1 of 2 |  1 2 > 
Laaste Honk
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

[quote author=“Klaske”]Het was een goede laatste voorstelling, alleen jammer dat we een aardig kreupel kuiken hadden in de eerste akte 😉 tweede akte ging gelukkig wat soepeler.

Hahaha ..Oef..niks van gemerkt. Heb me waarschijnlijk zo op de rest geconcentreerd zal ik maar zeggen…bovendien zat ik op laatste rij nog een excuus.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 02 April 2007 11:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Er is al behoorlijk wat geschreven over Honk, dus ik zal het kort houden. Heb enorm genoten van de voorstelling. Grote kracht zit in het simpele maar recht door zee verhaal én vooral het fantastische spel van de 6 acteurs/actrices. Ara heeft zich de laatste jaren reeds bewezen en ook hier lijkt het alsof de rol voor hem geschreven is. Ivo vond ik vooral een hele hoge schattigheidswaarde hebben die goed paste bij z’n rol als Lelijk. Zang en spel ook goed, maar in zó‘n sterrencast moet er één de minste zijn, dat was voor mij Ivo. Vanessa Timmermans was overtuigend en goed als moeder. Mijn helden/-innen waren echter Vincent de Lusenet, Jolanda van den Berg en Sabine Beens. Complimenten hoe fantastisch zij hun verschillende karakters speelden. Dat vooral maakte Honk een feest om naar te kijken !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 02 April 2007 11:34 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het was een goede laatste voorstelling, alleen jammer dat we een aardig kreupel kuiken hadden in de eerste akte 😉 tweede akte ging gelukkig wat soepeler.

  [ # 3 ] 02 April 2007 01:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“Mark Schmeitz”][quote author=“Klaske”]Het was een goede laatste voorstelling, alleen jammer dat we een aardig kreupel kuiken hadden in de eerste akte 😉 tweede akte ging gelukkig wat soepeler.

Hahaha ..Oef..niks van gemerkt. Heb me waarschijnlijk zo op de rest geconcentreerd zal ik maar zeggen…bovendien zat ik op laatste rij nog een excuus.

Wij zaten op de achterste rij van het 1e balkon 😉 Het is maar waar je oplet, nietwaar?

Toch wel jammer dat het is afgelopen, zou graag nog een keer (of meerdere keren) gaan.

  [ # 4 ] 02 April 2007 07:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

De allerlaatste Honk op 1 april (I’m not kiddin’) in het warme Gouda.

6 uur ‘s ochtends: Keelpijn. Praten was pijnlijk, slikken was pijnlijk en mijn vader gaf als tip af te bellen. Ik dacht ’.. alles behalve’, dus na nog een paar uurtjes slaap ben ik met een aspirientje op de trein gezet.

In Zwolle zag ik Bianca en samen met haar reisde ik rechtstreeks naar Gouda. In de trein had ze nog een heel lief cadeautje voor mij, omdat ik de dag erna jarig zou zijn. Boekje met foto’s en berichtjes en een theaterbon, altijd makkelijk.

In Gouda herkende ik Saskia aan d’r 3 Musketiers jas, waar weliswaar nog een heel verhaal aan vast zat, maar dat terzijde. Met zn drieën liepen we naar de schouwburg, onderweg kwamen we Vera tegen en gezamelijk namen we plaats op de rode (die we eigenlijk geel wilden verven) elektriciteitskast! Na een paar knettergekke foto’s (check foto’s Saskia) en een krasje op de boom (check foto’s Hinke) kwam de cast aangereden. Helaas is hun busje geluidsdicht, dus hebben ze ons geschreeuw (lees: ‘Hooooooooooooonk’) alleen kunnen liplezen, héél charmant.

We spraken met de cast, op Ivo na, die verdween in de schouwburg. Ara was heel blij dat er mensen waren die er voor ze waren. Ook hij kwam niet uit z’n woorden. Iedereen was enthousiast en er werden al een aantal cadeautjes uitgedeeld. Het krasje op de boom was zelfs van meters afstand te definiëren. Vannessa: ‘Het is zelfs geel!’ Wij: ‘Ja, dat is de kleur van de boom’. Kortom: De cast was blij dat we er waren. Met de afspraak dat we ze achteraf nog even zouden zien in de foyer zijn we iets gaan eten in de stad. Saskia wou nog even een cadeautje kopen en ook de Kruidvat heeft aan ons moeten geloven.

Terug in het theater, na een gevaarlijk oversteek-moment, zijn we beland in de Jeugd Theater Dagen. Er zou achteraf een clown aanwezig zijn en ook zou de cast van Honk zou in kostuum verschijnen. Helemaal blij namen we plaats aan 1 van de tafeltjes, mét eenden-spekkies, en al snel zag ik Wieke Wiersma lopen, weliswaar ook de enige bekende die we gezien hebben.

De Honk stickers hadden we ondertussen op onze broeken geplakt. ‘Ja, ik heb een sticker op mijn broek ja!’ was onze reactie op de toeschouwers. 

Bianca en ik zaten op het eerste balkon, rij 2, Saskia op hetzelfde balkon maar aan de andere kant op rij 4 (naast Wieke!) en Vera zat beneden in de zaal. Helaas zat er een lange man voor me dus heel goed zicht had ik niet.

De voorstelling was weer leuk zoals altijd! De hele cast bezit zoveel kwaliteit en talent, dat maakt Honk speciaal! En vooral bij zo’n laatste voorstelling.
Ze hadden een paar grapjes ‘Eend met fuchsia rozé bandje in aantocht!’  en de donzen veertjes toen er werd geschoten op de ganzen van Gansavia.
De solo van Vannessa was weer prachtig en de kracht in d’r stem kwam heel goed naar boven tijdens “Wat is hier aan de hand zeg!” als ze Lelijk uitschelden voor een lelijke eend. Zó mooi, en dan zie je echt de moeder die zoveel geeft om d’r kindje. 

Tijdens de gehele eerste akte hadden we plaatsen op rij 1 gezien die nog vrij waren. Ook Klaske en Tim hadden die gezien maar ik was duidelijk eerder, en samen hebben we de 2e akte vanuit een beter oogpunt bekeken. Vooral Sabine (Hansje) leek ‘t te zijn opgevallen.

Kat als eend was weer geniaal, Kat en Queenie samen was weer geweldig om te zien, die mimiek, het kattengedrag!
Ivo’s solo ‘Toen zag ik jou’ weer goed en mooi gezongen, blijf het een heel mooi nummer vinden! Luid applaus was dan ook meer dan verdiend.
Weer erg gelachen om Vincent als de Brulkikker, en dansen dat-ie kan! Mooi!

Het einde was emotioneel, bij Vannes stroomden de tranen over d’r wangen en Ivo kleed luid geklap en gejoel toen hij was betoverd tot mooie zwaan, op z’n witte scooter.
Helaas viel het eindapplaus een beetje tegen. Kort, geen bloemen, een dicht doek deed ons lichtelijk teleurstellen. 

In de foyer hebben we onze cadeautjes uitgestald en hebben we tijdens de fotoshoot nog aardig wat foto’s kunnen schieten. Het was best druk, veel kinderen. De cast bleef nog een tijdje zitten, in kostuum. Daardoor hebben we nog wat leuke foto’s kunnen maken met o.a. Kat en Lelijk. Inmiddels hadden we iedereen ervan overtuigd dat ze na het omkleden echt nog even terug moesten komen, en gelukkig deden ze dat. Vincent was inmiddels aangekomen en toen de rest ook was gearriveerd kwamen ze naar ons toe ‘Kom we gaan op een rijtje zitten’ was wat Ivo zei.
Iedereen kreeg een cadeautasje met daarin een mok van een Eend, óf een Kat (in het geval van Ara) en de foto’s uit de Honk periode én persoonlijke briefjes van Niels, Bianca en mij.

‘Die ga ik voor bij het ontbijt gebruiken’ was wat Ara had te zeggen over de mok. Ook Vincent riep iets wat ik niet helemaal heb meegekregen. Iedereen was dolenthousiast en kwamen allemaal 3 zoenen leveren. Dan ben je toch blij dat ‘t maar een 6-delige cast is. Als ik ze maar niet heb aangestoken! Ook de ansichtkaarten van Saskia vielen in de smaak. Ivo en Jolanda kregen beide een kaart met 2 verliefde zwaantjes. Ivo: ‘Jo, kijk!’ *even later* Jolanda: ‘Ivo, kijk!’. En Vannessa met d’r ‘Mama is de beste’ kaart, iedereen was gewoon heel blij met alles wat ze kregen.
Na een laatste ronde (weet niet meer wie het zei, maar ‘t kwam er op neer dat Ara en Ivo iedereen nog een keer wilde zoenen) hebben we de cast half om half uitgezwaaid en zijn we voor de laatste Honk-kreet weer op de elektriciteitskast gaan zitten.

En toen zag ik wat.. een container, met daarin de decorstukken van Honk. Helemaal aan gort. Je schrikt er van. Pas toen het eidopje van Ivo voorbij kwam zijn we als de wiedeweerga naar de container gerend. Saskia was de eerste, en had daarom de eer het ei mee te mogen nemen naar huis.
Bianca en ik zijn er met een vis van de onderwaterparaplu’s vanaf gekomen. Dát is nou een leuke herinnering; een decor-stuk!
Ik mocht ook de lap stof die als wand diende in de kamer/keuken van de Kat, maar die was te groot om a) mee te nemen in de trein en b) mee te nemen in de auto naar huis.

Na een triest-kijkende foto van Sabine voor de puinhoop zijn we naar de treinen gegaan waar zelfs de Kiosk meneer onze visjes wel wou opbakken. Ook de kinderen in de trein waren onder de indruk van de piepschuimen vissen. 

Foto’s, van gek tot nog gekker.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NG448UAZ van Saskia
http://www.mijnalbum.nl/Album=SK7WITHZ van Bianca
http://www.mijnalbum.nl/Album=XWZRY3KZ van mij, Hinke

  [ # 5 ] 02 April 2007 10:04 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2006-04-14

Bedankt voor je leuke verslag, Hinke!

  [ # 6 ] 03 April 2007 04:36 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb weinig toe te voegen aan het verslag van Hinke, die is al zo uitgebreid 😉

Ik vond het weer een prachtige voorstelling, voor de allerlaatste keer gaven ze weer alles!
Vooraf en achteraf heel veel lol gehad met Hinke, Vera en Saskia en de cast van HONK 😛 :D 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 7 ] 03 April 2007 04:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Leuk verslag Hinke! Het was erg leuk om jullie te ontmoeten!

De voorstelling was weer geweldig! Wat moesten we lachen toen het niet helemaal goed ging, toen ze als brulkikkers haasje-over deden. Ook de veertjes uit de lucht bij de ganzen was erg leuk :lol:
Iedereen zong (zo mogelijk) NOG mooier dan anders, echt alles was super!!
Zooooo jammer dat het de laatste keer was…  :(

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 8 ] 03 April 2007 07:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Super leuke foto’s! Jammer dat het afgelopen is, maar ze hebben van jullie in ieder geval leuke aandenken gehad haha.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 03 April 2007 07:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Spontaan verslag en leuke foto’s!

Zo triest van dat decor van Honk!  :o

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 04 April 2007 01:27 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

[quote author=“Luna24”]Spontaan verslag en leuke foto’s!

Zo triest van dat decor van Honk!  :o

Ja, dat was echt erg!
We zaten dan ook hardop te protesteren 😉 maar het hielp niet 😉

(1 vis heeft nu wel een mooi plekje aan mijn plafond 😉 )

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 11 ] 04 April 2007 02:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik had beloofd dat ik me niet zou laten gaan, maar hier komt m’n hysterische jankbui: Aaaaaaaaaaaaaaah!!!!!! :roll:

Zo dat is er uit.

Het is jammer dat het is afgelopen, maar niets kan voor altijd zijn.

[quote author=“Luna24”]Zo triest van dat decor van Honk!  :o

Het decor van Honk verkeerde al enkele weken in triestige staat. De grote wc-rollen wiebelen in de gekreukte blokken waar ze in staan en de fietsen vielen langzaam maar zeker uit elkaar… Het viel me de laatste paar voorstellingen echt heel erg op.

 

[quote author=“MoNieky”]Ook de veertjes uit de lucht bij de ganzen was erg leuk :lol:
Iedereen zong (zo mogelijk) NOG mooier dan anders, echt alles was super!!

Afgezien van het feit dat het een aantal keer echt goed vals ging… 😉

Die veertjes vond ik echt een prima toevoeging, had er wat mij betreft daadwerkelijk vanaf het begin in mogen zitten.

  [ # 12 ] 04 April 2007 04:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“Lance”]

Het decor van Honk verkeerde al enkele weken in triestige staat. De grote wc-rollen wiebelen in de gekreukte blokken waar ze in staan en de fietsen vielen langzaam maar zeker uit elkaar… Het viel me de laatste paar voorstellingen echt heel erg op.

[quote author=“MoNieky”]Ook de veertjes uit de lucht bij de ganzen was erg leuk :lol:

Die veertjes vond ik echt een prima toevoeging, had er wat mij betreft daadwerkelijk vanaf het begin in mogen zitten.

Die veertjes vond ik inderdaad ook een leuke toevoeging en vond het toen ik de voorstelling woensdag zag gelijk een goed iets wat ik wel eerder had willen zien…
Over dat decor, tja… Eén van de eierdoppen was ookal “zichtbaar” geplakt woensdag… Toch is het een triestig einde… Wel leuk dat een aantal dingen nu toch goed terecht gekomen zijn…  😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 13 ] 04 April 2007 04:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

[quote author=“Lance”]

[quote author=“MoNieky”]Ook de veertjes uit de lucht bij de ganzen was erg leuk :lol:
Iedereen zong (zo mogelijk) NOG mooier dan anders, echt alles was super!!

Afgezien van het feit dat het een aantal keer echt goed vals ging… 😉

Dat ze vals zongen heb ik echt niet gehoord. Zat ik zeker zelf mee te zingen :oops:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 14 ] 04 April 2007 04:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou ja, misschien was het decor ook duidelijk niet gemaakt het het oog op “altijd”  😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 04 April 2007 04:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Superverslag Hinke!
En die foto’s (heb ze ff allemaal bekeken), die zijn echt leuk en gek 😛
Bedankt voor de leuke en melige dag meiden 😉
En natuurlijk ook de cast van Honk! bedankt voor de mooie voorstellingen die ik gezien heb.
En eh, nee hoor, ik heb helemáál niet gehuild hoor *fluit* :oops:

Wie heeft trouwens mijn foto met Jolanda, en wie maakte die andere foto van mij met Ara?
Ik heb nog een leuke foto met Ara, maar kan m zelf niet plaatsen…..

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 1 2 > 
1 of 2