verslag My Fair Lady 15/7 matinee
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Jammer we heddane niet de gehele eerste cast. Maar dat schijn ik nooit te hebben op zondagmiddag. We hadden bijvoorbeeld niet Celine Purcelle, maar Susan (Seegers?)
en niet Hugo Haenen, maar iemand wiens naam ik echt vergeten ben. Ik vond het decor en de belichting erg mooi. Natuurlijk was de musical echt leuk, maar ja ik heb dan ook hele goede herinneringen aan de film, ik was een tiener toen ik hem voor het eerst zag. Ja ja ik ben al 44 niet waar. Dus ik heb een leuke middag gehad, maar toch zag ik wel wat minpuntjes.
Thom Hoffman: Natuurlijk het is een goede acteur. daar kan je moeilijk iets van zeggen. Toch vond ik sommige stukjes te overdreven geacteerd. Zoals op het laatst in het prieeltje bij Mamma Higgins. Eliza zegt dan iets en hij schrikt daarvan en doet dan echt enkele passen naar achteren, hallo er komt geen zombie door de muur heenzetten of zo. Maar verder petje af. Mooi gezongen/gepraat dat viel me niets tegen. Ik vond zijn stem wat dat betreft beter als Rex Harrison. Maar wat had die man het warm, het zweet liep van hem af. Ik had er gewoon medelijden mee.
Susan/Eliza dus: Over het algemeen een goede stem, ik had wel de indruk dat ze er heel veel moeite voor moest doen. Verder sprak ze me niet erg aan. Natuurlijk het is een leuke rol, maar ja soms ligt iemand je gewoon niet. Ik vond haar af en toe een hele domme uitdrukking hebben. Verder hield ze het accent niet consequent vast, vooral niet in de zang. en later als ze netjes spreekt, klinkt dat erg gemaakt alsof ieder woord haar moeite kost. Natuurlijk heeft ze het niet makkelijk als mijn generatie en ouder naar dit stuk kijkt, dan denken we toch onwillekeurig aan Audry Hepburn en wie heeft nu die gratie en uitstraling!
Bob Fosko: in een woord “heerlijk” Ik vond hem precies de goede toon hebben, ik heb ervan genoten.
Pickering: Ik ben echt de naam van deze wat oudere man vergeten. Maar ik vond hem een goede Pickering neerzetten. Niets op aan te merken.
Verder had ik geen op of aanmerkingen. Goed ensemble, goed orkest en een hele energieke dirigent (Marcel Visser, volgens mij). Ik heb een hele leuke middag gehad.

Judith

  [ # 1 ] 16 July 2007 02:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

leo hogeboom zul je vast bedoelen

  [ # 2 ] 16 July 2007 03:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Klopt, dat was de naam. Dank je.

Judith

  [ # 3 ] 16 July 2007 04:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Die hadden wij ook. Vond hem erg goed. Ben toch wel benieuwd naar Hugo Haenen.

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 4 ] 16 July 2007 04:38 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hugo is ivm Ciske al gestopt..

  [ # 5 ] 16 July 2007 04:39 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Ik vind Hugo ontzettend goed…geweldig hoe hij de rol van Pickering speelde!!
Hoop heel stiekem dat hij de laatste terug komt,maar dat zal vast niet :(

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.