Verslag Tarzan 22 spetember 2007 (Matinee)
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2005-12-17

Rolverdeling:

Tarzan - John Vooijs
Jane - Bente van den Brand
Kala - Sanne Mieloo
Korchak - ?
Tark - Clayton Peroti
Porter - Hans Ligtvoet
Clayton - Arie Rustenburg
Jonge Tarzan - ?

Ik zat gisteren vol verwachting uit te kijken naar mijn eerste keer Tarzan. Alle verwachtingen zijn ruim uitgekomen. Een prachtige spektakel musical. Het verhaal is filterdun maar dat weet je eigenlijk al lang.
Verder veel understudy’s op toneel maar daar heb ik me geen moment aan gestoord. Ik hoopte wel stiekem op Brigitte als Jane maar die was waarschijnlijk bezig met de voorbereiding voor Wie wordt evita?.

Tarzan: John was lekker op dreef, hij heeft een mooie stem en speelt overtuigend. Bij één nummer hoorde ik hem heel eventjes twijfelen en heel onzeker inzetten maar dit werd ruimschoots goedgemaakt tijdens de rest van het stuk: een prima tarzan.

Jane: Vantervoren hoopte ik zoals gezegd een beetje op Brigitte maar ik werd erg prettig verrast door Bente. Eer heerste in de zaal een hoog: “Is ze het wel, Is ze het niet” gehalte, toegegeven: met de pruik op lijkt ze van een afstand bestwel op Chantal. Zodra ik Bente hoorde zingen wist ik dat het Chantal niet was: ze zong beheerst, zuiver en krachtig. Later toen John en Bente langs mijn hoofd gevlogen kwamen zag ik verschil stukken beter. Een fantastische Jane: goede komische timing (Chantal is misschien net iets droger qua humor) en een mooi beheerst stemgeluid.

Kala: Sanne deed het prima als Kala. Met eerste nummer (Jij woont in mijn hart) begon ze goed. Haar spel is overtuigend zij het dat er de kantteking bijgezet moet worden dat ze wel erg jong is voor deze rol (of ze ziet er erg jong uit). Haar zang was prima hier en daar er net wat vanaf maar zeker een zeer goede actrice.

Korchak: Ik heb geen idee wie Korchak speelde. Behalve dat het niet Jeroen Phaff was (weet ik bijna zeker). Verder viel op Korchak weinig aan te merken: hij speelde goed zong goed maar miste wel dat sprankeltje dat Jeroen alleen op het castalbum overbrengt (als het wel Jeroen was had ie vast een slechte dag).

Tark: Clayton Peroti was fantastisch! Erg mooi en goed spel. En qua zang: JEZUS! Wat kan die hoog belten zeg! Geweldig tijdens het hele stuk! Mooi vond ik vooral Gestamp in het kamp! Ja wat kun je hier over zeggen: gewoon top!

Porter en Clayton: Beiden goed in hun rol. Mooi uitgediept. Clayton leuk als de vermakelijke rotzak. En Porter mooi als de vader die alles over zijn dochter weet.

Jonge Tarzan: Wederom geen idee wie dit was. Maar een erg leuk jongetje! Speelde leuk en overtuigend! In de harde stukken zong ie erg goed. In de zachte stukjes was het nogal eens vals. Maar dat maakt me bij zo’n kind niets uit. Een erg leuk jong tarzannetje: vooral zijn tarzan kreet was erg lief!

Ik vond Tarzan vooral een hele ervaring. De opening was echt geweldig en vooral dan het stuk dat ze in de zee zwemmen. Ik zat in de ring en dan rij 5. Kon net een klein stukje van de linkerkant van het toneel niet zien (het hoofd toneel waar op gespeeld wordt, de apenholen zag ik wel goed). Verder was het erg gaaf dat de vlinder boven onze hoofdjes naar beneden kwam gevlogen (Wat een mooi kostuum) en later weer Tarzan met zijn Jane.

Een erg mooi decor en scitterende belichting. Gewoon een mooi visueel spektakel erg leuk om een een middagje helemaal nergens anders aan te denken.

  [ # 1 ] 24 September 2007 04:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Leuk verslag! 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 2 ] 24 September 2007 07:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Leuk verslag. Volgens mij speelde Raymond Kurvers Korchak.

  [ # 3 ] 24 September 2007 08:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Leuk enthousiast verslag 😄

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 4 ] 24 September 2007 11:44 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2006-11-29

de korchak van zaterdagmiddag 22 sept. was niet Raymond Kurvers maar Addo Kruizinga.