1 of 3 |  1 2 3 > 
Seizoen 2006-2007 bijna afgelopen. Wat vonden we er van?
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Seizoen 2006-2007 is bijna afgelopen en wat vonden we er van? Voor mij was het een jaar waar in ik leerde dat Joop van den Ende niet DE musical producent is. Joop van den Ende heeft in mijn ogen een zeer slecht seizoen gehad. Het bezoeken en waarderen van niet Joop van den Ende heb ik dit seizoen zeker geleerd.

Ik heb dan ook even een rijdje gemaakt van de beste musicals in dit seizoen:

Nederland

1 Wat Zien Ik?!
2 Honk!
3 Last 5 Years
4 Kuifje
5 Grease
5 Rembrandt
6 Tarzan

(van Beauty and the Beast heb ik dit seizoen medere malen genoten maar deze productie begon in 2005-2006 dus vandaar niet in mijn lijstje)
Tegenvallers

1 Cats
2 The Wiz
3 My Fair Lady
4 Chicago (Londen)


Toppers in Londen

1 Billy Elliot
2 Wicked
3 Phantom of the Opera

En wat vonden jullie het beste en wat was een tegenvaller?

[ Gewijzigd: 13 June 2007 12:36 AM by jouke ]
  [ # 1 ] 11 June 2007 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Favorieten
1. Cats
2. Honk/WZI
3. The last 5 years
4. Tarzan

Tegenvallers:
1. The Wiz
2. Chess

[ Gewijzigd: 12 June 2007 10:06 PM by Sophie_mfan ]
   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 2 ] 11 June 2007 10:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

favo’s:
1 - Cats
2 - Wat Zien Ik?!


tegenvallers:
1 - Rent (duh :tong: )
2 - Honk (te hoge verwachtingen denk ik)

  [ # 3 ] 11 June 2007 10:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Grease, Honk en Cats zijn mijn favorieten dit seizoen, samen met Spring Awakening (NY) en Wicked (Londen - met Idina). Hairspray (NY) vond ik trouwens ook echt geweldig. Kan niet wachten tot hij in Londen begint!

Enorme tegenvaller vond ik The Wiz.

  [ # 4 ] 11 June 2007 10:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Favoriet

1. Honk! (Kon er geen genoeg van krijgen!!)
2. Wat Zien Ik?! (Waar bleef die musical award voor Ellen??)
3. Chess (Sjah, de meningen lopen nogal uiteen)

Tegenvallers
1. The Wiz
2. My Fair Lady

Cats vond ik niet tegenvallen omdat ik wist dat ik er geen hol van zou kunnen verstaan en het verhaal niet briljant is.
Andere producties die ik gezien heb had ik geen verwachtingen van, dus die konden ook niet tegenvallen, maar horen ook niet bij m’n favorieten.

  [ # 5 ] 11 June 2007 10:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Ik heb alleen My Fair Lady en Grease gezien.
Beiden vond ik erg leuk.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 6 ] 11 June 2007 10:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

wat zien ik en Grease waren super maar The last 5 years heb me ook erg verrast zeker Birgit…

  [ # 7 ] 11 June 2007 11:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Beste productie van dit seizoen in Nederland vond ik zonder enige twijfel: Kuifje - De zonnetempel.
Verrassend leuk: Wat zien ik?!
Verrassend goed: Doe Maar.
Verrassend anders: Honk!
De beste producties van dit seizoen in mijn ogen waar je van boven naar beneden 1,2,3,4 bij kunt zetten..

Grootste afknapper: The Wiz, met als goede runners-up Rembrandt en Tarzan.
Ook My Fair Lady en Chess wisten me niet te boeien, maar eerder te vervelen.
Ook weer in deze volgorde, 1,2,3,4,5.

Op amateurvlak heeft Jane Eyre (Beveren, België) me heel erg weten te verrassen. Een prachtige hoogstaande voorstelling.

[ Gewijzigd: 12 June 2007 02:16 PM by Jeroen ]
  [ # 8 ] 11 June 2007 11:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Musical en toneel gezien in Nederland & Belgie:
Chess, Amadeus, Annie, Dubbel Op, Honk!, Wat Zien Ik?!, Beauty and the Beast (B.), Je bent goud waard Charlie Brown (B), Aan het einde van de regenboog, Jane Eyre (B), The Last Five Years, August August August, Doe Maar de musical, Kuifje.

In de planning:
Forbidden Musicals 2008

Producties in buitenland en producties anders dan musical/ toneel laat ik hierbij even buiten beschouwing.

Terug- en vooruitblik:
Terugkijkend op het voorbije seizoen kan ik constateren dat ik het meest interessante wel heb gezien. Er was ook niets wat me tegenviel (op Chess dan na). Als je een beetje zocht, kwam je best nog wat bijzondere producties tegen tussen al het feelgood-geweld. Producties die me niet aanspraken, heb ik bewust links laten liggen en voor andere producties heb ik mijn heil in het buitenland gezocht.
Over het algemeen zijn het wel de wat meer “alternatieve” producties die het meeste indruk hebben gemaakt. Een productie moet voor mij een hart hebben, een verhaal en een goede bezetting.
Dan is een avondje theater ook echt een avondje uit genieten…

Voor komend seizoen heb ik niet zoveel in voorraad staan en ik ben ook niet echt van plan veel in de voorverkoop te gaan bestellen of veel in Nederland te gaan zien. Het nieuwe Nederlandse seizoen spreekt me qua musicalaanbod niet echt aan (Ciske de Rat en Fabeltjeskrant daargelaten, misschien Bubblin’ Brown Sugar en Route 66) Ik denk niet dat ik er heel veel van ga zien (of pas op het laatste moment wanneer ik zin heb om alsnog te gaan bestellen).
Ballet, toneel, etc. komen over het algemeen ook op mijn lijstje voor, dus het zal zeker geen cultureelloos seizoen worden voor mij.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 11 June 2007 11:47 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nederland:

Leuk:
- Wat Zien Ik?!
- Honk!
- The Last 5 Years
- My Fair Lady

Saai:
- Doe Maar!
- Rent

London:

Leuk:
- Avenue Q
- Billy Elliot
- Chicago

Saai:
- Wicked
- Mary Poppins

  [ # 10 ] 12 June 2007 12:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

wat ik heb gezien dit seizoen
Macbeth (of was dit vorig seizoen????) erg mooi
WZI erg leuk
Honk erg leuk
BATB zowel NL en B (erg leuk)
The last five years (echt super)
Kuifje en de zonnetempel (echt super)
My fair Lady (geweldig)
Cats (leuk maar daar is alles mee gezegd)
The Wiz (vond ik erg tegenvallen)
Tanz der vampire (super geweldig fantastisch)
Annie (Leuk)


wat ik nog moet gaan zien
Grease (Breda en Apeldoorn)
Doe Maar (eindhoven)

volgend jaar wil ik naar Les miserables en Dirty Dancing en 1 of 2 musicals in NY

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 11 ] 12 June 2007 01:48 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Met kop en schouders erboven uit: Wat zien ik?!

Chess vind ik een goed verhaal, maar ontzettend slecht uitgewerkt. Tarzan viel me vocaal tegen, My Fair Lady was op dat moment enig, maar is me niet bijgebleven

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 12 ] 12 June 2007 03:11 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Mijn toppers van dit seizoen zijn:

*Wat zien ik?! (zonder twijfel voor mij de beste musical van dit seizoen, Eindelijk eens wat anders, prima cast. Ik had Ellen de award ook echt gegund, Ellen speelde Greet niet, ze was Greet)
*My fair lady (Ik kende het verhaal maar heel oppervlakkig, had me er bewust ook niet in verdiept en ik vond het een mooie voorstelling, duidelijk verhaal alleen sommige liedjes hadden wel een stuk korter mogen zijn)
*Aan het einde van de regenboog (Geen musical eigenlijk, maar toch mag hij in mijn lijstje. Simone, Paul en Kees zetten een mooi verhaal neer. Ik zag ook echt de personages op het toneel, terwijl ik bang was, vooral voor Paul, dat ik Paul de Leeuw zou zien maar ze hebben me allemaal overtuigd in hun rol)

Middenmoot:
*Honk (Leuke vrolijke voorstelling, vol creativiteit en een goed thema voor kinderen)
*Wiz (Na de wisselende reacties vond ik het een leuke voorstelling, leuke grapjes. Ik vond alleen in het begin het tempo van het verhaal hup hup vlug vlug en daarna bleef het juist weer een beetje hangen. Er waren naar mijn idee teveel kleine rollen, bijv. Glinda en Sadista 1 liedje en wat tekst en hun rol was over, ik had ze graag ookal in het begin van het verhaal een keer gezien)
*Beauty and the beast antwerpen (Veel beter dan de Nederlandse versie, maar dat komt ook omdat ik een beetje Chantal moe ben, Haar stem klinkt altijd hetzelfde waardoor ze voor mij steeds eenzelfde personage neerzet. Prima verhaal, zeer mooi decor maar een beetje te sprookjesachtig en dat is niet zo mijn ding)

De tegenvallers:
*Cats (Had er misschien teveel van verwacht. Vond de liedjes slecht verstaanbaar, waardoor het verhaal, wat eigenlijk al niet veel voorstelt, nogal slecht uit de verf kwam en toch nog onduidelijk was. Daarbij was het voor mij teveel dans, wat me snel ging vervelen)
*Chess (Moeilijk verhaal wel redelijk te volgen, niet mijn ding)

Tarzan, Grease en Doemaar + nog een hoop voorstellingen in het nieuwe seizoen staan nog in de planning (lees als, liggen de kaartjes al op de kast of zijn al gereserveerd)

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 13 ] 12 June 2007 05:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Erg mooi of leuk vond ik:
Tarzan
Honk!
Cats
The Wiz
The Last 5 Years
Chess
My Fair Lady (al vond ik die de 2e keer al wat saaier…)
(niet persé in deze volgorde ofzo hoor…).

Deze vond ik echt niks:
Wat Zien Ik?! (Okay behalve dan het eindnummer, gezongen door Hilke, WOW!).
-
-
Ik ga 14 juli nog naar Grease, en 16 september nog naar Doe Maar!, dus daar kan ik nog niet over oordelen!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 14 ] 12 June 2007 06:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De musical waar ik echt helemaal weg van ben is: Kuifje met als goede 2e Honk!
Tarzan is mooi en knap gedaan!
Verder vond ik Doe Maar een feest van herkenning.
Rembrandt vond ik schitterend qua kostuums en decor. Verhaal ook heel indrukwekkend!
Wat zien ik? was leuk, heb ik ook van genoten en gelachen.
My fair Lady vond ik met mooi, maar met Suzan vond ik hem nog mooier dan met Celine
Chess en Cats vond ik ook alletwee mooi, maar voor mij niet de uitschieters van het seizoen.
Grease viel mij ook 200% mee (had ik eigenlijk niet zoveel van verwacht in het Nederlands).
Last 5 years en Aan het einde van de Regenboog hebben mij alletwee helemaal ontroerd gekregen, droevig verhaal en indrukwekkend gespeeld.
Pluk, Nijntje en Jungleboek waren leuk en ik vond ze vol overtuiging gespeeld, maar toch vroeg ik mij bij alledrie een beetje af of mijn kinderen er niet te oud voor waren. Gelukkig waren de kids super enthousiast, zeker bij Jungleboek.
Niet te vergeten Tita Tovenaar in de Efteling! Deze was ook heel leuk, maar persoonlijk vond ik deze minder dan de vorige musicals in het Efteling theater! Zelfs de show van de efteling zelf met het van verhaal van Hans Christiaan Andersen vond ik leuker, eigenlijk :ohoh:

Tegenvaller was voor mij: The Wiz! Hij was op zich wel grappig, maar voor de prijs van zo’n kaartje had ik iets meer verwacht!
Maar met stip op één van de tegenvallers: de 3 biggetjes in Ahoy!!!

Ook ben ik naar veel amateur voorstellingen geweest, maar hiervan moet ik er één in het bijzonder noemen: Robin Hood van Jongerentheatergroep Quint! Ik heb hier geen bekende van mij bij zitten, dus daarom zeg ik het niet, maar ik was bijzonder onder de indruk van deze groep met jonge mensen!! Dit jaar spelen ze een nieuwe voorstelling in het Isala theater in Capelle a/d IJssel en ik ga weer met m’n kinderen kijken! Met name m’n zoon is heel lang onder de indruk gebleven en heeft het hele jaar alle voorstellingen met Robin Hood zitten vergelijken 📣
Gelukkig won Kuifje van Robin Hood….  📣

Schandalig dat ik naar zoveel musicals ben geweest en dan heb ik nog het gevoel dat ik de helft vergeet…  :ohoh:

[ Gewijzigd: 12 June 2007 06:14 AM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 15 ] 12 June 2007 06:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ow ja, we hadden Jungle Boek ook nog *oeps*
Die vond ik wel aardig 😉
Gewoon leuk voor 1 keer zeg maar.

BatB tel ik trouwens niet mee, want die vind ik meer van 2005/2006.
Maar als ik m wel mee zou tellen, zou ie in t leuke lijstje staan (duh, anders ga ik er niet 11 keer heen, al doen René, Stanley & Chantal nog zo leuk mee…).

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 1 2 3 > 
1 of 3