2 of 2 |  < 1 2
grease was the word
  [ # 16 ] 31 July 2007 10:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

ivje - 31 July 2007 09:12 PM

Jim heeft me toch verrast in die zin dat hij niet zo slecht was

Best erg dat je dit moet zeggen over een hoofdrolspeler van een grote musical… Heb je zelf ook door dat je je zit te verdedigen dat hij niet kan dansen, zingen en acteren (toch de hoofdeisen van een hoofdrolspeler lijkt me zo) en dat je hem dan toch nog goed vind? Dit is helemaal niet bedoeld als aanval tegen jou, maar het viel me op in je bericht. Dan vraag ik me echt af wat iemand moet doen om van jou de stempel ‘slecht’ te krijgen…

Ik heb Grease niet gezien, dus ik ga niet oordelen. Maar de reden dat Jim in Grease speelt is een van de redenen dat ik Grease niet heb gezien..

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 17 ] 31 July 2007 10:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Leuke verslagen! Het is grappig om te lezen hoe mensen van mening verschillen.
Ikzelf heb de musical met 3 verschillende Danny’s gezien.
Ik vond toch zeker dat Levi de allerminste Danny was die ik heb gezien! En dit zullen niet veel mensen met mij eens zijn, maar ik vond Jim dus gewoon de beste Danny.
William vind ik gewoon de beste Kenicky, hij IS voor mij Kenicky en niet Danny.
Misschien komt het omdat ik Jim als eerste Danny heb gezien vorig jaar oktober, maar ik vind de eerste cast dus wel de beste!
Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik iemand niet goed vond de eerste keer, terwijl ik de laatste keer toch wel erg op een paar mensen heb zitten mopperen.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 18 ] 01 August 2007 01:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wil nog wat toelichten over dat decor wat me stoorde. Het was niet zo dat alles op instorten stond ofzo…al was er wel één scene waarbij m’n aandacht meer uitging naar of de toiletpot zou blijven staan of niet…maar dat terzijde.

Wat me meer stoorde is dat ik het verschil in decor tussen de diverse locaties erg summier vond. Tweede punt daarbij is, dat ik het op- en afduwen van decorstukken bij tijd en wijlen knullig vond overkomen. In het geval van die auto, wellicht niet helemaal fair…daar is natuurlijk na het ongeluk voor de veiligheid van de spelers gekozen…desalniettemin werkte het gesjor van de spelers aan die auto af en toe onbedoeld op mijn lachspieren.

Vaak stoort een bepaald minimalisme in decors me juist helemaal niet, nu wel. Heeft met persoonlijke smaak te maken en ook weer met verwachting. Grease staat nu eenmaal op m’n netvlies door de film…en wat ik dus miste in het decor is dat het de sfeer van de film op zijn minst wist op te roepen. Slotscene vond ik daar het duidelijkste voorbeeld van. In de film de lopende band op een soort kermisachtig gebeuren. Hier staan ze in de diner, Cystine zegt “verrassing” en daar staat Bettina in d’r zwarte pakkie..that’s it. Het miste de climax, het sexye van Oliva die over die kermis flaneert, John die z’n ogen niet kan geloven van “he wat loopt daar inenen voor een hot ding ” etc..kwam op mij wat goedkoop en als anti climax over.

Grease is voor mij toch vooral een leuke flash back naar de “foute” american high school cultuur van die tijd. Muziek, dans en kostuums ademden dat in deze productie ook wel uit, het decor echter te weinig en/of op een net iets te “goedkope"manier naar mijn smaak.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 01 August 2007 10:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

gordijntje - 31 July 2007 10:00 PM

Dan vraag ik me echt af wat iemand moet doen om van jou de stempel ‘slecht’ te krijgen…

Toch speelt de verwachting altijd mee.  Als Jim niet de hoofdrol had gehad was de `Jim viel best mee` gedachte die ik ook wel had waarschijnlijk leidend geweest. Nu hij de hoofdrol had domineerde toch de ´dat is toch geen Danny Zuco´; deze rol kan hij gewoon niet acteren.

Onbewust ga je op basis van eerdere indrukken eisen stellen aan bepaalde spelers. Jim hoeft daar bij mij nog niet bang voor te zijn, maar van mensen die eerder verbijsterend goed waren verwacht je automatisch meer. En misschien aan de andere kant: van mensen voor wie je sympathie hebt zie je misschien wel weer wat meer door de vingers.

  [ # 20 ] 01 August 2007 02:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

lisaatje - 31 July 2007 09:46 PM

Leuk verslag!
Vooral met het laatste ben ik het eens.Eigenlijk is het maar goed dat ik er pas later achter kwam hoe geweldig ik deze musical eigenlijk vond, want anders had ik er een hoooooooop geld aan besteed!

Wees blij idd, ik kwam er wel in oktober al achter en ben vervolgens de rest van het jaar blut geweest. 😉

  [ # 21 ] 01 August 2007 05:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jeroen - 31 July 2007 08:59 PM

Eens kijken wat ze er deze kerst in Antwerpen van weten te maken.

Gaat dat nog door dan? :geenidee:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 01 August 2007 06:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Jeroen - 01 August 2007 10:50 AM
gordijntje - 31 July 2007 10:00 PM

Dan vraag ik me echt af wat iemand moet doen om van jou de stempel ‘slecht’ te krijgen…

Toch speelt de verwachting altijd mee.  Als Jim niet de hoofdrol had gehad was de `Jim viel best mee` gedachte die ik ook wel had waarschijnlijk leidend geweest. Nu hij de hoofdrol had domineerde toch de ´dat is toch geen Danny Zuco´; deze rol kan hij gewoon niet acteren.

Onbewust ga je op basis van eerdere indrukken eisen stellen aan bepaalde spelers. Jim hoeft daar bij mij nog niet bang voor te zijn, maar van mensen die eerder verbijsterend goed waren verwacht je automatisch meer. En misschien aan de andere kant: van mensen voor wie je sympathie hebt zie je misschien wel weer wat meer door de vingers.

dit klopt helemaal wat je zegt Jeroen
ook het feit dat ik misschien de leeftijd heb dat ik redelijk tot zeer goed bekend ben met de film grease en die tot in den treure heb gekeken (ieder jaar met kerst) (hij blijft leuk) en dat Jonh travolta gewoon Danny is en dat Jim dat nu eenmaal niet is voor mij, ik vond hem niet slecht zeer zeker niet maar qua dansen en acteren was hij gewoon echt de mindere
en ik vond Levi gewoon beter


Ik heb bv in Breda Nelo als Kenickie gehad Okey hij was goed maar William Spaaij (die ik ook in Tita had gezien blies me gewoon van mijn stoel en hij was voor mij gewoon de Kenickie

Ik vind niet iemand snel slecht
ik zeg ook niet dat Jim slecht was maar hij miste gewoon wat

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 23 ] 01 August 2007 06:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen Jim met John Travolta durven te vergelijken. Volgens mij valt dan namelijk iedereen tegen als Danny….. 😉

  [ # 24 ] 01 August 2007 06:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Marloes* - 01 August 2007 06:43 PM

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen Jim met John Travolta durven te vergelijken. Volgens mij valt dan namelijk iedereen tegen als Danny….. 😉

Persoonlijk is het niet de vergelijking met John Travolta, maar hij moet wel overtuigend een macho-jongen met gouden hart, of misschien beter gezegd de gevoelige jongen met stoere facade neerzetten. Daarvoor maakt me de haarkleur niet uit, en evenmin hoeft ie op John Travolta te lijken.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat voor fans van de film het beeld van Danny Zuco ook qua uiterlijk dat van de heer Travolta moet zijn.

  [ # 25 ] 02 August 2007 09:40 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Als ik heel eerlijk ben heeft Jim wat mij betreft al de strijd verloren om een geloofwaardige Danny te zijn, voordat ie ook nog maar een noot gezongen, een zin geacteerd of een pas gedanst heeft. Ik vind zijn motoriek namelijk slecht en onnatuurlijk. Het is met name dat: zijn natuurlijke manier van onnatuurlijk bewegen, dat maakt dat ik Jim blijf zien die probeert Danny Zuco te spelen. Ok, daar komt dan nog eens bovenop dat ie een vrij monotone zangstem heeft die ook herkenbaar is uit duizenden en die dat plaatje (dat je naar Jà­m zit te kijken) nogeens verstevigt.

Alhoewel hij van nature geen danser is, vond ik hem wel het leukst en het meest los in de dansscenes. Vergeleken met hoe “houterig” hij normaal beweegt, doet ie dat naar mijn mening eigenlijk weer verrassend goed en in het dansen wordt ie naar mijn idee (meer dan in de tekst- en zangscenes) in ieder geval een beetje minder Jim. Daarmee is ie nog niet meteen ook meer Danny, maar dat is weer een ander verhaal. Naar mijn idee zou hij echt in eerste instantie wat aan zijn manier van bewegen moeten doen. Anders maakt het niet uit of ie nou Danny Zuco, Marius, Fiyero of wat dan ook speelt, het zal dan altijd Jim blijven.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 26 ] 02 August 2007 07:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Marloes* - 01 August 2007 06:43 PM

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen Jim met John Travolta durven te vergelijken. Volgens mij valt dan namelijk iedereen tegen als Danny….. 😉

Dennis van de Klundert werd door Olivia Newton John een betere Danny ZUKO genoemd dan John Travolta… Vergelijken mag altijd…  :tong:

Je moet ergens je referentiekader op baseren… 😉

  [ # 27 ] 04 August 2007 09:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

lisaatje - 31 July 2007 09:46 PM

Eigenlijk is het maar goed dat ik er pas later achter kwam hoe geweldig ik deze musical eigenlijk vond, want anders had ik er een hoooooooop geld aan besteed!

Hier nog 1 😉. Het was niet de beste productie ooit, maar ik vond hem wel heel leuk en ik werd er ongelofelijk stuiterig van 😊. 21 juli zag het decor er trouwens nog prima uit, minimaal hoeft toch niet gelijk amateuristisch te zijn? Misschien ruk ik het nu uit zijn verband hoor, zou goed kunnen 😉, maar ik vond het decor ook niet minimaal. Het was gewoon multi-unctioneel gemaakt, dat vond ik juist wel wat hebben 😊.

 < 1 2
2 of 2