2 of 2 |  < 1 2
Normen en waarden test
  [ # 16 ] 31 October 2007 12:47 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat een stomme test..

Er zitten heel veel vragen tussen waar precies dezelfde antwoorden bij staan, alleen dan net ietsje anders geformuleerd..

Ook snap ik niet wat koopzondagen met Normen en Waarden te maken hebben..

owja ik had
46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere. Kijk vooral verder rond op Katholiek Nederland, of bezoek een kerk in uw omgeving.

  [ # 17 ] 31 October 2007 02:04 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere. Kijk vooral verder rond op Katholiek Nederland, of bezoek een kerk in uw omgeving. Misschien kunt u eens wat vrijwilligerswerk gaan doen (zie ook de rubriek ‘diaconie’ op http://www.katholieknederland.nl/abc/diaconie.html), dan is groei naar een hogere score mogelijk.

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 18 ] 31 October 2007 03:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

bianca18 - 31 October 2007 02:04 PM

46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere. Kijk vooral verder rond op Katholiek Nederland, of bezoek een kerk in uw omgeving. Misschien kunt u eens wat vrijwilligerswerk gaan doen (zie ook de rubriek ‘diaconie’ op http://www.katholieknederland.nl/abc/diaconie.html), dan is groei naar een hogere score mogelijk.

Haha ik ook!

Volgens mij gaat die koopzondag erom of je de zondag als rustdag ziet. De kerk is tegen koopzondagen volgens mij..

De test is wel erg doorzichtig he. Als je wil kun je een heilig boontje worden of juist een anti-katholiek kun je dat zo invullen. Naja…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 19 ] 31 October 2007 04:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Haha wij hadden ‘m dus eens ingevuld als anti-katholiek.
Check dit:
06 - 25 punten: Sluit ramen en deuren, u bent een gevaar voor de samenleving. Ga vooral niet zonder geestelijke begeleiding naar buiten. En noteer wanneer u deze test heeft gemaakt, dan heeft u voor die tijd in elk geval een alibi… Verder bevelen wij u het volgende (on-line) shoppinglijstje aan: bijbel, katechismus, teksten van het Tweede Vaticaans Concilie(alle drie te bereiken via onze site en de gehele website van het Vaticaan)

LOL!! :D :D

  [ # 20 ] 31 October 2007 04:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

En ik als voorbeeldig katholiek (lees: antwoorden die ik nevernooit zou geven)

70 - 84 punten: Gefeliciteerd! U slaagt met vlag en wimpel voor de waarden- en normentest. U bent de gepersonifieerde fatsoenlijkheid, u bent ‘Mr. (m/v) Moraliteit’! Als u op de ingeslagen weg doorgaat, zit er over 100 jaar misschien wel een zaligverklaring voor u in! Een standbeeld moet in elk geval lukken…

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 21 ] 31 October 2007 05:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik dacht eerst dat ze zichzelf super serieus namen, maar dat valt dus wel mee…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 22 ] 31 October 2007 11:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

06 - 25 punten: Sluit ramen en deuren, u bent een gevaar voor de samenleving. Ga vooral niet zonder geestelijke begeleiding naar buiten. En noteer wanneer u deze test heeft gemaakt, dan heeft u voor die tijd in elk geval een alibi… Verder bevelen wij u het volgende (on-line) shoppinglijstje aan: bijbel, katechismus, teksten van het Tweede Vaticaans Concilie(alle drie te bereiken via onze site en de gehele website van het Vaticaan)


Ik heb alles eerlijk ingevuld

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 23 ] 01 November 2007 12:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

bianca18 - 31 October 2007 02:04 PM

46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere. Kijk vooral verder rond op Katholiek Nederland, of bezoek een kerk in uw omgeving. Misschien kunt u eens wat vrijwilligerswerk gaan doen (zie ook de rubriek ‘diaconie’ op http://www.katholieknederland.nl/abc/diaconie.html), dan is groei naar een hogere score mogelijk.

Hetzelfde voor mij, hihi

  [ # 24 ] 02 November 2007 07:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Leuke test met heldere en duidelijke keuzes!

Ik had ook 46 - 69 punten: Een heilig boontje bent u niet, maar wél een goede buur en een fijne vriend(in). Met sommige van de tien geboden bent u echter minder vertrouwd dan met andere.

Vraag 17 en 18 waren wel een lichte gok, maar voor de rest wist ik het wel zeker. Ik geloof dat ik vrij makkelijk ben; mensen maken hun eigen keuzes, je kunt er een mening over hebben, maar ze respecteren. Sommige dilemma’s heb ik geen antwoord op, Bush kan maar beter zwijgen en geloven is voor mij in energie, niet in een godsdienst.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 25 ] 02 November 2007 07:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Rop - 31 October 2007 04:41 PM

En ik als voorbeeldig katholiek (lees: antwoorden die ik nevernooit zou geven)

70 - 84 punten: Gefeliciteerd! U slaagt met vlag en wimpel voor de waarden- en normentest. U bent de gepersonifieerde fatsoenlijkheid, u bent ‘Mr. (m/v) Moraliteit’! Als u op de ingeslagen weg doorgaat, zit er over 100 jaar misschien wel een zaligverklaring voor u in! Een standbeeld moet in elk geval lukken…

Wat voor antwoorden moet je daar in hemelsnaam voor geven?
Ik zou dus never nooit het contact met mensen verbreken omdat hun levensstijl me niet aanstaat. Tenzij ik verder al niets met hen had…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 26 ] 16 May 2008 09:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Grappig, ik heb de test nog eens gedaan en ben nu ook een gevaar…

26 - 45 punten: U bevindt zich duidelijk in de gevarenzone. Grondige studie van de tien geboden is wenselijk, zorgvuldig naleven ervan nog belangrijker. Tip: koop een bijbel of katechismus, neus eens wat rond op http://www.willibrordbijbel.nl of link door naar de katechismus via http://www.katholieknederland.nl/abc/catechese.html

Maar ik ben er nu van tussen, moet even een bijbel kopen…
p.s. als je tijd over hebt: http://www.youtube.com/watch?v=4q-Oqpp4biE deze man heeft elke regel uit de bijbel gevolgd.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 27 ] 16 May 2008 03:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Goed zo Rop, je gaat de goede kant op 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Wat eten we vandaag?      Bestand verkleinen? ››