2 of 2 |  < 1 2
VandenEnde Theater Amsterdam
  [ # 16 ] 11 March 2007 08:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘The Phantom Of The Opera’ tourt al jaren door de Verenigde Staten…

Off topic : Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om berichten gebaseerd op geruchten en ‘van horen zeggen’ (zoals over ‘Miss Saïgon’ en ‘Phantom’ in dit topic) op internet te zetten. We horen allemaal wel eens wat, maar om dat direct als feit aan te nemen is wat anders. Maar ja zo denk ik er over…

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 11 March 2007 11:39 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Klopt, Eastwick, daar heb je gelijk in…
(hoewel mijn bron heel betrouwbaar is)

Het was ook niet bedoelt om een discussie te creëren, maar om uit te leggen dat Phantom waarschijnlijk niet in het nieuwe theater zal komen.

Maar ach, misschien besluiten ze om toch niet te laten touren en zetten ze hem wel in een vast theater..

Bij stage entertainment weet je tegenwoordig niks meer :?
(wie had Dirty Dancing nou aan zien komen.. ik niet..)

Ik vraag mee inderdaad wel af waarom het zo lang duurd voordat het theater klaar is..

2 jaar geleden presenteerde ze nog met trots de plannen en de tekeningen. Maar blijkbaar klopte daar niks van en moesten ze er nog 2 jaar op door tekenen..

we zullen zien

  [ # 18 ] 11 March 2007 12:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Joop van den Ende zal zijn nieuwe theater zeker weten niet open met een klassieker zoals Phantom of the Opera of Miss Saigon. Die shows hebben in het verleden zoveel bezoekers getrokken dat (naar mijn bescheiden mening) Joop voor iets ``nieuws``zal gaan. Alhoewel ik wel denk dat ALS er een klassieker als Phantom en Miss Saigon terug komt het ongetwijfeld weer mega successen zullen worden.

Mocht Miss Saigon terugkomen dan zie ik dat eerder gebeuren in de tourversie die momenteel van start gaat in Australie. Ik denk dat voor van den Ende daar meer uitdaging inzit dan het (briljante)orgineel weer op de planken te brengen.

Phantom of the Opera komt overigens ook zeker weten een keer terug in Nederland. Van den Ende beloofde destijds bij de laatste voorstelling in Scheveningen dat de show voor het jaar 2000 weer terug zou zijn in Nederland. Dit ging toen helaas niet door omdat de bouw van zijn theater ( bij de ArenA?) niet door ging.

Maar ff weer ontopic:

Ik denk dat het nieuwe theater zal openen met een show die nog niet in nederland te zien was. OF ze grijpen naar een broadway hit ( The Producers, Wicked,) OF naar een show die Joop in het verleden al eens had willen brengen ( denk aan Sunset Boulevard) en waar nu de tijd misschien wel rijp voor is.

Was Joop van den Ende trouwens ook niet heel enthiousast over``Kristina Fran Duvemala``?. Dit is natuurlijk wel heel erg koffiedik kijken maar misschien krijgen we KRISTINA in de nabije toekomst nog wel in ons land te zien.

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 19 ] 11 March 2007 02:23 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2005-03-19

Was Joop van den Ende trouwens ook niet heel enthiousast over``Kristina Fran Duvemala``?. Dit is natuurlijk wel heel erg koffiedik kijken maar misschien krijgen we KRISTINA in de nabije toekomst nog wel in ons land te zien.

Fijn koffiedik!! Maar nogal onwaarschijnlijk vrees ik. zelfs “door de makers van Mamma Mia!” trekt denk ik niet genoeg mensen naar het theater…

  [ # 20 ] 11 March 2007 10:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

[quote author=“eastwick”][quote author=“dokter_P”]Ik denk niet dat het Rebecca gaat worden

Ik denk ook van niet. Als ik me niet vergis hebben Kunze en Levay tijden met ‘Rebecca’ moeten leuren om de produktie op de planken te krijgen, waarbij eerst West End afviel en later ook Duitsland omdat Stage Entertainment niet geïnteresseerd was. Hoe het nu met die belangstelling zit weet ik niet. ‘The Producers’ is een leuke onderhoudende voorstelling maar sterk afhankelijk van de hoofdrollen en ik gruwel al bij de gedachte van Paul de Leeuw in een van de hoofdrollen. Ik gok op ‘Wicked’...


Ik geloof dat Rebecca nog wel is de opvolger kan worden, wat ook in Rebecca topic staat heeft SE inmiddels de rechten. Dat leuren heeft meer te maken dat Rebecca een kostbare musical is en investeren is risicovol.

Wicked zie ik eerder in Utrecht verschijnen. The producers…. ik hoop het niet maar er zijn genoeg mensen die hem wel willen zien.

  [ # 21 ] 11 March 2007 10:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

The Producers… ik vind hem leuk, maar alleen in de originele ongecensureerde versie.

En ik denk dat er in een eventuele Nederlandse versie behoorlijk gecensureerd gaat worden. Denk alleen maar aan de vaandels tegen het achterdoek van Elisabeth tijdens de “Haat”-scene.
Iedereen kon weten dat het hakenkruizen moesten zijn, maar zo werden ze niet weergegeven.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 12 March 2007 09:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

[quote author=“Luna24”]The Producers… ik vind hem leuk, maar alleen in de originele ongecensureerde versie.

En ik denk dat er in een eventuele Nederlandse versie behoorlijk gecensureerd gaat worden. Denk alleen maar aan de vaandels tegen het achterdoek van Elisabeth tijdens de “Haat”-scene.
Iedereen kon weten dat het hakenkruizen moesten zijn, maar zo werden ze niet weergegeven.

dat komt omdat de groepering waar men het in Elisabeth over heeft het in die show gebruikte ‘hakenkruis’hanteerde. Niets in de musical Elisabeth heeft te maken met de opkomst van Hitler en zijn Derde rijk.

En…er IS geen gecensureerde versie van The Producers. Hoe kom je daar nou bij. Mel Brooks (de schrijver en componist en zelfs Joods) is zeer nauw betrokken bij elke productie en staat censurering niet toe.
Overigens wil hij niet de de show in Duitsland wordt uitgevoerd. Hij de rechten niet vrijgeven voor dat land.

  [ # 23 ] 12 March 2007 09:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

[quote author=“cremi”][quote author=“eastwick”][quote author=“dokter_P”]Ik denk niet dat het Rebecca gaat worden


Wicked zie ik eerder in Utrecht verschijnen. The producers…. ik hoop het niet maar er zijn genoeg mensen die hem wel willen zien.

Wicked past in zijn huidige vorm NIET in het Beatrix Theater. Het toneel is daarvoor gewoon veel te klein en te laag.

  [ # 24 ] 12 March 2007 09:33 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Ik zag net in Variety een advertentie voor “Wicked”, waarbij stond dat deze productie in 2008 naar Nederland komt. Misschien dus in dit theater als het al af is.

  [ # 25 ] 12 March 2007 05:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“ookeenmedewerker”][quote author=“cremi”][quote author=“eastwick”][quote author=“dokter_P”]Ik denk niet dat het Rebecca gaat worden


Wicked zie ik eerder in Utrecht verschijnen. The producers…. ik hoop het niet maar er zijn genoeg mensen die hem wel willen zien.

Wicked past in zijn huidige vorm NIET in het Beatrix Theater. Het toneel is daarvoor gewoon veel te klein en te laag.


Mee-eens, zeker in de hoogte ga je het niet halen Wicked in het Beatrix te stoopen

  [ # 26 ] 12 March 2007 06:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“ookeenmedewerker”]En…er IS geen gecensureerde versie van The Producers. Hoe kom je daar nou bij.

Ik bedoelde ook niet dat die er IS; ik bedoelde dat er een gecensureerde versie zou kunnen gaan komen als de musical in Nederland ging spelen (gecensureerd dus) en als dat er komt, dan ben ik dus voor een ongecensureerde versie. Snap je?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 27 ] 18 March 2007 05:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Wie weet is dit helemaal in de tijdsgeest???
http://xanaduonbroadway.com/

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 28 ] 18 March 2007 06:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Jaccozoveel”]Wie weet is dit helemaal in de tijdsgeest???
http://xanaduonbroadway.com/

Op basis van de homepage krijg ik een met veel veren gevulde revue voor ogen; maar verder dan dat kom ik dan ook niet, want ik kan nergens doorklikken zonder in te hoeven loggen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 29 ] 18 March 2007 06:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Deze show is bijna een running gag op Broadway: niemand gelooft dat deze show ECHT open zal gaan. Maar de tijd zal het leren. Ik was stiekum wel erg gek op het album van deze film…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

 < 1 2
2 of 2