1 of 2 |  1 2 > 
Hoe vaak gaan jullie naar een musical?
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2006-11-11

Hoe vaak ik naar een musical ga
dat varieert echt het ene jaar is dat vaker dan het andere jaar
mama mia spant bij mij de kroon met 7 keer en dan volgt batb met 4 en een aantal musicals met 3x
dit jaar is er niet zo heel veel dat ik wil zien dus dat scheelt

  [ # 1 ] 22 April 2007 04:03 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2006-11-11

Gaan jullie vaak en hoe vaak?

  [ # 2 ] 22 April 2007 04:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

In de periode van Mamma Mia! was ik wel bijna iedere maand een keer in het theater te vinden.
Tegenwoordig ga ik een stuk minder naar musicals (de laatste keer was 2 november 2006), omdat er niet veel is dat ik persé wil zien.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 3 ] 22 April 2007 04:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vaak? Ja

Hoe vaak? Dat ligt aan de voorstelling.
Ik ga nog een keer als ik er na de eerste keer “niet klaar” mee ben.

Het aantal keren dat ik een voorstelling zie, zegt echter niets over de kwaliteit ervan. Cabaret en Rent kwamen zo binnen dat ik het gevoel had dat het me nooit meer zo zou kunnen overdonderen. Dan wil ik dat gevoel van die eerste keer graag vasthouden.
Andere voorstellingen heb ik 1 tot hooguit 5 keer gezien, maar meestal blijft het wel bij 1 tot 2.
Beauty & the Beast was wel een uitzondering; hoe vaak ik die gezien heb durf ik hier niet hardop meer te zeggen, maar als je mijn posts een beetje doorleest kun je wel een aardige schatting maken 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 22 April 2007 06:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Dit is het derde seizoen dat ik fanatiek musicals bezoek. Dat komt neer op een gemiddelde van 20-25 keer per seizoen. Het record tot nu toe is 8x Grease en 8x Rembrandt. Ongeveer de helft van de voorstellingen heb ik maar 1x gezien. De andere helft schommelt zo tussen de 2 en 7 keer.

  [ # 5 ] 22 April 2007 08:37 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

Het aantal keer dat ik per jaar naar een musical ga is nogal afhankelijk van het aanbod. De laatste twee à drie jaar heb ik zo’n 6 musicals per jaar gezien. Daarvoor was het minder. Ik ga normaal gesproken maar één keer naar een productie kijken. Tot nu toe heb ik twee keer dezelfde productie een tweede keer gezien, waarvan één keer omdat we nieuwe kaarten hadden gekregen na een klacht over de slechte plaatsen die we hadden 😉. Wel heb ik een aantal keer verschillende uitvoeringen van dezelfde musical gezien.

Vergeleken bij veel mensen hier dus een bescheiden aantal. :roll:

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 6 ] 22 April 2007 09:22 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Tot nu toe ben ik naar iedere musical maar 1x geweest. Ik heb niet ‘t geld om iedere maand te gaan, en dan ga ik liever zoveel mogelijk verschillende shows zien dan dat ik 3x naar dezelfde ga (hoewel ik wel regelmatig heb dat ik ‘t liefst meteen weer wil gaan, zoals bij BatB - maar dat is er helaas ook niet meer van gekomen). Binnenkort zal ik voor de 2e x naar The Wiz gaan, met de AH actie. Dat wordt dan de 1e musical die ik meer dan een keer heb gezien.

Ik denk dat ik gemiddeld eens in de 2 maanden naar het theater ga, of iets vaker. Ben de laatste paar maanden bijna iedere maand geweest, maar nu wordt ‘t weer ff rustig tot aan de zomer denk ik.

[ Gewijzigd: 22 April 2007 10:28 PM by ]
  [ # 7 ] 22 April 2007 09:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik ga als ik zin heb. Soms is dat gewoon een gevoel van de dag, soms is dat omdat ik een interessante productie zie die ik graag wil zien, soms ook uit pure nieuwsgierigheid. En, als moderator bij dit forum, soms op uitnodiging.

Vorig jaar kwam dat neer op zo’n 50 nieuwe titels, dus ik denk wel dat we dat als vaak mogen betitelen. Als een productie goed is wil ik m ook zeker wel meer dan 1 x zien. Al is dat niet altijd mogelijk.

  [ # 8 ] 22 April 2007 09:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Mamma Mia, The Lion King, Beauty and the Beast, The Wiz, Wat zien ik?, Sweet Charity, Turks fruit & Cabaret heb ik meerdere keren gezien ... Vaker dan 3x heb ik een productie nog nooit gezien (Al was een 4e BATB er gekomen als ik geen examens had op 15-1)

  [ # 9 ] 22 April 2007 10:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ik ben tot nu toe niet vaker dan 1 x naar dezelfde show geweest. Wil dit vaak wel, maar mijn portemonnee is daar niet zo blij mee. The Wiz wordt de eerste show die ik voor de tweede keer ga zien. Niet omdat ik hem nou zo super goed vond, maar mijn tante heeft speciaal die AH actie gespaard om met mij te gaan, en ik ben ook wel benieuwd hoe de show zich heeft ontwikkeld sinds de try-outs. Verder ligt het er echt aan hoe vaak ik naar een musical ga, zou het liefste elke maand gaan, maar ligt er aan wat waar draait en hoe duur de kaartjes zijn…

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 10 ] 23 April 2007 01:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1165
Geregistreerd  2003-09-13

Hoe vaak ik naar een musical of het theater ga, hangt af van het aanbod, de plaats, de tijd van het jaar in mijn budget… gemiddeld gezien zal ik denk ik 1 tot 2 keer per maand in het theater te vinden zijn… heb nu even een rustige periode maar vanaf mei ben ik er weer regelmatig te vinden

  [ # 11 ] 23 April 2007 05:56 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik ga gemiddeld denk ik ook zo’n 1 keer per maand naar een musical, maar dat kan heel erg verschillen. Soms plan ik erg slecht en ga ik 3 weken achter elkaar ergens heen 😉
Hoevaak ik een musical zie, ligt er aan of de musical bij de eerste keer het gevoel heeft opgeroepen, van ik wil nog een keer.
Beauty and the Beast en Mamma Mia spannen de kroon met ieder 8 keer. Honk komt daarna met 4 keer, en Pluk redt de dieren 3 keer.
Verder heb ik verschillende producties 2 keer gezien, en ook een paar maar 1 keer.

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 12 ] 24 April 2007 01:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik ga gemiddeld 2 keer per maand naar het theater.
Soms is het 0 keer, en soms 3 keer per maand, dus vandaar een gemiddelde van 2 keer 😉
Wat kan ik zeggen, ik ben VERSLAAAAFD!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 13 ] 24 April 2007 12:34 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2006-11-11

Sinds ik een baan heb ga ik ongeveer 1 keer per maand. Daarvoor was het wel minder. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende producties te zien. Maar ik heb er ook wel een aantal dubbel gezien. Maar dan zat er vaak een jaar tussen voor ik weer ging.

   Handtekening   

Het leven is een traan en een lach

  [ # 14 ] 25 April 2007 12:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Bij een aantal musicals is het bij mij in het verleden volledig uit de hand gelopen 😊 : Les Mis was de eerste: het bescheiden aantal van 2 (of 3) keer. The Phantom, au, daar was ik in die tijd verslaafd aan, moest er gewoon 1 x per maand heen. Dat spook heeft volgens mij 2 jaar gespeeld, dus ben ik wel zo’n 25 keer geweest. Miss Saigon (beschaafd) 3 keer, maar dat vond ik eigenlijk ook een slechte productie…in ieder geval niet super. Bij Elisabeth ben ik weer helemaal losgegaan, maar toen werkte ik bij Stage, dus van de 30 keer tellen ze niet allemaal vind ik. Idem voor Aida, al ben ik daar rond de 10 blijven steken. Lion King maar 1 keer geweest en dat vond ik eigenlijk al teveel, slechte nederlandse productie. Dat wat betreft de CT-musicals. Voor het overige ga ik nu over het algemeen 1x naar een voorstelling. Behalve als ik het een hele leuke voorstelling vind en/of er iets of iemand in de voorstelling is waarvoor ik terug wil gaan. Mamma Mia ! kan ik bijv. probleemloos maandelijks zien. Werkt als een zonnige dag voor mij, heerlijke portie goeie zin opladen. Voor het overige zijn de titels die me momenteel trekken om meerdere malen te gaan kijken (gelukkig?) voornamelijk in het buitenland (Billy Elliot / Wicked bv). Ik denk dat ik ook niet meer zo snel zo “over the top” zal gaan als vroeger, maar als bijv. Billy zou komen naar Nl en het een kwalitatief goede productie is, denk ik dat ik de 10 bezoeken toch wel zal gaan halen. Dit seizoen ben ik overigens (nog) naar niets meer dan 1 x geweest, gewoon omdat ik niets dusdanig de moeite waard vond om nogmaals te zien. Uitzondering was Honk, maar daar zat ik nou net bij de laatste voorstelling.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 15 ] 25 April 2007 12:59 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2007-04-25

Aida 23x, Hamelen 14x, Beauty and the Beast 9x, Hair 5x, The Wiz 3x, Cats 3x, Tarzan tot nu toe 3x (maar meerdere volgen!).
De rest heb ik 1 á 2 keer gezien, mede door mijn budget, mede doordat het vaak reizende producties zijn en het wel een beetje te doen moet zijn met het openbaar vervoer…
of ik vond er gewoon geen klap aan natuurlijk….!

 1 2 > 
1 of 2