3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
KUIFJE - de zonnetempel- nieuwigheden
  [ # 31 ] 11 May 2007 09:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De dagboekbijdragen (leuk voor Scrabble) zijn erg leuk om te lezen, leuk om te zien hoe de show vordert. Ik vind het alleen jammer dat de show maar een maand speelt in Rotterdam…

Ik heb echt zo ontzettend veel zin in Kuifje. De reporterdag die morgen plaats zou vinden in Oostende gaat helaas niet door, maar in plaats daarvan mag ik nu naar de Premiere… Aan de ene kant erg jammer, want ik had superveel zin in die reporterdag, maar de premiere is natuulijk helemaal fantastisch.

Kuifje, kom maar op!!!

  [ # 32 ] 12 May 2007 07:45 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

Dit staat er op musicalsite te lezen ( met de eerste échte foto’s !)

“Een week voor de eerste try out in het Nieuwe Luxor in Rotterdam kregen we de kans om alvast een stukje van de nieuwe versie van de musical Kuifje te zien. We zagen de acteurs in kostuum in het decor tijdens de eerste scènes van de musical. De toon was meteen gezet want het zag er zo voortreffelijk uit dat de honger meteen was aangescherpt om terug met deze uitstekende Vlaamse musical kennis te maken.

Regisseur Frank Van Laecke deed ons nog meer uitkijken naar de start: “Er is nog veel werk maar we zullen er staan bij de première. Zoals eerder gezegd pikken we de draad op waar we vorige keer stopten. De voorstelling zal dus nog meer emotie en nog meer spektakel bieden”, beloofde de regisseur.

En over de veelbesproken waterval laat hij geen twijfel bestaan: “Ik begrijp niet waar het vandaan komt maar ik hoor overal zeggen dat er geen waterval is. Waar halen ze het. Er is wel degelijk een waterval”, benadrukt Frank: “En waar de vorige 8 meter breed was, is de nieuwe waterval zelfs 14 meter breed. En hoe ik die maak, ga ik niet verraden. De kok hoeft toch ook niet te verraden hoe hij zijn gerechten maakt.”

Wat Kuifje-festijn betreft: het aperitiefje dat we kregen overtuigde ons alvast dat het publiek een bijzonder musical-feestmaal voorgeschoteld zal krijgen. Bovenaan krijg je alvast de eerste foto’s uit de nieuwe versie.”

en wat het spectaculaire decor betreft, dit is wat Walter er over zegt:
Het komt van alle kanten. Muren, kasten, kaptafels, lusters, watervallen, gipsen condors en piepschuimen rotsblokken. De decorwisselingen in “Kuifje” zijn indrukwekkend.

Als je op het podium staat en er dient zich een decorwisseling aan kan je maar beter de schuilkelders induiken. Eén van de figuranten in “Kuifje” is een oudere heer. De brave man krijgt ongetwijfeld bij al dat scènegeweld flashbacks van bombardementen uit lang vervlogen tijden.

In een bepaalde scène moet ik op een kruisje gaan staan. Ga ik niét op dat kruisje staan dan riskeer ik door neersuizende panelen geplet te worden. Het doet me denken aan komiek Buster Keaton die een neervallende gevel over zich heen krijgt maar ongedeerd blijft omdat hij net daar ging staan waar een raam in de muur zat. “

hallo kroket, een waterval met een breedte van 14 meter, de totale lengte van het podium in Oostende is maar iets meer dan 18 meter, dat gaat wat geven!

[ Gewijzigd: 12 May 2007 08:01 AM by Wout ]
   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 33 ] 12 May 2007 10:15 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wout - 12 May 2007 07:45 AM

Dit staat er op musicalsite te lezen ( met de eerste échte foto’s !)

Niet alleen op Musicalsite, want zoals je kunt zien zijn de foto´s van Musicalworld. Ook bij ons kun je de foto´s van Kuifje natuurlijk terugvinden, bij de productie. Een verslag van gisteren, waaraan ze ook toegevoegd zijn, volgt nog.

  [ # 34 ] 12 May 2007 11:16 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-05-17

Heb onwijs veel zin in Kuifje! Eerst zou ik vandaag de reportersdag meemaken,maar dat ging niet door,en nu mag ik dus naar de galapremiere in het Nieuwe Luxor! :D

Ben er super blij mee!! Al was de reportersdag ook geweldig geweest om mee te maken! :D

  [ # 35 ] 12 May 2007 12:24 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

Jeroen - 12 May 2007 10:15 AM
Wout - 12 May 2007 07:45 AM

Dit staat er op musicalsite te lezen ( met de eerste échte foto’s !)

Niet alleen op Musicalsite, want zoals je kunt zien zijn de foto´s van Musicalworld. Ook bij ons kun je de foto´s van Kuifje natuurlijk terugvinden, bij de productie. Een verslag van gisteren, waaraan ze ook toegevoegd zijn, volgt nog.

super om te weten! Heb net het fijne artikel gelezen, de musical staat er opnieuw als nooit te voren!

[ Gewijzigd: 12 May 2007 04:13 PM by Wout ]
   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 36 ] 12 May 2007 04:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het stukje staat bij de artikelen, onderaan de homepage, maar is ook via de productiepagina van Kuifje terug te vinden.

Veelbelovend. Ik tel de dagen af tot 19 mei, de eerste voorstelling in Nederland.

  [ # 37 ] 12 May 2007 05:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jaaaa, ik ga 19 mei!!!

En nu zit ik naar de kaartjes te kijken en ze zijn ‘s middags om 14.00 uur! Shoott!!!!
Ik zou met m’n kids gaan, maar die hebben andere verplichtingen!!
Ik dacht echt dat het ‘s avonds was…

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 38 ] 12 May 2007 06:40 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

De reden waarom ik zo uitkijk naar deze productie is dat deze musical voor mezelf mijn 1ste musical was en dan meteen te maken kreeg met zo’n kanjer, spectaculair is een woord dat eigenlijk nog te min was om deze musical te beschrijven. En wat meer is, deze musical is op en top Vlaams, van idee tot uitwerking ( buiten een aantal decors die in het buitenland gemaakt zijn). En dat maak hem nog straffer als je kijkt naar het uiteindelijke resultaat.

   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 39 ] 12 May 2007 06:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Wout - 12 May 2007 06:40 PM

De reden waarom ik zo uitkijk naar deze productie is dat deze musical voor mezelf mijn 1ste musical was en dan meteen te maken kreeg met zo’n kanjer, spectaculair is een woord dat eigenlijk nog te min was om deze musical te beschrijven. En wat meer is, deze musical is op en top Vlaams, van idee tot uitwerking ( buiten een aantal decors die in het buitenland gemaakt zijn). En dat maak hem nog straffer als je kijkt naar het uiteindelijke resultaat.

Ik ben het niet helemaal met je eens: de schrijver van de liedteksten en een deel van het scriptis een Nederlander, zo ook de decorontwerper. de kostuumontwerper en de pruiken en grime ontwerper… Dus op en top vlaams is het zeker niet. Kuifje is het toonbeeld van samenwerking. Een deelcreatie waar Nederland en Vlaanderen trots op mag zijn…  📣

Maar wel uiterst spectaculair, ik heb de voorstelling destijds in Antwerpen drie keer mogen zien en elke keer was ik weer overdonderd door de pracht. Ik hoop ten zeerste dat Kuifje in mijn hoofd inmiddels niet veel mooier geworden is dan het werkelijk was, want ik kijk er ontzettend naar uit…  😄

[ Gewijzigd: 12 May 2007 06:53 PM by Lance ]
  [ # 40 ] 12 May 2007 09:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MoNieky - 12 May 2007 05:42 PM

Jaaaa, ik ga 19 mei!!!

En nu zit ik naar de kaartjes te kijken en ze zijn ‘s middags om 14.00 uur! Shoott!!!!
Ik zou met m’n kids gaan, maar die hebben andere verplichtingen!!
Ik dacht echt dat het ‘s avonds was…

Rotterdampas-voorstellingen zijn zaterdag en zondagmiddag. ‘s avonds zijn er volgens mij de gewone try-outs.

  [ # 41 ] 12 May 2007 10:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Gossie… ben ik toch blij dat ik iets anders had 😖 (reporterdag die niet door ging, iemand enig idee waarom?)

Ik mag 20 mei naar Kuifje, dat is dus al volgende week: kijk er ook echt zo naar uit!

Maarre… waterval, er komt dus een waterval, maar er staat nog steeds niet bij wat voor een waterval. Het kan dus nog steeds geen “echte” zijn… is er iemand die even vooraf wil kijken…?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 42 ] 12 May 2007 10:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Btw Jeroen: hoe kan in het homepage artikel als datum nu 5 nov 2007 staan?

(misschien bedoel je 11 mei; 11-05 ipv 05-11…)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 43 ] 12 May 2007 10:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

En in de categorie “Desillusie” blijkt: er is géén echte waterval zoals in eerdere versie.
Maar het is nog steeds spectaculair luidt de belofte.

(broninfo gastenboek site een van de ensembleleden)

Dus toch een digi-projectie?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 44 ] 12 May 2007 10:34 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat een goede om de waterval.. is het echt zo belangrijk.. er gebeurt toch veeel meer in de show..

met of zonder waterval, het gaat om het verhaal en de muziek.. niet om een paar liter water

  [ # 45 ] 12 May 2007 10:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik had anders best een echte waterval op toneel willen zien.
Vijf jaar terug en heel Antwerpen heeft het er nog over.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5
‹‹ My Fair Lady 18 april      Shhh...It Happens ››