Sentimento Awards
change_status
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2006-06-18

(Novum) - De eerste officiƫle uitreiking van de Sentimento Awards is binnenkort een feit. De prijs is bedoeld voor de beste understudy of alternate in een musical. De initiatiefnemers vinden dat de artiesten die de hoofdrolspelers in musicals vervangen te weinig aandacht en waardering krijgen.


De uitreiking vindt in mei plaats in Den Bosch, onder leiding van musicalactrice Ryan van den Akker. Niet alleen een vakjury, bestaande uit onder anderen musicalsterren Bill van Dijk en Celine Purcell, bepaalt wie er wint. Het publiek kan ook stemmen via sentimento.nl. Begin april vindt de bekendmaking van de genomineerden plaats.

Tijdens de uitreiking worden prijzen uitgedeeld voor de beste mannelijke en vrouwelijke understudy, de beste vrouwelijke en mannelijke alternate en voor het beste ensemble. Een understudy valt voor een hoofdrolspeler in als diegene ziek of verhinderd is. Een alternate deelt de rol met de hoofdrolspeler en neemt de rol enkele keren per week over.

De prijs voor Beste understudy ging vorig jaar nog inofficieel naar Brigitte Heitzer, voor Belle, in de musical Belle en het Beest. De beste mannelijke understudy ging naar Hein Gerrits, voor de rol van Emcee in de musical Cabaret.


Bron: Nieuws.nl

Website Sentimento Awards

Wat een mooi infinitief dat deze mensen via deze award ook in het zonnetje gezet worden.
Ik duim dat een bepaalde alternate genomineerd wordt. 😉

  [ # 1 ] 23 March 2007 07:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik geloof dat ik weet wie jij bedoelt 😉

Heb gisteren op die site zitten kijken, maar kon er niet op vinden vanaf wanneer er gestemd kan worden.
Ik hoop overigens dat het nu veranderd is t.o.v. vorig jaar; toen was het steeds maar een keuze tussen twee, omdat er mensen afvielen om reden dat er geen “officiele foto” bestond (of zoiets vaags..)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 24 March 2007 12:08 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2006-06-18

[quote author=“Luna24”]
Ik hoop overigens dat het nu veranderd is t.o.v. vorig jaar; toen was het steeds maar een keuze tussen twee, omdat er mensen afvielen om reden dat er geen “officiele foto” bestond (of zoiets vaags..)

Wat een idiote reden. :?

  [ # 3 ] 24 March 2007 07:21 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2007-03-22

ik las op de site het volgende: Begin april vindt de bekendmaking van de genomineerden plaats.

  [ # 4 ] 25 March 2007 02:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Vorig jaar heeft Brigitte al gewonnen, betreft dit jaar zou ik enkel Charly Luske bij the Wiz een goede kanshebber noemen.