1 of 2 |  1 2 > 
grease was the word
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Laatste Grease in Apeldoorn.

Door vakantie en werk (‘s avonds) kwam ik eigenlijk bij toeval bij de laatste Grease in Apeldoorn vanmiddag terecht. Géén straf, laatste voorstellingen brengen vaak toch wat extra sfeer. Het was de laatste, er is hier al genoeg over geschreven, laat ik het houden bij wat ik er van vond.

Mwa..als je dat zo schrijft…matig dus. De dansscenes vond ik veruit het leukste aan de voorstelling. Was naar mijn mening ook het sterkst verzorgde gedeelte. Zag er vlot, leuk en synchroon uit. Spel van een enkeling goed (Aafke van der Mey / Cystine Carreon en Hein Gerrits vond ik eruit springen), van de meeste ok, van een enkeling zwak (sorry, maar Jim is echt géén acteur). Wat zang betreft kon eigenlijk alleen Cystine me overtuigen. Bettina zingt prettig, maar in de samenzang hoorde ik haar nauwelijks, dus dat is eigenlijk niet zo best. Tsja en Jim zingt als Jim, ook al speelt hij Danny…maar toegegeven was minder erg dan ik verwacht had. De rest was ok, maar kan niet zeggen dat ik achterovergedrukt werd in mijn stoel.

Raar genoeg was hetgeen dat me het meest stoorde echter het decor. Het hoeft voor mij echt niet allemaal met touwen, maskers of toestanden te zijn, maar dit had bijna het niveau van een amateurproductie. Het was al allemaal heel minimaal en dan stond ook nog de helft op instorten en/of werd naar mijn idee knullig het podium opgeduwd en weer afgeruimd. Haalde de show echt naar beneden.

Heb ik dus een vervelende middag gehad ? Nope. Is al vaker hier geschreven over het verband tussen verwachtingen en beleving. In dit geval waren mijn verwachtingen dus laag én dat viel reuze mee. Ik heb me dus eigenlijk wel vermaakt. Voornamelijk door de goede dans en ook wel door het enthousiasme wat de cast ten toon spreidde. Daarnaast kon ik ook wel lachen om de één of andere grap; al had het als geheel misschien toch net een iets te hoog “American Pie” of ““Porgy”-gehalte. Maar ach, kon er wel om lachen, daar gaat het om.
Al met al dus, een vermakelijke..zij het snel verteerde middag…met Cystine en Hein als uitschieters…die mogen door naar de volgende ronde.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 30 July 2007 04:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Leuk verslag,
al ben ik het met sommige dingen niet met je eens, maar ach….
Jammer dat ik er niet bij kon zijn

  [ # 2 ] 30 July 2007 05:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben ook bij de laatste van Grease geweest en ik heb een toch iets andere beleving gehad

verslag volgt nog ik zal het wel in dit zelfde topic plaatsen om het overzichtelijk te houden

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 30 July 2007 07:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ivje - 30 July 2007 05:15 PM

Ik ben ook bij de laatste van Grease geweest en ik heb een toch iets andere beleving gehad

verslag volgt nog ik zal het wel in dit zelfde topic plaatsen om het overzichtelijk te houden

I can’t wait!! 📣

  [ # 4 ] 30 July 2007 10:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Altijd leuk om andere meningen en belevingen te horen !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 31 July 2007 12:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ben wel niet bij de laatste geweest, maar wat je nu schrijft is ook totaal niet mijn beleving, en ben het dus niet met je eens.
Ik ga dan ook niet schrijven dat ik het een leuk verslag vond, sorry.
Maar (zoals ik vaker zeg) ieder z’n eigen mening! 😉
Misschien vind ik wel niks aan een show die jij wel helemaal geweldig vind 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 6 ] 31 July 2007 06:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Veertje - 31 July 2007 12:30 AM

Ben wel niet bij de laatste geweest, maar wat je nu schrijft is ook totaal niet mijn beleving, en ben het dus niet met je eens.
Ik ga dan ook niet schrijven dat ik het een leuk verslag vond, sorry.
Maar (zoals ik vaker zeg) ieder z’n eigen mening! 😉
Misschien vind ik wel niks aan een show die jij wel helemaal geweldig vind 😉

Alsof iets alleen een leuk of goed verslag kan zijn als je het er mee eens bent.  :bah:  Ik lees soms goeie verslagen over voorstellingen, waar ik zelf een hele andere mening over heb. Juist door de andere ervaringen. En soms kun je daar dan over in discussie gaan, en dat houdt een forum levendig. Maar een positief verslag over the Wiz, Tarzan of Rembrandt of een negatief verslag van Kuifje, Honk of Wat zien ik hoeft voor mij geen slecht verslag te zijn.

Overigens kan ik me in de grote lijnen van dit verslag (cystine en hein opvallend goed, Jim buitengewoon matig) wel vinden. Ik vond het decor bij de premiere wel geslaagd, maar weet niet hoe het er na een jaar toeren uitziet.

  [ # 7 ] 31 July 2007 07:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik ben wel naar de laatste, maar ik ben het ook niet met je eens.
Ikzelf vind Jim en Bettina erg goed, maar nou ben ik zelf niet zo’n hele kritische kijker. Sommige mensen houden niet van de stem van Jim, ik vind dat hij een mooie stem heeft.
Maar zoals hier al gezegd, ieder zijn eigen mening.
En ik vind het verder wel een goed geschreven verslag.

Ik heb hier pas geleden ook een verslag gelezen over Tarzan, waar gewoon een feit in staat dat helemaal niet klopt. Zulke verslagen vind ik wel slecht.

  [ # 8 ] 31 July 2007 10:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Jeroen - 31 July 2007 06:54 AM
Veertje - 31 July 2007 12:30 AM

Ben wel niet bij de laatste geweest, maar wat je nu schrijft is ook totaal niet mijn beleving, en ben het dus niet met je eens.
Ik ga dan ook niet schrijven dat ik het een leuk verslag vond, sorry.
Maar (zoals ik vaker zeg) ieder z’n eigen mening! 😉
Misschien vind ik wel niks aan een show die jij wel helemaal geweldig vind 😉

Alsof iets alleen een leuk of goed verslag kan zijn als je het er mee eens bent.  :bah:  Ik lees soms goeie verslagen over voorstellingen, waar ik zelf een hele andere mening over heb. Juist door de andere ervaringen. En soms kun je daar dan over in discussie gaan, en dat houdt een forum levendig. Maar een positief verslag over the Wiz, Tarzan of Rembrandt of een negatief verslag van Kuifje, Honk of Wat zien ik hoeft voor mij geen slecht verslag te zijn.

Overigens kan ik me in de grote lijnen van dit verslag (cystine en hein opvallend goed, Jim buitengewoon matig) wel vinden. Ik vond het decor bij de premiere wel geslaagd, maar weet niet hoe het er na een jaar toeren uitziet.

Ik ben het daarin wel met je eens. Ik vind zijn verslag goed geschreven, ik ben het alleen niet met hem eens 😉

[ Gewijzigd: 31 July 2007 10:23 AM by lisaatje ]
  [ # 9 ] 31 July 2007 10:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ja zo bedoelde ik het ook, en ik ben het weer met Lisa eens!
Zijn we het nu allemaal eens? 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 10 ] 31 July 2007 06:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ivje - 30 July 2007 05:15 PM

Ik ben ook bij de laatste van Grease geweest en ik heb een toch iets andere beleving gehad

verslag volgt nog ik zal het wel in dit zelfde topic plaatsen om het overzichtelijk te houden

Ben helemaal niet ongeduldig of zo, maar ik kan t nie vinden :tong:

  [ # 11 ] 31 July 2007 06:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Jeroen geduld is een schone zaak
en dat je het niet kunt vinden klopt want ik heb het ook nog niet gepost maar het komt nog hoor :tong:

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 12 ] 31 July 2007 07:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Bij deze wordt Jeroens geduld beloond (en ook die van anderen natuurlijk)
Hierbij mijn verslagje van de laatste grease in Orpheus in apeldoorn

Ten eerste was het eignelijk helemaal niet mijn bedoeling uberhaupt naar deze musical te gaan dus laat staan 2x
maar ben dus toch om

Bij deze laatste had ik eigenlijk vrijwel de gehele eerste cast
Ik ga ze niet allemaal opnoemen en bespreken wat me wel heel erg opviel was dat de gehele cast zich er (voor mijn gevoel) 200% ingooide en alles gaf

Jim bakkum als Danny
Hij heeft me toch positief verrast al vind ik hem nog geen danny
De eerste keer dat ik Grease heb gezien (chasse Breda op 1 juli als ik het goed heb) had ik Levi van Kempen als Danny en hem vond ik toch echt beter als Danny en vond ik ook echt Danny

Bettina Holwerda als Sandy
Zij was gewoon goed

Daphne Flint (rol naam is me ff ontschoten was en ben een beetje op na het mega gezellige weekend)
Zij was zo onwijs super echt geweldig

Hein Gerrits
Ook gewoon Super

William Spaaij als Kenickie
Kort maar krachtig William IS gewoon Kenickie

Cystine
Ook gewoon goed

Boris Schreurs als Eugene
Wat is hij toch aandoenlijk als nerd en dan op het einde toch een onlovelijk lekker ding
echt geweldig hoe hij dat deed

De andere rollen gewoon goed
al vind ik de rol van Patty toch wel een beetje ene irritantje

Ik vind het zo ontzettend jammer dat Grease nu gestopt is want ik had echt wel vaker willen gaan
dit was voor mij echt een musical die verslavend had kunnen werken als ik niet uitkeek

IK HEB GENOTEN zowel in het Chasse als in Orpheus

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 13 ] 31 July 2007 08:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ivje - 31 July 2007 06:50 PM

Jeroen geduld is een schone zaak
en dat je het niet kunt vinden klopt want ik heb het ook nog niet gepost maar het komt nog hoor :tong:

En dan zie ik toch best veel overeenkomsten met het eerste verslag; meer dan verschillen eigenlijk. Ik vind voor iemand die Danny speelt de opmerking dat hij geen Danny is (na een jaar spelen en het zich eigen kunnen maken van de rol) toch zeker “kritiek”. In mijn ogen moet een hoofrolspeler overtuigen. Ik vraag me dan ook af in welke zin hij je verrast heeft. Zeker omdat je een ander hebt zien spelen heb je vergelijkingsmateriaal.

Wb de opmerking in het eerste verslag over het decor? Heeft dat inderdaad zo te lijden gehad? Want ik vond het bij de premiere in grote lijnen (en dan met name de grote jukebox-vorm) best mooi. De decors die wat intiemere scenes moesten omlijsten vond ik ook niet zo heel geslaagd.

Ik heb destijds genoten van Grease, maar kreeg jeuk van het optreden van Jim. Jammer dat ik geen optreden met Levi heb kunnen zien, maar goed. Eens kijken wat ze er deze kerst in Antwerpen van weten te maken.

  [ # 14 ] 31 July 2007 09:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Jim heeft me toch verrast in die zin dat hij niet zo slecht was Oke hij is echt geen danser en dat kun je goed zien tussen een hein en een william en een boris en ik vond de zang van Levi ook beter en een acteur is hij ook niet (al heeft wel een keer een goede rol gespeeld in Baantjer maar dat was maar een klein rolletje in Grease is Danny toch een van de Leading parts en dat is toch echt te hoog gegrepen
En Danny hoort gewoon zwart haar te hebben (Jonh had in de film zwart haar en daar vergelijk je het toch mee moet je waarschijnlijk niet doen maar toch
en levi had zwart haar en ik zag daar meer een danny in ook omdat ik hem beter vond dansen en zingen
maar hij had dan ook meer acteer (Junior in ONM) ervaring en zangervaring

maar ik heb beide keren echt genoten

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 15 ] 31 July 2007 09:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Leuk verslag!
Vooral met het laatste ben ik het eens.Eigenlijk is het maar goed dat ik er pas later achter kwam hoe geweldig ik deze musical eigenlijk vond, want anders had ik er een hoooooooop geld aan besteed!

 1 2 > 
1 of 2