4 of 55 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Les Miserables terug naar Nederland
  [ # 46 ] 08 November 2006 03:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Valjean die Javert uitscheldt voor NSB’er… Ze zijn hun tijd dan wel erg ver vooruit 😉

Maar ik hoop dat Martine Bijl een jaar vrijneemt. Cats en My Fair Lady niet opnieuw vertaald? Dan Les Miserables ook niet 😛

  [ # 47 ] 08 November 2006 03:55 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2004-01-24

Of we geven de regie aan Paul Eenens en laten de gevangenen aan het begin een dansje doen, dat iets teveel lijkt op de Cellblock-tango, terwijl ze de cijfercode van Valjean uitbeelden en laat Eponine (net als Maria M.) al de barricade scenes onderbreken, met het over-hysterisch uitroepen “Marius Ik heb je lief, ik heb je lief, maar ben toch heel alleen.”

   Handtekening   

We’re free to fly the crimsom sky, the sun won’t melt our wings tonight

  [ # 48 ] 08 November 2006 06:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

[quote author=“ookeenmedewerker”]en dit wordt de cast:

jean valjean   henk poort
javert         jeroen phaff
fantine         maike boerdam
cosette         chantal janzen
thenardier   carlo boszhard
madame thenardier marjolein touw
marius         jamai loman
eponine         celine purcell
enjolras   danny de munk

Zou Chantie dat halen??? Ik denk het ff niet hoor 😊 Voor de rest prima castverdeling 😊 Volgens mij is chantii dan ook nog met tarzan bezig he 😉

  [ # 49 ] 08 November 2006 06:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Nee, dat haalt Chantie niet, te hoog. Maar ze heeft wel grote blauwe kijkers en veel meer heeft Cosette niet nodig 😉

  [ # 50 ] 08 November 2006 06:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

[quote author=“Klaske”]Nee, dat haalt Chantie niet, te hoog. Maar ze heeft wel grote blauwe kijkers en veel meer heeft Cosette niet nodig 😉

inderdaad 😊 naja dit wordt een musical die sowieso boven ana mn lijstje staat 😊 dus het maakt mij niet uit 😛

  [ # 51 ] 08 November 2006 06:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

misschien is chantal wel een goede eponine??

  [ # 52 ] 08 November 2006 07:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“YokiPerzik”]misschien is chantal wel een goede eponine??

Ik hoop dat dat cynisch is bedoeld!

De cast van ookeenmedewerker klonk (zeker voor JvdE) geloofwaardig en op enkele uitzonderingen na niet eens slecht.
Ik voel weer een enorme discussie opkomen 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 53 ] 08 November 2006 07:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Oooow ik vind dit zoooo gaaf :D En ajb, geen Chantal… sorry voor de fans. Maar neem gewoon eens nieuw talent aan ofzo. Vind sowieso voor Eponine iemand met een warmere/vollere stem geschikter. Maar goed, beetje vroeg misschien nog om het hierover te hebben, ben al superblij dat hij terug komt :D

  [ # 54 ] 08 November 2006 07:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Hans Peter Janssens zou een goede Jean Valjean of Javert zijn. Hij is er ondertussen wel door en door mee bekend zou ik denken. Al moet ik zeggen dat ik in Jeroen Phaff ook wel een goede Javert zie. Over de rest moet ik nog eens over nadenken.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 55 ] 08 November 2006 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

[quote author=“Horst”]Hans Peter Janssens zou een goede Jean Valjean of Javert zijn. Hij is er ondertussen wel door en door mee bekend zou ik denken. Al moet ik zeggen dat ik in Jeroen Phaff ook wel een goede Javert zie. Over de rest moet ik nog eens over nadenken.

Als dat eens waar kon zijn
hans peter janssens in les mis als jean valjean of javert en dan als tegenspeler jeroen phaff

Maar eerlijk gezegd zie ik chantal ook echt geen rol doen in les mis hoor.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 56 ] 08 November 2006 08:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“ivje”]Maar eerlijk gezegd zie ik chantal ook echt geen rol doen in les mis hoor.

Ze mag van mij best een van de hoertjes spelen.

  [ # 57 ] 08 November 2006 08:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

[quote author=“carinameeldijk”]Oooow ik vind dit zoooo gaaf :D En ajb, geen Chantal… sorry voor de fans. Maar neem gewoon eens nieuw talent aan ofzo. Vind sowieso voor Eponine iemand met een warmere/vollere stem geschikter. Maar goed, beetje vroeg misschien nog om het hierover te hebben, ben al superblij dat hij terug komt :D

Ik vind dat je helemaal gelijk heb, maar laten we even reel in JvdE termen denken, dan zou het best goed kunne, of het de beste keuze is… dar zullen altijd de meningen over blijven verschillen.

  [ # 58 ] 08 November 2006 09:14 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

[quote author=“Lance”][quote author=“eastwick”][quote author=“Lance”]Leuk, weer een revival in Nederland!

Mits cynisch bedoeld kan ik me helemaal in deze uitspraak vinden… Na Cats, My Fair Lady, Les Misérables volgt ongetwijfeld Miss Saigon en The Phantom Of The Opera. En hoewel ik me de keuze voor deze klassiekers goed kan voorstellen blijft er zo helaas maar weinig ruimte voor nieuwe musicals of musicals die nog nooit in Nederland te zien zijn geweest.
Groeten,
Theo

Dat was heel cynisch bedoeld van mij. Niet dat ik tegen Les Mis ben. Ik heb de show destijds niet kunnen zien, want ik was pas een jaar of twaalf en mijn ouders behoren helaas tot het cultuurbarbarengeslacht. Dit zou een mooie kans zijn de show alsnog te zien, al ben ik bang voor Stanley als Valjean 😉 .

Maar ik kan niet ontkomen aan het neergaande spiraal gevoel. Gaan we nu in Nederand alleen nog maar recyclen en opfrissen voor een nieuwe generatie, zodat elke show ongeveer om de tien jaar te zien zal zijn. Er is zoveel goddelijk materiaal op deze wereld, doe er wat mee…

Ik blijf in elk geval hopen op The Little Mermaid na Tarzan, dat is een van de Disney musicals die ik echt graag wil zien.

Ik vind dat enkele klassiekers wel kunnen…het zijn niet voor niks klassiekers, die blijven leuk, en ik denk persoonlijk dat er nog genoeg ruimte is voor nieuw materiaal…Stage Entertainment doet ieder seizoen zo’n 5 a 6 musicals? Op dit moment zijn er daarvan 2 revivals…blijven er dus nog 4 over voor nieuwe producties (ok ik weet dat ze nu 2x Batb hebben maar je snapt wat ik bedoel). En de andere, kleinere producenten wisselen het ook goed af, vind ik persoonlijk.
Ik was zelf ook te jong voor Les Mis (was 5 ofzo), The Phantom, Miss Saigon, Cats etc, en mijn ouders gingen/gaan met ons ook liever een stukje wandelen in de bossen dan naar het theater ofzo, dus ik vind het persoonlijk erg leuk dat die musicals waarover ik zoveel heb gehoord etc nu terugkomen en ik de kans krijg om ze alsnog live te zien (aangenomen dat Phantom en Miss Saigon ook idd terugkomen binnen nu en een paar jaar).

Verder..ik meen ergens gelezen te hebben dat Stanley idd een rol in Les Mis erg graag nog eens wilde spelen (ben vergeten welke rol..) duss wie weet zit je daar nog niet eens zo fout mee 😛

Ik heb verder niet echt een mening over de cast, aangezien ik het hele verhaal nogal ingewikkeld vind als ik ‘t ergens lees en maar geen duidelijk beeld kan krijgen van wie nou wie is 😛

  [ # 59 ] 08 November 2006 09:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

[quote author=“YokiPerzik”][quote author=“carinameeldijk”]Oooow ik vind dit zoooo gaaf :D En ajb, geen Chantal… sorry voor de fans. Maar neem gewoon eens nieuw talent aan ofzo. Vind sowieso voor Eponine iemand met een warmere/vollere stem geschikter. Maar goed, beetje vroeg misschien nog om het hierover te hebben, ben al superblij dat hij terug komt :D

Ik vind dat je helemaal gelijk heb, maar laten we even reel in JvdE termen denken, dan zou het best goed kunne, of het de beste keuze is… dar zullen altijd de meningen over blijven verschillen.

Mja, dan wordt het of bn’ers, of weer chantal of nl. mag kiezen via een tv show. Maar ja we wachten het maar gewoon af…
Vind het trouwens super dat oude shows weer opgevoerd worden, moet niet ten koste gaan van nieuwe shows, maar een combinatie ervan vind ik prima!

  [ # 60 ] 08 November 2006 09:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ben het een beetje eens met de menige over de cast, maar dit is de mijne

jean Stanley Burleson
javert jeroen phaff
fantine maike boerdam
cosette celine purcell
thenardier carlo boszhard
madame thenardier simone kleinsma
marius remco harms(rattenvanger in Rembrandt)

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 55