Cry me (werkvoorstelling) - DeLaMarWest 10 t/m 14 mei 2023
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vanaf vanavond te zien:

Cry me
een nieuwe oorspronkelijke musical
MusicalMakers | Eva Line de Boer

Te zien
10 t/m 14 mei DeLaMAr West, Amsterdam
première: 12 mei
Meer informatie: delamar.nl

MusicalMakers presenteert in samenwerking met theatermaker en regisseur Eva Line de Boer de nieuwe, oorspronkelijke musical Cry me. Geïnspireerd door de helende werking van break-up songs werkt Eva Line vanuit improvisatie toe naar een eerste werkplaatsvoorstelling*. In Cry Me treffen zeven vreemden elkaar om samen vanuit verschillende fases hun breuk te verwerken. Ze herbeleven het moment van uitmaken, bezingen de fouten van hun exen en oefenen in liefdevol loslaten. Huilen wordt muziek en de gezamenlijke tranen krijgen een stuwende kracht.

Zit jij eindeloos met hash en chocola op de bank, heb je net iemand verlaten of fantaseer je heimelijk over een onmogelijke liefde? Dan is dit een musical om in te zwelgen én de ultieme break-up therapie!

OVER EVA LINE DE BOER
Eva studeerde in 2014 af aan de regieopleiding van Toneelacademie Maastricht en volgde daarna de Master Theater. Ze ontwikkelde haar eigen werk bij Festival Cement, binnen het ontwikkelingstraject van PLAN Brabant en met een Nieuwe Makers Regeling van het FPK. Eva viel met haar werk meerder malen in de prijzen, zo ontving zij de Ton Lutz Award (2014), BNG Bank Nieuwe Theatermakersprijs (2016)en de Charlotte Köhler (2019). Sinds 2020 ontvangt zij met haar eigen stichting Euphoria structurele subsidie en maakt ze co-producties met HNTjong & Het Zuidelijk Toneel. Naast haar eigen werk regisseert ze in opdracht van o.a. Likeminds, Theater Bellevue, Zeelandia, Theatergroep Carver, Marjolijn van Heemstra/ Sadettin Kirmiziyüz en Berg&Bos;.


Credits
Maker/Regie: Eva Line de Boer
Componist: Jelle Hoekstra
Choreografie: Winston Ricardo Arnon
Tekst: Elly Scheele
Decorontwerp: Tim Vermeulen
Kostuums: Jacob Kok
Lichtontwerp: Benno Barend
Geluid operator: Tobias Stolk
Zakelijk leider: Chery Moenen
Spelers: Fjodor Jozefzoon, Paul Kooij, Cheyenne Toney, Lotte Driessen, Bobby Snijder, Adina McPherson, Jeremiah Owsu Ansah (muzikant/speler)

.

Een opmerking bij het persberichtje, wat ik graag voor over forumreacties wil laten gelden.

Het is een werkplaatsvoorstelling dus het is (nog) niet de bedoeling dat er recensies voor worden geschreven, maar wel willen we graag meer aandacht genereren voor dit bijzondere project. Het is een stap in een onderzoekstraject naar de ontwikkeling van nieuw Nederlands repertoire, daarnaast is het ook nog een voorstelling die in eerste instantie is ontstaan uit improvisatie. Het is een uniek maakproces en we hopen dat veel mensen naar het resultaat van dit onderzoek komen kijken.

 

[ Gewijzigd: 10 May 2023 11:53 AM by Jeroen ]