verslag van my fair lady 8 april eindhoven
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Vandaag op 1e paasdag met os mam naar de middag voorstelling geweest van My fair lady in eindhoven (dit was ook de laatste voorstelling in Eindhoven)

Het verhaal is mijn niet geheel onbekend heb de film met Audrey Hephurn meerdere malen gezien en ook heb ik het originele boek Pygmalion gelezen
en ik vind het echt een prachtig verhaal

We hadden bijna de gehele eerste cast alleen hadden we Suzan Seegers als Eliza

Ik vond Suzan Erg goed zingen en voor al in de scene bij de paardenraces op Ascot vond ik echt super. Het amsterdamse accent vind ik iets minder maar ik hou nu eenmaal niet zo van die hard G en dat typische amsterdamse taaltje

Thom Hoffman als Prof Higgins vond ik echt een grote verrassing vond hem echt goed en hoop hem wel eens vaker te kunnen zien in musicals (er zullen mensen zijn die deze mening niet delen maar goed dat kan)Ik vond hem echt goed maar dat vond ik ook al in de film Zwartboek.

Ja Hugo Haenen als kononel Pickering echt geweldig. Hugo is gewoon goed in dit soort rollen en ben ook zeer benieuwd naar hugo in Ciske

Bob Fosko als Alfred P Doolitle ja ook precies goed gecast

Barend van Zon als Freddy
Hij heeft maar een kleine rol eigenlijk in principe staat hij alleen maar bij de lantaarnpaal te wachten en verliefd te zijn op Eliza maar toch

Ik zou graag deze musical nog een keer willen zien want ik heb zo ontzettend genoten van de hele voorstelling, hij zat gewoon goed in elkaar en er werd goed gezongen en geacteerd
Het eind vond ik ook erg leuk gevonden dat prof Higgins Eliza in de armen neemt en door de deur loopt en dan achter de deur “innig” kust
erg leuk gevonden.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling