2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Seizoen 2006-2007 bijna afgelopen. Wat vonden we er van?
  [ # 16 ] 12 June 2007 07:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Oh, jippie. Lijstjes.

Dus beste show/show met mooiste herinneringswaarde:
01 - Honk/Wat Zien Ik?!/Kuifje (onmogelijk te kiezen)
02 - Doe Maar! (Absolute verrassing)
03 - Grease (De voorstellingen zonder Jim waren absoluut heerlijk entertainment)
04 - Beauty and the Beast (antwerpen, waar bleek dat de vlaamse cast met het uiterst magere concept wel wist te boeien)

Er tussenin vallen voor mij de voorstellingen waar ik zeker wel van genoten heb, maar waarbij ik toch het gevoel had dat er iets miste.
01 - Chess, My Fair Lady, Last Five Years, Rembrandt.

Show met het hoogste snel-vergeten-gehalte.
01 - The Wiz
02 - Cats

Gedurende het hele seizoen stonden Honk en Wat Zien Ik?! voor mij samen op de eerste plaats. Twee pure producties waar overduidelijk hart en ziel in is gelegd. Dat alleen al maakt beide musicals fantastisch. Het was elke keer weer genieten.

Kuifje op het laatste moment als speciale vermelding, want ondanks dat het decor de tand des tijds niet heeft doorstaan staat de productie als een huis en wist mij in de afgelopen drie weken tot vier keer toe te laten jubelen van plezier.

Absolute tegenvaller: Cats. Rommelige uitvoering van een toch al niet zo heel bijzonder stuk waar de choreografie weer hoognodig strakgetrokken moet worden. Waar het orkest uit een antieke syntesizer lijkt te komen en ook de dirigent denkt: Ik wil zo snel mogelijk naar huis… Zonde van m’n tijd geweest… Kortom een schattig hoopje niks. En The Wiz? Zoals mijn collega zou zeggen als iets ‘m niet aanstaat: De fik erin!

Het nogmaals noemen van Rent als tegenvaller zou te veel eer voor de productie zijn 😉

  [ # 17 ] 12 June 2007 05:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Ik heb alleen We will rock you in Zürich gezien. En het was echt heel leuk! Maar na Best of Musical 2007 kan ik ook zeggen, dat ook Tarzan leuk was. 😊

  [ # 18 ] 12 June 2007 06:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Lijstjes…yes..doe ik natuurlijk aan mee! Doe Maar en Aan het Einde van de regenboog moet ik binnenkort nog zien; Tarzan komt waarschijnlijk pas in najaar. Grease als Jim nog eens in de orkestbak is gevallen.

Laat ik bij het slechste beginnen:

1) Chess: wat een afschuwelijke productie was dit…gruwel
2) Cats: cast etc. lag het niet aan, dit is gewoon niet mijn ding, te saai voor woorden
3) Rembrandt: leuke poging dat het een orgineel product was, verder saaie geschiedenisles

Middelmaat:

1) the Wiz: mooie kostuums en decors konden het belabberde script niet verdoezelen
2) Last Five Years: Birgit top, verhaal zelf werkte net niet helemaal voor mij
3) Kuifje: mooi en met liefde gemaakt maar voor mij net iets te kinderlijk

Toppertjes:

1) Wat zien ik: Voor mij met kop en schouders de leukste van dit seizoen met ook de enige echte acteerprestatie (Ellen Pieters) die me de adem benam
2) Honk: simpelheid en eenvoud kan zo mooi zijn als het met het hart gebracht wordt !
3) My Fair Lady: onverwacht van genoten, goed spel en prettige vaart erin, leuke Hugo als Higgins

Buitenland:

1) Billy Elliot: wat een voorstelling; topper van het laatste decenium voor mij
2) Avenue Q: heerlijk anders en zeer komisch en ontroerend tegelijk
3) Tanz der Vampire: lekkere tacky duitse cultmusical

Bijzondere vermelding: géén musical, maar een voorstelling die ik even moet vermelden omdat het zo’n heerlijke avond was: Ute Lemper/Voyage: vakvrouwschap.

Ik vond het een redelijk seizoen, al vond ik de kwaliteit van de “groten” (JVDE/VV) wel minder en dan vooral in de zin van de gemaakte keuzes voor veilige publieksfavorieten. Gelukkig begint er op Broadway weer een trend voor orginele, alternieve voorstellingen…hopelijk waait het over. Ik persoonlijk ben een beetje disney/popgroep en feelgoodmoe….Dus laat de Spring Awakening’s…Wicked’s…etc maar komen..heb er sin an.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 12 June 2007 07:58 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Nederland:

(In willekeurige volgorde)

Honk was 1 van de leukste shows die ik het afgelopen seizoen heb gezien. Een cast die alle musicaldisciplines bezit.
Rembrandt was ondanks de periode en de situatie waar ik in zat heel erg mooi om te zien. Indrukwekkend, prachtig gespeeld door Henk Poort en geweldige muziek!
The Wiz Ik zag de première en het was een feestje. Een vrolijke leuke feel-goodmusical, niet speciaal maar gewoon: Leuk!
Voor Grease geldt hetzelfde, behalve dat ik nà­et naar de première ging. Wel vond ik deze musical nét iets leuker, de cast sprak me ook meer aan!
Pluk redt de dieren, reprise Net zo leuk als die uit seizoen 2005/2006 (het was namelijk dezelfde show, haha) met een hele leuke afsluiter!
Wat zien ik?! Leuk! Maar ik zag heel erg de kwaliteit die ik ook zag bij Pietje Bell. Ik ben er niet zo weg van, maar desalnietemin: Het was een leuke dag, een leuke voorstelling maar 1 keer was zeker genoeg. 
Cats vond ik heel mooi! Ik had de dvd gezien en was niet echt onder de indruk maar vanuit de zaal is het zà³veel mooier. Ik heb ervan genoten, een echte dansvoorstelling!
Kuifje, de zonnetempel In het begin niet heel enthousiast, maar toen de repetitieperiode druk aan de gang was werd ik steeds enthousiaster en besloot ik te reserveren en daar heb ik zoo, géén spijt van! Wat een prachtige voorstelling, kan niet anders zeggen.
En dan natuuuurlijk Tarzan, de musical waar ik zo lang naar heb uitgekeken, tijdens de première zat ik op de eerste rij en heb van begin tot eind zitten genieten. Prachtige voorstelling, veel technisch werk, muziek is prachtig en wat ziet het er mooi uit!

En ondanks dat Beauty and the Beast niet echt valt in dit seizoen wil ik ‘m toch even noemen want vooral de 13e van januari, dat was een dag om nooit te vergeten!

  [ # 20 ] 12 June 2007 09:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ik heb eigenlijk alleen Honk en Wat zien ik gezien dit seizoen en vond ze allebei wel okay!

Ik heb in één week London al meer musicals gezien dan de rest van het seizoen (dat realiseer ik mij opeens) Ik heb echt ontzettend genoten van BILLY ELLIOT! Absoluut het hoogte punt van mijn musical seizoen. Het absolute dieptepunt (gedeelde 1e plek) WICKED en MARY POPPINS!!!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 21 ] 12 June 2007 10:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

marly - 12 June 2007 09:17 PM

Het absolute dieptepunt (gedeelde 1e plek) WICKED en MARY POPPINS!!!

Echt waar?? En ik kijk nu al jaren uit naar Mary Poppins :vaag:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 22 ] 12 June 2007 11:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

marly - 12 June 2007 09:17 PM

Het absolute dieptepunt (gedeelde 1e plek) WICKED en MARY POPPINS!!!

Wat vond je slecht aan Wicked? Je hoort daar volgens mij toch veel positieve verhalen over… Of is dat meer de Amerikaanse versie?

  [ # 23 ] 12 June 2007 11:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Sndr - 12 June 2007 11:14 PM

Wat vond je slecht aan Wicked? Je hoort daar volgens mij toch veel positieve verhalen over… Of is dat meer de Amerikaanse versie?

Lees in dit topic het verslag 😉
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/8697/

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 24 ] 12 June 2007 11:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Veertje - 12 June 2007 11:17 PM
Sndr - 12 June 2007 11:14 PM

Wat vond je slecht aan Wicked? Je hoort daar volgens mij toch veel positieve verhalen over… Of is dat meer de Amerikaanse versie?

Lees in dit topic het verslag 😉
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/8697/

Vera, in dat topic staat niets meer in 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 25 ] 13 June 2007 12:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Oooeeepsss!
Ik keek alleen ff naar de topic-titel en heb toen gelinkt, verder niet in t topic zelf gekeken.
Sorry 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 26 ] 13 June 2007 02:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het seizoen was, wat hoogtepunten betreft een Londens en New Yorks verhaal. Maar ik zag ook een paar Nederlandse dingen:

Wat zien ik?
Ondanks hopeloze choreografie en beetje simpele muziek een fantastische avond uit met 2 dijken van vrouwen in de grote rollen.

Tarzan
Leuker dan ik dacht. Hap slik weg musical van het goede soort. Technisch knap, muzikaal vlak.

Rembrandt
Verschrikkelijke voorstelling. Klopte helemaal niets van ondanks hardwerkende cast.

Buitenland
Voor de mooiste theaterervaringen dit jaar moest ik vliegen:

Met stip op één: Spring Awakening Alle Tonys zijn verdiend en ik kan niet wachten tot deze show de wereld gaat veroveren. Billy Elliot was de tweede keer misschien nog wel mooier dan de eerste. Grey Gardens was overtuigend en ontroerend met de mooiste rol van het afgelopen seizoen. Caroline or Change was een schitterende voorstelling die pas laat, maar overtuigend onder je huid ging zitten. Evita was een verrukkelijke remake van één van mijn favorieten. En een betere familiemusical dan Mary Poppins heb ik nog niet gezien.

Tegenvallers waren The Last Five Years in Londen: is een moeilijkere musical dan ik dacht. The Pirate Queen was een gruwelijke miskleun van Boublil en Schönberg. Company in New York was niet slecht, maar het concept van de show werd wel erg doorgevoerd.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 27 ] 14 June 2007 01:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Mary poppins was een heel saaie voorstelling. Ik ben misschien te groot fan van de film… Maar los daarvan: Er was amper een verhaallijn (wijze raad van Marly: nooit een boek en een film in één musical proberen te proppen) Ik moest mijn best doen om niet te veel naar het publiek te kijken ipv de musical.

Wat betreft Wicked! Ik vond het decor te groot en te aanwezig, het spel wist me niet te overtuigen (pas aan het einde geloofde ik wat er gespeeld werd) en de muziek vond ik ook niet echt bijzonder. En dat voor een musical die zo veel fans heeft. Ik verwachtte er misschien te veel van!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 28 ] 14 June 2007 02:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ik vind het erg leuk om te lezen dat de meningen zo verschrikkelijk zijn verdeeld.
Ik lees uiterst positieve en uiterst negatieve reacties over o.a. Wicked, Mary Poppins en Wat zien ik.

  [ # 29 ] 14 June 2007 12:16 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2005-09-07

dat is voor mij 1 musical

WAT ZIEN IK?!

deze was mega en dan ook mega goed
nieuwe mensen die daat stage liepen en nog studeerde echt geweldig
deze mensen moeten eens een award krijgen niet al die oudere mensen

heb hem in verschillende versie’s gezien

Hilke als nel
Hilke als greet
marlous als operazangeres
Fleur als Noortje

echt deze mensen zijn gewoon mega

ben blij dat ik hem op dvd nog kan zien

  [ # 30 ] 14 June 2007 03:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

audrey - 14 June 2007 12:16 PM

ben blij dat ik hem op dvd nog kan zien

Zou je dit soort kinderachtige “ik heb de dvd en jullie lekker niet”-toevoegingen voortaan kunnen laten?

 < 1 2 3 > 
2 of 3