1 of 2 |  1 2 > 
Diana Ross krijgt musicalaward
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Doe aub Conny Stuart. Dat roep ik nu echt al jaren. Als er iemand iets betekend heeft voor de nederlandse musical dan is zij het wel samen met Harry Bannink en Annie MG. Dus helaas Miss Ross.
Greetz

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 1 ] 31 January 2007 01:25 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Artikel uit de Privé week 5:

In mei worden de John Kraaijkamp Musical Awards weer uitgereikt. En wederom wordt uiterst geheimzinnig gedaan over de winnaar van de oeuvre-award. De geschiedenis leert dat er al maanden van tevoren wordt gelobbyd in het buitenland. Ook nu is de zoektocht naar een grootheid die de moeite wil nemen om naar het Nederlandse gala te komen in volle gang.Lukt dat op het laatste moment niet, dan wordt meestal een Nederlandse legende achter de geraniums weggetrokken. Gefluisterd wordt dat na Liza Minelli en Androw Lloyd Webber nu DIANA ROSS het felbegeerde beeldje krijgt. De Amerikaanse ster zou benaderd zijn vanwege de musical The Wiz. Diana speelde immer ooit in de filmversie. Mocht zij bedanken dan staat nog altijd Conny Stuart op het reservelijstje.


Nou nou nou… ik ken meer mensen die in een musicalfilm gespeeld hebben.. Als het dan zou moet, dan liever geen oeuvre award.

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 2 ] 31 January 2007 01:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Doe dan John Travolta. Die heeft met Danny Zuco echt een personage neergezet zoals hij hoort te zijn, en waar anderen zich op kunnen stukbijten. Dat kun je voor Diana in the Wiz toch niet zeggen.

Als dit waar is is het een gigantische aanfluiting. Maar ja, ook bij de gewone awards was er vorig jaar toch wel de schijn van fraude, waardoor de naamgever van de award zelf ook een beeldje kon ophalen.

  [ # 3 ] 31 January 2007 03:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ik ben eht wel met jeroen eens,
ik heb laatst de filmversie van the wiz gezien en ik vind diana ross niet echt bijzonder daar..

  [ # 4 ] 31 January 2007 04:19 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2005-08-04

Mijn mening is dat bij de Nederlandse musicalawards een Nederlandse grootheid deze award in ontvangst mag nemen. Denk je nou echt dat Diana Ross het een eer vind om zo’n award te krijgen. Ze lacht er om. Geef zo’n ding dan aan een NL-se musicalmaker. In Amerika geven ze toch ook geen Tony award aan Frans Bauer die toevallig één keer in een muziekfilm (Kabouter Plop) speelde. In Amerika geven ze de award aan mensen die in dat land legendarische dingen hebben gedaan. En logisch!

  [ # 5 ] 31 January 2007 04:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Oh oh oh… Lekker geloofwaardig allemaal weer..
“Jij hebt een keer een musicalfilm gespeeld,HIER”..
Ik vind Conny Stuart een betere optie..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 6 ] 31 January 2007 05:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  336
Geregistreerd  2005-10-17

Waarom halen ze iedere keer buitenlanders naar Nederland voor de OevreAward? We hebben toch zat Nederlanders die al jaren in musicals spelen en die de musicals hebben gebracht tot wat ze nu zijn (bijv. Jos Brink)?!

Even een andere vraag: is er al bekend op welke dag in mei en waar de awards uitgereikt worden en wanneer de kaartjes in de verkoop komen?

   Handtekening   

20 mrt: Miss Saigon
29 mei: Soldaat van Oranje
————————————————————-
Life is just a bowl of cherries (Fosse)

  [ # 7 ] 31 January 2007 05:46 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

[quote author=“Musicallon”]Waarom halen ze iedere keer buitenlanders naar Nederland voor de OevreAward? We hebben toch zat Nederlanders die al jaren in musicals spelen en die de musicals hebben gebracht tot wat ze nu zijn (bijv. Jos Brink)?!

Even een andere vraag: is er al bekend op welke dag in mei en waar de awards uitgereikt worden en wanneer de kaartjes in de verkoop komen?

Jos Brink heeft toch al gehad??! Ik meen samen met Frank Sanders toch?(Oh erg dat ik het niet meer weet)

Nee in het artikel, stond idd alleen dit wat ik overschreven heb er van. Eventuele data of dergelijke nog niet..
Ik hoop dat de prive weer is gewoon lekker aan het roddelen is en het een keer iemand uit NL wordt..

Zo lees je nog is iets op je werk als je, je verveelt!

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 8 ] 31 January 2007 07:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Of Jos Brink en Frank Sanders hem samen hebben gehad weet ik niet meer… Ik neem aan van wel…
Was toen zou schattig, stonden daar toen samen huilend op het podium.. 😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 31 January 2007 07:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Mi3JL0W”]De Amerikaanse ster zou benaderd zijn vanwege de musical The Wiz.

Dus het is gewoon een ordinaire PR-stunt!  :shock:

Als iemand hem voor mij zou verdienen dan was het (postuum) het duo Bannink/Schmidt, Sondheim of zelfs Joop van den Ende zelf.
Maar dat zal nu wel een illusie zijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 01 February 2007 02:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

In grote lijnen heb ik dhr. Van den Ende best wel hoog zitten. Hij heeft zo’n beetje in z’n uppie in Nederland een musicalcultuur doen ontstaan, die wellicht op duitsland na, in geen enkel ander land geëvenaard wordt. Daarom is de man - in musicalland- een fenomeen en bij fenomenen horen nu eenmaal ook eigenzinnigheden, dat is m.i. juist wat ze tot hetgeen maakt wat ze zijn. Pet af dus en ik vind inderdaad dat als er iemand is, die qua betekenis voor de musical in NL, de award verdient dan is hij het zelf wel. Echter, hetgeen waar ik me van begin af aan het meest aan gestoord heb én ik ook één van de grootste missers van Van den Ende vind, zijn nu juist de door hemzelf in het leven geroepen Kraaikamp Awards. Toegegeven, het was wel tijd voor een soort van musical-award-uitreiking en zonder zijn initiatief had het waarschijnlijk een paar jaar langer geduurd voordat er Nederlandse Tony’s zouden zijn geweest. Maar; nu is het echt een aanfluiting en een tenenkrommend JVDE Promotion Event. Dat mag, zoals bijv. MIA het in feite ook is, echter naar mijn mening niet met prijzen. De publieksprijs voor “beste musical” is een farce. Iedereen met een hoger IQ dan Bonnie kan snappen dat de productie die de meeste bezoekers trekt (lees de Circustheater cq Beatrixtheaterproductie) dit in 99 van de 100 gevallen zal winnen van een misschien wel 100 keer betere maar in Stadskanaal en Venray spelende show. Bij de overige nominaties / uitreikingen riekt het niet meer, maar stinkt het gewoon naar JVDE-producties promotie gekonkel. Zelfs al heb ik het mis, dan nog vind ik dat Dhr. Van den Ende of Stage Holding dit gewoon had moeten voorkomen door anderen een musical awards stichting te laten oprichten. Hun producties en kwaliteiten zijn namelijk goed en groot genoeg, dat ze ook bij echt onafhankelijke uitreikingen wel in de prijzen zouden vallen. Dus ik vind het oprecht heel jammer die Kraaikamp Awards. Meestal is het wel een leuke avond show, soort mini MIA, maar voor hetgeen waar het echt omgaat, namelijk de Awards, heeft het voor mij nul waarde. Dat is jammer, want de vakmensen voor en achter de schermen in nederlands musicalland zouden beter verdienen. Hopelijk is het nog niet te laat en begint alsnog een echt onafhankelijk iemand met musicalprijzen, gewoon naast die Kraaikamp dingen. Hebben we gewoon bij de één een leuke avond show én daarnaast een serieus te nemen prijs zonder smuk en franje maar wel met waarde.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 01 February 2007 02:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

[quote author=“Mark Schmeitz”]Hopelijk is het nog niet te laat en begint alsnog een echt onafhankelijk iemand met musicalprijzen, gewoon naast die Kraaikamp dingen. Hebben we gewoon bij de één een leuke avond show én daarnaast een serieus te nemen prijs zonder smuk en franje maar wel met waarde.

De afgelopen paar jaar heeft “de concurrentie” eigen prijzen uitgeloofd, de Duimen. Die prijzen komen in elk geval van de fans en niet van een politiek gestuurde jury, dus dat scheelt.

  [ # 12 ] 01 February 2007 03:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“AuntieNoxie”]De afgelopen paar jaar heeft “de concurrentie” eigen prijzen uitgeloofd, de Duimen. Die prijzen komen in elk geval van de fans en niet van een politiek gestuurde jury, dus dat scheelt.

Elke manier om een winnaar te bepalen heeft voor en nadelen. Publieksprijzen hebben lobby-effecten en stemmers die vrijwel allemaal die niet alles hebben gezien.
Ik had tot aan vorig jaar over het algemeen genomen geen slecht gevoel bij de oprechtheid van de jury. Tot de prijs voor Johnny Kraaijkamp jr. die “toevallig” niet aanwezig was waardoor sr. ‘m mocht aanpakken. Ik heb het dan niet over de oeuvre-prijzen, maar de jaarprijzen. Zo’n oeuvreprijs is volgens mij altijd een politiek-commercieel spelletje geweest, maar als je m zo onzinnig gaat invullen moet je t gewoon niet doen.

  [ # 13 ] 01 February 2007 03:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Wat de oeuvreprijs betreft ben ik het helemaal met je eens. Er is immers voorlopig nog genoeg talent in Nederland aanwezig dat die prijs verdient. En dan graag zolang ze nog in leven zijn!

Wat de andere prijzen betreft heb ik er niet zo’n moeite mee dat niet alle stemmers alles gezien hebben. Zolang je met een beoordelingssysteem werkt waarin je van een waarderingscijfer uitgaat, is er toch niet zo veel aan de hand? Ja, een lobby hou je niet echt tegen, maar dat is bij de Oscars en de Tony’s net zo, lijkt me. Want ook binnen een “Academy” kun je lobbyen, kijk maar wat een advertenties er in de Variety staan om films aan te prijzen voor de Oscars. Hoe beter je campagne, hoe groter je kans. Natuurlijk zou het alleen om je product moeten gaan, maar zo is het nu eenmaal niet in het leven.

Een prijs namens de fans is in elk geval een duidelijk signaal van wat er leeft bij het publiek. En dat is soms iets heel anders dan wat producenten zich daarbij voorstellen…

  [ # 14 ] 01 February 2007 03:54 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2006-10-09

het lijkt mij niet handig om het publiek te laten kiezen. neem bv jim doet het heel leuk maar zou niet de terechte winnaar zijn voor aanstormendtalent en dan wint bv simone kleinsma er elk jaar ook 1(als ze ergens in meedoet)

ik zou graag een samenwerking zien tussen een jury en recensisten van de grote musicalsites en dagbladen. de jury maakt bv een voorselectie en samen met de recensisten kan er gestemd worden.

zo houd je het proffesioneel en en betrek je iedreen van musicalworld tot aan de de telegraaf en volkskrant. lijkt mij een goede doorsnee!

een oeuvre award is sinds dat hij verzonnen is een lachertje dit vind ik spijtig voor diegene die hem echt verdienen.ik bedoel dus alle oeuvre awards in elk vakgebied

je moet rekening houden dat elk awardgala een hidden agenda heeft dus daar stoor ik mij niet aan

  [ # 15 ] 01 February 2007 11:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

vind die award voor Diana Ross ook niet echt op zijn plaats…Elaine Paige misschien??

Volgens mij is het MAG dit jaar op 21 mei :roll:

 1 2 > 
1 of 2