grease is the word!!!Verslag 24 Juli
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Nou nou, dat was me het dagje wel! Maarja, wie gaat er dan ook naar grease in Apeldoorn terwijl je zelf in een gat woont dichtbij den Bosch?
Dat ben ik dus, een musicalverslaafde!
Dit is het verslag van grease 24 juli!

Ik was nog nooit van mijn leven in Apeldoorn geweest, maar eens moet de eerste keer zijn toch? Dus, daar ging ik, samen met mijn vriendin Nicole, op weg naar Apeldoorn. Ik vreesde het allerergste, want Nicole had zelf al aangegeven dat het altijd misgaat als wij met z’n tweeën met de trein gaan (vorige keer kwamen we dan ook 1 uur te laat op de plaats van bestemming aan).
Maar gelukkig zijn we er deze keer zonder kleerscheuren vanaf gekomen!

Ik heb een heerlijke avond gehad! Iedereen was zooo goed! Dit was de cast:

Danny: Jim bakkum. Tsja, wat iedereen ook over hem zegt. Ik vind hem goed! Hij speelt leuk! Hij zingt leuk! De vorige keer bij de try-outs vond ik zijn dans minder dan de rest van de cast, maar ik vind echt dat ie daarin stukken verbeterd is. In het begin leek het even of we bij een concert van Jim waren, alle meiden begonnen te gillen enz..Maar hij heeft het echt heeeel goed gedaan!

Sandy: Bettina Holwerda. Waar ik de vorige keer Bettina geen goede Sandy vond, moet ik nu zeggen dat ze mij echt heeft weggeblazen! Ze zingt echt hartstikke goed. Vooral tijdens de langzamere nummers, Hopeloos verlang ik naar jou en ’t is feest maar het regent!Ze acteert ook heel goed en de dans is ook super.

Kenickie: William Spaaij. Hij is zo leuk. Het is ook gewoon een hele leuke rol om te spelen volgens mij. Je ziet dat Kenickie zich voordoet als een stoer ventje, maar dat hij af en toe ook niet precies weet wat ie moet zeggen!

Roger: Hein Gerrits. Hein vind ik ook echt heel leuk. Met die echte foute opmerkingen die hij maakt : Jij bent zoveel meer dan alleen mollig! AUW!!Maar dat zijn echt van die dingen waarmee de zaal helemaal in een deuk ligt.

Sonny:Jurriaan Bles. Die arme Sonny. Hij probeert zo hard om Martie voor zich te winnen. Maar het is gewoon een verloren zaak! Jurriaan speelt de rol echt super, en het is ook niet echt een straf om naar Jurriaan te moeten kijken, als je snapt wat ik bedoel…

Doody: Yves Adang. Hoe hij ‘een stille glimlach’ zingt vind ik erg leuk. En wat ook heel leuk is, is hoe hij probeert Frenchy mee te vragen naar het feest.

Rizzo: Regi Severins. Het eerste niet originele castlid. Ik weet nog dat ik de vorige keer Cystine Carreon echt een van de talenten van de show vond. Hoe zij ‘het zou erger kunnen zijn’  zong was toen gewoon echt ge-wel-dig! Regi vond ik niet zo goed als Cystine, maar Cystine is gewoon Rizzo. Regi heeft een hele goede stem en ze speelt ook echt heeeel goed. Ze was dus gewoon goed

Jan: Barbara de Wit. Ook zo’n leuk typetje! Ik vind het ook zo leuk als Rizzo tegen haar zegt dat ze al het eten maar moet laten staan en dat ze dan stiekem toch nog een bak chips meepikt.

Marty: Daphne Flint. Eiiiiiiindelijk ben ik dan bij Daphne aanbeland! I LOVE DAPHNE! Hoe ze speelt, hoe ze zingt en hoe ze danst! Het is allemaal zoooo leuk. Dat lachje van haar, maar ook hoe ze GO SANDY roept, als Sandy wijn moet drinken. Tijdens ‘ik kom altijd bij jou’ zat ik ook even op Jurriaan en Daphne te letten, zo leuk gewoon! Ik kan niet wachten op Daphne in Fame. Ook al gaat ze daar een totaal andere rol spelen, ik weet zeker dat ze het echt super gaat doen!

Frenchy: Saar Bressers. Zij speelt ook heel leuk. Dat hoge stemmetje is wel een beetje irritant, maar het hoort gewoon bij die rol. Haar gezichtsuitdrukkingen zijn ook heel leuk.

Patty: Lonneke Hinnen. Het deed soms pijn aan mijn oren, hoe hard ze schreeuwde, maar ze was wel erg grappig!

Cha-cha: Barbara Hol. Die kan goed dansen, joh! Veel heb ik niet over haar te zeggen omdat ze maar een korte rol heeft, maar ze doet het goed.

Eugene: Stephan Holwerda. Ik vind dat hij Eugene net zo goed speelt als Boris. Hij maakt het publiek aan het lachen met zijn domme opmerkingen en aan het joelen mop het laats als ie even zijn stoere kant laat zien!

Vince Fontaine: Nelo Schelle. Ik vond Martin beter. Martin zingt meer terwijl Nelo meer praat.

Miss Lynch: Aafke van der Mey. Ik lach af en toe echt in een scheur om haar. Ze deed het echt heeeel leuk!

Darleen: Wendy Peters. Een hele kleine rol zonder tekst. Maar ik vind Wendy echt heeel erg leuk. Ik hoop dat ik Wendy ook een keertje bij Fame zal zien. Ze danst echt heel goed, ze zingt goed en ze speelt goed!

Op het laats veroverde Jim nog even alle harten van de meisjes in de zaal door op zijn knieën te gaan en Bettina een roos te geven. Heeeel lief van hem!

Echt heel jammer dat dit mijn laatste keer grease was. Ik zou bijna de neiging krijgen toch nog een keertje te gaan, maar ik denk niet meer dat het er nog van komt, helaas……

  [ # 1 ] 25 July 2007 03:56 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

leuk verslag. Ben benieuwd vanavond!

  [ # 2 ] 25 July 2007 06:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Dat het maar gauw zondag is dan mag ik
nadat ik eerst heel gezellig de efteling met een stel onveilig heb gemaakt 😉
kan bijna niet meer wachten

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 25 July 2007 07:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Heel erg leuk verslag!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 4 ] 27 July 2007 06:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vanmorgen stond Jim live bij Radio 538 en dat klonk zeker niet verkeerd!
Afgezien dat zijn sound me ook aan Bastiaan Ragas doet denken en het liedje wat hij zong (“Doe dit, doe dat”) een hoog Turks Fruit gehalte heeft qua muziek in het refrein, viel het me wel op dat hij toch wel érg hoog kan: ik herinner me van Idols dat hij dat toen ook al kon. Misschien komt het er iets te weinig uit, laat hij daardoor minder variatie horen dan er in zit. Ik vond het toch niet tegenvallen!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 27 July 2007 08:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ik moest 3 keer nadenken of hij het was bij Californication vanmorgen. Echt heel goed gedaan!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 6 ] 27 July 2007 06:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O dat heb ik niet meer gehoord: toen was ik zeker al weg.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?