Premiere Kuifje in Antwerpen halverwege gestaakt
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik wilde het topic van Jouke over de Vlaamse premiere van Kuifje verplaasten van de Europese box naar hier, maar heb het topic per ongeluk verwijderd. Excuses hiervoor. Gelukkig waren er nog niet zo heel veel reacties, 2 maar, maar goed, wel vervelend. Misschien dat Jouke en Scarlettwoman hun reacties in dit topic kunnen plaatsen. Ik pas de titel later dan weer aan zodat het duidelijk is dat dit het topic is voor de Vlaamse/Antwerpse Kuifje.

[ Gewijzigd: 19 October 2007 11:37 PM by Marilena ]
   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 19 October 2007 01:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

kan gebeuren een foutje (we maken ze allemaal:)
mijn berichtje was:

Ik hoorde vanochten op de radio dat de premiere van Kuifje in Antwerpen een zooitjes was geworden, na een half uur te laat te zijn begonnen scheen alles goed te gaan, maar in de pauze bleek dat er een kabel was afgebroken en de show niet door kon gaan. Een proffesionele manier van afblazen was er ook niet, er werd door de zaal geroepen dat de show niet verder ging (omroepen lijkt me toch wat netter)

Deze show blijkt dus nog steeds technisch gezien soms een ramp te zijn, (in Rotterdam kwam ik ook een keer helemaal vanauit Den Bosch voor niks aangezien ook iets was afgebroken)

Als het goed is gaat de show van vanavond gewoon door

  [ # 2 ] 19 October 2007 05:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik weet niet meer precies wat ik in de vorige (verwijderde) topic had geschreven :tong:

Ik had het iig vanmorgen vroeg al gelezen op de Belgische teletekst.
Wat een domper voor de productie…
Ik heb inmiddels van iemand die daar was gehoord dat de cast in eerste instantie gewoon probeerde door te spelen tijdens de technische mankementen in de eerste acte, wat op zich wel grappig was om te zien.
Maar zo kan je natuurlijk geen hele show spelen.
Ik hoop van harte dat ze het inmiddels hebben kunnen oplossen! (Oà³k omdat ik morgen 2x ga kijken 😉 )

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 19 October 2007 05:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Het moest een laatste hoogtepunt worden maar de Antwerpse première van Kuifje - De Zonnetempel is compleet de mist ingegaan. Nadat er in het eerste deel van de voorstelling al technische problemen waren, moest de musical meteen na de pauze gewoon gestopt worden. De vloek van Rascar Capac sloeg dus genadeloos toe.

De cirkel werd rondgemaakt met de Antwerpse première van Kuifje - De Zonnetempel: de musical stond daarmee terug op de plaats waar het indertijd allemaal begon. Het werd echter een rampzalige avond. Het begon nochtans vlekkeloos op een grappig incidentje na: Bobby had weinig zin om te luisteren en liep op het eind van de station-scène plots terug op het podium. Toen Kuifje hem kwam terug roepen, wou Bobby niet komen en bleef hij speels op het podium. Heel grappig en Kuifje-vertolker Jelle Cleymans wist het perfect op te vangen, met een heel gevatte opmerking in de volgende scène.

Het leek een perfect avondje te worden, tot het na “De Zon” plots fout ging. Het diafragma schoof slechts deels weg. Het doek bleef grotendeels dicht. De cast bleef achter het doek verder spelen, terwijl het publiek enkel naar Kuifje kon kijken, die nog steeds in de boom zat. Zonnebloem kwam dan maar onder de boom spelen. Verder spelen bleek uiteindelijk echter niet mogelijk, zodat de voorstelling werd stilgelegd.

Het lange wachten op een oplossing werd verlicht door tussenkomsten van de castleden, die heel grappig op de situatie inspeelden. De knecht van Haddock kwam de struiken afstoffen en de technici een drankje aanbieden, terwijl Castafiore op wandel ging in de tuin. Even later had de knecht allicht iets uitgehaald want Castafiore zat hem plots achterna. Er werd dus uitstekend ingespeeld op het probleem, zodat het publiek het niet eens een drama vond en een heel aparte voorstelling kreeg. Er klonk dan ook luid applaus toen de voorstelling terug kon starten. En tijdens de pauze was er aan een goed gespreksonderwerp geen gebrek.

Na de pauze ging het echter al meteen weer mis. Van bij de start bleef het doek opnieuw steken. Alles werd weer stilgelegd en de technici kwamen weer op het podium. Lange tijd werd er gesleuteld maar dan kwamen producent Marc Besson en de volledige cast het podium opgestapt. “De vloek van Rascar Capac heeft ons getroffen”, begon Marc Besson. Hij vertelde het publiek dat het euvel niet meer kon verholpen worden en dat de voorstelling werd stopgezet. Iedereen kreeg een drankje aangeboden én tickets voor een andere voorstelling.

Het publiek had alle begrip voor de pech die Kuifje trof. De cast kreeg dan ook een staande ovatie en een warm applaus, een sympathiek gebaar dat de pil voor de medewerkers ongetwijfeld verzachtte. Terwijl iedereen stond na te kaarten in de foyer, waren de technici met man en macht aan de slag om alles te herstellen, zodat de volgende voorstelling weer vlekkeloos kon verlopen en Kuifje het weer kan halen van Rascar Capac.

Bron: http://www.musicalsite.be

Het vetgedrukte was dus wat ik zojuist bedoelde 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 4 ] 19 October 2007 11:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Bij deze dan ook even de titel aangepast.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 5 ] 30 October 2007 09:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

29 oktober zou Richard Spijkers opgaan als Haddock. Genoeg reden om nogmaals naar kuifje te gaan. Een verslag van deze voorstelling, die niet alleen door de matige Haddock Karel Deruwe was, maar ook zonder de afgrijselijke Jansen Dirk Lavrysen, kun je terugvinden op de homepage, of natuurlijk via de productiepagina van Kuifje

[ Gewijzigd: 30 October 2007 01:29 PM by Jeroen ]
  [ # 6 ] 30 October 2007 01:26 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2003-08-20

Jeroen - 30 October 2007 09:54 AM

maar ook zonder de afgrijselijke Jansen Dirk Lavrysen.

Pardon? Dirk Lavyrysen is niet afgrijselijk in Kuifje!

  [ # 7 ] 30 October 2007 01:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

garfield - 30 October 2007 01:26 PM
Jeroen - 30 October 2007 09:54 AM

maar ook zonder de afgrijselijke Jansen Dirk Lavrysen.

Pardon? Dirk Lavyrysen is niet afgrijselijk in Kuifje!

Dan verschillen we van mening. Ik vond het optreden van beide heren een regelrechte aanslag op de voorstelling.

  [ # 8 ] 30 October 2007 03:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Jeroen - 30 October 2007 01:28 PM
garfield - 30 October 2007 01:26 PM
Jeroen - 30 October 2007 09:54 AM

maar ook zonder de afgrijselijke Jansen Dirk Lavrysen.

Pardon? Dirk Lavyrysen is niet afgrijselijk in Kuifje!

Dan verschillen we van mening. Ik vond het optreden van beide heren een regelrechte aanslag op de voorstelling.

Ben het volledig met je eens Jeroen. Dirk en Door halen het niet bij Walter en Dick.
De laatste keer dat ik ging kijken in Antwerpen, ad Dirk niet volledig “alles onder controle”... Zo begon hij o.a. veel te laat met zingen, totaal uit de maat natuurlijk :vaag:
Wat ik overigens jammer vind want ik vond Dirk als (bijv.) Baltimoor in 3 Biggetjes juist heel goed!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 9 ] 30 October 2007 03:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Bij beide heren bedoel ik Karel en Dirk. ik heb Door en Dirk niet samen gezien. Ik vond Door wel een redelijke Janssen i.c.m. Frank Lunenburg, Dirk een drama i.c.m. Walter Baele.

Ik heb er bij Dirk ook bewust `als Jansen` bij gezegd. Als Baltimoor deed hij het inderdaad uitstekend.

  [ # 10 ] 30 October 2007 04:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

garfield - 30 October 2007 01:26 PM
Jeroen - 30 October 2007 09:54 AM

maar ook zonder de afgrijselijke Jansen Dirk Lavrysen.

Pardon? Dirk Lavyrysen is niet afgrijselijk in Kuifje!

Nee, je hebt gelijk. Afgrijselijk was nog lief uitgedruk. 

Ik vond de voorstelling die ik zag in Oostende ronduit een verschrikking. Ik had er geen woorden voor. Het was erg om te zien hoe deze voorstelling zo aftakelde.
 
   

Scarletwoman - 30 October 2007 03:19 PM
Jeroen - 30 October 2007 01:28 PM

Ik vond het optreden van beide heren een regelrechte aanslag op de voorstelling.

Ben het volledig met je eens Jeroen. Dirk en Door halen het niet bij Walter en Dick.
De laatste keer dat ik ging kijken in Antwerpen, ad Dirk niet volledig “alles onder controle”... Zo begon hij o.a. veel te laat met zingen, totaal uit de maat natuurlijk :vaag:
Wat ik overigens jammer vind want ik vond Dirk als (bijv.) Baltimoor in 3 Biggetjes juist heel goed!

Als Baltimoor in de 3 Biggetjes vond ik Dirk destijds in Antwerpen geweldig.

Als Jansen in Kuifje was hij samen met Karel Dà‰ reden voor mij om Kuifje vanaf dan volledig links te laten liggen om zoveel mogelijk van mijn oorspronkelijke herinneringen aan Antwerpen in 2001 (en de cast in Rotterdam van 2007) niet te veel te verpesten.

Ik heb overwogen nog te gaan als Richard op zou gaan als Haddock, maar helaas was het die dag voor mij niet mogelijk af te reizen naar Antwerpen, maar echt balen doe ik niet.

Kuifje zal in Antwerpen geruisloos ten onder gaan om waarschijnlijk (voor de eer van de show) nooit meer boven te komen…

  [ # 11 ] 30 October 2007 08:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Als Jansen in Kuifje was hij samen met Karel Dà‰ reden voor mij om Kuifje vanaf dan volledig links te laten liggen om zoveel mogelijk van mijn oorspronkelijke herinneringen aan Antwerpen in 2001 (en de cast in Rotterdam van 2007) niet te veel te verpesten.

Ik zat ook niet bepaald te wachten op Karel als Haddock, goeie herinneringen aan Henk behield ik graag… En ook vanwege Dirk als Jansen zat ik ook niet te springen. Maar ik had een andere reden om nog te gaan kijken hè 😉 
Zo sla ik nooit (of beter zelden) een rol van Dimitri over, ik wilde hem héél graag zien als Igor. Helaas heb ik zijn performance als prof Zonnebloem wél over moeten slaan afgelopen weekend (ging mijn portemonnee even niet trekken), maar enfin tis maar goed dat ik toen niet ben gegaan aangezien ze wederom problemen hadden met het diafragma en de show afgelast hebben.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 12 ] 30 October 2007 08:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Scarletwoman - 30 October 2007 08:04 PM

Helaas heb ik zijn performance als prof Zonnebloem wél over moeten slaan afgelopen weekend (ging mijn portemonnee even niet trekken), maar enfin tis maar goed dat ik toen niet ben gegaan aangezien ze wederom problemen hadden met het diafragma en de show afgelast hebben.

Ik kan me uit 2001 geen enkele keer herinneren dat we naar huis zijn gestuurd omdat dat diafragma het niet deed…

*zucht*

Ik denk weer terug aan die prachtige voorstellingen… Jurgen Stein als Kuifje is de enige understudy die ik destijds heb gezien. Dat is toch een knappe prestatie… (gezien mijn understudy-parade-vloek 😄 )