Doe Maar - Wie wordt/is Tommie?
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Ik las een tijdje geleden op de Doe Maar club dat Tommy niet meer de rol van Tommie gaat spelen. Weet iemand wie die rol wel speelt? Ik ga als het goed is over twee weken en ben benieuwd wie waar speelt. Hopelijk hoort dit niet toch in het “wie/wanneer” topic 😊 (A).

  [ # 1 ] 09 August 2007 01:48 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2007-05-07

ja dat wil ik eigelijk ook wel weten ik ga 20 oktober namelijk

  [ # 2 ] 09 August 2007 04:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Kan je geen antwoord geven, maar voor de volledigheid het bericht hierover dat ik op de doe-maar hyves terugvond en waaruit blijkt dat hij zijn draai niet heeft kunnen vinden in de productie:

Hoii mensen dit bericht vond ik op de Jamai fansite…

Tommie Luyben (uit oa Cats en DWNF) stopt met Doe maar! Kreeg dit bericht van Tommie

————————
DOE MAAR NIET
Soms gaat niet alles zoals je had gepland of gehoopt. Soms lukt je niet wat je zo graag wil, ook al werk je nog zo hard. Soms lijkt het alsof de trein van je leven een beetje ontspoort. Soms zit je in een musical en twee weken later niet meer.

Ik zat in de musical Doe Maar! Ik had een rol overgenomen van een zeer talentvolle jongeman en zo stond ik -met een minimum aan repetities- plots op het toneel te zingen over de bom en dat ik zo graag wilde dansen met Alice. Maar Doe Maar! Is eigenlijk een toneelstuk met liedjes en Tommie Luyben is eigenlijk een danser met praktisch geen spelervaring. Daar sta je dan, tussen al die grote namen je staande proberen te houden. Ik zeg het je eerlijk, geen makkelijke klus en de frustraties bezorgden me rode vlekken en slapeloze nachten. Het was alsof ik een groot diep zwembad was gegooid, moest watertrappelen maar ik alleen nog maar uit een romp met een krullenhoofd bestond zonder benen. Na twee weken spetteren en sputteren is er tot het besluit gekomen om het grote Doe Maar! Avontuur hier te laten eindigen en dat er voor de verlenging vanaf augustus gezocht wordt naar iemand die zoveel spelervaring heeft zodat hij zonder moeite in kan springen bij de acteurs die alweer een half jaar bezig zijn.

Balen. Kut. Maar goed, hangen in zelfmedelijden wordt zo’n trieste gebeurtenis dat ik maar van het positieve uitga. Waar een deur sluit, gaat wellicht op zolder wel weer een dakraampje open. En ik heb zoveel geleerd in die twee weken, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe dingen gedaan. Ik heb shag mogen roken op het toneel, ruzie mogen maken met Daniel, mogen kussen met Dorien en altijd een lekker stuk cake aan het einde van de voorstelling. Wat wil je nog meer? De groep acteurs / muzikanten/ productieclubje heeft me ook goed opgevangen en me veel leerzame aanwijzingen en tips gegeven. En nu? Als een dolle eens acteerlessen gaan nemen (want ja, ik ben het erg leuk gaan vinden) zodat ik over een jaar of drie alleen nog maar kan lachen om dit voorval. Volgend jaar lach je d’r om en achter die grijze, dikke donderwolken schijnt altijd wel weer de zon.

Ik sluit af met een stukje liedje van Doe Maar!
Al doe je nog zo best
Je kunt niet op tegen de rest
Zij die het beter weten
Je kunt het wel vergeten
Je verliest het toch

Al ben je vol goede moed
Denk dat je weet hoe het moet
Je knippert met je ogen
En alles is vervlogen
Dromen zijn bedrog

Alles gaat voorbij
Alles gaat voorbij
Elke droom vervaagt als je je ogen opendoet
Je raakt het kwijt
Tekst en muziek : Ernst Jansz & Jan Hendriks

© Bron: Tommie zelluf

Dus .. we moeten weer afscheid nemen van een Tommie..

Ik vind dit best wel jammer want ik vond hem toch echt wel goed hoor , ja hij was anders.. maar hij moest nog groeien in z’n rol..

  [ # 3 ] 09 August 2007 04:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ah, vin’k eigenlijk wel een beetje zielig… :engel:

  [ # 4 ] 09 August 2007 07:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Ja, ik eigenlijk ook wel. Maar jah, wel fijn dat hij het zelf in ziet en niet eigenwijs door gaat en dat andere het dan moeten gaan vertellen!
Ik heb hem ook gezien in Doe Maar! en was inderdaad niet echt onder de indruk van zijn spel, maar dacht dat het ook aan de rol lag.

  [ # 5 ] 09 August 2007 08:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Crazy/Beautiful - 09 August 2007 07:18 PM

maar dacht dat het ook aan de rol lag.

Ik vond Bart Rijnink echt goed in die rol; hij vertederde mij enorm. Dus de rol heeft wel genoeg in zich om indruk te maken in positieve zin.

  [ # 6 ] 09 August 2007 11:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mooi persoonlijk stukje: mooi geschreven.

En ja, hopen dat er gauw weer iets op zijn pad komt.
Een dakraampje is wel heel bescheiden; mag ook een schuifpui zijn 😉

Just joking; heb hem nooit zien spelen, maar vind dit best wel sneu.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 7 ] 10 August 2007 09:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Hij blijft nu gewoon bij Cats tot aan het einde 😊

  [ # 8 ] 10 August 2007 10:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

ik vind het ook beetje sneu… eerst wordt ie bij de weg naar Fame nog voor de finale auditie er al uit gegooid en nu dit weer…
ik vind het echt sneu voor hem…

ik ken Tommy nog van toen ik met hem op de MusicAllFactory zat en herinner hem ook als een geniaal danser….
Ik vind het jammer, maar hij is er denk ik gewoon nog niet klaar voor…  Hoop dat hij zich snel verder kan ontwikkelen en dat hij in de toekomst in mooie producties mag gaan schitteren.

gr st0rm