2 of 43 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Wat zit er onder jouw CTRL+V
  [ # 16 ] 19 February 2005 02:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  444
Geregistreerd  2003-11-03

mijn zus is naar de stad hor!!!!!!!!!!

whaha.. waarschijnlijk komt dit van mijn broertje af die net op de pc zat..  :lol:

  [ # 17 ] 19 February 2005 02:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2005-01-26

...mijn literaire bijdrage…

George Gershwin(ook wel bekend als George Gerschwin, G. Gershwin)
Georges Gershwin werd geboren uit Joods-Russische ouders in Brooklyn op 26 september 1898. Zijn interesse voor de muziek ontstond toen hij ongeveer tien jaar oud was. Zijn ouders hadden een piano gekocht en hij leerde zelf de grondslagen van de harmonie kennen en componeerde een aantal liedjes.
Later ging hij piano studeren, en werd dan in een muziekhandel aangenomen om de klanten demonstraties geven van de instrumenten die er verkocht werden. Gedurende zijn vrije tijd kreeg hij nog les in de harmonieleer bij R.Goldmark.

Zijn eerste liedje publiceerde hij op zijn 18de. Hij werd al snel bekend omdat hij regelmatig artikels schreef voor populaire weekbladen.

Toen hij 21 was, ging zijn eerste musical, ‘La-La Lucille’, in première met succes. Ook het liedje ‘Swanee’ dat hij in dezelfde periode componeerde, oogstte veel succes: er werden paar miljoen exemplaren verkocht. Hij ontdekte toen de rijkdommen van de jazzmuziek; waarvan hij zeer veel gebruik maakt.

Maurice Ravel, aan wie Gershwin raad was komen vragen, had vrijwel onmiddellijk door dat Gershwin een uitzonderlijk talent had. Dat maakte hij in zijn antwoord ook duidelijk: ‘Ik heb u niets meer aan te leren’.

Maar zijn belangrijkste werken werden niet naar juiste waarde geapprecieerd. Het publiek had geen hoge dunk van zijn populaire melodieën. Een uitzondering is wel ‘Rhapsody in Blue’ (1924), dat later nog verschillende keren werd georkestreerd door anderen, hoewel het werk aanvankelijk op heel veel kritiek stootte. Maar Gerswhin bleef liedjes componeren voor Broadway-producties en films, samen met zijn broer Ira die de teksten schreef. Hij heeft verschillende klassiekers op zijn naam staan. Hij schreef ook een pianoconcerto, waarmee hij hoopte op een nieuw succes. Het nu alom bekende ‘Porgy and Bess’; werd voor het eerst opgevoerd in 1935 voor een absoluut onverschillig publiek.

Tijdens het laatste jaar van zijn leven verbleef Gershwin in Hollywood om zich toe te wijden aan de filmmuziek. Hij stierf er op 11 juli 1937 aan de gevolgen van een hersentumor.

   Handtekening   

” ‘t Is maar goed dat ze een vrouw is, want een vrouw opgeven… och!
Van roken kwam je ook wel af - uiteindelijk- “

  [ # 18 ] 19 February 2005 06:58 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

eens kijken of het me lukt…

Antonie Heinsiusstraat 39

joehoe het is gelukt…. maar zou even niet weten waarom ik dit gekopieerd heb….

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 19 ] 19 February 2005 09:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1082
Geregistreerd  2004-12-11

is al een topic over bij JPP

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=75&t=333087

was iemand die een topic opende over een onderwerp terwijl ergens anders dat topic al veeel langer liep, maar ff geholpen 😉

  [ # 20 ] 19 February 2005 11:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  411
Geregistreerd  2004-05-12

“wat een nieuws over charles en camilla” hihi

uit her verslag van Angela ( meloenenkop) van dkz…

  [ # 21 ] 20 February 2005 12:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

[quote author=“marly”]eens kijken of het me lukt…

Antonie Heinsiusstraat 39

joehoe het is gelukt…. maar zou even niet weten waarom ik dit gekopieerd heb….

ik weet weer waar het van was. ik was bezig dit adres op te zoeken omdat ik daar een feestje had en had het adres vast gekopieerd om even een routeplanner te raad plegen en ben het toen weer vergeten…. heb net met veel moeite het feestje kunnen vinden (want had adres dus vergeten…)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 22 ] 20 February 2005 10:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05


euhm, ja nou dit dus, hihi, net geplakt in een ander topic 😛 😛 😛

  [ # 23 ] 20 February 2005 12:09 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

nee ik ga vroeg uit eten vanaaf broer gaat morgen weg voor 4 maanden naar Finland!

Van msn wat ik iemand anders ook wilde vertellen 😊

  [ # 24 ] 20 February 2005 01:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2003-08-20

Uhm jah…ik was bezig met het schrijven van mijn evaluatieverslag van mn stage…..  😊  En dit stuk tekst moest ff ergens anders geplaatst worden….

Ik heb geprobeerd om mijn verlagen zo uitgebreid mogelijk te schrijven. Ik moet alleen in het vervolg mijn ‘dagboekje’ beter gaan bijhouden. Qua het onthouden wat er allemaal gebeurd is heb ik geen problemen, maar het is meer dat ik te lang wacht, zodat ik op een gegeven moment heel veel in één keer moet gaan doen. Daarom moet ik dit echt elke week goed gaan bijhouden, zodat ik aan het einde alleen nog maar de situaties hoef te kiezen die ik wil beschrijven in mijn maandverslag.

Weten jullie dat ook weer hè  😉
XXXLieke.

  [ # 25 ] 20 February 2005 01:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

[quote author=“LiWa”]Uhm jah…ik was bezig met het schrijven van mijn evaluatieverslag van mn stage…..  😊  En dit stuk tekst moest ff ergens anders geplaatst worden….

Ik heb geprobeerd om mijn verlagen zo uitgebreid mogelijk te schrijven. Ik moet alleen in het vervolg mijn ‘dagboekje’ beter gaan bijhouden. Qua het onthouden wat er allemaal gebeurd is heb ik geen problemen, maar het is meer dat ik te lang wacht, zodat ik op een gegeven moment heel veel in één keer moet gaan doen. Daarom moet ik dit echt elke week goed gaan bijhouden, zodat ik aan het einde alleen nog maar de situaties hoef te kiezen die ik wil beschrijven in mijn maandverslag.

Weten jullie dat ook weer hè  😉
XXXLieke.


Hee dat komt bekend voor zo verslag moet ik helaas ook altijd schrijven? Typisch voor verpleegkunde of doe je andere opleiding?

  [ # 26 ] 20 February 2005 04:11 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2003-08-20

Hee dat komt bekend voor zo verslag moet ik helaas ook altijd schrijven? Typisch voor verpleegkunde of doe je andere opleiding?

Hahahaha, Nee Sociaal Pedagogische Hulpverlening.

  [ # 27 ] 20 February 2005 11:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

[quote author=“LiWa”]

Hee dat komt bekend voor zo verslag moet ik helaas ook altijd schrijven? Typisch voor verpleegkunde of doe je andere opleiding?

Hahahaha, Nee Sociaal Pedagogische Hulpverlening.

leuke opleiding!!! ik doe dezelfde opleiding en heb veel van dit soort verslagen liggen… de keren dat ik geschreven heb dat ik in het vervolg een dagboekje bij zou houden is niet te tellen…

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 28 ] 21 February 2005 12:41 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2003-08-20

leuke opleiding!!! ik doe dezelfde opleiding en heb veel van dit soort verslagen liggen… de keren dat ik geschreven heb dat ik in het vervolg een dagboekje bij zou houden is niet te tellen…

Hahahahaha, Ja ik heb het nu zo ongeveer voor de zesde keer geschreven ofzo..en nee heb het weer niet gedaan, want ben nu pas klaar met mn maandverslag…. :? (tis bijna 1 uur ‘snachts…)  Tis gewoon teveel werk 😉 
Maar leuk we doen dezelfde opleiding!!!

Maar goed…we dwalen af… Terug naar Ctrl+V

  [ # 29 ] 21 February 2005 12:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Er zit een mail-adres onder.
Ga ik natuurlijk niet op de site gooien 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 30 ] 21 February 2005 11:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  411
Geregistreerd  2004-05-12

http://omroep.vara.nl/mediaarchief.jsp?datum_van=24%20%2F%2005%20%2F%202004&datum_tot=17%20%2F%2002%20%2F%202005&programma=Sonja,%20de%20meester%20en%20de%20leerling&genre;=&maintopic=530&search=programma&offset=5

Link van sonja, de meester en de leerling, wat ik momenteel aan het kijken ben…

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 43