1 of 2 |  1 2 > 
Numero uno’s
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Bij mij gaat het met musicals net zo’n beetje als met de hitlijsten. Gedurende een periode (kan een maand maar ook 2 jaar duren) heb ik een uitgesproken favoriet. Deze draai ik thuis grijs en ik zou het liefst 1 x per week in de zaal zitten (in sommige gevallen heb ik dit ook gedaan). Later “zakken” deze favo’s dan toch meestal wet iets op mijn lijstje van all time favorieten. Maar goed, ik vind lijstjes wel geinig, dus ik dacht laat ik eens een lijstjestopic beginnen hierover. Het gaat dus niet per sé om de musical(s) die nu op je lijst van beste musical aller tijden staan, maar meer om de musical(s) die een tijdlang (als een single zeg maar) bovenaan je lijstje stonden. Laat ik voor mijn hypemusicals maar beginnen bij het heden en terug werken naar vroeger:
1) Billy Elliot (m’n absolute topper nu en zoals altijd denk ik dat dit echt mijn favoriete musical zal blijven, maar deze keer echt…totdat de volgende topper komt haha)
2) Mamma Mia (in zekere zin nog steeds een cd-topper: draai ‘m vaak voordat ik stappen ga omdat ik er nog steeds vrolijk van word)
3) Elisabeth (nog steeds in top 5 trouwens)
4) Sunset Boulevard (als ie naar Nl komt, kan die zo weer een tijdelijke numero uno worden)
5) Phantom of the Opera (dit was echt in de soort van verslavingsjaren, heb ik over de 40 keer gezien…en verveelde (toen) nog steeds niet)
6) Les Miserables (tsja hier begon het mee..vind de revival die eraan komt leuk, maar ik denk niet dat ie weer terugkomt op één, heb inmiddels toch ook teveel kritiek erop..maar wie weet)

[ Gewijzigd: 07 June 2007 04:29 PM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 19 June 2007 08:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

oehh dat ind ik echt supermoeilijk… ik eh ook zo mn favorieten maar dan wel per periode, zo heb ik bijvoorbeeld heel lang in een aida tijperk gezeten, nu is dat weer wat zien ik en grease, elisabeth doet het ook nog steeds goed evenals tarzan (broadway) en jesus christ superstar (NL) moeilijk om dan een top 5 smane te stellen… Momenteel zou ik heel erg graag HONK nog is zien omdat ik daar zelf waarschijnlijk in ga spelen (ok niet te snel, ik moet nog auditie doen.. maar gezien mn concurrentuie…) ach moeilijk moeilijk moeilijk…

  [ # 2 ] 19 June 2007 08:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Per periode dat een musical speelt dan wel of ik hem “ontdek” wisselt de cd in mijn speler: meest recentelijk waren het Wicked (oktober 2006), Tanz der Vampire (eind 2006), Doe Maar (kortstondig mei 2007) en Billy Elliot (mei/juni 2007)

Vroeger heb ik Elisabeth gedraaid ten tijde van Elisabeth, Phantom ten tijde van Phantom en ook een tijdje Martin Guerre: maar die musical heb ik nooit gezien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 19 June 2007 09:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Dat is voor mij een tijdlang Rent geweest, Cabaret en op dit moment is dat Joseph…dreamcoat

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 4 ] 20 June 2007 06:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kiepkantel - 19 June 2007 09:43 PM

Dat is voor mij een tijdlang Rent geweest, Cabaret en op dit moment is dat Joseph…dreamcoat

O ja!! Rent!! Hoe kon ik die vergeten!!

Denk dat ik die wel echt heb grijs gedraaid: bepaalde nummers moet ik in een paar weken tijd meer dan 100 x hebben gehoord.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 20 June 2007 01:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Luna24 - 20 June 2007 06:32 AM
Kiepkantel - 19 June 2007 09:43 PM

Dat is voor mij een tijdlang Rent geweest, Cabaret en op dit moment is dat Joseph…dreamcoat

O ja!! Rent!! Hoe kon ik die vergeten!!

Denk dat ik die wel echt heb grijs gedraaid: bepaalde nummers moet ik in een paar weken tijd meer dan 100 x hebben gehoord.

Ik was zelf Les Miserables (jarenlang grijs gedraaid) en Spring Awakening (gaat op dit moment om en om met Joseph)  vergeten :noot:  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 20 June 2007 05:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

pfff, dat vind ik een hele lastige….

Cd’s die bij mij vaak terugkeren in mijn cd speler zijn:
Wicked (blijf het prachtige muziek vinden)
Tarzan NL (Klein beetje verslaafd aan deze muziek)
Taran Broadway (zelfde als hierboven)
Phantom of the Opera (prachtige muziek)
Avenue Q (blijft geniaal)

En voor de rest ben ik erg van afwisselen. Soms luister ik maar een paar liedjes van een cd en dan zet ik een volgende op 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 7 ] 20 June 2007 05:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-11-02

De cd’s die bij mij steeds weer in mijn auto belanden (zit veel in de auto en wat is er fijner dan de muziek kei hard te zetten en lekker mee te bléren) zijn:

- Joe de Musical ( was zo erg versleten dat ik een paar weken geleden een nieuwe cd heb aangeschaft)
- Wicked (blijft mooie muziek)
- Rent (zowel de nl cast als de broadway cast)
- 3 Musketiers (zingt zo lekker mee!)
-Midzomernachtsdroom van Opus One (heerlijke sprookjesachtige muziek)

en (hier schaam ik me een klein beetje voor) Doornroosje, 3 biggetjes en de kleine zeemeermin van studio 100

   Handtekening   

Leven voor Vandaag!

  [ # 8 ] 20 June 2007 05:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Die Studio 100 muziek is ook zà³ leuk 😄 maar ik zou me er ook voor schamen.

Ben het voor de rest wel met je eens: ik heb (nog steeds) geen rijbewijs, maar droom al wel van eigen auto op de autoweg met kéihard Rent aan o.i.d.!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 20 June 2007 08:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mattis - 20 June 2007 05:13 PM

en (hier schaam ik me een klein beetje voor) Doornroosje, 3 biggetjes en de kleine zeemeermin van studio 100

Ik denk dat zelfs Studio 100 zich schaamt voor De Kleine Zeemeermin, wat een slecht stuk is dat…  😉

Verder helemaal niks mis met Studio 100 hoor, ik vind Robin Hood fantastisch van ze…

  [ # 10 ] 20 June 2007 08:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Mattis - 20 June 2007 05:13 PM

-Midzomernachtsdroom van Opus One (heerlijke sprookjesachtige muziek)

Zingt:  :noot:  “Ik zweer het op mijn naam, Lysander, ik hou nooit meer van een ander”

“Klein van stuk en klein van geest, groot dat ben je nooit geweest”  :noot:


Ook een favoriet !

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 11 ] 20 June 2007 09:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Spring Awakening is niet uit mijn speler te slaan…. En er zijn er een aantal die ALTIJD weer terugkeren: Songs for a New World, Parade, Light in the Piazza, The Last Five Years, Jesus Christ Superstar, een nummer of 7 uit Rent en het hele oeuvre van Sondheim.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 12 ] 21 June 2007 10:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Nu zit kuifje er vaak in maar ook Tanz vaak
en in de auto zit er met zeer grote regelmaat Tarzan nl er in of les miserables of mamma mia en aida

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 13 ] 21 June 2007 11:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Op dit moment (eigenlijk al meer dan een maand) is het Kuifje. Alle opnamen die ik heb (Ned, Vlaams, Waals, Frans) vliegen voorbij. Al is na een bezoekje Rent gisteren de kans groot dat die het nu gaat overnemen.
Zo heb ik ook wel een Mamma Mia periode gehad (nadat ik de voorstelling voor het eerst zag, daarvoor draaide ik de cd’s eigenlijk nooit). Cabaret, toen de voorstelling in Nederland stond en Jesus Christ Superstar. Vorig jaar rond deze tijd was het MacBeth die niet uit de CD-speler te branden was. Ook heb ik Romeo & Julia-buien, waarin ik weer die productie in allerlei talen voorbij laat komen. Al zijn die met Kuifje weer even verdwenen.

  [ # 14 ] 21 June 2007 12:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik heb ook van die zap-momenten, dat een woord, zin of melodie op de ene cd mij doet denken aan een lied op een andere en dat ik die dan direct opzet en dat gaat soms tot vier/vijf keer toe.

Het zijn geen vaste routes maar vaak eindigt zo’n ‘sessie’ bij “Suo Gan” (gezongen door een jongenssopraantje) op mijn Empire of the Sun-filmmuziek-cd.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 15 ] 21 June 2007 01:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De Romeo & Julia buien komen mij ook bekend voor.
Evenals een aanzienlijke periode tien jaar terug Les Mis.

Best gek, maar ik denk in zomer- en wintermuziek: Romeo & Julia en Rent zijn bijvoorbeeld erg zomer, terwijl Phantom erg winter is.
Elisabeth en Tanz zijn ook erg winter.
Neemt niet weg dat ik in andere jaren ook erg van deze muziek geniet 😉

[ Gewijzigd: 21 June 2007 01:14 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 > 
1 of 2