1 of 13 |  1 2 3 >  Last ›
Poll
Het liefst zou ik mijn kaartjes willen ruilen als ik naast een van de volgende zit:
kinderen 28
gehandicapten 10
bejaarden 5
tieners 4
gezinnen 2
mensen die meezingen 68
mensen die meedansen 5
mensen die klagen 68
musicalliefhebbers 8
ik kom voor de voorstelling, niet voor het publiek 30
Totaal Aantal Stemmen: 228
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Het ergste publiek…
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Naar aanleiding van een topic over Passion vroeg ik me af wat voor jullie het ergste publiek is om naast te zitten tijdens een voorstelling. Natuurlijk mag je verder discussieren dan die paar opties die staan aangegeven, want dat is juist de bedoeling!

Welke rumoersgrenzen heb jij? Zeg je er zelf iets van of erger je je twee uur lang? Is een boze blik voldoende?

Bron-topic

Mijn stem komt er nog aan…  😛

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 07 September 2004 12:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  360
Geregistreerd  2003-03-07

Helaas kan ik maar een antwoord aanklikken. Ik heb gekozen voor gehandicapten. Waarom???
Bij Doornroosje zat een rijtje gehandicapten achter ons (we hebben ook altijd geluk) die de hele voorstelling alleen maar in de stoel hingen, de hele voorstelling beuhhhhh,beeuuuuuhhh geluiden maakte, en verder niets van de voorstelling meekregen. Ik gun die mensen ook hun plezier, maar doen moeten ze nog wel in die mate zijn , dat ze er ook plezier aan beleven. Dan heb ik er minder moeite mee. Bij Peter Pan bijv. was ook een gehandicapte, die telkens heel hard in schaterlach uitbarste. Er waren mensen die zich er aan ergerde, en na de pauze was hij weg. Dat vind ik jammer… het was een gehandicapte die helemaal opging in de voorstelling, en ervan genoot. Er waren volwassenen en kinderen waar ik me meer aan stoorde, door hun zakjes snoep wat rond gedeelt werd.
Verder vond ik dat iemand die zijn mond niet kan houden tijdens de voorstelling, ook een handicap heeft nl. ZIJN MOND NIET DICHT KUNNEN HOUDEN!!!! Dat soort gehandicapten heb ik liever niet bij mij in de buurt,of dat nu volwassenen, kinderen of tieners, of ouderen zijn,maar een gehandicapte die geniet van de voorstelling hoeft voor mij niet verwijderd te worden, laat hem lekker genieten. Genieten ze er niet van omdat ze alleen maar geluid produceren maar niets van de voorstelling meekrijgen, breng ze dan niet mee naar een voorstelling.

  [ # 2 ] 07 September 2004 12:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Kinderen!  :evil:

In het andere topic had ik het ook al genoemd. Ze kunnen niet stilzitten, hun mond niet houden enz.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 3 ] 07 September 2004 01:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  360
Geregistreerd  2003-03-07

[quote author=“Eva”]Kinderen!  :evil:

In het andere topic had ik het ook al genoemd. Ze kunnen niet stilzitten, hun mond niet houden enz.

Ligt er aan welke kinderen… die van ons heeft nooit iemand last van gehad…. je kan niet alle kinderen op een hoop gooien, er zijn er een hoop die zich beter gedragen als menig volwassenen, ligt aan de opvoeding… dus… de ouders!!! 😉  :lol:

  [ # 4 ] 07 September 2004 01:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

[quote author=“willem”][quote author=“Eva”]Kinderen!  :evil:

In het andere topic had ik het ook al genoemd. Ze kunnen niet stilzitten, hun mond niet houden enz.

Ligt er aan welke kinderen… die van ons heeft nooit iemand last van gehad…. je kan niet alle kinderen op een hoop gooien, er zijn er een hoop die zich beter gedragen als menig volwassenen, ligt aan de opvoeding… dus… de ouders!!! 😉  :lol:

Oké dat is wel waar, maar het blijven dan de kinderen waar ik last van heb. En je kunt inderdaad niet alle kinderen op één hoop gooien (ik was zelf ook nooit lastig 😉), maar als ik moet kiezen uit dat rijtje zijn het toch kinderen.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 5 ] 07 September 2004 01:14 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

Sorry Eva, ik ben het niet helemaal met je eens. :oops:

Net zoals dat voor volwassenen geldt is dat ook zo voor kinderen.
Er zijn idd kinderen die klieren tijdens een voorstelling, net zoals er volwassenen zijn die zich niet kunnen gedragen zoals het hoort.

Het is maar net wat je van huis uit hebt meegekregen.
Als je naast mijn zoontje Melle (8 jaar) zou zitten in het theater zou ik het heel vervelend vinden als je bij voorbaat al zou denken, gatver heb ik dat, zit ik weer naast zo’n koter, terwijl je van hem absoluut geen last zou hebben, gewoon omdat hij weet dat hij zich hoort te gedragen.

Dat vind ik heel lastig van deze poll. Je scheert gelijk een hele groep weer over èèn kam.

Waar ik me erg aan stoor tijdens een voorstelling zijn mensen die erdoorheen praten of lachen. Of mensen die het al eens eerder gezien hebben en dan steeds gaan zitten vertellen wat er komen gaat…..

En of dat dan kinderen, tieners, volwassenen, bejaarden of gehandicapten zijn maakt wat mij betreft niet uit. Ik wil gewoon lekker van een voorstelling kunnen genieten zonder dat ik door wie dan ook word afgeleid.

  [ # 6 ] 07 September 2004 01:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

oops, terwijl ik mijn verhaal zat te schrjijven zijn er nog twee berichtjes tussengekomen, dus mijn reactie was op jou eerste berichtje Eva :oops:

  [ # 7 ] 07 September 2004 01:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Mijn tolerantiegrens bij kinderen ligt nog vrij hoog (al zeg ik het zelf) en een kind mag af en toe best iets aan zijn vader/moeder vragen of zeggen (wij volwassenen doen dat ook), maar zodra een kind niet kan stoppen met praten en zelfs een beetje begint te zeuren en ik ook nog eens bijna een knie in mijn zij krijg, dan vind ik het niet leuk meer.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 8 ] 07 September 2004 01:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

[quote author=“Angel”]
Dat vind ik heel lastig van deze poll. Je scheert gelijk een hele groep weer over èèn kam.

daar heb je helemaal gelijk in hoor. Maar ik wist geen andere oplossing en ik heb wel zoiets dat je voor je zelf kunt bepalen welke groep voor de ‘meeste’ irritatie zorgt. En dan zijn er altijd uitzonderingen…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 9 ] 07 September 2004 02:23 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2002-06-05

mensen die meezingen, daar kank echt nie tegen, of ze nou wel of niet goed zingen. ik kom voor de show en de mensjes op het podium, en niet om mensen in de zaal te horen zingen..

  [ # 10 ] 07 September 2004 02:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Ik moet zeggen dat ik me wel snel erger aan een heel deel van die dingen maar waar ik me bijzonder aan erger zijn mensen die de hele tijd zitten te zeuren. Toen ik in 2002 Phantom in London zag, zaten er 2 Amerikaans koppels achter mij die maar de hele tijd te zeuren waren en commentaar aan het geven waren. Ik denk dat het half balkon toen genoten heeft van hun commentaar, gelukkig kwam in de 2e Acte een een theater bediende iets tegen hun zeggen, die vond het blijkbaar welletjes.

Aan kinderen kan ik me ook wel ergeren, maar veel hangt af hoe je je kinderen werden opgevoerd. Kinderen moeten jong mee naar het theater maar dan ook shows waar ze iets aan hebben persoonlijk vind ik dat je kinderen van 4 tot 6 jaar niet meeneemt naar een show a la Les Mis, Phantom, Miss Saigon, negen op de 10 snappen ze er toch geen orgel van. Van een kennis heb ik eens gehoord dat de rij voor hem een koppel zat met 3 kinderen en eentje was op zijn gameboy aan het spelen, met het geluid aan :shock:  en de ouders zeiden niks tegen dat kind, en niemand durfde iets zeggen.

Mensen die meezingen daar krijg ik het ook van op mijn heupen, laat in godsnaam de mensen die betaald worden voor op het podium te staan zingen hun werk doen, heel de zaal moet niet meegenieten.

Sommige mensen die speciaal voor iemand komen en uit hun dak gaan als hij het podium opkomt daar krijg ik het ook van. Bij Romeo & Julia was dit wel eens het geval en dat werkt op mijn heupen, als je hem dan toch zo leuk vindt ga een beetje aan de AU staan schreeuwen en niet tijdens de voorstelling.

Iets waar ik me ook aan erger, zijn de mensen met snoepzakjes of zakjes chips of bekertjes/flesjes drank. Het liefst kopen ze dan nog een zakje Werther’s Echte of iets in die aard die dan nog lekker kraken als je ze open doet.

Onlangs las ik nog een leuke anecdote van Peter Ustinov over eten en drinken in het theater op een andere forum. Peter Ustinov speelde in een voorstelling en oud vrouwtje op de 1e rij was aan haar drankje aan het slurpen toen Ustinov zich plots naar haar draaide en zei: “Would madam rather I continue after she has taken refreshments or does she permit me to carry on now”.  En toen lag de hele zaal plat.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 11 ] 07 September 2004 03:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

ik kan dus echt niet tegen mensen die tijdens een voorstelling klagen. als je de mogelijkheid hebt om een klacht te vinden, dan zit je dus niet in het verhaal en is je aandacht er dus niet bij. ALs je dan ook nog andere mensen gaat storen door je klacht te uiten gedurende het stuk, dan krijg je mij echt sjagrijnig….

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 12 ] 07 September 2004 03:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2003-03-21

Of het nu kinderen zijn , volwassenen of wie dan ook , je moet je gewoon gedragen ook in het theater .Dat krijgen nog maar weinig mensen mee in hun opvoeding.

Maar ja, in de maatschappij is het niet anders.

Men moet volgen mij een paar personeelsleden van het theater in de zaal zetten die niet alleen reageren als iemand stiekem geluids en of beelopnamens maakt maar ook op ordeverstoring en dan die persoon er uitgooien .
Echt waar, na een week zo behandeld te worden komen dat soort types niet meer naar het theater of houden zich rustig .

Een taak voor Joop en Albert e.a om hier wat aan te gaan doen .

  [ # 13 ] 07 September 2004 03:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  444
Geregistreerd  2003-11-03

mensen die meezingen..!! erger ik me kapot aan.. :x

  [ # 14 ] 07 September 2004 04:15 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2002-12-29

Ik heb ook op ‘mensen die meezingen’ gestemd. Echt vreselijk irritant.

Wil ik toch ook nog even reageren op wat willem zei:

Bij Doornroosje zat een rijtje gehandicapten achter ons (we hebben ook altijd geluk) die de hele voorstelling alleen maar in de stoel hingen, de hele voorstelling beuhhhhh,beeuuuuuhhh geluiden maakte, en verder niets van de voorstelling meekregen. Ik gun die mensen ook hun plezier, maar doen moeten ze nog wel in die mate zijn , dat ze er ook plezier aan beleven.

Ik snap dat iemand die vreemde geluiden maakt of iemand die erg spastisch is en op die manier wat ‘lawaai’ veroorzaakt beter niet naar het theater kan gaan ivm overlast. Maar waar jij (willem) niet over kan oordelen, is dat die mensen niks van de voorstelling meekrijgen. Iemand kan door een handicap niks naar buiten laten zien, maar wel alles meemaken. Sorry dat ik dit even zeg, maar ik ken een groot aantal gehandicapten en ik wil even voor ze opkomen.

Groeten, Marjolein.

  [ # 15 ] 07 September 2004 04:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“F.Gankema”]Of het nu kinderen zijn , volwassenen of wie dan ook , je moet je gewoon gedragen ook in het theater .Dat krijgen nog maar weinig mensen mee in hun opvoeding.

Maar ja, in de maatschappij is het niet anders.

Men moet volgen mij een paar personeelsleden van het theater in de zaal zetten die niet alleen reageren als iemand stiekem geluids en of beelopnamens maakt maar ook op ordeverstoring en dan die persoon er uitgooien .
Echt waar, na een week zo behandeld te worden komen dat soort types niet meer naar het theater of houden zich rustig .

Een taak voor Joop en Albert e.a om hier wat aan te gaan doen .

Ik heb toch liever die beeld- en geluidsopnames… Zo hou je tenminste iets vast van de show. Ik snap dat het illegaal is, maar ik ga er zeker niet minder om naar het theater! Ik vind het juist een compliment dat mensen een voorstelling zo goed vinden, dat er een levendige belangstelling voor (gekopieerde) beeld- en geluidsopnames ontstaat. Als de producenten dat ook zouden vinden, zouden ze er gouden bergen aan kunnen verdienen!
Ik zou zo een legale dvd van Phantom, Romeo&Julia;, Rent, SNF, Elisabeth, Les Mis, Chicago en wat al niet meer van ze kopen. Zowel met eerste dan wel met alternate cast!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 13