Tarzan, een spetterende show!
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Gisteren ben ik samen met mijn vader op weg gegaan naar Scheveningen om naar de musical Tarzan te gaan. Ik had al zoveel gehoord over deze musical, zoveel meningen. Leuke reacties, tegenvallende reacties. En door wat ik er allemaal van het gezien, had ik toch wel een soort verwachting gekregen.
Je kan veel over deze show zeggen, maar het is echt een spektakel, dat is zeker. Apen die overal vandaan komen, knallen, mooie dansen en mooi decor.
Ik zat naast de geluidsman, dus ik had mooi overzicht op de zaal!
Voor mij was de ster van de avond Chaira Borderslee! She swept me off my feet! Na het zien van haar optredens tijdens ‘wie wordt tarzan’ en het musicalawards gala, had ik niet echt hoge verwachtingen van haar, want beide keren vond ik het niet goed! Maar hoe ze hier zong was gewoon echt geweldig!
Als tarzan hadden we John Vooijs. In het begin was ik wel een beetje teleurgesteld, omdat ik toch graag Ron had willen zien. Maar als Ron nog beter is dan John, dan moet hij wel echt goed zijn, want John knalde! Hij zingt goed, speelt goed en danst goed. Vooral ‘verloren verleden’ zingt hij echt fantastisch!
Als Jane hadden we Chantal. Ik vond dat ze haar openingsnummer niet heeel goed zingt. Je zat steeds met de gedachte: owjee, gaat ze die noot wel halen. En soms was het ook gewoon echt onzuiver. Na de pauze werd haar zang wel stukken beter en kon je er echt van genieten! Toch moet Chantal het vooral van haar spel hebben, want dat doet ze echt briljant! De humor die ze er inlegt maakt de hele zaal aan het lachen, ik vond het echt geweldig.
Ik vind Clayton als Tark opzich wel goed, hij zingt goed en de opening na de pauze vind ik spectaculair, ik vind alleen dat z’n spel soms iets te overdreven is.
Over Raymond als Korchak weet ik niet zoveel te zeggen, daar is zijn rol denk ik iets te klein voor, maar hij speelt het in ieder geval heel knorrig, dus dat is goed, hij praat alleen een beetje raar, soms verstond je het niet..
Ik weet niet welke kleine Tarzan we hadden, maar hij deed het wel goed. Soms ging het even fout met de zang, maar ik denk niet dat veel mensen daar heel kritisch over zullen zijn bij zo’n jongen.
Ze hebben bij deze musical echt heel slim gebruik gemaakt van decor en licht. Zelfs als je de musical niet leuk zou vinden, zou je nog gefascineerd zijn door de lichtwerking en het decor. Goed nieuws dus voor mijn stiefvader want die zal er in oktober ook aan moeten geloven, kan ie mooi naar de lichten gaan kijken.
Al bij al is het echt een hele mooie musical. Eentje die ik, als het aan mij ligt, echt vaker zou willen zien!
Ik heb een geweldige avond gehad! En ik ben nu nog lekker aan het nadromen!

[ Gewijzigd: 02 August 2007 12:02 PM by lisaatje ]
  [ # 1 ] 02 August 2007 12:25 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Leuk verslag!! Ik ben het op eigenlijk alle punten wel met je eens!
Al kan ik niets zeggen over Chantal en John, omdat ik toen ik ging Brigitte en Ron had 😉 maar ik wil Chantal en John allebei nog wel heel graag zien..

  [ # 2 ] 02 August 2007 02:46 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Leuk geschreven, vooral het lichtenstukje 😉
Die moet ik onthouden voor het geval ik iemand over moet gaan halen 😉
Ook trouwens altijd leuk om te horen dat iemand lekker enthousiast is over John!

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”

  [ # 3 ] 02 August 2007 04:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Leuk verslag!
Ik vind Ron erg goed, maar ik ben nu 3x geweest en 3x Ron “gehad”. Dus dat vind ik wel jammer en ben wel jaloers op jou.
1x had ik Brigitte en ik vind haar vocaal beter dan Chantal, maar ik vind Chantal een sterkere uitstraling hebben.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 4 ] 02 August 2007 11:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

lisaatje - 02 August 2007 11:55 AM

Als Jane hadden we Chantal. Ik vond dat ze haar openingsnummer niet heeel goed zingt. Je zat steeds met de gedachte: owjee, gaat ze die noot wel halen. En soms was het ook gewoon echt onzuiver.

Dat vind ik dus (ook) zà³ jammer! Het nummer kan ontzettend mooi en overweldigend zijn… Maar ik zat echt de hele tijd in mezelf: Kom op Chantal, gooi het eruit! Maar ze bleef heel ingetogen om het niet al te vals te laten klinken… Naja, gewoon niet haar nummer dus! :sad:

lisaatje - 02 August 2007 11:55 AM

Ik weet niet welke kleine Tarzan we hadden, maar hij deed het wel goed. Soms ging het even fout met de zang, maar ik denk niet dat veel mensen daar heel kritisch over zullen zijn bij zo’n jongen.

Over de kleine Tarzan die ik had, was ik best verrast. Meestal heb je inderdaad bij zo een kind iets van: naja, af en toe een beetje vals - geeft niet! Maar dat gevoel hoefde ik op geen één moment te hebben! 😄

  [ # 5 ] 03 August 2007 08:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ja,ik vind dat idd ook erg jammer bij Chantal. Op de cd vind ik dat een van de mooiste nummers, maar in de show viel het dus een beetje tegen.

bedankt iedereen voor de reacties!!