2 of 3 |  < 1 2 3 > 
TARZAN - Spektakel is het sleutelwoord - Donderdag 28 maart
  [ # 16 ] 29 March 2007 04:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“insideperson”]De scene waarin Tarzan en Kala weggaan is vlakvoor Son Of Man, waarin in de volwassen Tarzan verschijnt. Kala zit niet in dit nummer, wel vlakdaarna is de scene met Tark. We zijn inmiddels (via Son of Man) een jaar of 10 verder.

En inderdaad, de cast wordt in de lucht bewogen met een computer en motoren. Er staat helemaal niemand (zoals bij Peter Pan) met handen aan touwen.

Dat is dan een knap staaltje techniek, maar je mag voor Tarzan ook niet anders verwachten. 😊

  [ # 17 ] 29 March 2007 06:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  336
Geregistreerd  2005-10-17

ben enorm benieuwd. Ga er zelf 4 april heen en was bij de uitzending Wie Wordt Tarzan aanwezig. Toen was het al een enorm spektakel (al was daar op TV weinig van te merken). Live was Chaira daar onwijs goed, terwijl toen ik de beelden terugkeek ik met krommende tenen zat. Wat was dat vreselijk uitgemonteerd!!!!
Wel een geweldig en goed geschreven verslag, chapeau!

   Handtekening   

20 mrt: Miss Saigon
29 mei: Soldaat van Oranje
————————————————————-
Life is just a bowl of cherries (Fosse)

  [ # 18 ] 29 March 2007 07:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Musicallon”]ben enorm benieuwd. Ga er zelf 4 april heen en was bij de uitzending Wie Wordt Tarzan aanwezig. Toen was het al een enorm spektakel (al was daar op TV weinig van te merken). Live was Chaira daar onwijs goed, terwijl toen ik de beelden terugkeek ik met krommende tenen zat. Wat was dat vreselijk uitgemonteerd!!!!
Wel een geweldig en goed geschreven verslag, chapeau!

Chaira was bij Wie Wordt Tarzan net zo vals live als op tv… 😉

Haar Kala is in het theater wel een van de hoogtepunten, maar You’ll Be In My Heart blijft een probleemnummer.

  [ # 19 ] 29 March 2007 07:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik ben es benieuwd wanneer de foto’s/promofilmpjes worden vrijgegeven :lol:

  [ # 20 ] 29 March 2007 09:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2005-09-25

[quote author=“Lance”]* Kleine toevoeging: Bij de openingsscène rolden de tranen over mijn wangen. Ik bedoel dan niet één enkele traan, maar ik voelde ze echt stromen. De kracht van deze proloog is zo heftig en de wisselingen in de emoties en toon zo sterk dat het me absoluut raakte.

In de film vind ik dit ook de beste scène.

Ik ben erg benieuwd naar Tarzan. Ik ga er waarschijnlijk na de zomer pas heen, maar dan doe ik het tot die tijd wel met het cast album (die komt volgens Bol.com in april uit).

  [ # 21 ] 29 March 2007 10:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik had je verslag op prikbord startpagina al gelezen en ik vind het bijzonder dat juist jij en Jacco zo positief zijn 😊

Tarzan op zich is een show die me nog steeds niet trekt, maar ik zal ‘m wel een keertje gaan zien ergens in de zomer.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 29 March 2007 10:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

En mij trekt ie nog steeds niet, óók niet na de posi verslagen 😛
Ik vond het verhaal altijd al vreselijk, en de muziek ook, dus ik ben nog niet overtuigd. Ondanks de verslagen van mensen die weten waarover ze het hebben 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 23 ] 31 March 2007 01:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik ben net thuis van een tweede keer Tarzan. Er wordt lekker gewerkt aan de show. Het einde is veranderd. Het klungelige moment waar Jane een soort van gulp in haar jurk opent en daar een haak uittrekt waar Tarzan vervolgens een liaan aan bevestigd is er uit en het is er een heel stuk mooier op geworden. Weg met dat klungelige gedoe… :D

Het luipaard heeft nu meer ‘lijf’. Woensdag was dat iemand in een zwart pak met een luipaardkop en een soort schouderblad, nu waren er ook vier poten voor het arme beest (Wel zo handig om te lopen 😉 )

De show had meer pit en liep ook lekkerder, maar dat was natuurlijk ook te verwachten. Het zou erg zijn als dat niet zo was.

  [ # 24 ] 31 March 2007 10:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Als het meezit krijg ik aanstaande donderdag een kans om Tarzan te zien.
Ik ben erg benieuwd geworden naar de voorstelling door alle positieve berichten hier en of er genoeg te genieten valt ondanks de meest saaie score die ik in jaren heb gehoord.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 31 March 2007 03:03 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2005-01-15

Ik reageer zelden, maar kon het nu toch niet laten te reageren. Ik was gisteren ook bij Tarzan en ben een stuk minder positief.

Inderdaad: het heen en weer slingeren aan lianen is spectaculair…... de eerste 20 minuten. Daarna had ik het wel gezien. Het toneelbeeld is gaaf, maar beperkt ook enorm. Het is bijvoorbeeld jammer dat alle trucs ongeveer halverwege de eerste acte al gebruikt zijn, de 2e acte brengt niets nieuws en alleen maar meer van hetzelfde. Het verhaal is zwakjes, maar dat wisten we al. Veel overbodige scenes (Mo schreef er ook al over), waaronder ongeveer alle ensemblescenes.

Chaira Borderslee vond ik aardig spelen, maar zwak zingen. Met name “Het” nummer (ZEER slecht vertaald naar mijn mening in “jij woont in mijn hart”) werd ronduit tegenvallend gezongen, geen opbouw, geen power, geen overtuiging. Ze heeft het ook zwaar naast Jeroen Pfaff, die wat mij betreft de held van de avond is. Knap gespeeld, heel anders dan we van hem gewend zijn en waanzinnig goed gezongen. Jammer dat hij in de 2e acte bijna niets te doen heeft. Waar blijft toch Dans der vampiren in Nederland, waar bij echt zou kunnen schitteren.

Chantal speelt leuk, en het duet in de 2e acte wordt knap gezongen. Haar entree in de 1e acte viel me qua zang nogal tegen. Maar komische rollen zijn wel aan haar besteed. Ron Link is een goeie hunk, speelt leuk, zingt goed, prima bezetting en een leuk koppel. De kleine tarzan van dienst was trouwens waanzinnig goed. Leuk ventje, goed getraind, vol overtuiging.

In het algemeen chapeau voor het energielevel, wat HEEL erg hoog lag. Iedereen ging er volledig voor. De muziek blijft het zwakke punt. Op een leuke solo of 2 en een duet kan je geen musical schrijven. Leuke show, over het algemeen strak uitgevoerd, maar het materiaal is wat mij betreft te zwak om een echte topmusical te zijn. En daar veranderd een andere spin, of extra vlieglijn of whatever, weinig aan. Toch zal het NLs publiek toestromen, maar mij kan het denk ik geen 2e of laat staan 3e keer boeien…

  [ # 26 ] 01 April 2007 12:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Wel meer een recensie zoals ik me Tarzan voorstel…
Vanmiddag vroeg ik me ineens af waarom de - naar mijn mening logischer - opvolger van Disney’s parade Aida/ Lion King/ Beauty and the Beast, Pocahontas niet is geweest; massascenes, ensemblescenes en veel meer het musicalgevoel.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 27 ] 01 April 2007 03:49 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2006-11-30

Opmerkelijk..je hebt de voorstelling niet gezien maar verwacht wel een minder positieve reactie hoe zit dat met die vooroordelen in de musical?

Ik vind dat negatieve eigenlijk wel mee vallen…tja smaken verschillen.
Ik houd nu eenmaal niet van die flinterdunne sopranen waar met pijn en moeite een hoge C uitkomt.

Ik heb Tarzan inmiddels gezien en ben weg van de dynamiek en drive van alle castleden…dit doe je ze gewoon niet na als je geen talent hebt.

Maar zou ik nu weer te gekleurd zijn omdat ik niet zo van dat trutgenre houdt ?

  [ # 28 ] 01 April 2007 06:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hoi hoi, ach ja; ik zal inmiddels wel een beetje om mijn mening bekend staan op dit forum, dus dat laat ik nu maar achterwege en ik ga niet in herhaling vallen als je het niet erg vindt 😉

Als je het toch graag wilt weten, moet je me maar mailen, dan zal ik je mijn argumenten uit de doeken doen.

Tot dusver vermaak ik me prima met het lezen van alle verslagen hier en zal ik Tarzan zeker zelf komende zomer eens gaan zien; als het kan met de twee understudies voor Jane & Tarzan, want daar ben ik wel benieuwd naar 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 29 ] 03 April 2007 10:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Luna, nou ga ik het toch vragen: waarom zou je understudies willen zien als er twee mensen in de hoofdrol staan die echt uitstekend zijn? Die mensen zijn niet voor niets gecast hoor….. Heb je een aversie tegen Janzen (die hier echt schittert?). Heb je het niet op spectaculaire debutanten?

Verder sluit ik me geheel aan bij Lance….onze reacties komen verbazingwekkend overeen.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 30 ] 03 April 2007 11:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Judaz”]Geweldig verslag!!

Alleen Het moet, het moet, WTF?

Nu heeft La Bijl de kans om het letterlijk te vertalen vern**kt ze het toch, asjeblieft zeg… Doe mij maar Seth Gaaikema!

Bij nader inzien heeft Het moet, het moet ook een paar erg geslaagde stukken:

Hij zat hoog in een boom
maakte een wapen
nog niet af, zoals hij nog maar klein
maar op een dag
zijn ze beiden geslepen
en die dag zal vres’lijk zijn

 < 1 2 3 > 
2 of 3