3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Gone with the Wind the musical
  [ # 31 ] 11 April 2008 12:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

4 uur en 10 minuten? Wow.
Mijn man vraagt net of ze de brand niet geblust kregen. hahaha


Ik wil 30 mei naar Londen en hoop ‘m dan te zien. 4 uur? Mijn hemel. Dat is nog erger dan 3M!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 32 ] 16 April 2008 08:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Nieuwe beelden van de show!

Darius Danesh en Jill Paice als Scarlett ‘O Hara en Rhett Butler

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 33 ] 16 April 2008 09:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ziet er veel belovend uit! ben erg benieuwd, ik twijfel nog steeds of ik hier heen ga vd zomer

  [ # 34 ] 17 April 2008 10:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Wow! Ik ga zeker eind mei!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 35 ] 23 April 2008 03:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

De uiteindelijke lengte is 3 uur en 40 minuten geworden! De recensies zijn binnen en niet bepaald enthousiast. Nicholas de Jongh noemde het o.a. “...cruel, unusual punishment” in de Evening Standard.

Het lijkt er dus op dat deze show van regisseur Trevor Nunn en vormgever John Napier een stuk korter in het New London Theatre zal staan, dan hun vorige: “Cats”.

Ik ben van plan de show over een maand te gaan zien, maar heb geen hoge verwachtingen.

  [ # 36 ] 23 April 2008 05:13 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

ik vond de opmerking ‘Gone with the wind blows’ erg grappig

  [ # 37 ] 23 April 2008 05:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

wow 3 uur en 40 minten dash wel erg lang… al is de show een uur korter dan is het nog lang

  [ # 38 ] 23 April 2008 09:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Review Roundup Gone with the Wind

Oef wat een verschrikkelijke stukken! En wat kunnen Engelsen het toch heerlijk zeggen. Vandaar onvertaald:

Michael Coveney on Whatsonstage.com (two stars) — “There’s a bizarre suggestion in Trevor Nunn’s production that Scarlett morphs into some kind of Mother Courage of the American Civil War, pulling her baby and belongings around on a gun carriage after the burning of Atlanta before breaking into a hymn to the transforming powers of flatulence: ‘The life I used to know has gone, gone with the wind.’ No more curried eggs for her, then… Jill Paice runs a gamut of emotions from A to B, as Dorothy Parker once said of Tallulah Bankhead, but she does so with endearing charm. There is a collective intake of breath at the sight of ‘Pop Idol’ Darius Danesh as Rhett Butler; he’s about seven feet tall and blessed with an extraordinary bass baritone voice that he may find a way of using properly one day. For now, oddly stiff and smarmy at the same time, he looks like a joke entrant in a Clark Gable lookalike contest… Nunn has bolstered his company with such reliable performers as Susan Tracy, Susan Jane Tanner, Jeff Shankley and Ray Shell, but none of them has much chance to shine in the encroaching, deadly mediocrity of the material.”


Michael Billington in the Guardian (two stars) — “Does no one ever learn from the past? An earlier musical of Margaret Mitchell’s mammoth novel, having been seen in Tokyo and London, eventually burned out in Atlanta. Undeterred, theatrical tyro Margaret Martin has written book, music and lyrics for this new version which Trevor Nunn directs; and the result feels like a hectic, strip-cartoon account of a dated pop classic. The problem is structural: how do you cram a 1,000-page novel into three-and-a-half hours of stage time? The answer is ‘with great difficulty’… To those who see Scarlett as a feminist role model, I can only say that heartless opportunism and emotional blindness don’t strike me as the most attractive qualities; but Jill Paice does an excellent job of reconciling us to one of literature’s least beguiling protagonists… There is something extravagantly pointless about the whole enterprise. Why revive a novel that, for all the liberal exertions of Martin and Nunn, obstinately views history through the wrong end of a telescope?”


Nicholas de Jongh in the Evening Standard (one star) — “Connoisseurs of big, bad musicals must rush to catch Gone With the Wind in case it’s quickly blown away on gales of ridicule. Or is a small, well-placed tornado in the vicinity of the theatre too much to hope for?... This may sound an ungenerous response to a musical rendition of the 69-year-old movie that turned the American Civil war into a seductive weepie and ravished countless millions of women in the process. This version, though, reminds us of the dangers of trying to cram a vintage film spectacular into theatrical confines, particularly with an absolute beginner as the adaptor. Most musicals are the work of several hands and minds. Here, however, book, music and lyrics are all attributed to Margaret Martin, who has spent 30 years taking pregnancy classes for expectant parents in California, studied musical theory and now gives laborious birth to her first musical.”


Charles Spencer in the Daily Telegraph - “The vultures have been circling over this show for weeks. There have been cancelled previews, reports that it was so long that audiences were missing the last train home, and of people physically collapsing in the foyer through sheer exhaustion. Actually I made that last bit up. But I have to say that when I emerged from the theatre after three hours and 40 minutes, it felt as if I had spent several years watching Gone With the Wind and that I had probably missed not just the Beijing Olympics but the London games planned for 2012 as well… Trevor Nunn’s production achieves the kind of paradox normally only found in the baffling field of quantum mechanics. It feels interminable, but moment by moment it also seems ridiculously rushed, so that incidents that really make a mark in the film go for almost nothing on stage… The only performer who really lights up the stage is Natasha Yvette Williams as a huge-busted, full-hearted Mammy, who rips into the show’s one decent number and has all the presence, good humour and heart the rest of the show so dismally lacks.”


Benedict Nightingale in The Times (two stars) — “Frankly, my dears, I did give a damn but not as big a damn as I had hoped. To put it another way: fiddlededee to some but not all the things that are occurring in a piece I wasn’t always sure should exist. Margaret Martin’s book for her musical version of Gone With the Wind is almost too faithful to Margaret Mitchell’s novel and, at 190 minutes, certainly too long. Trevor Nunn’s cast sometimes left me hankering for Clark Gable and Vivien Leigh, who breezed and dazzled their way through the film. Sadly, I often found myself wishing the musical just wasn’t a musical… Have Martin and Nunn tried to bring political correctness to Margaret Mitchell? Just a bit, notably when they’re treating black characters, and especially Jina Burrows’ Prissy, who is no ditsy airhead but a young woman who will use her freedom to become a teacher. Indeed, a gospel-style song in which the ex-slaves celebrate their liberty was received more warmly than any other, and a solo by Natasha Yvette Williams’ excellent Mammy almost equally so, even though neither was that relevant to the plot.”


Paul Callan in the Daily Express (three stars) - “When the American Civil War ended after four years, the survivors staggered from the battlefields, exhausted and thankful it was all over. It feels like that when the cast finally take their bows in this show and, after three-and-a-half hours, you emerge with gratitude into the night… There are few songs that linger in the mind longer than a few seconds - and Ms Martin flagrantly breaks the golden rule that must be observed of all composers of hit musicals. That is, you must come out with a good tune ringing in your head…With its 36 actors playing over 90 parts, the show is often a blur of activity, some of it blundering and clumsy, while at other times it does move with a certain slick pace around the stage… You really wonder why a director as eminent as Trevor Nunn has become involved in a show that could well go down in the history of theatrical oddities. He is fond of the big canvas, as in Les Miserables. But, sadly, Gone With The Wind, despite its meaty story, just flaps limply in the breeze.”

Bron: http://www.whatsonstage.com

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 39 ] 25 April 2008 07:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Nog meer pech voor deze productie. Jill Paice (Scarlett O’Hara) is sinds de premiere niet meer op geweest vanwege ziekte.

  [ # 40 ] 25 April 2008 08:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Tja…..

En toch wil ik ‘m zien. Ik heb iets met Gone with the Wind.

(ofschoon dat misschien een reden kan zijn om niet te gaan).

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 41 ] 26 April 2008 12:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Ik ben bang dat ik nu bijna wel moet. Ik heb iets met legendarisch slechte musicals…

  [ # 42 ] 26 April 2008 03:23 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-04-26

Afgelopen woensdag de matinee (eerste show na na de premiere) gezien. Vooraf kwam een medewerker het podium op om te vertellen dat Jill Paice was uitgeschakeld en dat, ondanks gebrek aan goede voorbereiding wegens de vele rewrites in de inspeelperiode, haar understudy Savannah Stevenson toch bereid was de rol over te nemen.
Stevenson was een geweldige Scarlett (zeker gezien haar gebrekkige voorbereiding). De medespelers stonden uitgebeid mee te applaudisseren na afloop.

Of ze het zou redden of niet gaf extra spanning aan de voorstelling. Maar ondanks dat extraatje… de pers heeft wel gelijk. De musical is nog steeds te lang, Het karakter Scarlett niet interessant genoeg en je vraagt je werkelijk af waarom ze uberhaupt niet meteen met Rhett Butler aan de haal gaat. Haar dieptepunt is het pauzenummer, “my once easy life is gone, gone, gone with the wind” - niet de zang, maar de gruwelijk simplistische tekst gaat je door merg en been, helaas. O ja, ook wordt vaak aangehaald dat het ergerlijk is dat de acteurs niet alleen spelen maar ook commentaar leveren op wat ze (soms zelf) doen. Hoewel het verhaal daardoor wel duidelijker te volgen is is er ook een maximum aan wat je op dat vlak kunt verdragen. Arme Scarlett moet bijvoorbeeld een kistje openen, daarbij zelf de zin uitsprekend “Scarlett opens the box”. Da’s geen theatraal commentaar meer, da’s ondertiteling voor blinden.
Darius Danesh als Rhett speelt en zingt vooral uitstekend.

De brand van Atlanta: tja, één moeizaam brandende vlag en 2 (bedoeld) omvallende decorstukken maken nog geen spektakel. Dan had ik liever gehad dat het helemaal, bijvoorbeeld enkel met licht, gesuggereerd wordt. Zaal is wel prima aangekleed: overal hout en oude posters geeft wel iets van een Atlanta sfeertje.

Wanneer wordt het echt adembenemend mooi? Als de slaven/bevrijde negers zingen… 3 geweldige nummers, stuk voor stuk in handen van meer dan geweldige zwarte zangeressen en ensemble.

Nee, ik vrees dat deze show geen blijverdje is…

[ Gewijzigd: 27 April 2008 09:54 AM by Samsam ]
   Handtekening   

The art of making art - is putting it together…

  [ # 43 ] 26 April 2008 10:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Hey bedankt voor het eerste Nederlandse “ooggetuigen-verslag” en welkom op Musicalworld! Deze eerste post belooft veel moois voor de toekomst. Vast een betere toekomst dan die van deze musical. Het pannel van Late Late Review kon gisteravond nauwelijks hun lach inhouden toen ze deze productie bespraken…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 44 ] 27 April 2008 10:21 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-04-26

Dank je, Jacco! Ik weet niet waarom ik musicalworld niet al eerder ontdekt heb. Ik loop toch al geruime tijd mee in de musical- én internetwereld.

Wat GWTW betreft: ik hoop toch zà³ dat in ieder geval de kostuums van Scarlett ook te maken hadden met de onverwachte speelsterwissel: ze hield langdurig dezelfde jurk aan, met als meest bizarre moment haar trouwjurk. Zelfde grijsblauwe (rouw?)jurk als in de scenes ervoor maar wel met een wit kanten sluiertje op het hoofd. Er staat me bij dat daar ook nog een gesproken commentaarzin bij was in de trant van: “Scarlett could only put on a veil”.
Ook haar roodzijden jurk (wel te zien op foto’s van de productie) ontbrak. Als de omkleedtijd gebruikt werd om de invalster nog wat latste tips te geven, dan is dat zonder meer welbesteedde tijd geweest. Maar curieus was het wel.

   Handtekening   

The art of making art - is putting it together…

  [ # 45 ] 28 April 2008 06:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Of zou het kunnen dat de kostuums voor de understudy nog niet allemaal af waren?
Neem aan dat die toch ook op maat gemaakt moeten worden…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4