1 of 3 |  1 2 3 > 
Musical Route 66
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

  [ # 1 ] 12 April 2007 11:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Volgens mij heb ik dit via een berichtje hier opgevangen, maar nog geen nieuw topic voor gezien. Daarom plaats ik het alsnog eventjes:

Route 66Een Roadmusical
Met o.a. Frank Lammers/Bastiaan Ragas, Loes Haverkort, Martin van der Starre/Jim de Groot, Juda Goslinga en Alexandra Alphenaar.

De makers van de succesvolle musical Turks Fruit komen dit seizoen met een nieuwe oorspronkelijk Nederlandse musical van internationale allure. Turks Fruit won in 2006 Musical Awards voor o.a. beste liedteksten,de Publieksprijs en is binnenkort te zien in New York.

De Roadmusical Route 66 vertelt in prachtig toneel een verhaal over idealen. Die zijn net zo oud als ze nieuw zijn. Een verhaal over heftige liefde, die even onmogelijk is als haalbaar.

Hij is een verbitterde automonteur in een stoffig dorpje aan de Route 66.
Zij is op de vlucht en raakt van de weg.
En in de zweterige hitte ontbrandt tussen hen een vuur met grote gevolgen…

Route 66 gaat ook over een land dat anno 2007/2008 worstelt met zijn verleden en zijn toekomst. Een land dat in november 2008 voor een grote keuze staat. Route 66 is toch vooral muziek. Klassiekers uit de legendarische Amerikaanse muziekgeschiedenis, maar vooral ook nieuwe Nederlandse songs. Gezongen door de weg zelf.

Route 66 wordt indringend toneel verpakt in spectaculaire muziek, met een grote Live band op het podium.

Ik vond dit omdat Jim de Groot erin zit, en ik heb sinds hij in Hair speelde, een zwak voor hem. Dit klinkt als een ontzettend leuk project met spannende mensen erin. Frank Lammers is een geweldige acteur en ik ben benieuwd naar zijn zangkunsten. Hij wisselt dus met Bastiaan Ragas en ik vraag me af of hij zoiets kan. Martin van der Starre vond ik gaaf in JCS en ik denk dat Jim en hij een beetje uit hetzelfde (rock)hout gesneden zijn. En Jim, tja. Ik vind het heerlijk om hem weer in zoiets op het podium te zien. Hij heeft de afgelopen jaren allerlei andere projecten gedaan en heeft wat meer op de achtergrond geopereerd, maar wat mij betreft hoort hij in dergelijke semi-kleine, onafhankelijke en spannende producties thuis. Kortom, dit is een voorstelling die ik aankomend seizoen per se wil zien :D

  [ # 2 ] 12 April 2007 02:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hm, klinkt op zich aardig en Jim en Martin vind ik beiden goed. Al heb ik wel het idee dat het Pump Boys and Dinettes deel 2 gaat worden.
Greetz Peter!

  [ # 3 ] 13 April 2007 12:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Een nieuw idee is altijd goed, al hoop ik wel dat de drie cursief gedrukte regels tekst de lading van het verhaal niet dekt en dat er nog wel meer onder zit.
Anders vrees ik dat het het zoveelste simpele liefdesavontuur uit een gemiddelde roadmovie gaat worden.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 23 October 2007 09:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Vandaag was er een perspresentatie over deze voorstelling. Die kun je HIER vinden.

Als je op de foto’s klikt krijg je in een pop up scherm de grote versie te zien.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 5 ] 23 October 2007 10:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Om eerlijk te zijn heb ik deze musical meer gekozen op het plaatje/de mannelijk cast, en dan met name Jim, Frank, Bastiaan en Martin, dan op het verhaal. Ik ben erg benieuwd naar die combinatie…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 6 ] 24 October 2007 07:44 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Woehoe, ik word weer helemaal enthousiast als ik dit verslag lees! Ik ga hier zeker weten heen, deels vanwege de cast die me erg aanspreekt, deels vanwege het feit dat er gewoon weer eens een origineel idee wordt gelanceerd, in plaats van iets bestaands herkauwd.

  [ # 7 ] 24 October 2007 08:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Ik ga ook, 9 november naar een try out in Delft. En het was niet eens mijn keus, maar die van mn zusje 😉. Maar ik begin nu toch wel benieuwd te worden!

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 8 ] 08 November 2007 11:02 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2007-04-23

Ik ga er 19 januari heen :D samen met YokiPerzik hier 😊 we hebben beide een obsessie voor martin dus we hopen echt dat hij speelt dan!

  [ # 9 ] 10 November 2007 03:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Suuskipje16 - 08 November 2007 11:02 AM

Ik ga er 19 januari heen :D samen met YokiPerzik hier 😊 we hebben beide een obsessie voor martin dus we hopen echt dat hij speelt dan!

=D
*TE hoog gilletje*
WHIIIIIIIIIIIII

  [ # 10 ] 10 November 2007 05:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Suuskipje16 - 08 November 2007 11:02 AM

Ik ga er 19 januari heen :D samen met YokiPerzik hier 😊 we hebben beide een obsessie voor martin dus we hopen echt dat hij speelt dan!

Ik snap die obsessie wel 😉
Op zaterdag 1 december ga ik erheen en hoop ik zooooooo op Martin 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 11 ] 10 November 2007 06:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

MoNieky - 10 November 2007 05:42 PM
Suuskipje16 - 08 November 2007 11:02 AM

Ik ga er 19 januari heen :D samen met YokiPerzik hier 😊 we hebben beide een obsessie voor martin dus we hopen echt dat hij speelt dan!

Ik snap die obsessie wel 😉
Op zaterdag 1 december ga ik erheen en hoop ik zooooooo op Martin 😄

Soortgenoot 😊

  [ # 12 ] 29 November 2007 08:22 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Grappig dat de reacties hier op ‘t forum niet echt positief zijn, maar er stond vanochtend wel een blije recensie in de Volkskrant. Nu is mijn krant doorgaans niet zo van de musical, maar ze vonden Route 66 een goede voortzetting in de trant van Turks Fruit. Ze roemden de regie van Titus Muizelaar. Ben nog weer een beetje nieuwsgieriger geworden!

  [ # 13 ] 29 November 2007 10:53 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Spits was gematigt positief.. die vond vooral de muziek lekker..

Andere recensies van musicalsites waren vooral zuur

  [ # 14 ] 29 November 2007 11:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Ik ben stiekem eigenlijk wel benieuwd naar wat er veranderd is. Mijn verslag over de 1e try out was ook niet erg positief.  Ik las later in de Spits dat Frank Lammers het idee had dat de zaal geen bal van het verhaal snapte bij de eerste try out. In datzelfde artikel stond ook dat het scripttoen radicaal is omgegooid, dus ik vraag me af wat er allemaal veranderd is.

Ik heb het er alleen niet voor over om nog een keer te gaan kijken 😉.
Mensen die gaan, veel plezier! Ik ben benieuwd naar de verslagen 😄

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 15 ] 29 November 2007 05:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  61
Geregistreerd  2006-06-14

Ik ben dinsdag weer geweest was de 1ste try out ook geweest en toen was ik ook niet echt positief. Nou ik dacht dat ik van mn stoel afviel dinsdag. Wat is het stuk veranderd en in positieve zin. Het verhaal is een stuk duidelijker geworden de scènes lopen beter in elkaar over en het is een stuk leuker om naar te kijken. Misschien ook wel omdat het minder"plat” is en er minder lakens gevouwen worden.

Ik kan iedereen aanraden om er heen te gaan maar je moet wel opletten anders ben je het verhaal kwijt.

 1 2 3 > 
1 of 3