Musical kaartjes voor Broadway
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2007-02-15

Hoi!
Mijn moeder en ik zitten er aan te denken om in Maart/April een weekje naar New York te gaan, en aangezien ik een enorme musical freak ben mag een bezoekje aan een Broadway musical dan ook niet ontbreken..

Maar.. aangezien de Amerikaanse prijzen voor een musical ticket ongeveer even duur zijn als hier in Nederland vroeg ik me af of je in NY, net als in Londen, ook van die speciale ticket booth’s hebt? Waar je dus met een fikse korting op de dag zelf nog goede kaarten kunt boeken voor een show. Dus weten jullie misschien hoe dit zit?

Liefs, Marianne

  [ # 1 ] 17 February 2007 03:15 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2005-07-03

Hoi Marianne,

Ja in NY zijn er ook ticket booth’s er is er 1 op Time Square en ook 1 op Wall Street (ben even de straat vergeten). Zorg wel dat je bij Time Square op tijd ben anders zijn ze zo weg. Die op Wall Street is meestal iets minder druk.

Groetjes, Marinda

  [ # 2 ] 17 February 2007 03:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Die zit in South Street Seaport. Het is er rustiger en op dagen met 2 voorstellingen verkopen ze over het algemeen zowel voor de middag als de avond, in tegenstelling tot die op Times Square.

  [ # 3 ] 17 February 2007 06:37 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2007-02-15

[quote author=“Klaske”]Die zit in South Street Seaport. Het is er rustiger en op dagen met 2 voorstellingen verkopen ze over het algemeen zowel voor de middag als de avond, in tegenstelling tot die op Times Square.

Oke.. weten jullie ook heel veel zo’n kaartje dan ongeveer kost (in USD) ??

  [ # 4 ] 17 February 2007 06:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“Mariannevdz”][quote author=“Klaske”]Die zit in South Street Seaport. Het is er rustiger en op dagen met 2 voorstellingen verkopen ze over het algemeen zowel voor de middag als de avond, in tegenstelling tot die op Times Square.

Oke.. weten jullie ook heel veel zo’n kaartje dan ongeveer kost (in USD) ??

Voor een kaartje tegen de normale prijs betaal je zo’n $110,- (1e rang) 
Bij de TKTS krijg je (afhankelijk van de voorstelling) 25%, 35% of 50% korting.

Op deze pagina kun je zien welke voorstellingen afgelopen week verkocht werden bij TKTS: http://www.tdf.org/TDF_SupportPage.aspx?id=51&do=v

Zoals je kunt zien worden niet alle musicals bij TKTS verkocht, als je per se Wicked of zo wil zien, moet je van te voren reserveren

  [ # 5 ] 20 February 2007 08:53 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2007-02-15

[quote author=“Klaske”][quote author=“Mariannevdz”][quote author=“Klaske”]Die zit in South Street Seaport. Het is er rustiger en op dagen met 2 voorstellingen verkopen ze over het algemeen zowel voor de middag als de avond, in tegenstelling tot die op Times Square.

Oke.. weten jullie ook heel veel zo’n kaartje dan ongeveer kost (in USD) ??

Voor een kaartje tegen de normale prijs betaal je zo’n $110,- (1e rang) 
Bij de TKTS krijg je (afhankelijk van de voorstelling) 25%, 35% of 50% korting.

Op deze pagina kun je zien welke voorstellingen afgelopen week verkocht werden bij TKTS: http://www.tdf.org/TDF_SupportPage.aspx?id=51&do=v

Zoals je kunt zien worden niet alle musicals bij TKTS verkocht, als je per se Wicked of zo wil zien, moet je van te voren reserveren

Oke!! thanks voor de info!

  [ # 6 ] 21 August 2007 06:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  128
Geregistreerd  2007-08-12

hey hey, ik ga in juli naar amerika. weet nog niet precies waar, maar we gaan touren met de camper dus… als ik toch daar ben kan ik net zo goed een of andere super geweldige musical meepakken. Ik weet eigenlijk zo ongeveer niks over amerikaanse musicals, heeft iemand een tip waar ik naartoe zou kunnen gaan?

   Handtekening   

Cccccc,Aaaaaa mineur,Ffffff, Gggg7

  [ # 7 ] 21 August 2007 09:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

TKTS van Times Square wordt verbouwd. Zit nu tijdelijk bij het Mariott hotel er tegen over. Staat goed aangegeven.

Ik heb kaartjes voor de Phantom gekocht bij South Street Seaport. $ 40 per kaart. Kan je alleen cash betalen!

Vond de phantom erg goed. Maar er zijn veel meer goede shows en erg gaat de komende maanden best wat in pemiere.

Veel plezier

  [ # 8 ] 21 August 2007 10:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

goldstar - 21 August 2007 06:53 PM

hey hey, ik ga in juli naar amerika. weet nog niet precies waar, maar we gaan touren met de camper dus… als ik toch daar ben kan ik net zo goed een of andere super geweldige musical meepakken. Ik weet eigenlijk zo ongeveer niks over amerikaanse musicals, heeft iemand een tip waar ik naartoe zou kunnen gaan?

Je moet een aantal sites in de gaten gaan houden. Broadway.com, Broadwayworld.com en Playbill.com. Ga eens op die sites rondneuzen, per show staat er aangegeven waar het over gaat, wie er in meespelen, en heel veel filmpjes van de shows en backstage. Als je een middagje surft, heb je een goed overzicht van wat er speelt en welke shows je aanspreken. Op Broadway spelen veel verschillende shows, voor elk wat wils. Je kunt afgaan op wat anderen vinden, of op wat jezelf aanspreekt.

Drama:
Phantom of the Opera
Les Miserables
Spring Awakening
Color Purple
Rent

Feel good:
Xanadu
Legally Blonde
Hairspray
Curtains
Grease
Drowsy Chaperone
Avenue Q
Mamma Mia
Spamalot

Dans:
Chicago
A Chorus Line

Family:
Mary Poppins
Lion King
Little Mermaid
25th annual Putnam County Spelling Bee

  [ # 9 ] 22 August 2007 06:58 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  128
Geregistreerd  2007-08-12

bedankt,ik moet alleen mijn ouders nog overhalen,zodat we kunnen gaan. we gaan toch 6 weken,dus hopelijk gaat dat lukken

   Handtekening   

Cccccc,Aaaaaa mineur,Ffffff, Gggg7

  [ # 10 ] 22 August 2007 10:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Je kunt ook via internet (met credit card) veel shows van te voren met korting boeken. Dit scheelt je in de rij staan bij TKTS en je kunt (meestal) je eigen plaats uitzoeken. Ik heb bij mijn vorige trip hier kaartjes gekocht voor Spring Awakening, Grey Gardens en Company, allemaal voor 50% korting.

http://www.broadwaybox.com

Je kunt op deze site ook kortingscoupons printen en meenemen naar de kassa van het theater als je niet met credit card kunt of wilt betalen. Het voordeel hiervan is dat je kunt overleggen over je plaatsen; dat kan bij TKTS NIET, daar worden de kaartjes zo in je handen geduwd.

Het loont inderdaad om de TKTS bij de Seaport te bezoeken. Iedere toerist loopt toch van het vrijdheidsbeeld via Chinatown en Greenwich terug naar Mid Town, dan kom je er langs. Bij TKTS kun je alleen voor dezelfde dag kaarten krijgen (en bij de seaport ook voor de matinee van de volgende dag)

[ Gewijzigd: 22 August 2007 10:45 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 11 ] 23 August 2007 09:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

En als het hier niet lukt, misschien daar nog.

In New York hebben ze een “Broadway Channel” op televisie. Is 24 uur per dag van alles over musicals te zien.

Interviews met hoofdrolspelers, regisseurs. Maar vooral heel veel “voorproefjes”.

Op die manier heb ik mijn familie over kunnen halen (samen met het feit dat wij goedkope kaartjes hadden)

Veel succes! En een hele leuke tijd gewenst.