2 of 2 |  < 1 2
Nominaties vlaamse musicalprijzen.
  [ # 16 ] 11 September 2007 03:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Rectificatie: het wordt niet in Nederland op TV uitgezonden.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 17 ] 25 September 2007 06:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vanmorgen voorpagina nieuws op Spits (inclusief foto): alle nominaties voor BatB verzilverd.

Dat ik het er niet geheel mee eens ben mag geen verrassing zijn 😉
Goele en Peter waren niet de kandidaten die ik hoog op mijn lijstje had staan.
Beste ensemble vind ik terecht: technisch een hoogstandje zeker gezien de Kom Erin scene.

De rest van de verzilverde nominaties voor alle categorieen zojuist online terug gelezen en gelukkig: daar ben ik het wél mee eens.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 18 ] 25 September 2007 08:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik zie Doe Maar alleen bij scriptstaan. Maar omdat ie er toch 1 x bijstaat, neem ik aan dat ie mee heeft gedaan voor de nominaties. Merkwaardig dan dat deze in NL met awards overladen productie in vlaanderen verder niet één nominatie krijgt. Viel me op, voor de rest ook blij dat Honk er vaak bij staat.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 25 September 2007 10:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luna24 - 25 September 2007 06:34 AM

Vanmorgen voorpagina nieuws op Spits (inclusief foto): alle nominaties voor BatB verzilverd.

Dat ik het er niet geheel mee eens ben mag geen verrassing zijn 😉
Goele en Peter waren niet de kandidaten die ik hoog op mijn lijstje had staan.
Beste ensemble vind ik terecht: technisch een hoogstandje zeker gezien de Kom Erin scene.

De rest van de verzilverde nominaties voor alle categorieen zojuist online terug gelezen en gelukkig: daar ben ik het wél mee eens.

Hoe kun je het eens zijn met prijzen van producties die je niet hebt gezien? Ik vind er zeer dubieuze dingen tussen zitten hoor. De “voorzitster” (die dit jaar even afstand doet van de jury en) die de prijs krijgt voor beste vrouwelijke hoofdrol. Een aanstormend talent dat al vijf jaar in Nederland een aanloop aan het nemen is (bij Opus One?). Bespottelijke prijzen voor Goele en Peter (bang om de prijs naar Nederland te sturen, of prijzen voor gevestigde namen die normaal beter presteren?). Sunjata 3x een prijs, terwijl de makers ervan het geen musical vinden. Eerlijk gezegd ben ik bitter teleurgesteld in deze prijzenregen.

Mark Schmeitz - 25 September 2007 08:08 AM

Ik zie Doe Maar alleen bij scriptstaan. Maar omdat ie er toch 1 x bijstaat, neem ik aan dat ie mee heeft gedaan voor de nominaties. Merkwaardig dan dat deze in NL met awards overladen productie in vlaanderen verder niet één nominatie krijgt.

Doe Maar is vooral geslaagd vanwege de hoge herkenbaarheid. Die herkenbaarheid zal voor de gemiddelde Vlaming al een stuk minder zijn. Verder zijn een aantal van de prijzen die Doe Maar in Nederland kreeg natuurlijk ook gewoon niet terecht.

De volledige lijst met winnaars staat overigens in het nieuwsbericht op de homepage, en waarschijnlijk ook in het nog te volgen artikel over de Vlaamse Musicalprijzen.

[ Gewijzigd: 25 September 2007 10:14 AM by Jeroen ]
  [ # 20 ] 25 September 2007 11:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jeroen - 25 September 2007 10:10 AM

Hoe kun je het eens zijn met prijzen van producties die je niet hebt gezien?

Laat ik het anders stellen dan: ik wind me er in elk geval niet over op.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 25 September 2007 11:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Persoonlijk wel erg blij met de waardering die Jelle Cleymans krijgt, want die is echt supergoed in de rol van Kuifje 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 22 ] 25 September 2007 04:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Gisteravond heerlijk genoten van een avondje niet-musical-musical-prijzen. Te midden van de optreden was maar weinig écht musical en dat wat musical was werd niet overal even zuiver gezongen (Jan Schepens en Sasha Rosen met How May Stars).

De prijzen zelf? Tja, de keuzes waren uiterst dubieus en ik vraag me af of de Jury zichzelf wel heel erg serieus neemt? Op den duur was het gewoon een kwestie van wegstrepen… Drie nominaties voor beste ensemble: Beauty and the Beast, Grease en Kuifje. Ik zou zelf voor Grease hebben gekozen omdat ik telkens versteld stond van de energie die van het podium spatte, maar Grease is een Nederlandse cast dus die zal wel niet winnen. Kuifje bestond voor minimaal de helft uit Nederlanders dus da’s al tricky. De meest logische keuze wordt dan Beauty and the Beast dat voor het grootste gedeelte uit Vlamingen bestaat. En ja, ze wonnen. Zo ook met vrouwelijke bijrollen. Je nomineert Cystine Carreon voor Grease, Sabine beens voor Honk en Goele de Raedt voor Beauty and the Beast. Otewel, één Vlaamse en 2 Nederlandse. Wie wint er…?

Het raad-spelletje was amusant genoeg om de hele avond plezier te hebben, maar een tweede keer naar de Vlaamse Musicalprijzen (die iedereen ter plaatse gewoon Awards noemt) is voor mij geen must, sterker nog: Liever niet.

  [ # 23 ] 25 September 2007 06:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

En Tim, wat vond je van “de Bakelietjes”?  :tong:
(Ik weet, het was gewoon muzikale opvulling, maar wel door musicalmensjes… Ben gewoon nieuwsgierig 😉 )

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 24 ] 25 September 2007 06:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Scarletwoman - 25 September 2007 06:09 PM

En Tim, wat vond je van “de Bakelietjes”?  :tong:
(Ik weet, het was gewoon muzikale opvulling, maar wel door musicalmensjes… Ben gewoon nieuwsgierig 😉 )

Vier erg goede stemmen in een prachtig close-harmony-arrangement. Jammer dat er dan toch nog muzikale begeleiding bij zit, dat hadden ze voor mij achterwege mogen laten. Het kwartet is al boeiend genoeg op zich.

Het was leuk om te zien en te horen.

Overigens vond ik het arrangement van Sondheim’s Move On dat Chadia Cambie zong echt fantastisch. Jammer dat de gezongen partij zo suf blijft.

  [ # 25 ] 25 September 2007 10:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een verslag met foto’s kun je terugvinden op de homepage.

 < 1 2
2 of 2