jaccozoveel weer even in Londen….
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik zag afgelopen week maar 3 producties (moest ook tegelijkertijd een schoolreis begeleiden: het lijdt af, maar het was niet anders….

Wicked
Ik zag deze show met 57 leerlingen in zo ongeveer de nok van het theater. Kerrie Ellis (toch?) is de nieuwe groene dame en deze dame was werkelijk uitstekend. Na La Menzel was het heerlijk om een getrainde technische zangeres te zien en horen die precies weet wat ze moet doen. De starpower is aanmerkelijk minder, maar mijn hemel wat kan deze vrouw uithalen in Defying en vooral No Good Deed. Verder viel me op dat Helen als Glinda enorm is gegroeid in haar rol; nu ze niet meer met Manzel hoeft te knokken om de volgspot valt haar interpretatie op zijn plek. Vocaal is ze nog steeds niet geweldig (en vooral schel en soms gewoon vals…), maar haar timing is fantastisch. Kippenvel en 45 blije leerlingen (en 12 stoere jongens die niet wilden toegeven dat ze het leuk vonden….)

Phantom of the Opera
Alarm alarm! De show is op dit moment ongekend zwak! Dit moet de meest houterige uitvoering van de supershow zijn die ik ooit gezien heb. Een miserabel acterende Christine, een flapdrol van een Raoul (was de understudy, maar toch….kathedralesque nicht als romantische held helpt ECHT niet) en een Phantom die vooral pathetisch aan het acteren was. BAH! Dan blijft er niet veel meer over dan plaatjes kijken. En die blijven prachtig.

The History Boys
Geen musical, maar toneel. Ik wou dat ik jullie allemaal met 16 paardenkarren naar deze voorstelling toe zou kunnen trekken. Wat een PRACHTstuk. En wat een acteurs. Alan Bennet schreef een moedig en controversiële komedie over een public school en 2 zeer sympathieke docenten die hun handen niet kunnen thuishouden. Verwarrend maar weergaloos goed. Eigenlijk bestaat dit soort theater niet in Nederland: een well made play met grote cast, naturel gespeeld in dienst van het stuk. Zucht. Leve The National Theatre en leve Nicholas Hytner. Dit was één van de ontroerendste en mooiste voorstellingen die ik ooit zag.

Ik had ook nog graag Little Shop of Horrors gezien, maar die bleek (tegen alle verwachtingen in) UITVERKOCHT op zaterdagavond. NOU JA!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 04 April 2007 12:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Checkt agenda… ik heb nog drie gaatjes over tussen de nu geplande shows; nu moet ik zeker wel iets in het National Theatre gaan zien?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 04 April 2007 11:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Weer een leuk verslag Jacco. Ik heb in de planning om in Juli naar London te gaan. Als History Boys dan nog speelt ga ik kijken. Grrr…..ik wil zoveel zien…ook nog equus en Billy Elliot moet ik gewoon naar toe en als Kerry Ellis zo goed is wil ik die ook wel zien en Elaine in the drowsy en..en.en..Wanneer komt er zo’n ding dat met 574,8 km ff van amsterdam naar London zoeft…kun je gewoon voor een avondje naar London.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 04 April 2007 08:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“Jaccozoveel”]Ik zag afgelopen week maar 3 producties (moest ook tegelijkertijd een schoolreis begeleiden: het lijdt af, maar het was niet anders….

Wicked
Ik zag deze show met 57 leerlingen in zo ongeveer de nok van het theater. Kerrie Ellis (toch?)

Inderdaad, Kerry is erg goed, kvond haar persoonlijk zelfs beter dan Idina

  [ # 4 ] 04 April 2007 08:40 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2005-12-23

[quote author=“Jaccozoveel”]

Phantom of the Opera
Alarm alarm! De show is op dit moment ongekend zwak! Dit moet de meest houterige uitvoering van de supershow zijn die ik ooit gezien heb. Een miserabel acterende Christine, een flapdrol van een Raoul (was de understudy, maar toch….kathedralesque nicht als romantische held helpt ECHT niet) en een Phantom die vooral pathetisch aan het acteren was. BAH! Dan blijft er niet veel meer over dan plaatjes kijken. En die blijven prachtig.

Ik was vorige week ook in Londen, welke dag zag je Phantom?

  [ # 5 ] 05 April 2007 09:30 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Lekker een paar dagen Londen!

Wat slecht dat “Pantom” in zo’n belabberde staat schijnt te zijn.

“The History Boys” is inderdaad een schitterend stuk. Ik heb het enkele jaren geleden in het National Theatre gezien met de originele cast. Iedereen die het nog wil zien moet zeer snel zijn, want het sluit op 14 april in het West End. De verfilming (met de gehele originele cast) is overigens ook erg aan te raden. Ik heb de DVD vorige maand in Londen gekocht.

  [ # 6 ] 06 April 2007 11:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik was vorige week ook in Londen, welke dag zag je Phantom?

Ik zat vrijdagavond bij The Phantom….
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 06 April 2007 09:00 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2005-12-23

[quote author=“Jaccozoveel”]

Ik was vorige week ook in Londen, welke dag zag je Phantom?

Ik zat vrijdagavond bij The Phantom….

Wat grappig, ik was er toen ook.

We zagen Earl Carpenter, Rachel Barrell en Andrew Thwaite.

Ik vond de voorstelling eigenlijk wel goed (mijn moeder trouwens ook), oke er zat misschien een klein dipje in de performance van Earl (in het midden), maar voor de rest deed hij het prima. En Rachel is eerlijk gezegd 1 van mijn favoriete Chrintine’s.

Maar goed smaken verschillen.

  [ # 8 ] 07 April 2007 10:25 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Rachel is wel iemand met een “uitgesproken” acteerstijl, mij bevalt het wel maar smaken verschillen inderdaad. Ik vind haar in ieder geval beter dan Katie Knight-Adams, voor wie Rachel invalt.
En jaccozoveel, Andrew Thwaite is de 2nd understudy, dat verklaart misschien waarom-ie niet zo geweldig was… (1st understudy doet mee aan Joseph audities en waar de principal gebleven is mag Joost weten).

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 9 ] 19 April 2007 02:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Die Earl Carpenter is echt en zwakke Phantom! Ben blij dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen.

Ik heb ;m op Broadway gezien en twee jaar geleden 2x met John Owen Jones. Wat was die gast goed zeg…. Nadeel was alleen dat bij hem de Christine’s in het niets vielen.

Ik weet niet welke Christine we hadden maar deze was beter dan die andere 3 die ik in het verleden heb gezien, alhoewel het ook aan de zwakke performance van Carpenter had kunnen liggen.

En wat betreft Wicked: Kerri Ellis vond ik echt zo veel malen beter dan Menzel. Wat een stem!  :shock:
Die Glinda vind ik waardeloos. Broadway had destijds een hele goede, maar helaas weet ik haar naam niet meer. De Elphaba die ik toen had was Senblogh (ook uitstkend).