1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Tegenvallende Klassiekers
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

My Fair Lady is echte een vreselijke klassieker.. vind er niks aan

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 09 March 2007 12:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik ben zeer benieuwd of iemand op dit forum het volgende fenomeem wel eens heeft meegemaakt:

Een show die word bestempeld als een klassieker ( bv Phantom of the Opera, Miss Saigon, Les Miserables, My Fair Lady etc) wil je al een hele tijd live meemaken. Eindelijk is het danzover en je verwachtingen zijn torenhoog.MAAR aan het eind van de show kom je niet tevreden naar buiten en je vraagt je af wat iedereen toch zo mooi vind aan die specifieke show.

Ik zelf heb dit nog niet vaak meegemaakt, 1 keer tot nu toe en dat was met My Fair Lady vorig jaar. Ik had me er veel meer bij voorgesteld dan wat ik te zien kreeg.

Wie kent dit fenomeen en met welke show?

K ben zeer benieuwd.

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 2 ] 09 March 2007 12:52 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2006-11-11

nou ik ken wel het fenomeen. Ik had het zelfde met My fair Lady alleen vond ik het na de hand wel heel mooi omdat ik beeld kreeg bij de verhalen van mijn oma. En die verteld niet meer zo heel duidelijk dus ik kon haar verhalen nu beter begrijpen.
Saskia

   Handtekening   

Het leven is een traan en een lach

  [ # 3 ] 12 March 2007 10:53 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Ja, had het zelf wel een beetje met A Chorus Line. Toen had ik ook zoiets van: is dit nou alles? Dat dit ooit de langstlopende show op Broadway was…

  [ # 4 ] 12 March 2007 07:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb het nog niet meegemaakt; de “grote namen” als Phantom of the Opera, Miss Saigon en Elisabeth waren nog niet zúlke klassiekers toen ik ze zag en verder heb ik niet zoveel echte klassiekers live gezien.
Alleen De Jantjes op video viel me tegen; maar misschien is dat ook leuker als je het live zien. Theater op televisie komt bijna nooit echt over.
Hetzelfde had ik met Cats, maar ook die heb ik nooit live gezien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 13 March 2007 11:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

[quote author=“Luna24”]Alleen De Jantjes op video viel me tegen; maar misschien is dat ook leuker als je het live zien. Theater op televisie komt bijna nooit echt over.

Oh ik vond de Jantjes op video juist leuk, maar inderdaad, op tv mist het toch altijd wat. Ik heb het nooit gehad met een klassieker, naja, met the Phantom misschien, die vond ik wel heel mooi maar niet veel bijzonderder dan andere goede producties.

  [ # 6 ] 18 March 2007 04:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik had het met Gypsy op Broadway. Regie van Sam Mendes, Bernadette Peeters in de hoofdrol, geweldige muziek…...maar geen reet aan!

My Fair Lady was in Londen een PRACHTSHOW! Jammer dat hier een goedkoop aftreksel te zien is!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 18 March 2007 04:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Is Passion een klassieker?
Zo ja, dan is dat mijn tegenvaller.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 8 ] 18 March 2007 04:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Passion is geen klassieker, maar wel een meesterwerk!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 18 March 2007 05:21 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb niks met Les Mis en Phantom..

nooit live gezien, maar de muziek vind ik saai

  [ # 10 ] 18 March 2007 06:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Cats, de DVD!
Ik had er meer van verwacht en begon ‘t na verloop van tijd saai te vinden. Nu heb ik ‘m inmiddels live in Groningen gezien, en ik vond ‘m geweldig! Televisie, nee dat komt niet over.

  [ # 11 ] 18 March 2007 06:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Cats, de DVD!
Ik had er meer van verwacht en begon ‘t na verloop van tijd saai te vinden. Nu heb ik ‘m inmiddels live in Groningen gezien, en ik vond ‘m geweldig! Televisie, nee dat komt niet over.

  [ # 12 ] 18 March 2007 06:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

[quote author=“StephanieMangano”]Cats, de DVD!
Ik had er meer van verwacht en begon ‘t na verloop van tijd saai te vinden. Nu heb ik ‘m inmiddels live in Groningen gezien, en ik vond ‘m geweldig! Televisie, nee dat komt niet over.

Ik herken dit een beetje. Cats de DVD vond ik al niet echt sfeervol, maar in de zaal… de dans is prachtig dus ik denk dat dit echt komt doordat ik een te hoog verwachtingspatroon had. Ik bedoel, wie heeft er nou niet van Cats gehoord? Dan verwacht je gewoon héél veel!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 13 ] 18 March 2007 08:07 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Ja, de dvd van Cats vond ik ook tegenvallen. Ik had eerst Phantom in Londen gezien, was daar he-le-maal weg van, en kwam er daarna achter dat Cats ALW’s andere hit was, dus kocht die dvd, in de hoop dat het een beetje op Phantom zou lijken. Wat was ik teleurgesteld… na elke scene dacht ik weer: nou zal het plot toch echt beginnen
Na verloop van tijd ben ik Cats meer gaan waarderen, maar het gebrek aan verhaal is voor mij toch wel een (te) groot minpunt.

My Fair Lady wordt, denk ik, overschat. De show heeft een geweldige geschiedenis als eerste musical die in Nederland een hit werd, maar is voor het huidige publiek veel te ouderwets. Dat MFL in de jaren ‘60 wel gewaardeerd werd lag er onder andere aan dat men nog geen vergelijkingsmateriaal had, dat de show de megaster Wim Sonneveld had, een verhaal dat inhoudelijk lekker down to earth is, zoals Nederlanders het verwachten, en dat de musical toch wel erg professioneel en mooi opgevoerd werd.
Het theaterpubliek van tegenwoordig is véél kieskeuriger. Wij willen spektakel, niet alleen visueel maar ook inhoudelijk. Kijk maar naar de Londense hits uit de jaren ‘80, met name Les Mis en Phantom: een dramatisch, aangrijpend verhaal en een prachtige, overweldigende staging. My Fair Lady is veel kleinschaliger, “gezelliger”. Ik snap dus ook écht niet wat Van den Ende bezield heeft om deze musical anno 2006 weer te produceren. Nederland is My Fair Lady gewoon zat.

Maar ik geloof dat ik nogal off-topic loop te zeiken. Excuses.

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 14 ] 18 March 2007 10:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Je loopt zeker niet te zeiken, maar ik ben het helemaal niet met je eens! De National Theatre productie uit Londen (die trouwens volgend jaar naar Broadway gaat) was groot, spectaculair en vooral ontroerend!
Deze klassieker werkt op alle niveau’s, mits goed uitgevoerd. Ik heb de Nederlandse productie niet gezien, maar alles wat ik tot nu toe op de televisie tegenkwam was om te huilen zo slecht!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 15 ] 19 March 2007 02:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ik heb dat gehad met Les Miserable. Je hoort er zoveel over, dus moest ik deze musical zien toen ik in London was een paar jaar geleden…  Ik heb zo’n spijt gehad dat ik ben gegaan. Het was gewoon niet mijn musical. De muziek boeide me niet, het verhaal ging te springerig. Het decor was trouwens wel mooi…

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4