3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Chess: géén verhaal, géén karakters, géén gevoel, géén ziel
  [ # 31 ] 13 February 2007 10:13 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2003-05-04

Nee ergens andesr las ik dat. Doelde niet op jouw reactie meid :p

Leuke woordgrap. Chession. :‘D Dat wordt een dikke russisch/italiaanse mafiaorgie 😉

Goeie musical, lijkt me 😉

  [ # 32 ] 13 February 2007 10:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Doelde je op mijn reactie?
[quote author=“Veertje”](trouwens, de 1e keer bij bijvoorbeeld Passion, snapte ik het ook niet helemaal, en de 2e keer dat ik ging snapte ik m beter, dus misschien een tip voor mensen die Chess niet zo goed vinden: gewoon nog een keer (last-minute) gaan???).

Ik bedoelde daarmee niet dat ik Chess met Passion vergelijk, maar dat ik (toen ik Passion de 2e keer zag) meer begreep.
Ik zal dit denk ik ook met Chess hebben (en misschien dat meer mensen dit hebben).

Of bedoelde je mijn opmerking niet? 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 33 ] 13 February 2007 10:21 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2003-05-04

haha, jawel , en ik begrijp het ook hoor 😊
Alleen Chess en Passion in een zin vind ik niet mooi staan LOL

  [ # 34 ] 13 February 2007 10:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha, is zeker een belediging voor Passion? 😉

Ik vind t trouwens best jammer dat Chess niet meer in de buurt speelt, had er opzich nog wel is heen gewild.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 35 ] 13 February 2007 10:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Veertje”]Haha, is zeker een belediging voor Passion? 😉

Ik vind t trouwens best jammer dat Chess niet meer in de buurt speelt, had er opzich nog wel is heen gewild.

Wat let je; je kunt voor de leuke actie die Musicalworld heeft gaan.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 36 ] 13 February 2007 11:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Weet ik, maar Amsterdam ligt niet echt naast de deur 😉
En daarbij kom ik ‘s avonds niet meer thuis.
Dus dan word t wel heel erg duur (treinkosten, hotel, etc.).

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 37 ] 14 February 2007 02:33 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“antimakassa”]En neeeeeeeeeeee niemand mag dit met het meesterwerk Passion bedenken. Want ik vond de valkuilen van Chess vooral in het script en de karakters liggen.

Ik ben het met iedereen eens dat Chess verre van Briljant is, maar laten we ook eerlijk zijn dat Passion toch wel erg overschat wordt…

  [ # 38 ] 14 February 2007 11:06 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2003-05-04

Wat betreft Passion op zich; nee
Wat betreft de NL versie; ja 😉

  [ # 39 ] 14 February 2007 01:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zullen we hier doorpraten over Chess, en Passion verder links laten liggen.

Wil je over Passion discussieren, open dan daarvoor een nieuw topic.

  [ # 40 ] 14 February 2007 04:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Een vriendin van me is maandag geweest naar een inhaalvoorstelling van Chess. Zelfs de zaal zat niet eens halfvol.

Er werd voor de pauze maar na 1 liedje geklapt en tijdens het eindapplaus kreeg het orkest een harder applaus dan de cast. Verder waren er in de pauze een aantal mensen weggegaan.

Ik denk dat dit wel aangeeft, dat niet alleen musicalfans de voorstelling niet bijster bijzonder vinden. Ook het ‘klootjesvolk’ om het maar even plat te zeggen, vindt de voorstelling niet briljant.


Mijn mening: In een voorstelling wil ik graag de keuzes van een personages snappen. Het voorstel van Freddy (ik laat je winnen, dan stop jij je verhouding met Florence) vond ik erg interessant en ik was heel erg benieuwd wie of wat Anatoli zou kiezen. Maar hoewel hij erg verliefd leek op Constance en graag Amerikaan wilde worden en graag de partij wilde winnen, gaf hij op en ging hij terug naar Rusland. Waarom in godsnaam? wat was zijn reden. Die heb ik er niet uit kunnen halen. Dit soort gaten, maakt het verhaal erg zwak. Zang vond ik goed, spel redelijk. De binnenkomst van Freddy vond ik geweldig. Bam hij is er en bam je weet meteen wat zijn karakter is. Dat dan iedereen in de musical een lied krijgt over wat voor rotjeugd ze hadden… tja zonde van het verhaal. Waarom mag iemand niet gewoon slecht blijven. Bijvoorbeeld Aartshertogin Sophie in Elisabeth: prachtige rol met inhoud, maar dat ene lied (o franz ik deed het allemaal voor jou, waarom doe je zo gemeen tegen mij, waaraan heb ik dit verdiend) verpest veel voor mij. Dat had ik ook met Freddy. Ik vond hem een geloofwaardig karakter hebben: de arrogante Amerikaan. WAAROM moet hij dan een hele geschiedenis hebben? Slechte mensen zijn ook te begrijpen zonder een rotjeugd. Ik kon me voor dat lied al met Freddy identificeren.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 41 ] 14 February 2007 08:35 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2003-05-04

[quote author=“Jeroen”]Zullen we hier doorpraten over Chess, en Passion verder links laten liggen.

Wil je over Passion discussieren, open dan daarvoor een nieuw topic.

aye aye.

  [ # 42 ] 14 February 2007 11:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“antimakassa”][quote author=“Jeroen”]Zullen we hier doorpraten over Chess, en Passion verder links laten liggen.

Wil je over Passion discussieren, open dan daarvoor een nieuw topic.

aye aye.


*zit op je topic te wachten*


En nu weer terug naar Chess!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 43 ] 15 February 2007 10:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

[quote author=“gordijntje”]Er werd voor de pauze maar na 1 liedje geklapt en tijdens het eindapplaus kreeg het orkest een harder applaus dan de cast. Verder waren er in de pauze een aantal mensen weggegaan.

Ik zat bij dezelfde voorstelling en dat is toch echt niet waar… De zaal was niet goed gevuld maar niet slechter dan bij een voorstelling van ‘My Fair Lady’ die ik in hetzelfde Chassé zag. Er waren voor de pauze genoeg klapmomenten en dat de cast minder applaus kreeg dan het orkest is klinkklare onzin… Er valt veel kritiek te geven op ‘Chess’ qua script- en regiekeuzes en laat Michael Diederich alsjeblieft nooit meer een musical ‘stagen’ want dat was echt tenenkrommend slecht ! Op de cast viel niets aan te merken, alleen een beetje jammer dat Henk Poort niet bijster goed bij stem was.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 44 ] 18 February 2007 02:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Oef, het heeft nogal wat discussie teweeg gebracht, dat is leuk (vind ik). Dat wilde ik even kwijt, want m.i. is dat toch ook juist het leuke van dit forum, dat verschillende meningen en argumenten geventileerd kunnen worden. En gelukkig maar dat er velen zijn die er wel van genieten, stel je voor dat we allemaal dezelfde smaak hadden: what a boring world that would be. Desalniettemin heeft me in een aantal commentaren één ding gestoord en dat wil ik ook effe kwijt. Ik zie het nut er niet van in om -in dit geval- mij (of wie dan ook die gefundeerde kritiek op iets heeft) meteen het label op te plakken feel-good-happy fleppy musicalfan of iets dergelijks wat ik uit diverse reacties proef. Jammer, naast volledig de plank misslaand vooral totaal overbodig. Als jij er wel van genoten hebt: good 4 you…is toch niet zo lastig. Ik ben gewoon een ontzettende musicalfan en soms zitten er wel eens -naar mijn smaak- missers tussen.Punt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 45 ] 19 February 2007 11:47 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2003-05-04

Ja ieder zijn mening.

En om nog even op eerdere reply’s in te haken, is een musical gelijk beter als er harder geklapt wordt? 😉

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4
‹‹ Ciske de Rat      Actie My Fair Lady ››