4 of 13 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
MAG 2007 in de verte!
  [ # 46 ] 17 February 2007 12:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Puss”][quote author=“Jeroen”]Als een alternate goed is moet hij een gewone prijs krijgen voor die rol, niet een aparte alternate-prijs.

Ik betwijfel of de organisatie dat zou doen…  :?

Nederland werkt op voordracht heb ik begrepen. Dus de producent meldt aan en de jury bepaalt wie uiteindelijk worden genomineerd. Het is mogelijk dat een producent zijn alternates niet aanmeldt, maar als dat wel gebeurt heb ik het volste vertrouwen dat de jury hen ook met dezelfde maatstaven zal beoordelen.

  [ # 47 ] 18 February 2007 11:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jaaaa.. Dat het eerlijk gaat denk ik ook wel.. Dat met dat voordragen wist ik niet…
Weet namelijk niet of een producent oid het “netjes” vind om de “echte” hoofdrol-speler te passeren.. Daarnaast zou men dan dus eigenlijk ook aangeven dat de verkeerde is gekozen als “echte” omdat de alternate eigenlijk beter was…
Maarja.. Never mind..  😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 48 ] 18 February 2007 11:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

hmm vind het dit jar erg moeilijk omdat ik alleen naar wat zien ik ben geweest. Mn budget liet het dit jaar helaas niet toe. 😛

Ik hoop wel dat wat zien ik in de rpijzen valt want vond hem erg goed. Ellen Pieters en Arie Cupé vooral.

  [ # 49 ] 18 February 2007 11:35 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik hoop alleen een ding dat het MAG dit jaar NIET in AHOY wordt gedaan want dat was echt te erg voor worden
doe het gewoon in een theater

ze hebben vorig jaar ahoy niet eens vol gekregen zodat de kaarten voor het luttele bedrag van 5 euro weg gingen

en het zit ook zo vreemd
in gala in ahoy

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 50 ] 18 February 2007 11:50 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

[quote author=“Jeroen”][quote author=“Puss”][quote author=“Jeroen”]Als een alternate goed is moet hij een gewone prijs krijgen voor die rol, niet een aparte alternate-prijs.

Ik betwijfel of de organisatie dat zou doen…  :?

Nederland werkt op voordracht heb ik begrepen. Dus de producent meldt aan en de jury bepaalt wie uiteindelijk worden genomineerd. Het is mogelijk dat een producent zijn alternates niet aanmeldt, maar als dat wel gebeurt heb ik het volste vertrouwen dat de jury hen ook met dezelfde maatstaven zal beoordelen.

Klopt inderdaad. Daardoor weet de jury ook wanneer ze moeten gaan kijken. Er wordt ze vaak verteld wanneer een alternate speelt, dus dan zullen ze niet gaan. Het is wel een handig systeem, anders weet de jury niet waar ze wel en niet naartoe moeten gaan en waar ze wel en niet op moeten letten.

  [ # 51 ] 18 February 2007 12:26 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2006-06-18

[quote author=“SandraXS”]Denken jullie dat Syb[van der Ploeg]in aanmerking komt om genomineerd te worden voor bv “Aanstormend talent” voor zijn rol van Rembrandt?
Of werkt dat niet zo als je maar 1 rol in een musical zover heb gespeeld?

Hmmmz ik heb geloof ik nu antwoord op mijn eerder gestelde vraag gekregen. :?
Ene kant jammer dat de producent bepaald wie er wordt voorgedragen.

  [ # 52 ] 18 February 2007 07:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Crazy/Beautiful”]
Klopt inderdaad. Daardoor weet de jury ook wanneer ze moeten gaan kijken. Er wordt ze vaak verteld wanneer een alternate speelt, dus dan zullen ze niet gaan.

Ik ben het echt volledig oneens met deze procedure. Sommige personen worden op deze manier echt gepromoot (Jamai bijvoorbeeld), terwijl anderen, die misschien nog wel beter zijn, geen kans hebben omdat de producent het niet heeft genomineerd. Sommige namen verkopen nu eenmaal beter (Kim-Lian?). In Vlaanderen gebeurt het toch ook niet op deze manier. Ik vind ook dat alternates die regelmatig spelen evengoed een bezoek verdienen van (een gedeelte van) de jury, die dan aan de rest wel kan aangeven of ze deze ook moeten gaan zien. Elke andere manier vind ik aantonen dat ze hun taak en de prijzen niet serieus nemen. Maar goed, dat heeft de prijs voor Johnny Kraaijkamp vorig jaar natuurlijk ook al wel aangetoond.

  [ # 53 ] 19 February 2007 09:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

[quote author=“Jeroen”][quote author=“Crazy/Beautiful”]
Klopt inderdaad. Daardoor weet de jury ook wanneer ze moeten gaan kijken. Er wordt ze vaak verteld wanneer een alternate speelt, dus dan zullen ze niet gaan.

Ik ben het echt volledig oneens met deze procedure. Sommige personen worden op deze manier echt gepromoot (Jamai bijvoorbeeld), terwijl anderen, die misschien nog wel beter zijn, geen kans hebben omdat de producent het niet heeft genomineerd. Sommige namen verkopen nu eenmaal beter (Kim-Lian?). In Vlaanderen gebeurt het toch ook niet op deze manier. Ik vind ook dat alternates die regelmatig spelen evengoed een bezoek verdienen van (een gedeelte van) de jury, die dan aan de rest wel kan aangeven of ze deze ook moeten gaan zien. Elke andere manier vind ik aantonen dat ze hun taak en de prijzen niet serieus nemen. Maar goed, dat heeft de prijs voor Johnny Kraaijkamp vorig jaar natuurlijk ook al wel aangetoond.

Ik vind het geen onaardige procedure hoor. De producenten zullen zichzelf toch op zoveel mogelijk punten voordragen, lijkt mij tenminste! En dan is het nog steeds aan de jury of zij het daarmee eens zijn of niet. Blijkbaar vonden zij Johnny afgelopen seizoen beter dan de andere personen die voorgedragen waren.

  [ # 54 ] 19 February 2007 11:05 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Crazy/Beautiful”]Ik vind het geen onaardige procedure hoor. De producenten zullen zichzelf toch op zoveel mogelijk punten voordragen, lijkt mij tenminste! En dan is het nog steeds aan de jury of zij het daarmee eens zijn of niet. Blijkbaar vonden zij Johnny afgelopen seizoen beter dan de andere personen die voorgedragen waren.

Maar een producent heeft ook een eigen belang. Niet alleen prijzen winnen, maar ook het volgende seizoen ervan kunnen profiteren. Als een producent een bepaalde speler ook het volgende seizoen heeft is het interessanter om die speler te nomineren dan de speler die beter is maar (mogelijk) bij een ander aan de bak gaat.

En wb Johnny. Volgens mij gelooft echt niemand dat die prijs om een andere reden aan Kraaykamp is gegeven dan omdat pa dan zijn eigen prijs in ontvangst kon nemen.

  [ # 55 ] 19 February 2007 11:13 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Dat geldt misschien alleen voor JvdE producties… Producenten moeten namelijk al heel vroeg in het seizoen mensen voordragen. Op dat moment is er nog niet 1 auditie geweest….

  [ # 56 ] 19 February 2007 11:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Crazy/Beautiful”]Dat geldt misschien alleen voor JvdE producties… Producenten moeten namelijk al heel vroeg in het seizoen mensen voordragen. Op dat moment is er nog niet 1 auditie geweest….

Ook bij de Graaf & Cornelissen zie je vaak dezelfde mensen terug. Arie Cupé, Kiki Classen, Johnny Kraaykamp jr bijvoorbeeld. Ook V&V kan met iemand als Jim (als voorbeeld van iemand zonder vaktechnische achtergrond die het puur van zijn naam moet hebben) een contract hebben afgesloten hebben voor een vervolgproductie als Grease goed gaat. En mensen blijven toch wel vaak bij een producent hangen. Ik durf nu al wel te voorspellen dat we in de televise Fame-eindronde best veel Grease-gezichten zullen terugzien.
In ieder geval weet een producent natuurlijk precies wat ze het jaar erop wil gaan produceren en of er in hun huidige cast mensen zitten die daarvoor in aanmerking komen. Dus bij aanstormend talent en de bijrollen zou het me verbazen als deze gedachte geen rol speelt bij het nomineren van spelers. Voor hoofdrollen zal dat iets minder gelden omdat de keuze vaak wat beperkter is.
Omdat ik niet weet wie de producenten hebben genomineerd kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat het zo is, maar ik kan het me heel wel voorstellen.

  [ # 57 ] 19 February 2007 11:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

De Graaf & Cornelissen heeft volgend jaar alleen Arie Cupe, dus dat is niet helemaal waar.
En zover ik weet is JvdE de enige die met contracten werkt.
Er zal heus wel rekening mee gehouden worden, maar ik denk ook dat producenten zoveel mogelijk mensen voordragen, dus dan is het nog steeds aan de jury wat zij daar mee doen. Of dat dan helemaal gaat zoals het hoort, dat is een tweede. Maar wanneer zij zelf zouden bepalen wie er wel en niet in aanmerking komt is dat nog steeds hetzelfde. Zij bepalen uiteindelijk wie er wint. Nu hebben de producenten nog invloed.

  [ # 58 ] 19 February 2007 11:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Crazy/Beautiful”]De Graaf & Cornelissen heeft volgend jaar alleen Arie Cupe, dus dat is niet helemaal waar.

En Kiki in het tweede deel van Zeg ‘ns aaaa neem ik aan. Ik spreek ook niet van absolute zekerheid, en ook niet specifiek over dit seizoen, maar wil aangeven dat sommige spelers nu eenmaal vaker bij dezelfde producent terug te vinden zijn.

Zij bepalen uiteindelijk wie er wint. Nu hebben de producenten nog invloed.

Dat klopt, en ik probeer dus aan te geven dat me dat gevoelsmatig niet juist lijkt, of het nu wel of geen invloed zou hebben op het eindresultaat. En ik hoop van harte van niet.

  [ # 59 ] 19 February 2007 08:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Crazy/Beautiful”]Klopt inderdaad. Daardoor weet de jury ook wanneer ze moeten gaan kijken. Er wordt ze vaak verteld wanneer een alternate speelt, dus dan zullen ze niet gaan. Het is wel een handig systeem, anders weet de jury niet waar ze wel en niet naartoe moeten gaan en waar ze wel en niet op moeten letten.

Dat is nog maar zeer de vraag: dan mag iemand mij toch wel eens uit gaan leggen waarom bepaalde (veelbelovende) rollen over worden geslagen die bij de liefhebbers hoog scoren.
En dat afgezet tegen mensen die nominaties krijgen voor prestaties waarvan je denkt: is dat het nou?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 60 ] 20 February 2007 03:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

[quote author=“Jeroen”]
En Kiki in het tweede deel van Zeg ‘ns aaaa neem ik aan. Ik spreek ook niet van absolute zekerheid, en ook niet specifiek over dit seizoen, maar wil aangeven dat sommige spelers nu eenmaal vaker bij dezelfde producent terug te vinden zijn.

Zeg ‘ns Aaa is een toneelstuk…

[quote author=“Luna24”]
Dat is nog maar zeer de vraag: dan mag iemand mij toch wel eens uit gaan leggen waarom bepaalde (veelbelovende) rollen over worden geslagen die bij de liefhebbers hoog scoren.
En dat afgezet tegen mensen die nominaties krijgen voor prestaties waarvan je denkt: is dat het nou?

Dat ligt dus aan de jury. En dat verandert niet wanneer ze zelf uit alles en iedereen mogen kiezen en niemand nog voorgedragen hoeft te worden.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 13