Verslag The Wiz, 11-08-2007, matinee.
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Vandaag ging ik weer is naar The Wiz, en nu zonder stressen om de Top Ticket Line nog te moeten bellen voor kaartjes.
Die had ik ongeveer een maand geleden al besteld met de actie van de ANWB.
Mams en ik zaten op rij 3 (stoel 1 & 3) in het midden, voor de ronding.
Om 10.30u gingen we op weg, en omdat de reis best snel ging, waren we om 12.15u al bij de a.u.
Daar zag ik Savannah en Melissa, en met z’n viertjes gingen we binnen zitten.
Duurde lang voor er iemand kwam!
Maar goed, we hebben lekker zitten kletsen.
Nadat er een paar spelers binnen kwamen lopen (o.a. Danny, aan wie ik een leuke kaart heb gegeven, en wie even een beltoon heeft ingezongen), kwam daarna Jerrel!
Allebei heel blij natuurlijk, en meteen een knuffel.
Lang geleden dat ik m zag!
Nog ff gekletst, hem een kaart gegeven, even een foto, en hij vroeg ook waar ik zat.
Ik verteld, en hij: nou ga maar vast inzingen, want dan mag je op het eind meezingen!
Ow jee, hahaha (had t al een beetje verwacht hoor 😛).
Even daarna kwam Boris binnen gelopen, en ben met hem ook op de foto gegaan.
Vertelde vol trots dat hij volgende week mee mocht gaan doen!
Daarna kwam Martine, en ook haar heb ik even een kaart gegeven 😄
M’n moeder is met haar op de foto gegaan.
Daarna had ik voor Marcel nog de foto af laten drukken van hem als Graaf Slijmjurk, en dat vond ie leuk.
Toen werd Savannah gebeld dat Jamai er aan kwam, en 2 minuten later stond hij binnen.
Gevraagd of hij op de foto wou, omdat hij vorige keer geen tijd had.
Maar nu had hij “alle tijd van de wereld” 😉
Dus ben met hem op de foto gegaan.
Ook mijn mams staat met hem op de foto.
Daarna vroeg Savannah (ja toch?) of ze een knuffel-foto mocht met hem.
Ha, dat wou ik ook wel, dus ook meteen even een knuffel-foto gemaakt 📣
Ook heeft Jamai een beltoon ingezongen! 📣
Vlak daarna gingen Savannah en Melissa geloof ik weg, en bleven mams en ik nog even zitten.
Ik wilde nog op Nurlaila wachten (al wist ik een beetje dat ze niet zou komen), maar ook nog op Mathilde.
Na nog een kwartier hadden we beiden niet zoveel zin meer, dus zijn we lekker gegaan.
Plaatsgenomen op onze plekjes op rij 3, waar we nog een half uur moesten wachten voor alles begon.
Daarna kwam er ineens iemand aanlopen die me bekend voor kwam, dus ik vroeg of zij Bloeme was, en dat was ze ook 😉
En die zat dus naast mij, haha! 😄

Na een lang half uur begon het eindelijk.
Met het bandje ging het even mis.
Eerst kwam: dames en heren (lange stilte, waarschijnlijk even gewacht tot het stil was in de zaal).
Daarna ging het verder, iedereen kent die tekst wel…
Maar tijdens de show hoorden we opeens weer een stukje van het bandje, vreemd! :tong:

Maar goed, over tot de show dus.
Als tante Em hadden we Jacqueline.
Ze acteerde heel leuk, maar ze had helaas last van haar stem, waardoor het zingen haar niet zo heel goed af ging :sad:
Jammer maar helaas, volgende keer zal het vast wel weer goed gaan!
Toto was gespeeld door Twister (als ik t goed zag), deed het natuurlijk weer leuk 😉
Dorothy werd gespeeld door Salomé, en ook zij had wat stemproblemen.
Maar ondanks dat vond ik haar weer erg goed en zong ze toch mooi (maar wel zacht af en toe).
Had wel kippenvel op het eind, bij haar uithaal van “Thuis”!
Als Acadabra mocht ik Roeselien nu is gaan zien, dus dat vond ik wel leuk!
Maar… ik vind haar niet echt goed :ohoh:
Ze zingt mooi, maar haar acteren vond ik veeeel te overdreven!
Als ze dat een beetje bij schaaft is ze denk ik best een leuke Acadabra!
Daarna kwam mister Yanga als Vogelverschrikker!
Natuurlijk deed hij het weer erg leuk!
Bij de deur ging hij luisteren of de bel het wel deed, en bij de camera klapperde hij met zijn tanden, wat ik heel erg grappig vond.
Hij deed zoiezo wat extra dingetjes in zijn spel en zang, wat erg leuk was.
Toen kregen we de Blikkenman, gespeeld door Jerrel!
Salomé ging Jerrel nadoen en zei ook: ik moet oooliiiieee.
Erg grappig!
Jerrel deed het natuurlijk weer top!
En toen hij zong van: “en het is wonderolie, lieve schat”, keek hij ff omhoog, naar mij! Zo lief!!!
Het trio ging toen verder op weg naar The Wiz, en kwamen Leeuw tegen.
Deze rol werd ingevuld door Peter, die het ook weer supergoed deed!
Ik moest weer erg lachen om zijn “ik heb een bloedneus! Heb ik een bloedneus?” *lol*
Het kwartet was compleet, en samen gingen ze op naar The Wiz.
Ze kwamen aan bij de poortwachter, die werd gespeeld door Roy, die later (toen ze weer terug kwamen) weer een meesterlijke gil gaf!
Toen ze eindelijk naar binnen mochten, kwamen ze in Smaragdstad, en toen mochten ze van de bewoners door naar The Wiz, ditmaal gespeeld door Jamai.
En wat deed hij het goed!!!
Kippenvel bij zijn laatste uithaal!
En hij acteerde dit keer nog wat leuker dan vorige keer, vond ik 😄
Van The Wiz moesten Sadista/Martine doodmaken.
Wat speelde en zong ze weer heerlijk zeg!
Mijn moeder vond de kwaaie aap roep echt heel erg grappig, en ik moest weer lachen omdat zij het zo grappig vond (en om Martine zelf moest ik ook lachen natuurlijk).
Natuurlijk lag de hele zaal ook weer plat!
Toen ze gesmolten was, moest ze bovenop de buis blijven liggen, wat er toch best grappig uitziet, het is net of er alleen een jurk met een gesmolten iets ligt.
Goede oplossing zo 😄
Daarna mocht Marcel lekker zijn liedje zingen, en hij deed het super!
Nou goed, als laatst kregen we Mathilde als Glinda.
Qua acteren vond ik het niks (maar dat ligt echt aan de rol, want ik vind t bij Esther en Glennis ook niet echt leuk), maar qua zang was ze heel goed!
Ze zong trouwens best hard (net iets té af en toe), maar de uithaal was heel mooi.

Nog wat extra dingen: Marcel keek me vaak aan (leuk 😄), van Jerrel aantal knipoogjes en lachjes gehad 😉 van Danny ook, en op het laatst toen Jamai voor me stond, kreeg ik ook van hem een vette knipoog, haha 😄
Jamai probeerde op het eind weer iemand mee te laten zingen, maar helaas, die wou niet, en Jamai stond echt van: najaaaa :tong:
Danny zei weer: Roti?, hij vond t weer stinken bij Sadista, en hij schudde z’n kont toen hij op de bel drukte.
Ow ja, toen Danny opzij moest springen voor het vuur, kwamen er eerst alleen wat vonkjes, waar ik wel om moest lachen, maar toen kwam toch het vuur eruit 😄
Danny sprong hierdoor wel te vroeg, maar goed, hij kon ook niet weten dat t vuur even wat langer op zich liet wachten 😉
Roeselien d’r groene oorbel ging kapot, dat bolletje wat aan de onderkant zit rolde over het toneel en stuiterde zo de trap af, dat was echt té grappig!
En ja, op het eind moest ik dus meezingen, en dat heb ik gedaan ook!
En ook mams mocht nog meezingen, en ze kon de tekst, echt goed! (in de trein had ze m nog fout, maar nu had ze m natuurlijk net gehoord, dus ze zong t zo mee!).
Hmm ja, verder niet zo heel veel bijzonderheden.
Het was gewoon weer een hele leuke show!

Na de show nog even naar de a.u. gegaan, waar ik Peggy, Rob en Anouck zag 😄
Later kwamen Maikel en Shirley nog ff, die kwamen een kaartje ophalen voor Clifford 😄
Toen kwam Nurlaila nog even voorbij, die het errug druk vond bij de a.u. (was t ook wel 😉) en ff met haar op de foto geweest.
Daarna stonden we in het zicht van de portier en werd ons vriendelijk doch dringend verzocht even uit de weg te gaan.
Maar goed, ik kon geen kant op, rechts van mij zat Danny op de grond, links van mij Maikel en Shirley, het bankje was vol, en Bloeme en haar neefje stond al bij de verwarming.
Maar goed, Maikel en Shirley gingen toen maar weg, dus ging ik in het hoekje staan.
Tussendoor kwam Jerrel nog heel ff, maar zijn eten was klaar, dus hij gaf mij 3 zoenen, gaf mams 3 zoenen en hij was weer weg, haha.
Nog even daar staan wachten tot er misschien nog iemand kwam, maar helaas.
Dus gewacht tot Danny klaar was met kletsen, maar hij bleef maar kletsen :tong: Dus m’n mams ff gevraagd of ie nog ff op de foto met mij wou, en dat wou hij wel, en daarna zijn we lekker gaan eten en naar huis gegaan 😄
Op t station was t superdruk en ook in de bus hadden we geluk dat we konden zitten.
Leuk hoor, de Danceparade, met al die dronken gasten (niet echt).
Maar goed, we zijn veilig aangekomen in Bleiswijk, dus die reis hebben we ook weer overleefd 😉

Hier mijn foto’s (don’t mind my head…), ik hoop dat ze t zo doen!
Zit nu bij m’n zus, dus kon ze zelf uploaden 📣
Jerrel en ik:

Jerrel en mams:

Boris en ik:

Martine en mams:

Jamai en ik:

Jamai en mams:

Jamai en ik, knuffeltje! (helaas verkeerde stand op m’n camera, dus beetje wazig):

Nurlaila en ik:

Danny en ik:

En dit was bij de Burger King, let op:


Ik vond t zooo grappig!
Vooral toen ik opeens bij die 2e dacht: heeee, allemaal Danny’s *lol* *lol* *lol*

[ Gewijzigd: 15 August 2007 09:06 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 13 August 2007 06:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Leuke foto’s! Green was de kleur van de dag te zien aan de shirtjes van enkele castleden haha

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 13 August 2007 07:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Thanks!
Ja, het was een groene bedoening, haha.
Dacht nog ff: ik zit toch niet bij Tarzan? :tong: 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 3 ] 14 August 2007 11:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Veertje - 13 August 2007 04:17 PM

Boris en ik:

Oe, hij is zo leuk! Speelt ‘ie nu in het ensemble? En wat is dat op z’n hoofd (bij z’n haar)?

En Nurlaila speelde niet Dorothy… Maar hoe kan het dat je haar dan wel bij de artiestenuitgang ziet?

  [ # 4 ] 14 August 2007 11:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Boris heeft vrijdag zijn 1e dag! :-D
Wat Boris bij z’n haar heeft is zijn haar *lol*
Er is gewoon een streepje in weg geschoren zeg maar.
Ik vind t apart, maar heel leuk!
En ik ben bij de matinee geweest, na de matinee nog een keer naar de a.u., en de avondshow speelde Nurlaila wel.
En ze kwam aan tussen de 2 shows door 😊
Ik zal de topictitel nog wel ff wijzigen door er “matinee” achter te zetten 😊

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 5 ] 15 August 2007 11:00 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

hmm de Burger King met z’n schrale grapjes. Heb je al ooit eens goed rondgekeken als je in ‘t restaurant bent? Overal - op de prullenbak, op de deuren, bij de kassa - hangen van die kleine rode bordjes met van die uber-schrale, droge zinnen erop. In dezelfde trant als die “no cheese - with cheese”.
Ik weet precies waar ze in Nijmegen allemaal hangen, maar in Utrecht heb ik eigenlijk geen idee…

Ja ik weet dat allemaal want ik werk nl. bij de Burger King 😉. En ik vind ze persoonlijk te schraal voor woorden, mr daardoor dan toch nog wel een klein beetje grappig.. 😉

  [ # 6 ] 15 August 2007 11:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

wat gaat boris dan doen in the wiz?

  [ # 7 ] 15 August 2007 11:39 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

jouke - 15 August 2007 11:35 AM

wat gaat boris dan doen in the wiz?

Swing/Ensemble

  [ # 8 ] 15 August 2007 12:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Incl. die splitjump!!

  [ # 9 ] 15 August 2007 04:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

En de weg van gele steen, dus hij gaat ook tappen!

@ IngeG: nee, nooit op gelet eigenlijk!
Ik zal is kijken als ik er weer is ben, en als ik er aan denk 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 10 ] 17 October 2007 10:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Vandaag was de laatste voorstelling van the Wiz. Op de homepage bij het nieuws wat leuke feitjes en foto’s

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 11 ] 17 October 2007 10:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Marilena - 17 October 2007 10:06 PM

Vandaag was de laatste voorstelling van the Wiz. Op de homepage bij het nieuws wat leuke feitjes en foto’s

Leuk om die feitjes te lezen!!
Persoonlijk snap ik alleen een zaalbezetting van 98,2% niet!! Hoe kan zoiets? Terwijl andere musicals (die veel en veel beter zijn) lege zalen heeft of had?!?
Hoe zouden ze zo’n zaalbezetting voor elkaar hebben gekregen?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 12 ] 17 October 2007 11:19 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

MoNieky - 17 October 2007 10:56 PM

Persoonlijk snap ik alleen een zaalbezetting van 98,2% niet!! Hoe kan zoiets? Terwijl andere musicals (die veel en veel beter zijn) lege zalen heeft of had?!?
Hoe zouden ze zo’n zaalbezetting voor elkaar hebben gekregen?

ik geloof het ook niet zo..
bij the wiz hoorde je altijd wel dat er legen plekken waren of dat er nog tig mensen last-minute waren gegaan..
Maarja als je ook zag hoeveel acties er zijn geweest en hoeveel mensen er gratis naar binnen mochten (AH, ANWB, twee voor de prijs van 1, enz. enz. enz.) dan snap ik het weer wel ;p

  [ # 13 ] 19 October 2007 01:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Het is natuurlijk wel zo dat er een stormloop op de kaarten was met de AH actie. Vraag blijft natuurlijk waarom een productie die een zaalbezetting heeft van 98.2 % dan toch al na een jaar stopt…..

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 14 ] 19 October 2007 02:06 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2004-02-14

gewoon het balkon dichtgooien 😉
Dan lijkt het namelijk heel wat terwijl het ontzettend tegenvalt… Afgelopen zondag zou het ook uitverkocht zijn geweest maar de loges aan de linkerkant en het balkon waren dicht. Zo kan ik ook wel doen alsof het vol zit.