tv tip: les miserables
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  128
Geregistreerd  2007-08-12

aankomende vrijdag om 20.00 uur op de eerste belg,komt les miserables.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee waar hij over gaat dus ik ben wel blij dat hij op tv komt,(A)

   Handtekening   

Cccccc,Aaaaaa mineur,Ffffff, Gggg7

  [ # 1 ] 20 August 2007 07:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Mooie voorbereiding dan op de musical van volgend jaar 😉

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 20 August 2007 08:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Die film is niet helemaal een goede voorbereiding, er zitten een aantal artistieke vrijheden in waar ik eigenlijk niet bij kan. Een aantal plotwendingen gaan op die manier ver dat ik me zat af te vragen, hoe komen we nu weer bij het originele verhaal terecht…

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 3 ] 20 August 2007 09:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Kiepkantel - 20 August 2007 08:08 PM

Die film is niet helemaal een goede voorbereiding, er zitten een aantal artistieke vrijheden in waar ik eigenlijk niet bij kan. Een aantal plotwendingen gaan op die manier ver dat ik me zat af te vragen, hoe komen we nu weer bij het originele verhaal terecht…

De musical is toch ook niet helemaal zoals het in het boek staat?

Ik herinner me dat ik deze versie met Liam Neeson en Geoffrey Rush wel mooi vond. Al hield ie wel erg plotseling op.

  [ # 4 ] 20 August 2007 09:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Klaske - 20 August 2007 09:14 PM
Kiepkantel - 20 August 2007 08:08 PM

Die film is niet helemaal een goede voorbereiding, er zitten een aantal artistieke vrijheden in waar ik eigenlijk niet bij kan. Een aantal plotwendingen gaan op die manier ver dat ik me zat af te vragen, hoe komen we nu weer bij het originele verhaal terecht…

De musical is toch ook niet helemaal zoals het in het boek staat?

Ik herinner me dat ik deze versie met Liam Neeson en Geoffrey Rush wel mooi vond. Al hield ie wel erg plotseling op.

Klopt, we missen een (heel) stuk aan het einde!! Ik prefereer de franstalige miniserie (en dan ook de volledige franstalige uitgave, niet de verkorte engelstalige uitgave), die blijft volgens mij redelijk dicht bij het verhaal.

Allicht dat er wat lijntjes missen in de musical ten opzichte van het boek, maar dat maakt het misschien ook wel wat realistischer. Er zaten wel erg veel toevalligheden in de boek, als ik me niet vergis… 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 5 ] 20 August 2007 09:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Klaske - 20 August 2007 09:14 PM
Kiepkantel - 20 August 2007 08:08 PM

Die film is niet helemaal een goede voorbereiding, er zitten een aantal artistieke vrijheden in waar ik eigenlijk niet bij kan. Een aantal plotwendingen gaan op die manier ver dat ik me zat af te vragen, hoe komen we nu weer bij het originele verhaal terecht…

De musical is toch ook niet helemaal zoals het in het boek staat?

Ik herinner me dat ik deze versie met Liam Neeson en Geoffrey Rush wel mooi vond. Al hield ie wel erg plotseling op.

De musical laat delen uit het boek weg, dat is iets anders (en maar goed ook; een 5 uur lange musical duurt net iets te lang) Ik wou dat ik voorbeelden kon geven uit deze film maar dat zou het geheel verpesten voor degenen die em nog niet gezien hebben 😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 25 August 2007 12:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

goldstar - 20 August 2007 07:32 PM

aankomende vrijdag om 20.00 uur op de eerste belg,komt les miserables.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee waar hij over gaat dus ik ben wel blij dat hij op tv komt,(A)

Heb je de film gezien, en wat vond je ervan ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”