jongere generatie. En er zitten heel veel leuke woordgrappen en sterke oneliners in de voorstelling waar Kleinsma als doorgewinterde comédienne geen enkele moeite lijkt te hebben en die zorgen voor veel terechte lachsalvo’s vanuit het publiek.

Al met al is De Hospita zeker een geslaagde voorstelling en wie weet ga ik nog een keer kijken als ze weer in de buurt staan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 23 ] 04 January 2024 12:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Extra voorstellingen van De Hospita aangekondigd:

19 maart - Luxor Theater Rotterdam
11 t/m 14 april - RAI Amsterdam
15/16 april - Martiniplaza Groningen
18 t/m 21 april - RAI Amsterdam

  [ # 24 ] 10 January 2024 10:22 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

De voorstelling van vanavond in Roosendaal waar ik kaarten voor had, wordt verplaatst naar een nog te bepalen datum in de toekomst. Gisterenavond waren er blijkbaar technische problemen in het theater die ze niet in een dag konden oplossen. Daardoor zou de voorstelling erg aangepast moeten worden en dat wilden ze niet.

Ik ben erg benieuwd wat deze problemen zouden kunnen zijn en wanneer de voorstelling ingehaald gaat worden.

Overigens een grappig puntje in het mailtje van het theater. Ze hebben het besloten in overleg met “Joop van den Ende Producties”.

  [ # 25 ] 10 January 2024 12:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

DavevanderW - 10 January 2024 10:22 AM

Overigens een grappig puntje in het mailtje van het theater. Ze hebben het besloten in overleg met “Joop van den Ende Producties”.

Dit vind ik wel heel grappig 😂

  [ # 26 ] 10 January 2024 01:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Hihi, zo’n desinteresse lijkt mij… slordig…

  [ # 27 ] 10 January 2024 04:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik snap de verwarring wel: Joop van den Ende ís de producent, maar namens Medialane.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 28 ] 28 January 2024 11:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Net voor Kerstmis werden er in het Chassé Theater in Breda een aantal voorstellingen geannuleerd wegens ziekte. Ik zie nu reacties van bezoekers op een Facebookbericht van de Hospita dat deze voorstellingen in Breda in oktober 2024 ingehaald gaan worden.

Zou er volgend seizoen een reprise komen van de Hospita? De kaartverkoop liep volgens mij erg goed dit seizoen en het lijkt me vreemd dat ze in oktober nog slechts enkele voorstellingen gaan spelen.

  [ # 29 ] 28 January 2024 11:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ja die verlenging gaat er zeker komen 😉

  [ # 30 ] 03 February 2024 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag op de site van het Chassé dat er behalve voor de voorstellingen op 11,12 en 13 oktober 2024 er ook te boeken is voor extra voorstellingen op 23 en 24 april 2024

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Sister Act, MediaLane      Tot Altijd ››