verslag try-out Hair vrijdag 28-09-2007 (bevat spoilers)
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Na het even allemaal te laten bezinken wilde ik hier toch graag mijn beleving van een van de eerste shows van Hair weergeven:

De Voorstelling was in het Isala Theater in Cappele a/d Ijssel. Een fijn en knus theater. We zaten op rij1 (ik en me moeder) en hadden goed uitzicht. Er staan voor op de rand van het podium grote lampen dus daar was beetje moeilijk overheen te kijken, maar uiteindelijk bleek het meeste toch voorin te zijn dus daar hadden we gelukkig geen last van.

Het begin van de show begon met een filmpje dat je te zien kreeg waarin 3 personen vertellen over te tijd van hair… Wel leuk, maar al snel langdradig…

Uiteindelijk na lang wachten begon dan eindelijk de show voor mij past echt… de karakters stellen zich voor een zingen ondertussen wat leuke liedjes… klonk goed allemaal, mooi gezongen. Even wennen soms aan de vertaling, maar die klonk op meeste plaatsen ook wel okee… wel grappig bijv. de liedjes White boys wordt vertaald naar Wit vlees en Black boys naar Zwart zaad….
Verder is het leuk dat ze veel interactie maken met het publiek… zo had mijn moeder bevoorbeeld een al de hele avond een oogje op de drummer volgens 1 van de castleden…
Het acteerspel was dus ook wel leuk, leuke scene’s , leuk om elkaar ingespeeld al.

Soms is het alleen een beetje druk op het podium.
Je hebt soms echt ogen te kort, maar soms word6t je daardoor ook teveel afgeleid.
Zo wordt op een gegeven moment een hele gevoelige solo gezongen en dan hangt een van de andere castleden grappig aande lamp te zwaaien , waardoor iedereen moest lachen en niet kon meegaan in de emotie van het emotionele lied…

Verder het naakt natuurlijk? daar vraagt iedereen mij maar naar… nou aan het einde van de eerste akte trekken ze in het donker met hun rug naar het publiek aan hun kleren uit, dan draaien ze zich om, vol de spot erop, het wordt weer donker, nog een keer vol de spot erop net genoeg om iedereen even snel te zien en klaar is kees…

Kortom heb ik me toch wel evrmaakt bij de eerste akte, maar toen kwam de tweede…
minder liedjes… en opeens moest er een evrhaal verteld worden, Claud moet in het leger, maar wil niet, maar gaat toch…. dit wordt omlijnt door harde muziek en wat spastisch gedans van de hoofdrol om weer te geven dat hij het echt moeilijk heeft.
Voor mij was de tweede akte ook echt een domper en hoopte op nog een mooie finale of toegift, maar helaas die was er ook niet….

als laatste de cast:
ik had neem ik aan gewoon de originele cast… ik ken neit iedereen maar daar ga ik vanuit…

Jelka van Houten - Sheila: ze deed het wel goed kwa acteren, alleen kwa zang zaten de liedjes er nog niet helemaal goed in, de liedjes waren niet altijd even mooi gezongen

Jorrit Ruijs - Claude: Ook hij deed het wel goed, de rol past ooke rg goed bij hem, alleen was ook hij kwa zang nog niet helemaal overtuigend

Oren Schrijver - Berger: Ik had hem nog nooit in een musical zelf gezien, maar hij deed het echt goed, zang en acteren waren beide zeer overtuigend, wel apart dat ie zich Burger noemt.. van hamburger:P

Matijs Wessels - Woof : Hij speelt De Jongeling het van stel, en voor mij de topper van de avond, zijn zang was echt super en zijn rol ook ontzettend leuk…

Rogier Komproe - Hud: Was ook goed, zong prima, alleen beetje raar om te zeggen dat je lang haar over je schouders een kick vind terwijl je zelf alleen beetje kroeshaar hebt….

Danya Khayame - Jeannie :  de actrice van het stel, want zingen kon ze niet of ze speelt heel overtuigend dat ze het niet kan…

Margreet Boersbroek - Chrissy : Ja zij was ook erg goed, alleen beetje vaag dat ze op een gegeven moment het publiek inging als ensemble lid, zich daar toen samen met Joel omkleede en opeens iemand anders was (zag er beetje knullig uit)

Bettina Holwerda - Dionne: zong super! ze deed het heel goed

Dewi Pechler - Aquarius : ook deze zong gewoon goed, maar haar rol is maar heel klein, dus ze valt niet zo heel erg op, mag af en toe een kee op komen om een liedje te zingen, verder is haar rol/aanwezigheid vrij nutteloos…

Joël de Tombe - White Boy 1 : hij deed het heel goed, ik verbaasde me over hem, ik was ook wel beetje bevooroorddeelt over idols-joel, maar hij deed het heel goed, en acteerde ook erg leuk o.a. als vader van Claud

Marcel Veenendaal - White Boy 2: behalve de hele tijd aan de waterpijp zitten te smoken zong hij af en toe nog een beetje en doet dat natuurlijk weer super…

Marne Miesen - White Boy 3: ik vond hem niet zo goed, zijn zang was niet geweldig en zijn acteren als vader van sheili ging m slecht af…


Nou ik denk dat mijn verslag ondertussen wel lang genoeg is…
En hoop dat als ik over ene tijd nog een keer hair ga zien, dat het allemaal wat beter is, het is tenslotte maar een try-out