Stars on Stage (nieuw musicalprogramma op TV)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Medialane komt met een nieuw TV-programma gericht op musicals. Zie onderstaand bericht van MusicalWeb.
Geen idee wat we hiervan moeten verwachten, maar ik hoop niet dat het een hoog ‘heppiedepeppie’ gehalte gaat krijgen….een soort parodie op musical…

RTL komt met nieuw musicalprogramma Stars on Stage
stars-on-stage-feat]
Foto: MediaLane / RTL

RTL komt met een geheel nieuw musicalprogramma getiteld Stars on Stage. In Stars on Stage worden Bekende Nederlanders uit zeer diverse hoek, van rapper tot Olympisch sporter, van fotomodel tot volkszanger, door professionals uit de musicalwereld klaargestoomd voor de rol van hun leven: overtuigen en verrassen in een groots musical optreden.

Alle populaire musicalsongs komen voorbij! Met decors, kostuums, dansers en een streng panel van recensenten dat hen zal beoordelen. Het programma zal worden gepresenteerd door Jamai Loman en Buddy Vedder. De opnames van Stars on Stage beginnen vanaf woensdag 13 september.

Stars on Stage wordt geproduceerd door MediaLane.

[ Gewijzigd: 11 August 2023 07:15 PM by MusicalN ]
  [ # 1 ] 11 August 2023 07:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vraag me af wat de meerwaarde ervan is. We zien namelijk al jaren dat bekende Nederlanders in musicals worden gestopt. Dit programma voedt mijns inziens alleen maar het idee dat iedereen met een bekend hoofd in een musical kan spelen. Maar hopelijk heb ik ongelijk.

  [ # 2 ] 12 August 2023 05:30 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Musical is een serieus vak en als we willen dat mensen musical eindelijk eens serieus gaan nemen in Nederland is een programma als dit wel het laatste dat er moet komen. Ik zie er inderdaad ook de meerwaarde en het doel niet van in. Nouja, het doel zal wel puur entertainment zijn voor de kijker, maar daarmee haal je wel de musicalwereld weer naar beneden want je suggereert dat als je even je best voor iets doet, iedereen in een musical kan spelen…

  [ # 3 ] 15 September 2023 08:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Theatericonen Albert Verlinde en Paul de Leeuw recenseren musicaloptredens van BN’ers in ‘Stars on Stage’


Niemand minder dan Albert Verlinde en Paul de Leeuw zijn te zien als vaste recensenten bij het nieuwe RTL-programma ‘Stars On Stage’. In dit grootse entertainment programma gaan bekende namen uit de wereld van muziek, sport en media, onder leiding van presentatoren Jamai Loman en Buddy Vedder, de strijd met elkaar aan. De BN’ers staan voor de uitdaging van hun leven: opgeleid worden tot musicalster. Musicalkenners Albert en Paul beoordelen de optredens van de deelnemende sterren met hun scherpe oog en delen hierna hun sterren uit. Wie van hen krijgt de beste recensies en ontvangt de meeste sterren? En wie moet helaas het musicaltoneel verlaten? ‘Stars On Stage’ is vanaf begin volgend jaar te zien bij RTL 4. 


In het programma worden de twee theatericonen steeds bijgestaan door twee wisselende recensenten, bekende gezichten uit de theaterwereld. Elke week verschijnen de deelnemers volledig getransformeerd in een rijk aangeklede theaterclub, met een grootse performance waarin beroemde musical songs, choreografie, decors en kostuums samenkomen. De grote vraag is: welke BN’er kan de titel musicalster toevoegen aan zijn/haar CV?

Albert Verlinde: “In mijn leven heb ik ontelbaar veel musicalacteurs en actrices zien zingen, dansen én acteren. Musical is als het ware topsport en het lijkt me fantastisch om erachter te komen of onze acht BN’ers de combinatie van deze drie disciplines ook aan kunnen.”
Paul de Leeuw: “Een gevarieerde geweldige groep van BN’ers zullen laten zien dat het vak musical niet makkelijk is. Ga er maar aan staan, elke week transformeren in een compleet nieuwe rol, met alles wat daarvoor nodig is. Voor ons wordt het vooral kritisch kijken, genieten, maar ook verwonderen. Geloof me: ze moeten keihard aan de bak.”



De deelnemende BN’ers en wisselende recensenten worden later dit jaar bekend gemaakt.

‘Stars On Stage’ wordt geproduceerd door MediaLane en is vanaf begin volgend jaar te zien bij RTL 4. 

  [ # 4 ] 13 January 2024 04:04 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

MarronSisters - 12 August 2023 05:30 AM

Musical is een serieus vak en als we willen dat mensen musical eindelijk eens serieus gaan nemen in Nederland is een programma als dit wel het laatste dat er moet komen. Ik zie er inderdaad ook de meerwaarde en het doel niet van in. Nouja, het doel zal wel puur entertainment zijn voor de kijker, maar daarmee haal je wel de musicalwereld weer naar beneden want je suggereert dat als je even je best voor iets doet, iedereen in een musical kan spelen…

Er zijn nu twee afleveringen geweest en ik ben benieuwd wat anderen op dit forum van dit tv-format vinden. Ik heb alleen stukken gezien en niet hele afleveringen maar ik kan mij wel vinden in deze opmerking hierboven!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 5 ] 14 January 2024 08:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ergens ben ik blij met de aandacht voor musical. Dit is cute, maar liever zie ik de professionals aan het werk.

Ik stoor me er ook aan dat alle nummers in het Engels zijn terwijl van de meeste nummers ook gewoon een Nederlandse vertaling beschikbaar is.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 16 January 2024 04:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ik ben eigenlijk wel overwegend positief over het programma. Vooraf was ik wat huiverig dat het programma de indruk zou geven dat een BN’er met een paar lessen wel een musicalrol zou kunnen spelen. Het wordt echter zeker duidelijk dat dit niet het geval is. Ook al kan iemand wel heel goed zingen, dat betekent niet automatisch dat er ook goed geacteerd wordt en vice versa. Daarnaast vind ik de aandacht voor het vak erg fijn en zeker gezien er momenteel zo’n miljoen mensen kijken per aflevering. Dat zijn betere cijfers dan bij Op Zoek Naar 😉

  [ # 7 ] 19 January 2024 11:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Derde aflevering vanavond.

Tsja, Als Emma Heesters dan Somewhere (m.i. beste nummer uit West Side Story) mag brengen, dan heb ik het niet meer.
Ja, ik hoorde een toonfoutje, maar toch. Kippenvel.

  [ # 8 ] 20 January 2024 02:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Vinden jullie dit echt musical??
Sommige worden in de kleding van de musical gehesen en spelen een scene.
Anderen staan een concert te geven (whole new world) in gala kleding zonder scene.

De ene danst dr benen uit dr lichaam. Moulin Rouge, Cabaret. En krijgt mwoa waardering. De ander staat stil fantine en elsa en krijgt bewondering. Ik snap het even niet zo goed.
Zien jullie dit echt als musical???

Te midden van dansers wat heen en weer hupsen vind ik minder knap dan een hele scene met veel dans, zang en spel.

Wat vinden jullie hier van??

  [ # 9 ] 02 February 2024 10:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik vind het programma ook heel vreemd qua opzet. Waarom krijgt Michel Mulder steeds de pop-versies van Disney nummers en niet de film/musicalversies? Nu zingt hij alleen maar hoge harde noten in plaats van dat hij zich kan inleven. Hij kan goed uithalen, maar ik heb hem nog geen één keer een lied met gevoel horen zingen. Hij wordt dan een soort one trick pony, want als hij een gevoelig klein liedje zou zingen valt hij door de mand omdat hij niet mag blérren.