3 of 7 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Rebecca in Wenen
  [ # 31 ] 29 January 2007 07:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb de voorstelling onlangs ook 2x gezien. Had me goed voorbereidt, het boek gelezen 2 filmversies gezien de cd beluisterd en libretto gelezen.
En omdat je dan het verhaal en de muziek al wat kent heb je ook meer aandacht voor de zangstemmen en het decor etc.
Op het verhaal zal ik verder niet ingaan dat heeft Theo prachtig gedaan en met zijn recensie kan ik het grotendeels eens zijn. Het decor is prachtig maar toch echt geen Sunset Boulevard. Dat de laatste scene een Italiaans strand moet voorstellen las ik in het programma had ik er niet van gemaakt. Zag alleen maar een hel blauw verlicht kaal toneel. Maar goed niet zeuren het geheel was meer dan prachtig.

De hoofdrol was voor mij absoluut Susan Rigvava-Dumas als mrs. Danvers wat een geweldige stem heeft zij. Telkens als zij op het toneel staat lopen de rillingen over je lijf.

“Ich”  was beide keren niet Wietske helaas maar de beide dames deden het allebei prima.

Mijn grootste probleem bij Rebecca is voor mij toch de mannelijke hoofdrol zowel Uwe Kroeger als Tim Reichwein in de rol van Maxim de Winter halen het niet bij wat Laurence Olivier qua emoties met de rol doet. Ik mis het hart verscheurende verdriet bij beide. Trouwens niks mis mee met de zangstemmen van deze twee heren alleen is Tim veel te jong voor deze rol.

De bijrollen zoals Theo al schreef zijn erg goed vooral de erg komische mrs van Hopper. Carsten Lepper vond ik niet gluiperig genoeg hij was meer op zijn plaats als Lucceni in Elisabeth.

Wat ik niet begrijp is dat Mrs Danvers op het eind niet weet wie Dr. Baker is. Na de dood van mrs. De Winter heeft zij toch echt wel eens gebladerd in de agenda van haar vroegere meesteres.

Na de show nog een uurtje gekletst met Susan erg gezellig en een schat van een vrouw, haar broer woont bij mij om de hoek kwamen we achter.
Ze vertelde dat de show toch zeker tot eind dit jaar doorloopt. (Behalve de zomerstop), live cd wordt overwogen en Joop vd Ende nog niet geweest is.

Het succes in Wenen is groot dus na Wenen zal het niet gedaan zijn met deze musical maar of het Nederland bereikt? Susan zou de rol ook graag in Nederland willen spelen. We wachten dus maar af, maar denk er sterk over dit jaar nog maar een keer richting Wenen te gaan.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 32 ] 03 February 2007 10:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

En volgende week zaterdag is de cast te zien bij Carmen Nebel

REBECCA-Stars zu Gast bei Carmen Nebel
Am Samstag, den 3. Februar sind Wietske van Tongeren, Uwe Kröger, Susan Rigvava-Dumas und einige Darsteller des REBECCA-Ensembles zu Gast bei Carmen Nebel. Ihre beliebte Sendung “Willkommen bei Carmen Nebel - Stars, Musik und Überraschungen” kommt diesmal aus Wiener Neustadt und ist ab 20:15 Uhr sowohl auf ORF 2 als auch im ZDF zu sehen.

Helaas werd het geplaybackt en is dit niet Uwe’s sterkste kant.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 33 ] 04 February 2007 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

[quote author=“jasper050”]Helaas werd het geplaybackt en is dit niet Uwe’s sterkste kant.

Jammer, maar dat is wel gebruikelijk in dit soort showprogramma’s. Ik heb het helaas niet gezien maar misschien dat het ergens via internet nog is terug te zien ?
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 34 ] 04 February 2007 12:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik viel er net op het goeie moment in gisteravond. Ik vond het een goed optreden maar wel idd jammer van het playbacken.

Ook erg leuk dat het castalbum goud status heeft bereikt. Dit lijkt me toch reden genoeg voor de producenten om een compleet album uit te brengen 😊

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 35 ] 22 February 2007 12:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Helaas is de Gesamtaufnahme voorlopig niet aan de orde. Ik denk dat het te maken heeft of ze na de zomer wel of niet doorgaan in Wenen.

2008 staat Rebecca in Japan (wordt vast weer een leuk castalbum, hoop wel dat ze er geen andere versie van maken zoals bij Elisabeth.

Ik verwacht zelf dat hij op korte termijn richting Londen of Duitsland gaat

  [ # 36 ] 07 March 2007 05:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Ik lees op verschillende duitse sites dat Stage Entertainment de rechten heeft gekocht voor Rebecca.

Onduidelijk is nu natuurlijk of het om de europese rechten gaat of alleen duitse/nederlandse rechten.

  [ # 37 ] 07 March 2007 07:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“cremi”]Ik lees op verschillende duitse sites dat Stage Entertainment de rechten heeft gekocht voor Rebecca.

Onduidelijk is nu natuurlijk of het om de europese rechten gaat of alleen duitse/nederlandse rechten.

Ik gok op europese rechten. Rebecca is misschien wel een show om het nieuwe van den Ende theater mee te openen?

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 38 ] 07 March 2007 07:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Volgens mij is het nog steeds de bedoeling om het nieuwe theater te openen met The Producers met Paul de Leeuw als Max.

Maar Rebecca mag ook hoor maar dan wel met Susan Rigvava Dumas!!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 39 ] 28 March 2007 03:49 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Net de nieuwsbrief van de Vereinigte Bühnen Wien binnen gekregen: Rebecca gaat in het nieuwe seizoen door. Vanaf 6 september 2007 tot 30 december 2007. Kaarten voor deze periode zijn vanaf 2 april te bestellen. Uwe Kröger, Wietske van Tongeren en Susan Rigvava-Dumas blijven ook volgend seizoen de hoofdrollen spelen.
Misschien komt die Gesamtaufnahme er nu ook wel!

Groeten, Jan-Willem

  [ # 40 ] 28 March 2007 07:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

[quote author=“jasper050”]
Na de show nog een uurtje gekletst met Susan erg gezellig en een schat van een vrouw, haar broer woont bij mij om de hoek kwamen we achter.
Ze vertelde dat de show toch zeker tot eind dit jaar doorloopt. (Behalve de zomerstop)

Was in januari al officieus bekend 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 41 ] 10 April 2007 10:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Gister terug gekomen uit Wenen. En uiteraard hebben we Rebecca gezien want daar gingen we voor. Op 7 en 8 april hebben we de show gezien.

Rebecca was een show waar ik al vrij lang echt heel gespannen op zat te wachten. Dat kan natuurlijk maar 1 ding betekenen, ze is niet zo goed als ik bedacht hebt.

Bij aankomst bij het theater gelijk het gebruikelijke progammaboekje gekocht. En volgens het bord de gehele eerste bezetting. Wij zouden Rebecca gaan zien zoals hij in premiere is gegaan!

Het licht dooft in de zaal en de golven worden luider. De opening was echt een kippenvel moment. Wietske zingt ontzettend goed, haar karakter Ich groeit zo mooi gedurende show. Enja Maxim de Winter het is Uwe, wat een stem en karakter geeft hij aan Max de Winter. Je ziet gelijk dat Wietske en Uwe een chemie samen hebben.

Mrs Danvers komt maar zingt zo vals….. ook haar gesproken tekst gaat niet lekker. Na Sie ergibt sie nicht zakt het doek. Susan is toch te ziek om verder te spelen en we gaan nu wat mensen omkleden om daarna verder te gaan. Erg jammer dat we Susan niet in volle glorie hebben gezien en gehoord. Maar het was echt zo erg doorspelen was geen optie.

De show. Ik heb de eerste avond sprakeloos in de zaal gezeten. En heb me volledig laten overdonderen.

Op de 2de avond heb ik wederom sprakeloos in de zaal gezeten. Wat een show, ook iedereen in de pauze of na de show is het er overeens dit is de beste show in jaren.

De show, die door sommige gezien wordt als een soort van Elisabeth, weet mij te boeien vanaf het begin. Het decor is werkelijk geweldig. Op 1 punt na, het einde maar ach dat is een scene van zeker 15 seconden.

De cast, is stuk voor stuk van wereldklasse.

Mijn hoogtepunten zijn:
Sie ergibt sie nicht
Rebecca (alle keren)
Finale 1ste akte
Mrs de Winter bin ich

Buiten deze nummers zitten er geweldige ensemble stukken in. Neue Mrs de Winter, Strandgut, Manderlay in flammen. Stuk voor stuk zijn het plaatjes en dat is het grote verschil met Elisabeth, deze plaatjes hebben gevoel!

Al met al. Gaat het zien, gaat het zien. Ik ga in ieder geval zeker weer terug! Rebecca zal zoals algemeen bekend 30december stoppen. Na wat navraag is nog niet bekend of er een dubbel-cd zal komen.

  [ # 42 ] 10 April 2007 01:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“cremi”]Gister terug gekomen uit Wenen. En uiteraard hebben we Rebecca gezien want daar gingen we voor. Op 7 en 8 april hebben we de show gezien.

Rebecca was een show waar ik al vrij lang echt heel gespannen op zat te wachten. Dat kan natuurlijk maar 1 ding betekenen, ze is niet zo goed als ik bedacht hebt.

Bij aankomst bij het theater gelijk het gebruikelijke progammaboekje gekocht. En volgens het bord de gehele eerste bezetting. Wij zouden Rebecca gaan zien zoals hij in premiere is gegaan!

Het licht dooft in de zaal en de golven worden luider. De opening was echt een kippenvel moment. Wietske zingt ontzettend goed, haar karakter Ich groeit zo mooi gedurende show. Enja Maxim de Winter het is Uwe, wat een stem en karakter geeft hij aan Max de Winter. Je ziet gelijk dat Wietske en Uwe een chemie samen hebben.

Mrs Danvers komt maar zingt zo vals….. ook haar gesproken tekst gaat niet lekker. Na Sie ergibt sie nicht zakt het doek. Susan is toch te ziek om verder te spelen en we gaan nu wat mensen omkleden om daarna verder te gaan. Erg jammer dat we Susan niet in volle glorie hebben gezien en gehoord. Maar het was echt zo erg doorspelen was geen optie.

De show. Ik heb de eerste avond sprakeloos in de zaal gezeten. En heb me volledig laten overdonderen.

Op de 2de avond heb ik wederom sprakeloos in de zaal gezeten. Wat een show, ook iedereen in de pauze of na de show is het er overeens dit is de beste show in jaren.

De show, die door sommige gezien wordt als een soort van Elisabeth, weet mij te boeien vanaf het begin. Het decor is werkelijk geweldig. Op 1 punt na, het einde maar ach dat is een scene van zeker 15 seconden.

De cast, is stuk voor stuk van wereldklasse.

Mijn hoogtepunten zijn:
Sie ergibt sie nicht
Rebecca (alle keren)
Finale 1ste akte
Mrs de Winter bin ich

Buiten deze nummers zitten er geweldige ensemble stukken in. Neue Mrs de Winter, Strandgut, Manderlay in flammen. Stuk voor stuk zijn het plaatjes en dat is het grote verschil met Elisabeth, deze plaatjes hebben gevoel!

Al met al. Gaat het zien, gaat het zien. Ik ga in ieder geval zeker weer terug! Rebecca zal zoals algemeen bekend 30december stoppen. Na wat navraag is nog niet bekend of er een dubbel-cd zal komen.

Een dvd zoals bij Elisabeth zou nog mooier zijn 😛

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 43 ] 10 April 2007 02:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

[quote author=“cremi”]

Rebecca was een show waar ik al vrij lang echt heel gespannen op zat te wachten. Dat kan natuurlijk maar 1 ding betekenen, ze is niet zo goed als ik bedacht hebt.


Wat bedoel je hier mee? ik lees alleen maar positieve dingen verder

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 44 ] 10 April 2007 03:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Sorry, daar moest nog achter dat ik het mis nog wel beter vond dan ik dacht!

  [ # 45 ] 28 April 2007 12:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vandaag kreeg ik de cd van Marie Antoinette in handen, de nieuwste musical van Kunze en Levay en het klinkt weer ouderwets typisch Kunze/Levay. Heerlijke cd al kan ik er geen woord van verstaan buiten Marie Antoinette… 😉

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 7