2 of 2 |  < 1 2
Wicked de film
  [ # 16 ] 30 September 2007 04:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

St0rm - 30 September 2007 04:00 PM
Klaske - 30 September 2007 03:56 PM
dokter_P - 30 September 2007 03:48 PM

  maar waarom.. waarom weer een verfilming..

Omdat er geld mee te verdienen is? Om een ander publiek naar het theater te krijgen? Ik denk dat dat redenen kunnen zijn.

geld kunnen ze ook verdienen als ze gewoon de show filmen en die op dvd uitbrengen….

Ik vraag het me af, naar mijn idee worden die meer gekocht door de liefhebbers dan door ‘normaal’ dvd-kopend publiek. Phantom en Chicago hebben, denk ik, meer dvds doen verkopen doordat het een verfilming is dan de verstaging van Kiss me Kate en Cats.

  [ # 17 ] 30 September 2007 05:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

geld kunnen ze ook verdienen als ze gewoon de show filmen en die op dvd uitbrengen….

Ik zou hem zeker kopen, maar ik 99% van de musicals komt NIET op DVD, en dat heeft ook zo’n reden.
Als je mensen wilt trekken die normaal niet naar Wicked (of een musical) gaan is het niet verstandig om de musical op DVD uit te brengen, die mensen kijken dan wel de DVD ipv naar de musical.

MAAR als je een film maakt van de musical gaan de mensen naar de musical die dat normaal niet zouden doen, uit nieuwschierigheid. Leuke film, maar hoe doen ze dat nu op het toneel?

  [ # 18 ] 30 September 2007 06:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik kan me vergissen maar ik meen ooit gelezen te hebben dat de rechten van de roman van Gregory Maguire al bij Universal Pictures lagen en dat er in eerste instantie sprake was van een verfilming van het boek nog voordat er sprake was van de musical Wicked. Pas later is Stephen Schwartz in de picture gekomen en is de musical ontwikkeld.
Die verfilming van Wicked zal er ongetwijfeld komen, maar dat zal toch pas over een fiks aantal jaren zijn als het succes van de musical wereldwijd is uitgemolken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 19 ] 30 September 2007 10:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

dokter_P - 30 September 2007 03:48 PM
carolienelske - 30 September 2007 03:05 PM
dokter_P - 29 September 2007 04:20 PM

Maar ik blijf Wicked the Movie een rampzalig idee vinden..

Waarom een rampzalig idee??

Waarom.. Nou omdat tegenwoordig bijna elke musical verfilmd moet worden.. waar is al op tegen ben.. neem dan gewoon de musical op en breng die op dvd uit..

Wicked als film lijkt me heel raar..
het verhaal is eigenlijk een grote flashback, het decor is mechanisch.. hoe wil je dat goed overbrengen..
in de voorstellingen zitten effectie die onstage mooi zijn, maar op film ouderwets

Wicked moet het vooral hebben van de theatersfeer.. de liedjes, het publiek, het decor en dus de sfeer..

Hoewel ik een aantal scenes best voor me zie (No good deed bijvoorbeeld)

maar waarom.. waarom weer een verfilming..

geef ze het voordeel van de twijfel..
en ik vind iedere poging om musical onder een groter publiek te brengen positief..
zoiets onnozels als high school musical (vind ik trouwens ook geweldig) heeft er bijvoorbeeld al voor gezorgd dat musical opeens niet meer suf is onder jongeren.. zonder hsm zou hairspray niet zo’n succes zijn onder jongeren.. dus alle hulp voor musical is positief denk ik..
ik wacht met een oordeel over de film tot ik hem gezien heb!

 < 1 2
2 of 2