3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Sunset Boulevard, nieuwe nationale tour seizoen 2008-2009
  [ # 31 ] 19 October 2007 04:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Stanley is ondertussen ook de 40 gepasseerd, volgens mij toch echt te oud voor de rol van Joe.
Wat de eigen versie betreft heb ik toch echt alle vertrouwen in Paul Eenens. Hij heeft al zoveel mooie voorstellingen gemaakt.!

Groet, Jan-Willem

  [ # 32 ] 19 October 2007 10:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Idd! Ik vind JCS nog altijd zijn meesterwerk die hij zelf heeft mogen invullen hoe en wat, geweldig!

  [ # 33 ] 20 October 2007 10:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey hey,

Sunset is echt nummer 1 van mijn favoriete musicals. Ben dan ook erg blij dat de show eindelijk in Nederland komt. Mijn gedroomde Norma is toch echt Gerrie van der Kleij. Zij heeft alles in zich om een goede Norma neer te zetten. Gerrie heeft ook al eerder gezegd dat ze die rol wil hebben. Nu is Gerrie een goede vriendin van Marianne van Wijnkoop…dus misschien een klein kansje?
Maar goed, Simone zal wel zo goed als zeker de rol in gaan vullen. Simone roept al jaren dat ze de rol wil en Joop wilde Sunset alleen doen als Simone er klaar voor was. Nu ben ik wel van mening dat ze te jong is voor de rol. Norma is een oudere vrouw. Gloria Swanson was bijna 60 jaar oud toen ze de rol speelde. Petula Clark was ook een flink stuk ouder. Patti en Glenn waren eigenlijk iets te jong.
Ik denk wel dat Simone de humor die in de rol zit goed naar voren kan brengen zoals Petula dat deed. Maar goed, dat kan Gerrie ook.
Ach, ik ben erg benieuwd wie het gaat worden. Het belangrijkste is dat Sunset eindelijk komt!!!

Greetz Peter!

  [ # 34 ] 20 October 2007 11:01 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

mko - 19 October 2007 04:06 PM
Nieluhs - 19 October 2007 02:22 PM

Beter Pia en Simone dan wat het Dagblad van het Noorden in gedachte heeft!

Namelijk Bonny st Claire.. 😉

Niels, ik heb dat ook gelezen. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat dat serieus bedoelt is…? Maar goed, alles wat het DvhN tegenwoordig schrijft over musicals is niet meer serieus te nemen. Die belachelijke recensie bijvoorbeeld van De Fabeltjeskrant. Maar oke, dat is dan ook geen musical van Joop van den Ende 😉

Pia en Simone gaan de rol alternerend doen. Stanley wordt Joe. Lijkt allemaal zo klaar als een klontje.

Ik maak me meer zorgen om de eigen versie die JvdE in gedachten heeft…

Ik had idd door dat cynisch was bedoeld 😉

  [ # 35 ] 20 October 2007 11:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Om een idee te geven wat ze zoeken qua leeftijden en stembereik ... Ze zoeken trouwens ook een Norma ... Zou Simone Kleinsma gewoon moeten auditeren 😊

Bron http://www.musicals.nl

Sunset Boulevard
Muziek: Andrew Lloyd Webber
Scripten liedteksten: Don Black & Christopher Hampton
Gebaseerd op de film van Billy Wilder

Ervaren zangers/acteurs (M/V)
(leeftijd tussen 20 en 65 jr)

Norma Desmond
Filmster uit de stomme film periode
Sopraan tot E, lyrische alt met belt
Leeftijd: 50 tot 55

Joe Gillis
Scriptschrijver en verteller verhaal
Hoge bariton - stevige F Sharp
Lage A tot hoge G
Leeftijd: eind 20 tot eind 30

Max von Mayerling
Butler van Norma
Bariton met tenor bereik
Lage B tot hoge G
Leeftijd: 50 tot 65

Betty Schaefer
Slimme, knappe en intelligente jonge vrouw,
werkt als secretaresse bij een producer
Belt tot C, sopraan tot hoge A
Leeftijd: midden 20 tot begin 30

Kleine rollen / ensemble Mannen en vrouwen
tussen 20 en 55 jr met spel — en zangervaring

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 36 ] 20 October 2007 12:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Zo’n castinguitschrijving geldt niet alleen voor eerstbezettingen, maar ook voor covers. Het kan dus best zijn dat ze allang 4 geschikte Norma’s met contract en al op zak hebben.

eastwick - 20 October 2007 11:06 AM

Om een idee te geven wat ze zoeken qua leeftijden en stembereik ... Ze zoeken trouwens ook een Norma ... Zou Simone Kleinsma gewoon moeten auditeren 😊

Bron http://www.musicals.nl

  [ # 37 ] 20 October 2007 12:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

In mijn enthousiasme dit topic in musicalbox over het hoofd gezien. Doet er niet toe: ik ben super blij en opgewonden dat Sunset naar NL komt. Yesss!

Het wordt m.i. 99% zeker Simone Kleinsma als Norma. Optioneel is wel dat ze de rol gaat delen met één of meerdere Norma’s. Ik snap wel waarom Gerrie van der Klei zoveel genoemd wordt al hier. Ze heeft ook wel de Norma-look en uitstraling en kan waarschijnlijk ook dat hysterische perfect spelen. Zij is denk ik een serieuze kandidate…toch is ze niet mijn favoriet. Mijn favo om de rol met Simone te delen is Ellen Evers. Ik vind dat mens zo goed en eigenlijk altijd (onterecht) in de schaduw van Pia/Vera/Simone geweest…terwijl zij wat mij betreft vocaal echt de sterkste van de 4 is. Ja, ze is wat jong, maar ik zou haar erg graag een keer als Norma zien en vooral ook horen. Daarnaast zie ik Jasperina de Jong, Jenny Arean, Karin Bloemen ook als kandidaten…hoog diva-gehalte en kunnen het alledrie aan qua spel en zang. Persoonlijk zie ik Jenny het liefst van deze 3. Verder blijft Pia natuurlijk ook nog over. Ik zie het haar ook geweldig spelen, maar vrees en beetje voor haar stem in deze rol.

Joe Gillis moet gewoon een ondeugend lekker ding zijn met een dijk van een stem. Ik zie Danny het graag spelen. Tony minder…to be honest en niet rottig bedoeld..maar die kan toch echt niet meer voor een jonge hunk door ofwel? Freek Bartels zou ik ook graag zien en Rene van Kooten lijkt me ook niet uitgesloten. Misschien ook wel een gedeelde rollen door een aantal toppers ?

Of nog leuker: 2 of 3 vaste Norma/Joe -koppels..dat zou een interessant concept zijn. Ok, ik begin nu door te slaan. Stoppen dus. Samenvattend mijn Norma’s:
1) Simone Kleinsma/ Ellen Evers
2) Jenny Arean / Pia Douwes
Joe: 1) Danny 2) Freek 3) Rene

Ideale koppels ga ik eerst eens over nadenken. Ik ben echt heel blij dat mijn favo ALW-stuk eindelijk naar NL komt. Heel gaaf en in deze regisseur heb ik alle vertrouwen, dus dat zal wel goedkomen. Zo…nu moet ik eerst ff een vreugdedansje in de kamer gaan doen…en dan de Sunset CD erin pleuren..

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 38 ] 20 October 2007 02:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Waar ik net weer aan moet denken…

Frederique Sluyterman van Loo lijkt me ook een ge-wel-di-ge Norma…

(Heeft ze ook al gespeeld in Duitsland overigens)

  [ # 39 ] 20 October 2007 02:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

S7rin - 20 October 2007 12:27 PM

Zo’n castinguitschrijving geldt niet alleen voor eerstbezettingen, maar ook voor covers. Het kan dus best zijn dat ze allang 4 geschikte Norma’s met contract en al op zak hebben.

Ja klinkt logisch. Ik ben niet erg thuis in de castingwereld en het was nog vroeg vanochtend 😊

Ik denk dat alle actrices op leeftijd die een beetje kunnen zingen staan te trappelen voor deze rol. Laat maar komen denk ik dan !

Ik heb zelf erg de voorkeur voor Gerrie van der Klei die qua uiterlijk en mooie Norma zou zijn en ook het hele scala aan emoties wat Desmond moet doormaken prima zou kunnen vertolken. Ow ik zie het al helemaal voor me 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 40 ] 20 October 2007 02:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik denk dat Gerrie vd. Kley geknipt zou zijn voor de rol (heb ik jaren geleden ook al eens geschreven) Maar ik denk dat zij niet zo’n publieksterkker zou zijn. Dit is toch niet zo’n bekende musical, wel voor de echte musicalliefhebber, maar het grote publiek ...? Dan denk ik toch dat ze voor zo’n belangrijke rol een hele bekende naam zullen aantrekken en dan kom ik dus aan Simone. Dat is iemand waar mensen voor naar het theater gaan. Mooie publiekscampagne er tegen aan et voila!

Judith

  [ # 41 ] 20 October 2007 06:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

Judith - 20 October 2007 02:56 PM

Ik denk dat Gerrie vd. Kley geknipt zou zijn voor de rol (heb ik jaren geleden ook al eens geschreven) Maar ik denk dat zij niet zo’n publieksterkker zou zijn. Dit is toch niet zo’n bekende musical, wel voor de echte musicalliefhebber, maar het grote publiek ...? Dan denk ik toch dat ze voor zo’n belangrijke rol een hele bekende naam zullen aantrekken en dan kom ik dus aan Simone. Dat is iemand waar mensen voor naar het theater gaan. Mooie publiekscampagne er tegen aan et voila!

Judith

Gerrie van de Kley is ook bekend van het toneel en televisie. Ze speelde trouwens ook in My Fair Lady een prachtige rol.
Ik denk dus dat het met haar naamsbekendheid wel goed zit.
Als het om typecasting zou gaan, zou zij perfect zijn.

  [ # 42 ] 20 October 2007 07:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik zei dan ook niet dat ze niet bekend is, maar geen publiekstrekker. Mensen gaan voor haar niet naar het theater, voor Simone o.a. wel. Niemand is naar My fair lady gegaan voor Gerrie, op een enkeling na misschien.

Judith

  [ # 43 ] 20 October 2007 10:56 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Ben heel benieuwd naar deze productie en de rolverdeling! Zal idd wel Pia of Simone worden als grote publiekstrekker al heb ik dan liever Pia. Simone kan mij nooit echt bekoren. Maar stiekem hoop ik op een hoofdrol voor Marleen. Na haar optreden in ‘Op zoek naar Evita’ denk ik dat zij de rol van Norma Desmond prachtig zou spelen.

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 44 ] 21 October 2007 08:03 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

Judith - 20 October 2007 07:46 PM

Ik zei dan ook niet dat ze niet bekend is, maar geen publiekstrekker. Mensen gaan voor haar niet naar het theater, voor Simone o.a. wel. Niemand is naar My fair lady gegaan voor Gerrie, op een enkeling na misschien.

Judith

sorry, ik bedoelde het anders. Mensen die haar kennen van TV of toneel zouden bij wijze van spreken misschien nu ook voor haar naar de musical kunnen gaan. Dus eigenlijk redeneerde ik andersom.

Maar ben het met je eens dat Simone dan meer naamsbekendheid heeft 😉

  [ # 45 ] 21 October 2007 05:22 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

Zojuist bij Life & Cooking melde Erwin van Lambaart dat rol van Norma gedeeld gaat worden door Pia Douwes en Simome Kleinsma

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6