1 of 2 |  1 2 > 
Normen en waarden test
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Zoals Balkenende al meerdere keren heeft geroepen in de kamer dat de normen en waarden vervagen, ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie zit. Dus doe hier even een test en vertel er even bij wat voor geloof je hebt mee gekregen van je ouders (Ook als je niet gelovig bent zoals ik maar wel gedoopt bent e.d.) Ikzelf ben een Brabander dus dan weet je het wel 😉

http://www.katholieknederland.nl/interactief/tests/php_normentest.php

Mijn uitslag:

46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere. Kijk vooral verder rond op Katholiek Nederland, of bezoek een kerk in uw omgeving. Misschien kunt u eens wat vrijwilligerswerk gaan doen (zie ook de rubriek ‘diaconie’ op http://www.katholieknederland.nl/abc/diaconie.html), dan is groei naar een hogere score mogelijk.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 1 ] 30 October 2007 11:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Wat een heerlijke burgertruttelijkheid…

26 - 45 punten: U bevindt zich duidelijk in de gevarenzone. Grondige studie van de tien geboden is wenselijk, zorgvuldig naleven ervan nog belangrijker.


Ik ben dus geen goede buur, en geen fijne vriend. En dat terwijl ik nog wel invulde dat mijn buurman echt zelf moeten weten of hij een grote dure grasmaaier koopt voor het maaien van z’n tuin op postzegelformaat. En als een vriend me verteld verliefd te zijn op mijn partner zal de vriendschap echt veranderen… Is dat zo gek?

En omdat ik dus zo ‘laid back’ ben zit ik in de gevaren zone… Oh oh.

Haha. 📣

  [ # 2 ] 30 October 2007 12:17 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Wat leuk zo’n test, zal hem ook eens maken als ik tijd heb 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 3 ] 30 October 2007 12:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Normen en waarden staan in mijn ogen los van religie. Dat staat me nogal tegen in deze test.

  [ # 4 ] 30 October 2007 01:29 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Jeroen - 30 October 2007 12:55 PM

Normen en waarden staan in mijn ogen los van religie. Dat staat me nogal tegen in deze test.

Ik denk dat ze juist sterk verbonden zijn aan religie. Zelf ben ik ook helemaaaal niet gelovig, en een heel groot deel van de Westerse samenleving niet, maar reken maar dat onze normen en waarden voor een groot deel uit het christendom afkomstig zijn. Of misschien bestonden ze al eerder maar zijn ze later aan het christendom verbonden, en zo verder verspreid samen met dat christendom. Betekent dus niet dat je religieus moet zijn om waarden en normen te hebben, maar de normen en waarden van onze maatschappij in het algemeen komen grotendeels uit het christendom, denk ik.
Het is niet helemaal precies hetzelfde natuurlijk, en er zijn ook normen en waarden die helemaal niets met religie te maken hebben, maar ik denk dat ze wel degelijk verbonden zijn.

Ik heb nu geen tijd om de test te doen…vnv mssch.

  [ # 5 ] 30 October 2007 02:25 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ik ben het met Inge eens, Je krijgt toch altijd bepaalde normen en waarden mee die kenmerkend zijn bij een bepaald geloof. Ook ik ben alles behalve gelovig, maar mijn ouders hebben me wel katholiek opgevoed terwijl ze zelf ook niet gelovig zijn. Is gewoon een stukje wat we nog mee hebben gekregen van de opa’s en oma’s denk ik. Maar de test zelf heb ik hier neergezet omdat ik hem echt lachwekkend vond. De eerste vraag al kon ik niet goed beantwoorden… Maar ben blij dat ik volgens die test toch wel een goeie buur en vriend ben 😉

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 6 ] 30 October 2007 03:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ik weet niet of idd die normen en waarden samenhangen met een geloof. Een moslim zal net zo goed iets over hebben voor zijn buurman als een atheist. Volgens mij hangen normen en waarden meer samen met je zelfkennis en de positie die je zelf wilt innemen in een maatschappij.

Maar ach, gelukkig heb ik er niet voor gestudeerd en ben ik net zo onverschillig als Lance. Voor de grap zal ik de test nog wel een keer invullen, maar ik verwacht ook wel een Rop te zijn. Tenzij al die vragen over geloof gaan. Dan eindig ik nog ergens in de onderste regionen. Vagevuur niveau of zo..

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 7 ] 30 October 2007 03:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Lance - 30 October 2007 11:41 AM

Wat een heerlijke burgertruttelijkheid…

26 - 45 punten: U bevindt zich duidelijk in de gevarenzone. Grondige studie van de tien geboden is wenselijk, zorgvuldig naleven ervan nog belangrijker.


Ik ben dus geen goede buur, en geen fijne vriend. En dat terwijl ik nog wel invulde dat mijn buurman echt zelf moeten weten of hij een grote dure grasmaaier koopt voor het maaien van z’n tuin op postzegelformaat. En als een vriend me verteld verliefd te zijn op mijn partner zal de vriendschap echt veranderen… Is dat zo gek?

En omdat ik dus zo ‘laid back’ ben zit ik in de gevaren zone… Oh oh.

Haha. 📣

Ik zit dus ook in de gevarenzone…. En dat terwijl ik de tien geboden heus wel ken, of misschien juist omdat ik ze ken. Ach, ach wat zou mijn schone familie wel niet zeggen!!!!! hihihihihihihi!!!!! (ik denk dat het komt, doordat ik de jongen van de AH een sukkel vind… hihihi)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 8 ] 30 October 2007 05:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ronny - 30 October 2007 03:07 PM

Maar ach, gelukkig heb ik er niet voor gestudeerd en ben ik net zo onverschillig als Lance. Voor de grap zal ik de test nog wel een keer invullen, maar ik verwacht ook wel een Rop te zijn. Tenzij al die vragen over geloof gaan. Dan eindig ik nog ergens in de onderste regionen. Vagevuur niveau of zo..

PAS OP!! Ik dacht ook zoals Rop te eindigen, maar blijkbaar gaat het mij toch slechter af… 😉
 
 
 

IngeG - 30 October 2007 01:29 PM

Ik denk dat ze juist sterk verbonden zijn aan religie.

Nou… Zelfs zo erg verbonden dat ‘Grondige studie van de tien geboden wenselijk is’ en ‘zorgvuldig naleven ervan nog belangrijker’.

Ik moet er nog steeds lachen… 😄

Maar je hebt wel gelijk, ze hebben verband met elkaar… maar je moet die test echt een keer doen, de keuzemogelijkheden die je bij de vragen krijgt zijn soms hilarisch…

  [ # 9 ] 30 October 2007 05:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ohjee volgens deze test kan het alleen nog maar gered worden door een goede bijbel-curcus

  [ # 10 ] 30 October 2007 06:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik zit ook in de gevarenzone. Jammer dan, ik heb totaal geen behoefte aan een bijbelstudie dus laat mij dan maar afglijden.

Judith

  [ # 11 ] 30 October 2007 06:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Ik zit ook in de Rop-categorie, terwijl ik geen een keer het ‘braafste’ antwoord heb gegeven.
Ik vind de antwoordmogelijkheden trouwens wel leuk, maar ze dekken niet echt de lading. Soms had ik er 2 waaruit ik niet kon kiezen en soms stond ‘mijn’ antwoord er niet tussen.

  [ # 12 ] 30 October 2007 11:21 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ronny - 30 October 2007 03:07 PM

Volgens mij hangen normen en waarden meer samen met je zelfkennis en de positie die je zelf wilt innemen in een maatschappij.

Natuurlijk heeft ook dat er alles mee te maken, maar er zijn normen en waarden die gebonden zijn aan een cultuur (ik noem maar iets: je mag maar een partner hebben tegenover de harem’s van andere culturen) en die zijn heel vaak gebonden aan religie op de een of andere manier. Of het wel of niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen is mssch een nog duidelijker voorbeeld.

Anyway, ik had dezelfde uitslag als Rop.
(ik ben btw niet gedoopt ofzo, dus officieel heb ik geen religie, maar ik kom ook van het Brabantse land dus ‘de godsdienst’ in mijn omgeving is het katholicisme.)

[ Gewijzigd: 30 October 2007 11:23 PM by IngeG ]
  [ # 13 ] 31 October 2007 07:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ook ik had dezelfde uitslag als Rop, maar toen ik bezig was dacht ik: “waar ben ik in godsnaam mee bezig en hoe komt Rop op zo’n site terecht???”  📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 14 ] 31 October 2007 10:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Hahaha, nou eeuh ja… Geen idee eigenlijk, kwam het zomaar tegen.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 15 ] 31 October 2007 11:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

26 - 45 punten: U bevindt zich duidelijk in de gevarenzone. Grondige studie van de tien geboden is wenselijk, zorgvuldig naleven ervan nog belangrijker.

Ehm, ok.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Wat eten we vandaag?      Bestand verkleinen? ››