zaalplan Carre
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Heeft er misschien iemand het zaalplan van theater Carre?
Of iemand die weet waar je ongeveer zit op loge 8 a.

Ik kan aan een kaartje komen maar wil wel graag weten waar ik dan zo ongeveer zit. en op de site van carre kan ik geen zaalplan vinden.

Heb inmiddels een onduidelijk plattegrondje gevonden. alleen 1 ding snap ik niet. volgens de site is de beste rang die loge 8a en dan eerste rang. Maar als ik op het plattegrondje kijk dan zitten de loges zeg maar achteraan beneden in de zaal (achter de stalles en parterre en dus voor eerste rang balkon).  Zoals ik het dan zie, dan kun je beter eerste rang zitten ipv de duurdere plaatsen op de loges? wie kan me een adviesje geven waar ik het beste kan zitten.

[ Gewijzigd: 03 May 2007 08:38 PM by spriet ]
   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 1 ] 03 May 2007 09:01 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

Als je op de website van carre naar online bestellen gaat en de betreffende voorstelling aanklikt zie je in de balk rechts zaalindeling staan. Hier staan geen logenummers in, maar de telling begint vanuit het midden. Naar rechts de even nummers en naar links de oneven nummers. De indeling van rangen verschilt per voorstelling, dus kijk voor de zekerheid bij de voorstelling waar je heen wilt.

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 2 ] 03 May 2007 09:34 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Ja dat heb ik gedaan, maar helaas word ik van dat plattegrondje niets wijzer.
Of ik snap het gewoon niet. De loges dat zijn toch die kleine vierkantjes?
Rang 1: duurste plaatsen dat is loge 8a, rang 2 dat zijn plaatsen op de stalles (volgens de site). Maar zoals ik het plattegrondje snap dan zitten de stalles voor de loges en lijkt het mij dus dat je daar beter zit dan op de loges.
Hopelijk volgen jullie dit verhaal nog want voor mij word het steeds waziger.

Nog een ander vraagje. Ik ben van plan met de auto te gaan, wat is dan verstandig ivm met parkeren? Heeft iemand van jullie daar ervaring in?

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 3 ] 03 May 2007 09:44 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

In de loges heb je meer zitruimte en vooral ook meer beenruimte.

Ik ga zelf nooit met de auto naar Carre, maar als je in de buurt wil parkeren denk ik dat je het beste kan parkeren bij de parkeergarage van het Muziektheater. Kost wel een paar centen, maar je bent zo bij theater Carre.

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 4 ] 03 May 2007 09:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De stalles zitten idd voor de loges. Ik ben van mening dat je op de stalles beter zit, maar de directie van Carré wss niet, want de loges zijn idd duurder. Dit komt doordat je daar iets hoger zit ten opzichte van de zaal, zodat je over de mensen heen kunt kijken. Je zit alleen wel een stuk verder af.

Wat betreft je parkeervraag kan ik je niet helpen; ik weet dat er nabij Carré een kleine (?) parkeerplaats is, maar of die openbaar is weet ik niet. Op loopafstand zit echter wel het muziektheater (herkenbaar aan de grote ronde vorm en de grote opera-banieren). Mogelijk dat hier wel voldoende parkeergelegenheid is.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 03 May 2007 09:56 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Luna24 - 03 May 2007 09:46 PM

De stalles zitten idd voor de loges. Ik ben van mening dat je op de stalles beter zit, maar de directie van Carré wss niet, want de loges zijn idd duurder. Dit komt doordat je daar iets hoger zit ten opzichte van de zaal, zodat je over de mensen heen kunt kijken. Je zit alleen wel een stuk verder af.

Nog even een vraagje, de loges zitten hoger? maar ik neem aan dat de stalles toch ook gewoon oplopen omhoog? of kijk je in de stalles dan tegen je voorbuurman/vrouw zijn haar hoofd aan? Ik heb 1 keer in een gelijkvloerse zaal gezeten althans de eerste 7 rijen en dat was niet aan te raden.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 6 ] 03 May 2007 09:59 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

De stalles lopen niet op dit is gewoon de zaal. De parterre (tussen stalles en loge) loopt wel op.

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 7 ] 03 May 2007 10:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De loges zitten op een soort van “podiumpje”: een iets hoger stukje vloer.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 03 May 2007 10:21 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Oke, Sorry dat ik zo doorvraag maar wil het ff goed weten.
Maar als de stalles dus niet oplopen in hoogte, dan zie je dus achteraan in de stalles niet veel. Want als dat gelijkvloers is dan kijk je toch tegen de hoofden aan van de personen die voor je zitten? Of zie ik het nu erg negatief? Nu snap ik ook waarom stalles dus goedkoper zijn. Vind het toch wel raar, toen ik rij 5 zat op een gelijkvloerse zaal, vond ik dat al irritant omdat er veel hoofden in beeld zaten, het lijkt me dat Carre toch wel heel wat meer rijen heeft in de stalles. De meeste theaters loopt de zaal toch wel op, evt. misschien de eerste paar rijen nog niet maar dan wel.
Dan zijn de loges misschien toch een betere keuze.
Even om het voormezelf wat duidelijker te maken, ik kan Carre dus totaal niet vergelijken met de zaal van bijv. het Beatrixtheater?

Nog even terug komen op dat parkeren, is het misschien makkelijker/verstandiger om vanuit Utrecht met de trein verder te reizen naar Carre. ipv helemaal met de auto?

[ Gewijzigd: 03 May 2007 10:23 PM by spriet ]
   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 9 ] 03 May 2007 10:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik zit doorgaans rond rij 5 en vandaar heb ik geen moeite, MAAR dan wel gesteld dat er een orkestbak is (ik heb gisteren en vandaag tot 2x toe beroerd gezeten in zowel de stadsschouwburg van Utrecht als van Arnhem, omdat ik rij 5 zat in het midden zonder orkestbak en die vier rijen voor me liepen NIET op en de stoelen versprongen ook niet dus dat enorme hoofd zat pal RECHT voor me).

Als je voor het overzicht gaat en het totaalplaatje en het niet erg vindt dat je de gezichten niet kunt zien, zou ik voor de loge gaan. Anders toch zeker voor een plaats in de stalles voor in de zaal. Als er een orkestbak is heb je vermoedelijk vrij weinig last van mensen voor je.

Je kunt de afstand van de loge tot het toneel ook opvangen door een toneelkijker mee te nemen.
En als je het kaartje gratis kunt krijgen zou ik niet moeilijk doen, maar gewoon gáán 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 20 October 2010 12:24 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2010-10-06

Hallo,

Ik kan aan kaarten komen voor loge 1 RECHTS rij 1 stoel 3 en 4 in Carre.
Zijn dit goede plaatsen voor Musical Petticoat of zit je dan te ver weg en kan ik beter zaalplaatsen nemen?
Ik zelf ben niet erg groot (1.58 m).
Wie kan mij adviseren?

Alvast bedankt,
Noeska

  [ # 11 ] 20 October 2010 01:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

ah1975 - 20 October 2010 12:24 PM

Hallo,

Ik kan aan kaarten komen voor loge 1 RECHTS rij 1 stoel 3 en 4 in Carre.
Zijn dit goede plaatsen voor Musical Petticoat of zit je dan te ver weg en kan ik beter zaalplaatsen nemen?
Ik zelf ben niet erg groot (1.58 m).
Wie kan mij adviseren?

Alvast bedankt,
Noeska

Je zit wel veraf (ongeveer rij 22 in een ander theater) maar wel wat hoger. Dus je lengte is geen probleem! Je kijkt ook recht op het toneel.

  [ # 12 ] 20 October 2010 01:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Loge 1 is volgens mij ook de loge waar de Koninklijke familie zit als ze in Carré naar een voorstelling gaan ... 😊

  [ # 13 ] 20 October 2010 06:33 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2010-10-06

Ok, dank je wel voor de snelle reactie.
Dan zal het wel goed zijn, als de gezichtuitdrukkingen van afstand dan nog maar goed te zien zijn.
Ik denk dat ik er dan maar gewoon voor ga nu ik loge 1 nog kan krijgen.

Groetjes,
Noeska