3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
‘Kuifje’ niet populair in Nederland
  [ # 31 ] 03 June 2007 12:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Zo’n Rotterdam uitpas is toch ook voor studenten of niet?

Ja juist voor studenten 😉

Ik bedoelde de Rotterdampas, die is niet alleen voor studenten, maar voor iedereen uit Rotterdam en omstreken.

Monieky, misschien moet je er eens naar vragen bij de gemeente, en volgens mij heeft de Rotterdampas ook een eigen site. http://www.rotterdampas.nl/
Je kan daarmee overigens op bijna alle voorstellingen in het Luxor Theater korting krijgen (uitgezonderd vrijdag en zaterdag dacht ik, maar dat weet ik niet zeker).

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 32 ] 03 June 2007 02:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Scarletwoman - 03 June 2007 12:14 AM

Ik bedoelde de Rotterdampas, die is niet alleen voor studenten, maar voor iedereen uit Rotterdam en omstreken.

Monieky, misschien moet je er eens naar vragen bij de gemeente, en volgens mij heeft de Rotterdampas ook een eigen site. http://www.rotterdampas.nl/
Je kan daarmee overigens op bijna alle voorstellingen in het Luxor Theater korting krijgen (uitgezonderd vrijdag en zaterdag dacht ik, maar dat weet ik niet zeker).

Ja inderdaad, dank je voor de info. Ik heb Luxor gebeld en die vertelde dat ze inderdaad bij de meeste voorstellingen korting geven, maar dan moet je de plaatsen wel telefonisch reserveren.
Dus ik heb al paar jaar teveel voor m’n kaartjes betaald, omdat ik ze via internet had geboekt. En voor het komende seizoen had ik trouwens ook al alles al geboekt….  :huil:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 33 ] 03 June 2007 06:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2007-05-30

hey allemaal

ik ben musicalmeid en ben een beetje geopsedeerd door de musical

beauty and the beasthij is zoooo goed ik ken alle liedjes en tekstjes vanbuiten
denk jij hetzelfde als mij?? ben jij ook daar naar gaan kijken stuur dan een bearichtje naar .(JavaScript must be enabled to view this email address)

  [ # 34 ] 03 June 2007 08:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

musicalmeid - 03 June 2007 06:01 PM

hey allemaal

ik ben musicalmeid en ben een beetje geopsedeerd door de musical

beauty and the beasthij is zoooo goed ik ken alle liedjes en tekstjes vanbuiten
denk jij hetzelfde als mij?? ben jij ook daar naar gaan kijken stuur dan een bearichtje naar .(JavaScript must be enabled to view this email address)

Welkom hier, maar volgens mij heb je het idee van dit forum niet goed begrepen. Je oproep heeft ook niets met deze topic te maken. Probeer eerst even de structuur van dit forum te doorgronden. Hier praten we met zijn allen over allerlei dingen, het is zeker geen contactadvertentiepagina.

  [ # 35 ] 04 June 2007 10:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Inmiddels naar Kuifje geweest en inderdaad gewoon jammer dat de voorstelling zo slecht bezocht wordt.
Belangrijkste reden die ik kan bedenken is toch het gemis van een pr/mediamachine die Verlinde/Van den Ende gewoon wel hebben. Op vele gebieden, orginaliteit, muziek, creativiteit, verhaal scoort deze Kuifje véél beter bij mij dan bv. een Wiz. Achter de laatste zit echter de genoemde prmachine en dus komt die zaal wel vol te zitten, desnoods met ingehuurde acteurs in het publiek. Grapje, dat laatste, maar CT en Beatrix zijn wel ook prestigeplaatjes, dus er wordt alles aan gedaan om die zalen vol te krijgen, daar kan een productieteam zoals dat achter Kuifje staat nooit tegenop (en niemand niet de komende jaren in NL).
Tweede oorzaak van tegenvallende bezoekersaantal is wellicht de speelperiode/locatie. Rotterdam zelf is volgens mij niet echt musicalstad no. 1 van Nl te noemen en misschien dat voor veel fans uit bijv. Brabant of Noord Holland, Rotterdam toch (gevoelsmatig) verder weg ligt dan een Utrecht bijv. Daarnaast is mei/juni met alle examens, vakanties etc. ook niet echt een handige periode om een voorstelling te starten.
Tot slot nog 2 redenen die ik kan bedenken die meer met de show zelf te maken hebben: 1) Naar mijn idee leeft het hele Kuifje gebeuren gewoon niet zo in NL…in ieder te weinig opdat massa’s mensen opspringen en kaartjes gaan bestellen bij het horen van een musicalversie 2) Ook reeds elders geschreven: commercieel geen slimme voorstelling omdat het naar mijn idee te moeilijk (en duur) voor de kids is die wel naar K3/Nijntje en weet ik wat gaan; beetje te kinderlijk echter aan de andere kant voor een volwassenshow. Ik heb ook geen idee hoe deze voorstelling neergezet is eigenlijk: is het als een kinder/familievoorstelling gepromoot of als volwassene musical ? Zal wel het eerste zijn, maar daar vind ik ‘m dus net iets te duur en ook qua verhaal ingewikkeld voor. Nou ja goed, wat hersenspinsels waarom nou net deze voorstelling niet loopt en bijv. een Grease bij wijze van spreken tot 2009 uitverkocht is. Hoe dan ook jammer ik hoop dat het in Oostende beter gaat.

[ Gewijzigd: 04 June 2007 12:02 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 36 ] 04 June 2007 02:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mark Schmeitz - 04 June 2007 10:57 AM

2) Ook reeds elders geschreven: commercieel geen slimme voorstelling omdat het naar mijn idee te moeilijk (en duur) voor de kids is die wel naar K3/Nijntje en weet ik wat gaan; beetje te kinderlijk echter aan de andere kant voor een volwassenshow. Ik heb ook geen idee hoe deze voorstelling neergezet is eigenlijk: is het als een kinder/familievoorstelling gepromoot of als volwassene musical ? Zal wel het eerste zijn, maar daar vind ik ‘m dus net iets te duur en ook qua verhaal ingewikkeld voor. Nou ja goed, wat hersenspinsels waarom nou net deze voorstelling niet loopt en bijv. een Grease bij wijze van spreken tot 2009 uitverkocht is. Hoe dan ook jammer ik hoop dat het in Oostende beter gaat.

Kuifje is niet echt geschikt voor kinderen, daarvoor het gros van de muziek gewoonweg te zwaar en teveel opera.

Als ze in Nederland Jim hadden gestrikt voor de rol van Kuifje dan had Rotterdam net zo vol gezeten als Grease het afgelopen jaar.

  [ # 37 ] 04 June 2007 02:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lance - 04 June 2007 02:04 PM

Als ze in Nederland Jim hadden gestrikt voor de rol van Kuifje dan had Rotterdam net zo vol gezeten als Grease het afgelopen jaar.

Maar ik denk dat dan weinigen een tweede keer zouden gaan. 😉

  [ # 38 ] 04 June 2007 05:26 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2004-07-15

voor wie nog (een keer) wil gaan:

donderdag 7 t/m zaterdag 9 juni 20.00 uur en zaterdag 9 juni+zondag 10 juni 14.00 uur
naar Kuifje voor € 15 per kaartje ovv Geheime Missie.
bellen met 4843333

  [ # 39 ] 04 June 2007 06:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Volgens mij draait deze productie straks verschrikkelijk met verlies…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 40 ] 05 June 2007 07:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Zeker als iedereen met korting gaat :tong:
Maar goed, dit gebeurt dus bij te veel producenten op dit moment die niet van den Ende of Verlinde heten. Kijk naar Honk!, kijk naar Wat Zien Ik?!
Prachtige producties die weggespoelt worden door het markteting/pr geweld van eerder genoemde producenten.
Eeuwig zonde…

  [ # 41 ] 05 June 2007 12:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Het is idd zonde voor de productie, maar we gaan nu toch a.s. zondag voor €15 euro per kaartje :tong:

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 42 ] 05 June 2007 01:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

MoNieky - 31 May 2007 05:07 PM
bianca18 - 31 May 2007 04:40 PM

Volgens mij kan je met gemak last minute hoor
Ik vind het wel erg jammer om te horen, dat zo’n musical het niet doet in Nederland! Net of Nederland alleen de grote spektakel/ bekende producties wil hebben.

Ik snap echt niet dat deze musical niet zoveel bezoekers krijgt! Ik snap het echt niet…  :huil:


Net of Nederland alleen de grote spektakelproducties wil hebben? Is Kuifje geen grote spektakelproductie dan.

Misschien dat deze musical niet zoveel bezoekers krijgt omdat:
-het in Rotterdam is
-het (vaak) een technisch rommeltje is
-het afgrijselijke muziek is
-er geen enkele aanspekende (ik zeg niet BEKENDE) hoofdrolspeler in staat
-de regisseur dezelfde flapdrol is die Rembrandt (die andere show met afgrijselijke muziek, van o.a. dezelfde componist) heeft geregisseerd
-de pr campagne (WELKE pr campagne?) niet heeft gewerkt zodat alleen musicalfan’s en Rotterdammers weten dat het speelt (hoewel ik ken Rotterdammers die niet weten dat deze show in hun stad speelt)
-wij Nederlanders toch vinden dat belgen alleen patat kunnen bakken.
..en misschien is het wel geen goede show??? heb je daar al eens aangedacht?

[ Gewijzigd: 08 June 2007 02:49 PM by Jeroen ]
  [ # 43 ] 05 June 2007 01:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Mark Schmeitz - 04 June 2007 10:57 AM

Inmiddels naar Kuifje geweest en inderdaad gewoon jammer dat de voorstelling zo slecht bezocht wordt.
Belangrijkste reden die ik kan bedenken is toch het gemis van een pr/mediamachine die Verlinde/Van den Ende gewoon wel hebben. Op vele gebieden, orginaliteit, muziek, creativiteit, verhaal scoort deze Kuifje véél beter bij mij dan bv. een Wiz. Achter de laatste zit echter de genoemde prmachine en dus komt die zaal wel vol te zitten, desnoods met ingehuurde acteurs in het publiek. Grapje, dat laatste, maar CT en Beatrix zijn wel ook prestigeplaatjes, dus er wordt alles aan gedaan om die zalen vol te krijgen, daar kan een productieteam zoals dat achter Kuifje staat nooit tegenop (en niemand niet de komende jaren in NL).
.

Je hebt helemaal gelijk. De pr machine van Stage Entertainment is zeer goed, maar als de voorstelling niet goed is, of zoals The Wiz vreselijk, dan werkt het ook alleen met zeer speciale acties met oa Albert Heijn.

  [ # 44 ] 08 June 2007 05:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

En toch is er redelijk wat PR geweest, maar misschien is mij dat opgevallen omdat ik daarvan op de hoogte was.
Jammer, ik vind het echt een leuke voorstelling, in veel opzichten, goede cast, prima ensemble, mooie decorwisselingen en humor afgewisseld met spanning.

  [ # 45 ] 08 June 2007 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik zie wel regelmatig het reclamespotje op TV: een veelbelovend filmpje.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6