De 3 Biggetjes met K3 (Studio 100 - 2024)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuwe versie van succesmusical
‘De 3 Biggetjes’ vanaf volgend jaar te zien!
Naast K3 ook Marie Verhulst en Nurlaila Karim in de hoofdcast

Hanne, Marthe en Julia maken zich op voor hun musicaldebuut! Vanmiddag stelde Studio 100 de nieuwe versie van de hit-musical De 3 Biggetjes voor.  Na het enorme succes van de vorige producties in 2003 en 2007, keert deze voorstelling in 2024 terug naar Vlaanderen én Nederland. Ditmaal in een volledig vernieuwde en groots opgezette versie. Naast K3 zullen ook Marie Verhulst te zien zijn als het konijn Pluisje en Nurlaila Karim als Mama Big. Het belooft een waar spektakel te worden vol spanning, fantasie en een vleugje romantiek. De 3 Biggetjes gaat op 24 februari 2024 in première in Nederland. Daarna is de musical in de grootste theaters van Vlaanderen én Nederland te zien.

Traditie
Studio 100 kent een sterke traditie van sprookjesachtige familiemusicals. Denk aan de grote successen van Sneeuwwitje, Pinokkio, Doornroosje, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood én Alice in Wonderland. Tijdens deze nieuwe versie van De 3 Biggetjes kunnen de fans van het eerste uur natuurlijk rekenen op een grote berg nostalgie. Maar ook de nieuwe generatie musicalliefhebbers kan zich zeker laten verrassen door het mooie verhaal, de iconische kostuums en de kleurrijke decors.

Cast
Voor deze musical is er wederom een bijzondere en unieke cast samengesteld. K3 zal de rollen van de 3 Biggetjes vertolken. Marthe De Pillecyn schittert als Knirri, een nieuwsgierig en serieus biggetje, terwijl Hanne Verbruggen de rol van Knarri op zich neemt, het stoere maar zachtaardige biggetje. Julia Boschman schenkt haar charme aan de rol van Knorri, het vrolijke biggetje. Het gezelschap wordt compleet gemaakt door Marie Verhulst, die de harten van jong en oud steelt als Pluisje. Natuurlijk mag de warme en liefdevolle Mama Big niet ontbreken. Nurlalia Karim zal deze rol tot leven brengen.

Verhaal
Het verhaal van de musical is een vervolg op het klassieke sprookje ‘De wolf en de drie biggetjes’ en begint wanneer de boze wolf al oud is. Op een dag ontsnapten drie biggetjes uit de boerderij en de wolf, Baltimoor, wilde ze meteen opeten. De biggetjes waren hem te slim af: het eerste biggetje bouwde een huisje van stro, het tweede één van hout. Deze blies Baltimoor zo plat. Het huisje van de derde big kreeg hij echter niet omver, omdat het van steen was gemaakt. 

Zelfs na jaren en jaren blazen, kreeg hij de biggen nooit te pakken en lachte iedereen hem uit. Baltimoor wil alsnog wraak nemen op de derde big (de andere biggen zijn inmiddels verhuisd naar Italië en Frankrijk) en geeft zijn drie zonen de opdracht om haar drie dochters te vangen. Degene die hierin slaagt, krijgt als beloning de wolvenhoorn.

Voor meer informatie, zie: https://de3biggetjes.live

  [ # 1 ] 25 July 2023 09:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een persbericht uit juni

Al meer dan 50.000 tickets de deur uit voor ‘De 3 Biggetjes

De nieuwe versie van de succesmusical De 3 Biggetjes heeft zijn start niet gemist. Studio 100 maakt vandaag immers bekend dat er sinds de aankondiging vorige week, al meer dan 50.000 tickets de deur uit zijn. Meteen na de bekendmaking dat de musical in 2024 terugkeert naar Vlaanderen én Nederland, vlogen de tickets de deur uit. Na het enorme succes van de vorige producties in 2003 en 2007, lijkt het erop dat Marthe, Hanne en Julia dit in 2024 nog eens gaan overdoen. Ditmaal in een volledig vernieuwde en groots opgezette versie. Naast K3 zullen ook Marie Verhulst te zien zijn als het konijn Pluisje en Nurlaila Karim als Mama Big. Het belooft een waar spektakel te worden vol spanning, fantasie en een vleugje romantiek. De 3 Biggetjes gaat in première op 10 februari 2024 en is daarna te zien in de grootste theaters van Vlaanderen én Nederland.

Hanne: “Ik heb echt zoveel zin in dit nieuwe avontuur! Iedereen weet intussen wel dat een musical al heel lang op onze bucket-list stond.”

Marthe: “Toen we vrijdag De 3 Biggetjes officieel voorstelden aan het publiek voelde je meteen al het enorme enthousiasme.”

Julia: “We gaan deze zomer eerst nog even knallen met heel veel optredens maar daarna wordt het aftellen naar de première in februari 2024!”


Traditie
Studio 100 kent een sterke traditie van sprookjesachtige familiemusicals. Denk aan de grote successen van Sneeuwwitje, Pinokkio, Doornroosje, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood én Alice in Wonderland. Tijdens deze nieuwe versie van De 3 Biggetjes kunnen de fans van het eerste uur natuurlijk rekenen op een grote berg nostalgie. Maar ook de nieuwe generatie musicalliefhebbers kan zich zeker laten verrassen door het mooie verhaal, de iconische kostuums en de kleurrijke decors.


Cast
Knirri           Marthe De Pillecyn
Knarri         Hanne Verbruggen
Knorri         Julia Boschman
Pluisje         Marie Verhulst
Mama Big     Nurlalia Karim


Verhaal
Het verhaal van de musical is een vervolg op het klassieke sprookje ‘De wolf en de drie biggetjes’ en begint wanneer de boze wolf al oud is. Op een dag ontsnapten drie biggetjes uit de boerderij en de wolf, Baltimoor, wilde ze meteen opeten. De biggetjes waren hem te slim af: het eerste biggetje bouwde een huisje van stro, het tweede een van hout. Deze blies Baltimoor zo plat. Het huisje van de derde big kreeg hij echter niet omver, omdat het van steen was gemaakt.

Zelfs na jaren en jaren blazen, kreeg hij de biggen nooit te pakken en lacht iedereen hem uit. Baltimoor wil alsnog wraak nemen op de derde big (de andere biggen zijn inmiddels verhuisd naar Italië en Frankrijk) en geeft zijn drie zonen de opdracht om haar drie dochters te vangen. Degene die hierin slaagt, krijgt als beloning de wolvenhoorn.


VANAF 10 FEBRUARI 2024
Stadsschouwburg Antwerpen – Capitole Gent
Trixxo Theater Hasselt – Concertgebouw Brugge
de3biggetjes.live

  [ # 2 ] 25 August 2023 11:18 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Splinternieuwe videoclip voor De 3 Biggetjes!

K3 presenteert een splinternieuwe clip voor de klassieker “De 3 Biggetjes”. Deze clip is de voorbode van de nieuwe versie van deze succesmusical. De terugkeer van “De 3 Biggetjes” werd met heel wat enthousiasme onthaald. Meteen na de bekendmaking dat de musical in 2024 terugkeert naar Vlaanderen én Nederland, vlogen de tickets de deur uit voor deze volledig vernieuwde en groots opgezette versie. Op woensdag 23 augustus is de nieuwe single uitgebracht, met de bijbehorende videoclip die vanaf morgen, vrijdag 25 augustus, om 17u00 te bekijken is.
De oorspronkelijke versie van “De 3 Biggetjes” verscheen voor het eerst in 2003. Destijds ingezongen door de allereerste K3 formatie met Karen, Kristel en Kathleen. De bijbehorende videoclip heeft indruk gemaakt op talloze jonge kijkers in Vlaanderen en Nederland. Met meer dan 20 miljoen views heeft het liedje en de choreografie een speciale plaats in de herinneringen van velen en nu is het dus de beurt aan Hanne, Marthe en Julia.

De opnames van de videoclip vonden plaats in het sprookjesachtige recreatiedomein Warredal. Gehuld in kleurrijke outfits, dansten de K3-meisjes te midden van een sprookjesachtig boslandschap, omringd door even vrolijke dansers. De aankomende clip belooft een echt feestje te worden! Op 17 november zal ook het album “De 3 Biggetjes” uitkomen, met daarin alle iconische liedjes uit de musical, inclusief deze nieuwe single.


Marthe: “Van de muziek van “De 3 Biggetjes” wordt je opslag goed gezind. Het wordt echt een vet feestje!

Hanne: “Ik heb echt zoveel zin in dit avontuur! Iedereen weet intussen wel dat een musical al heel lang op onze bucket-list stond.”

Julia: “Ik kijk enorm uit naar deze volgende grote stap in mijn nog jonge carrière als lid van K3. Laat die première maar komen!”

Traditie
Studio 100 kent een sterke traditie van sprookjesachtige familiemusicals. Denk aan de grote successen van Sneeuwwitje, Pinokkio, Doornroosje, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood én Alice in Wonderland. Tijdens deze nieuwe versie van De 3 Biggetjes kunnen de fans van het eerste uur natuurlijk rekenen op een grote berg nostalgie. Maar ook de nieuwe generatie musicalliefhebbers kan zich zeker laten verrassen door het mooie verhaal, de iconische kostuums en de kleurrijke decors. De 3 Biggetjes gaat in première op 10 februari 2024 en is daarna te zien in de grootste theaters van Vlaanderen én Nederland.

De videoclip is vanaf vrijdag 25 augustus om 17u00 te bekijken
op het K3 YouTube kanaal.
de3biggetjes.live

  [ # 3 ] 13 September 2023 02:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2012-06-05

Een paar nieuwe castleden zijn zonet bekend gemaakt tijdens een perspresentatie, en voor zover ik zie was er ook een optreden! (Ik heb het zelf nog niet kunnen bekijken)

https://www.youtube.com/live/1lYLlqfXM9I?si=KmjwQCRz9T4_eMaN

Verder kijk ik als K3- en musicalfan zo erg uit naar deze revival. Dat ondanks het feit dat ik niet heel blij ben met het ontbreken van een live orkest, of dat heb ik toch gehoord allesinds..

  [ # 4 ] 13 September 2023 08:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Volledige hoofdcast van De 3 Biggetjes voorgesteld!

Vandaag werd de volledige hoofdcast van de musical “De 3 Biggetjes” voorgesteld. Michiel De Meyer, Gio Kemper en Louis Thyssen zullen de rollen van de wolven Willy, Waldo en Wuppert spelen. Hun vader, wolf Baltimoor, zal vertolkt worden door Peter Thyssen, die trouwens ook in het echte leven de vader van wolf Wuppert ofwel Louis Thyssen is. Peter is bekend met deze voorstelling, aangezien hij in 2003 zelf de rol van Wuppert op zich nam. Walter Baele geeft gestalte aan de sluwe vos Loewie. Het belooft een waar spektakel te worden vol spanning, fantasie en een vleugje romantiek. De 3 Biggetjes gaat in première op 10 februari 2024 en is daarna te zien in de grootste theaters van Vlaanderen én Nederland. Momenteel zijn er al meer dan 90.000 tickets de deur uit!

Meteen na de bekendmaking dat de musical in 2024 terugkeert naar Vlaanderen én Nederland, vlogen de tickets de deur uit. Na het enorme succes van de vorige producties in 2003 en 2007, lijkt het erop dat Marthe, Hanne en Julia dit in 2024 nog eens gaan overdoen. Ditmaal in een volledig vernieuwde en groots opgezette versie. Naast K3 zullen ook Marie Verhulst te zien zijn als het konijn Pluisje en Nurlaila Karim als Mama Big.

Marthe: “Van de muziek van “De 3 Biggetjes” word je opslag goed gezind!

Hanne: “Ik heb echt zoveel zin in dit avontuur! En met deze hoofdcast wordt het zeker en vast een echt feestje!”

Julia: “Ik kijk enorm uit naar deze volgende grote stap in mijn nog jonge carrière als lid van K3. Laat die première maar komen!”

Traditie
Studio 100 heeft een rijke traditie van betoverende familiemusicals, met grote successen zoals Sneeuwwitje, Pinokkio, Doornroosje, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood en Alice in Wonderland. In deze nieuwe uitvoering van De 3 Biggetjes kunnen zowel de trouwe fans van het eerste uur als de nieuwe generatie musicalliefhebbers zich verwachten aan een overvloed aan nostalgische momenten. Het mooie verhaal, de iconische kostuums en de kleurrijke decors zullen iedereen weten te betoveren. De première van De 3 Biggetjes staat gepland op 24 februari 2024 en zal daarna te bewonderen zijn in de grootste theaters van zowel Vlaanderen als Nederland.

Cast
Knirri - Marthe De Pillecyn
Knarri - Hanne Verbruggen
Knorri - Julia Boschman
Willy - Michiel De Meyer
Waldo - Giovanni Kemper
Wuppert - Louis Thyssen
Mama Big - Nurlalia Karim
Vader Wolf - Peter Thyssen
Pluisje - Marie Verhulst
Vos Loewie - Walter Baele

Voor meer informatie, zie: de3biggetjes.live

  [ # 5 ] 23 November 2023 12:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

K3 lanceert nieuw musical-album
‘De 3 Biggetjes’


Welkom, welkom, bij De 3 Biggetjes! Voor elke K3-fan klinken deze woorden als muziek in de oren, en vanaf nu klinken ze net iets anders. De liedjes uit de succesmusical De 3 Biggetjes werden opnieuw ingezongen door Marthe, Hanne en Julia, en kan je vanaf 17 november overal beluisteren. Ook de unieke dubbel-vinyl komt dan uit, voor een extra beleving. Zing de iconische nummers mee en maak je klaar voor de musical, waarvoor er inmiddels al 120.000 tickets de deur uit zijn.


Een nieuw jasje

Hanne, Marthe en Julia nemen je mee naar het grote dierenbos in deze nieuwe versie van het originele album. Tussen de vijftien nummers staan echte dansplaatjes, zoals ‘De 3 Biggetjes’ en ‘Verliefd’. Maar je kan ook meezingen met het wondermooie ‘Amor’, of ‘Zonder liefde’. Waan je je eerder een stoere wolf? Dan zijn er natuurlijk ook nog liedjes zoals ‘Het is gedaan met de biggen’, ‘We eten konijn’ en ‘Pas toch op voor de grote boze wolf’.


Julia: “Het was altijd al mijn grootste droom om mee te mogen spelen in De 3 Biggetjes! De release van de cd betekent dat dit avontuur eindelijk gaat beginnen. Ik heb er enorm veel zin in!”


Hanne: “De 3 Biggetjes wordt onze eerste musical, dus dit album inzingen was echt een mijlpaal voor ons als K3. Dat we na al die jaren nog steeds samen nieuwe dingen mogen ontdekken, vind ik geweldig.”


Marthe: “De soundtrack werd jaren geleden al zo wondermooi geschreven. Deze iconische nummers op een verfrissende manier weer mogen inzingen voelde enorm speciaal. ‘Amor’ is toch wel mijn favoriet, het wordt fantastisch om dat live te mogen brengen in het voorjaar!”


Nu ook op dubbel-vinyl
Vanaf 17 november kan je het album overal beluisteren! Naast de klassieke cd, is er ook een unieke dubbel-vinyl voor een extra beleving. Wie niet kan wachten tot de première van de musical in februari 2024, kan hiermee al beginnen aftellen.


Het verhaal van de musical

Het verhaal van de musical is een vervolg op het klassieke sprookje ‘De wolf en de drie biggetjes’, en begint wanneer de boze wolf al oud is. Hij zint na al die jaren nog steeds op wraak, want hij kreeg de biggen nooit te pakken. De derde big heeft inmiddels drie dochters (Marthe, Hanne en Julia), en dat brengt de boze wolf op een idee. Hij geeft zijn drie zonen de opdracht om de drie jonge biggen te vangen… 


Het album ‘De 3 Biggetjes’:
vanaf 17 november 2023 overal verkrijgbaar en te beluisteren
Info en tickets voor de musical De 3 Biggetjes: de3biggetjes.live

  [ # 6 ] 03 March 2024 09:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Hoe zit het met de understudy’s van deze show? Ik zag dat eergisteren Matthew Michel opging als Wolf Willy. Zijn er meer understudy’s bekend? En hebben de meiden van K3 ook understudy’s?

  [ # 7 ] 04 March 2024 06:51 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Yes, iedere rol heeft een understudy. Zo is Maja van Honsté de understudy van Nurlaila. Ieder lid van K3 heeft ook een understudy. De exacte namen weet ik niet uit mijn hoofd, wel weet ik dat Charlotte Campion Marthe kan vervangen mocht dit nodig zijn. Op een K3 fanpagina staat een lijst en deze klopt (tot nu toe) met de feiten op Instagram.

  [ # 8 ] 06 March 2024 10:10 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb het inderdaad gevonden!

Dit zijn de understudy’s in deze show:
Knirri: Charlotte Campion
Knarri: Engel Talarima
Knorri: Oonagh Jacobs
Wolf Willy: Matthew Michel
Wolf Waldo: Bas van Rijswijk
Wolf Wuppert: Chris Schep
Baltimoor: Brent Pannier
Loewie: Brent Pannier
Ganda: Maja van Honsté
Pluisje: Charlotte Campion

Ik ga aanstaande zaterdag naar de show, ben heel benieuwd en hoor veel positieve reacties. Ben ook heel benieuwd naar de verdeling van kind/volwassenen in de zaal. Ik hoop dat ik mijn kindertijd weer kan beleven in het theater haha!

  [ # 9 ] 06 March 2024 12:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik ben zelf geweest en vrienden ook en we waren eigenlijk allemaal enthousiast. Over de kind/volwassenenverdelingen. Wij zijn allemaal bij de avondshows geweest en daar waren de volwassenen veruit in de meerderheid.